Stinken inderdaad wel een beetje
Vera heeft zo'n ding in een uur helemaal op. Ze stopt ook niet voordat het op is (wat ze met gewone runderhuid dingen wel doet
Moderator: moderatorteam
Dan heb je zeker nog nooit een stuk gedroogde long gegeven.Chiki schreef:Hier laast voor het eerst die gevulde dingen uitgedeelt en het was een groot succes, vooral de jongste die veel en graag kauwt. Wat me wel opviel is dat als die hoefjes een beetje zompig gekauwt zijn enorm gaan stinken... op het onpasselijke af :N:
We hebben hier een Discus.Gollum schreef:Hamilton schreef:dat klinkt goed zeg, hebben ze ook een naam of van een bepaalde firma?, ik heb ze hier nog niet gezien.Gollum schreef: Ik heb nu botten van runderhuidomhulsel gevuld met gedroogde pens gevonden.
of kun je er een foto van maken?
Ik heb ze bij rentenaar ( :N: ) in zaandam gekocht, volgens mij zijn ze wel van een bekend merk. Ik dacht van bio-food maar weet het niet zeker. Zal eens opletten de volgende keer. Het stinkt wel een beetje als er op gekluifd word
edit; even de verpakking uit de prullenbak gevist en zie dat er discus opstaat (geen biofood dus). Ik denk dat rentenaar bij de discus heeft ingekocht?
Ik koop die pensbotten ook weleens maar Wieke doet er ook echt geen weken/maanden mee...eerder een klein uurtjeMoos schreef:Die pensbotten koop ik ook vaak![]()
Stinken inderdaad wel een beetje, maar doet Gollum daar weken/maanden mee???
Vera heeft zo'n ding in een uur helemaal op. Ze stopt ook niet voordat het op is (wat ze met gewone runderhuid dingen wel doet).

Whaha, ja ik heb inmiddels kennisgemaakt met Juno die zo'n botje wegkrijgt binnen 10 minuten dus ik denk dat Gol wat apart isMoos schreef:Die pensbotten koop ik ook vaak![]()
Vera heeft zo'n ding in een uur helemaal op. Ze stopt ook niet voordat het op is (wat ze met gewone runderhuid dingen wel doet).
Met standaard kluiven (van die buffelhuid dingen of farmfood dingen) lukt het hier ook wel om ze dagen te laten slingeren, die hoeven niet in 1 keer op vinden ze.Gollum schreef:Whaha, ja ik heb inmiddels kennisgemaakt met Juno die zo'n botje wegkrijgt binnen 10 minuten dus ik denk dat Gol wat apart isMoos schreef:Die pensbotten koop ik ook vaak![]()
![]()
Gol kluift er alleen eventjes op als ze honger heeft, of na het eten. Ik heb eens een bot gekocht die helemaal van runderhuid was en die heb ik na een jaar maar weggegooid omdat ie helemaal vies was![]()
Nu ook, ik heb haar net eten gegeven en ze heeft daarna 5 minuutjes rustig op het botje gekloven en ze is er weer klaar mee.
Ik heb gewoon een neplabrador

Dan wel een kleintje toch voor Saar? Of kan die zo'n grote opMoos schreef:Met standaard kluiven (van die buffelhuid dingen of farmfood dingen) lukt het hier ook wel om ze dagen te laten slingeren, die hoeven niet in 1 keer op vinden ze.Gollum schreef:Whaha, ja ik heb inmiddels kennisgemaakt met Juno die zo'n botje wegkrijgt binnen 10 minuten dus ik denk dat Gol wat apart isMoos schreef:Die pensbotten koop ik ook vaak![]()
![]()
Gol kluift er alleen eventjes op als ze honger heeft, of na het eten. Ik heb eens een bot gekocht die helemaal van runderhuid was en die heb ik na een jaar maar weggegooid omdat ie helemaal vies was![]()
Nu ook, ik heb haar net eten gegeven en ze heeft daarna 5 minuutjes rustig op het botje gekloven en ze is er weer klaar mee.
Ik heb gewoon een neplabrador
Die pensdingen echterSaar zou hem ook in 1 keer opvreten, alleen daar doet ze dan wel een uurtje of 2-3 over, en aangezien Vera na een uurtje wel klaar is ruil ik die van Saar dan voor een koekje
Ik wil ze ook in verschillende matenTamara. schreef:
Die pensbotten zijn hier ook een groot succesIk haal ze altijd bij de carnibest leverancier en heeft ze in verschillende maten. Kluiven is Fien haar specialiteit en kluifwerk is hier geen lang leven beschoren.

Er zijn 3 maten bij de carnibest leverancier:Moos schreef:Ik wil ze ook in verschillende matenTamara. schreef:
Die pensbotten zijn hier ook een groot succesIk haal ze altijd bij de carnibest leverancier en heeft ze in verschillende maten. Kluiven is Fien haar specialiteit en kluifwerk is hier geen lang leven beschoren.
![]()
![]()
Ze verkopen hier maar 1 maat, dus ik dacht dat dat het gewoon was. Van een cm of 15 lang, welke maat is dat?
Ik haal het in de dierenwinkel die ook Carnibest verkoopt, dus het zullen dezelfde dan inderdaad wel zijn.Tamara. schreef:Er zijn 3 maten bij de carnibest leverancier:Moos schreef:Ik wil ze ook in verschillende matenTamara. schreef:
![]()
![]()
Ze verkopen hier maar 1 maat, dus ik dacht dat dat het gewoon was. Van een cm of 15 lang, welke maat is dat?
Geperst buffelhuidbeen gevuld met pens 12,5 cm.
Geperst buffelhuidbeen gevuld met pens 16,5 cm.
Geperst buffelhuidbeen gevuld met pens 21,5 cm.

haha ik wilde net zeggen, volgens mij heb ik de middelste van +- 15 cmMoos schreef:Ik haal het in de dierenwinkel die ook Carnibest verkoopt, dus het zullen dezelfde dan inderdaad wel zijn.Tamara. schreef:Er zijn 3 maten bij de carnibest leverancier:Moos schreef:Ik wil ze ook in verschillende matenTamara. schreef:
![]()
![]()
Geperst buffelhuidbeen gevuld met pens 12,5 cm.
Geperst buffelhuidbeen gevuld met pens 16,5 cm.
Geperst buffelhuidbeen gevuld met pens 21,5 cm.
Bedankt! Nu ik dat weet ga ik eens vragen of ze die van 21.5 cm voor me kunnen bestellen![]()
dat is dus mijn angst bij Andra, die gaat echt "goochelen" met dat hoefje in haar bekMoos schreef:
Ze zijn er beiden (zoals ik verwacht had) heel rustig mee (dus ze proberen ze niet in 1 keer in de bek te nemen ofzo).
Kan me die angst dan voorstellen hoorHamilton schreef:dat is dus mijn angst bij Andra, die gaat echt "goochelen" met dat hoefje in haar bekMoos schreef:
Ze zijn er beiden (zoals ik verwacht had) heel rustig mee (dus ze proberen ze niet in 1 keer in de bek te nemen ofzo).
![]()
kop achterover en het hoefje heen en weer duwen.
Dus ik blijf bij ze en haal anders het hoefje weg

Horror maar dit kan ook met stokken, BARF materiaal of speeltjes gebeuren.Rilana en Joey schreef:Ik gaf ook altijd hoefjes, totdat 1 van de honden erg ziek werd.
Ze poepte bloed(spoot er echt uit), en wou steeds overgeven zonder dat er wat uit kwam.
Dus met spoed naar de dierenarts, die een rontgenfoto maakte.
Het bleek dat ''iets'' vast zat in de maag, maar wat wisten ze niet.
Toen heeft ze een prik gekregen voor haar maag (ik weet niet precies meer wat het was) en moesten we nog even afwachten of er wat uitkwam en anders zou ze geopereerd worden.
Gelukkig is er na een paar uur toch wat uitgekomen, en het bleek een deel van een hoefje te zijn, knalgeel maar niet verteerd.
Maar wat was dat eng, en wat was ze ziek.
Hier dus absoluut geen hoefjes meer :N:

Toch hoor ik vaker dat het met hoefjes en gerookte botten voorkomt dan met barf materiaal. Dat laatste is, als het meezit, voor een ervaren barfer toch verteerbaar en dat zijn hoefjes en gerookte botten niet.Knoeppie schreef:Horror maar dit kan ook met stokken, BARF materiaal of speeltjes gebeuren.Rilana en Joey schreef:Ik gaf ook altijd hoefjes, totdat 1 van de honden erg ziek werd.
Ze poepte bloed(spoot er echt uit), en wou steeds overgeven zonder dat er wat uit kwam.
Toen heeft ze een prik gekregen voor haar maag (ik weet niet precies meer wat het was) en moesten we nog even afwachten of er wat uitkwam en anders zou ze geopereerd worden.
Gelukkig is er na een paar uur toch wat uitgekomen, en het bleek een deel van een hoefje te zijn, knalgeel maar niet verteerd.
Of zoals bij Knoeppie met een kaarshoudertje van een kindertaart
Daar heb je ook wel gelijk in maar ik zei ook alleen dat het ook bij andere dingen kán gebeuren.Drijver schreef:Toch hoor ik vaker dat het met hoefjes en gerookte botten voorkomt dan met barf materiaal. Dat laatste is, als het meezit, voor een ervaren barfer toch verteerbaar en dat zijn hoefjes en gerookte botten niet.Knoeppie schreef:Horror maar dit kan ook met stokken, BARF materiaal of speeltjes gebeuren.Rilana en Joey schreef:Ik gaf ook altijd hoefjes, totdat 1 van de honden erg ziek werd.
Of zoals bij Knoeppie met een kaarshoudertje van een kindertaart
Speeltjes en een kaarshoudertje noem ik gewoon pech. Je had ook de slagroom er goed moeten aflikken![]()
En met stokken gooien is niet slim.
De pensbotten met omhulsel zijn hier ook een succes. Alleen niet voor mijn portomonnee: ze doen er nog geen half uurtje mee