Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gebroken hoektand

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

lauraV
Zeer actief

gebroken hoektand

Ongelezen bericht door lauraV »

sh#t, merk net dat loeka een gebroken hoektand heeft , flink balen dus
heeft iemand dit ook meegemaakt , wat doen ze ermee en wat zal zo iets ( ruim genomen ) kosten?
:boos: :boos: :boos: ik baal zo !!!
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Als het geen pijn lijkt te doen gewoon laten zitten.
labberdebab
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door labberdebab »

Onze Nixie heeft dit dus ook. Die is er dus wel degelijk aan geholpen maar daar zag je ook echt de zenuw van blood liggen dus dat deed erg zeer. Zijn hoektand is mooi bijgewerkt en hij heeft een zenuwbehandeling gekregen. Al met al was ik rond de 500 euro kwijt :N:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

labberdebab schreef:Onze Nixie heeft dit dus ook. Die is er dus wel degelijk aan geholpen maar daar zag je ook echt de zenuw van blood liggen dus dat deed erg zeer. Zijn hoektand is mooi bijgewerkt en hij heeft een zenuwbehandeling gekregen. Al met al was ik rond de 500 euro kwijt :N:
:N: :N: :N:

heb het 3 jr terug moeten laten doen bij Ace en was toen bij een dure DA (van Forreest in (toen nog) Wageningen) 215 euro kwijt....was voor wortelkanaalbehandeling incl netjes bijwerken maar zonder "opbouw" want dat wordt bij werkhonden afgeraden, zeker als het alleen om het topje gaat

en pas een wortelkanaalbehandeling bij mn jonge reu van een snijtandje (voor t optische niet laten trekken, maar trekken was net zo duur geweest) circa 100 euro bij een wat goedkopere DA die net zo goed is op dat vlak (Kranendonk).....
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Hier ook een keertje gebeurd. Hij had er erg veel pijn aan dus behandelen was nodig. Ik geloof dat we rond de 150 euro kwijt waren.

(bij een DA in Limburg dus als je het adres nodig hebt stuur me maar een pb)
lauraV
Zeer actief

sow , we zijn net terug.
de tand is schuin afgebroken en gaat gelukkig niet t tandvlees in, wel zag hij dat de zenuw open lag en dat ze een zenuwbehandeling moest krijgen.
ik heb een antibiotica en een pijnstiller meegekregen, al weet ik niet welke de AB is?
ze heeft Amoxoral en carprodyl-f die 2x per dag een half tabletje moet slikken.
verder gaat ze dinsdag om 9.45 behandeld worden ( de mazzel was dat ze tussen de 80 en 95 euro behandelingskosten vroegen , zolang er natuurlijk geen complicaties voordoen :wink: ) .
pffff...heb nog een beetje mazzel met de kosten.
wat ik wel aardig van ze vond , is dat ik geen consult kosten hoefde te betalen
:ok:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

lauraV schreef:sow , we zijn net terug.
de tand is schuin afgebroken en gaat gelukkig niet t tandvlees in, wel zag hij dat de zenuw open lag en dat ze een zenuwbehandeling moest krijgen.
ik heb een antibiotica en een pijnstiller meegekregen, al weet ik niet welke de AB is?
verder gaat ze dinsdag om 9.45 behandeld worden ( de mazzel was dat ze tussen de 80 en 95 euro behandelingskosten vroegen , zolang er natuurlijk geen complicaties voordoen :wink: ) .
amoxoral is de AB :wink:

succes verder met het tandje :ok:
lauraV
Zeer actief

ok , dankje :ok:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

lauraV schreef:sow , we zijn net terug.
hoe oud is ze???

want normaal bij tandbreuk boven de 2jr (bij mechels dan toch, weet niet of dat ras gebonden is) wachten ze liever minimaal 14 dagen om complicaties tijdens de ingreep te voorkomen en om te voorkomen dat de vulling na de wortelkanaalbehandeling weer los gaat zitten en de behandeling alsnog over moet....
lauraV
Zeer actief

loeka is van 10-10-2005 :wink:
lauraV
Zeer actief

@ cruts , ik zal t er dinsdag met de da over hebben , bedankt voor de tip :ok:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

lauraV schreef:@ cruts , ik zal t er dinsdag met de da over hebben , bedankt voor de tip :ok:
weet dit van beide DAsen die ik hierboven noemde en dat zijn beide ervaringsdeskundigen op dat gebied, dus doe er je voordeel mee :wink:
labberdebab
Actief
Contacteer:

crutz schreef:
labberdebab schreef:Onze Nixie heeft dit dus ook. Die is er dus wel degelijk aan geholpen maar daar zag je ook echt de zenuw van blood liggen dus dat deed erg zeer. Zijn hoektand is mooi bijgewerkt en hij heeft een zenuwbehandeling gekregen. Al met al was ik rond de 500 euro kwijt :N:
:N: :N: :N:

heb het 3 jr terug moeten laten doen bij Ace en was toen bij een dure DA (van Forreest in (toen nog) Wageningen) 215 euro kwijt....was voor wortelkanaalbehandeling incl netjes bijwerken maar zonder "opbouw" want dat wordt bij werkhonden afgeraden, zeker als het alleen om het topje gaat

en pas een wortelkanaalbehandeling bij mn jonge reu van een snijtandje (voor t optische niet laten trekken, maar trekken was net zo duur geweest) circa 100 euro bij een wat goedkopere DA die net zo goed is op dat vlak (Kranendonk).....
Bij Nixie was het ook zonder opbouw. Ik werk met Neelix dus een grote gans en mn opbouw zou eraf vallen. Ik heb Neelix laten helpen door dhr Knaken. Maar ik geloof dat deze aardig zijn zakjes heeft gevuld :N:
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

labberdebab schreef:Ik heb Neelix laten helpen door dhr Knaken. Maar ik geloof dat deze aardig zijn zakjes heeft gevuld :N:
Tja, dat krijg je met zo'n naam :mrgreen: (sorry, flauw)

@ LauraV: Ik zou het er inderdaad even goed met je DA over hebben en meteen maandag even bellen en niet als ze alles al klaar hebben staan voor de 'operatie'.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Sterkte ,aankomende dinsdag.
lauraV
Zeer actief

@ doggy , bedankt.

ik hoop dat ik er dinsdag bij mag zijn of anders erbij mag blijven tot ze wakker word zodat ze niet in paniek raakt.
labberdebab
Actief
Contacteer:

Knoeppie schreef:
labberdebab schreef:Ik heb Neelix laten helpen door dhr Knaken. Maar ik geloof dat deze aardig zijn zakjes heeft gevuld :N:
Tja, dat krijg je met zo'n naam :mrgreen: (sorry, flauw)

@ LauraV: Ik zou het er inderdaad even goed met je DA over hebben en meteen maandag even bellen en niet als ze alles al klaar hebben staan voor de 'operatie'.
wel leuk flauw :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”