Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoefjes.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Die pensbotten koop ik ook vaak :ok:
Stinken inderdaad wel een beetje :mrgreen: , maar doet Gollum daar weken/maanden mee???
Vera heeft zo'n ding in een uur helemaal op. Ze stopt ook niet voordat het op is (wat ze met gewone runderhuid dingen wel doet :wink: ).
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Chiki schreef:Hier laast voor het eerst die gevulde dingen uitgedeelt en het was een groot succes, vooral de jongste die veel en graag kauwt. Wat me wel opviel is dat als die hoefjes een beetje zompig gekauwt zijn enorm gaan stinken... op het onpasselijke af :N:
Dan heb je zeker nog nooit een stuk gedroogde long gegeven.
Dat is pas smerig :kotz:
Als je het uit de verpakking haalt ga je al bijna onderuit :N:
Ari@ne

Gollum schreef:
Hamilton schreef:
Gollum schreef: Ik heb nu botten van runderhuidomhulsel gevuld met gedroogde pens gevonden.
dat klinkt goed zeg, hebben ze ook een naam of van een bepaalde firma?, ik heb ze hier nog niet gezien.
of kun je er een foto van maken?
Afbeelding

Ik heb ze bij rentenaar ( :N: ) in zaandam gekocht, volgens mij zijn ze wel van een bekend merk. Ik dacht van bio-food maar weet het niet zeker. Zal eens opletten de volgende keer. Het stinkt wel een beetje als er op gekluifd word :mrgreen:

edit; even de verpakking uit de prullenbak gevist en zie dat er discus opstaat (geen biofood dus). Ik denk dat rentenaar bij de discus heeft ingekocht?
We hebben hier een Discus.
Ik ga kijken en neem ook 1 hoefje mee om te proberen.
Sowieso gooi ik kleine restjes altijd weg.
Jannie Tilly
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jannie Tilly »

Onze vorige border had een vlees allergie en die kreeg als knaagpleziertje een gedroogde stokvis :jank: Dat stonk!!
Baasje van Trix Ranie Spot en Xena
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Moos schreef:Die pensbotten koop ik ook vaak :ok:
Stinken inderdaad wel een beetje :mrgreen: , maar doet Gollum daar weken/maanden mee???
Vera heeft zo'n ding in een uur helemaal op. Ze stopt ook niet voordat het op is (wat ze met gewone runderhuid dingen wel doet :wink: ).
Ik koop die pensbotten ook weleens maar Wieke doet er ook echt geen weken/maanden mee...eerder een klein uurtje :eek: Maar net als Vera stopt Wieke ook niet met kauwen voordat hij op is. Eigenlijk stopt Wieke met helemaal niks voordat het op is...een bullenpees heeft ze ook met een uurtje op als het niet sneller is.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Die pensbotten zijn hier ook geen lang leven beschoren :mrgreen: , helaas.
Ze vinden ze wel heel lekker gaan door met knagen tot ze op zijn.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Whaha, ja ik heb inmiddels kennisgemaakt met Juno die zo'n botje wegkrijgt binnen 10 minuten dus ik denk dat Gol wat apart is :mrgreen:
Gol kluift er alleen eventjes op als ze honger heeft, of na het eten. Ik heb eens een bot gekocht die helemaal van runderhuid was en die heb ik na een jaar maar weggegooid omdat ie helemaal vies was :19:
Nu ook, ik heb haar net eten gegeven en ze heeft daarna 5 minuutjes rustig op het botje gekloven en ze is er weer klaar mee.
Ik heb gewoon een neplabrador :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Gollum schreef:
Whaha, ja ik heb inmiddels kennisgemaakt met Juno die zo'n botje wegkrijgt binnen 10 minuten dus ik denk dat Gol wat apart is :mrgreen:
Gol kluift er alleen eventjes op als ze honger heeft, of na het eten. Ik heb eens een bot gekocht die helemaal van runderhuid was en die heb ik na een jaar maar weggegooid omdat ie helemaal vies was :19:
Nu ook, ik heb haar net eten gegeven en ze heeft daarna 5 minuutjes rustig op het botje gekloven en ze is er weer klaar mee.
Met standaard kluiven (van die buffelhuid dingen of farmfood dingen) lukt het hier ook wel om ze dagen te laten slingeren, die hoeven niet in 1 keer op vinden ze.
Die pensdingen echter :mrgreen: Saar zou hem ook in 1 keer opvreten, alleen daar doet ze dan wel een uurtje of 2-3 over, en aangezien Vera na een uurtje wel klaar is ruil ik die van Saar dan voor een koekje :mrgreen:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Moos schreef:
Gollum schreef:
Met standaard kluiven (van die buffelhuid dingen of farmfood dingen) lukt het hier ook wel om ze dagen te laten slingeren, die hoeven niet in 1 keer op vinden ze.
Die pensdingen echter :mrgreen: Saar zou hem ook in 1 keer opvreten, alleen daar doet ze dan wel een uurtje of 2-3 over, en aangezien Vera na een uurtje wel klaar is ruil ik die van Saar dan voor een koekje :mrgreen:
Dan wel een kleintje toch voor Saar? Of kan die zo'n grote op :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Gollum schreef:
Dan wel een kleintje toch voor Saar? Of kan die zo'n grote op :mrgreen:
Oh, komen ze in maten dan? Ze hebben hier maar 1 maat. Wellicht dan dat ik Vera ook een kleintje geef naar jouw maatstaven :idea: :mrgreen:
Ik denk dat ze, ehm 15 cm lang zijn die ik geef :wink:
Afbeelding
Ari@ne

Ik denk dat Jagger redelijk lang met zo'n pensbot doet; hij knaagt af en toe wat en gaat dan weer iets anders doen.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Hoefjes krijgen ze hier ook gewoon. Ze kauwen het op tot een hoekje en laten het dan liggen. Ik geef ze geen nieuwe hoefjes als ik er niet bij ben maar ruim ze ook niet op als er nog een hoekje over is. Ja, na een paar dagen er 3x je nek over gebroken te hebben ruim ik er weer een paar op :mrgreen:

Die pensbotten zijn hier ook een groot succes :ok: Ik haal ze altijd bij de carnibest leverancier en heeft ze in verschillende maten. Kluiven is Fien haar specialiteit en kluifwerk is hier geen lang leven beschoren.

Zo'n bullepees van een meter is een dagje werk voor Fien :N: :N: Nu ik dit weet pak ik het op een gegeven moment af en mag ze een paar dagen later weer kluiven.
Moos
Zeer actief

Tamara. schreef:
Die pensbotten zijn hier ook een groot succes :ok: Ik haal ze altijd bij de carnibest leverancier en heeft ze in verschillende maten. Kluiven is Fien haar specialiteit en kluifwerk is hier geen lang leven beschoren.
Ik wil ze ook in verschillende maten :boos: :mrgreen:
Ze verkopen hier maar 1 maat, dus ik dacht dat dat het gewoon was. Van een cm of 15 lang, welke maat is dat? :mrgreen:
Afbeelding
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Jaren geleden kregen ze hier wel hoefjes. Een hele tijd ze niet meer gegeven na allerlei verhalen dat ze gevaarlijk zouden zijn. Laatst bij vrienden gingen de honden er daar in huis met de hoefjes vandoor. :mrgreen:
Nu toch maar weer hoefjes gekocht voor ze, en een groot succes!

Pensbotten krijgen ze hier ook en inderdaad zijn ze er in verschillende maten.

@Ariane: Hoe vond Jagger zijn hoefje?
Ari@ne

Marieke* schreef: @Ariane: Hoe vond Jagger zijn hoefje?
Ik ben er vandaag niet toe gekomen om naar de dierenwinkel te gaan.
Morgen lukt het wel.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Moos schreef:
Tamara. schreef:
Ze verkopen hier maar 1 maat, dus ik dacht dat dat het gewoon was. Van een cm of 15 lang, welke maat is dat? :mrgreen:
Er zijn 3 maten bij de carnibest leverancier:

Geperst buffelhuidbeen gevuld met pens 12,5 cm.
Geperst buffelhuidbeen gevuld met pens 16,5 cm.
Geperst buffelhuidbeen gevuld met pens 21,5 cm.
Moos
Zeer actief

Tamara. schreef:
Moos schreef:
Tamara. schreef:

Ik haal het in de dierenwinkel die ook Carnibest verkoopt, dus het zullen dezelfde dan inderdaad wel zijn.
Bedankt! Nu ik dat weet ga ik eens vragen of ze die van 21.5 cm voor me kunnen bestellen :cheer: :wink:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Moos schreef:
Tamara. schreef:
Moos schreef:
Tamara. schreef:

Ik haal het in de dierenwinkel die ook Carnibest verkoopt, dus het zullen dezelfde dan inderdaad wel zijn.
Bedankt! Nu ik dat weet ga ik eens vragen of ze die van 21.5 cm voor me kunnen bestellen :cheer: :wink:
haha ik wilde net zeggen, volgens mij heb ik de middelste van +- 15 cm :wink:
naomi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door naomi »

Bij mij krijgen ze ook de hoefjes en dan speciaal de gevulde ,daar zijn ze helemaal gek van .
Maar ik kan me voorstellen als je een grote hond hebt dat je dat eng vind,
Want dan zijn ze in verhouding klein,waardoor ze ze makkelijk kunnen inslikken.
Bij mijn dwergteckels ben ik daar niet zo bang voor .
Alleen als het hoefje te klein wordt gooi ik het weg.
groetjes Naomi1 en een poot van Doeska
Moos
Zeer actief

Naar aanleiding van dit topic ook maar eens twee hoefjes meegenomen.
Saar is klein, en Vera is een hele zorgvuldige, zachte, knager.
En ze zijn een groot succes :ok:
Ze zijn er beiden (zoals ik verwacht had) heel rustig mee (dus ze proberen ze niet in 1 keer in de bek te nemen ofzo :mrgreen: ).
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Moos schreef:

Ze zijn er beiden (zoals ik verwacht had) heel rustig mee (dus ze proberen ze niet in 1 keer in de bek te nemen ofzo :mrgreen: ).
dat is dus mijn angst bij Andra, die gaat echt "goochelen" met dat hoefje in haar bek :denken:
kop achterover en het hoefje heen en weer duwen.
Dus ik blijf bij ze en haal anders het hoefje weg
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Moos
Zeer actief

Hamilton schreef:
Moos schreef:

dat is dus mijn angst bij Andra, die gaat echt "goochelen" met dat hoefje in haar bek :denken:
kop achterover en het hoefje heen en weer duwen.
Dus ik blijf bij ze en haal anders het hoefje weg
Kan me die angst dan voorstellen hoor :wink: Toen ze steeds kleiner werden door het knagen heb ik Vera even extra in de gaten zitten houden, maar ook dan neemt ze hem tussen haar voorpoten en knabbelt er zo op.
Dat kop achterover en goochelen met dat hoefje zou ik ook niet blij van worden :N: :wink:
Afbeelding
Ari@ne

Nou, bij Jagger is het ook een groot succes :ok:
Hij vindt het heerlijk en neemt het, net als Vera, tussen zijn poten en knaagt lekker.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Wie heeft er een discus in de buurt die die pensbotten van Gollum verkoopt? En enig idee wat ze kosten?
Zou graag aan iemand willen vragen om er een paar voor me te kopen en op te sturen als dat kan :mann:
Afbeelding
Rilana en Joey
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers, Flatcoated Retriever X
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Rilana en Joey »

Ik gaf ook altijd hoefjes, totdat 1 van de honden erg ziek werd.
Ze poepte bloed(spoot er echt uit), en wou steeds overgeven zonder dat er wat uit kwam.
Dus met spoed naar de dierenarts, die een rontgenfoto maakte.
Het bleek dat ''iets'' vast zat in de maag, maar wat wisten ze niet.
Toen heeft ze een prik gekregen voor haar maag (ik weet niet precies meer wat het was) en moesten we nog even afwachten of er wat uitkwam en anders zou ze geopereerd worden.
Gelukkig is er na een paar uur toch wat uitgekomen, en het bleek een deel van een hoefje te zijn, knalgeel maar niet verteerd.
Maar wat was dat eng, en wat was ze ziek.
Hier dus absoluut geen hoefjes meer :N: :neenee:
Groetjes Rilana &

Afbeelding
````Joey `````````````` Morris `````````` Balou````````
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Rilana en Joey schreef:Ik gaf ook altijd hoefjes, totdat 1 van de honden erg ziek werd.
Ze poepte bloed(spoot er echt uit), en wou steeds overgeven zonder dat er wat uit kwam.
Toen heeft ze een prik gekregen voor haar maag (ik weet niet precies meer wat het was) en moesten we nog even afwachten of er wat uitkwam en anders zou ze geopereerd worden.
Gelukkig is er na een paar uur toch wat uitgekomen, en het bleek een deel van een hoefje te zijn, knalgeel maar niet verteerd.
Horror maar dit kan ook met stokken, BARF materiaal of speeltjes gebeuren.
Of zoals bij Knoeppie met een kaarshoudertje van een kindertaart :mrgreen:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Knoeppie schreef:
Rilana en Joey schreef:Ik gaf ook altijd hoefjes, totdat 1 van de honden erg ziek werd.
Toch hoor ik vaker dat het met hoefjes en gerookte botten voorkomt dan met barf materiaal. Dat laatste is, als het meezit, voor een ervaren barfer toch verteerbaar en dat zijn hoefjes en gerookte botten niet.
Speeltjes en een kaarshoudertje noem ik gewoon pech. Je had ook de slagroom er goed moeten aflikken :mrgreen:
En met stokken gooien is niet slim.

De pensbotten met omhulsel zijn hier ook een succes. Alleen niet voor mijn portomonnee: ze doen er nog geen half uurtje mee :evil:
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Drijver schreef:
Knoeppie schreef:
Toch hoor ik vaker dat het met hoefjes en gerookte botten voorkomt dan met barf materiaal. Dat laatste is, als het meezit, voor een ervaren barfer toch verteerbaar en dat zijn hoefjes en gerookte botten niet.
Speeltjes en een kaarshoudertje noem ik gewoon pech. Je had ook de slagroom er goed moeten aflikken :mrgreen:
En met stokken gooien is niet slim.

De pensbotten met omhulsel zijn hier ook een succes. Alleen niet voor mijn portomonnee: ze doen er nog geen half uurtje mee :evil:
Daar heb je ook wel gelijk in maar ik zei ook alleen dat het ook bij andere dingen kán gebeuren.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
It's Me!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door It's Me! »

Ik koop ze op shows in zakken van honderd want onze terroristen zijn er dol op. De kleine enge hoekjes gooi ik ook weg. Onze grote hond geef ik ze nooit want die rolde ook altijd zo eng met die hoefjes door haar bek. Dat met je blote voeten er op gaan staan is idd niet prettig...auwwwwie...
Het is me ook een keer overkomen dat ik me omdraaide in bed en er een hoefje in verstopt lag... het duurde maanden voor die schram genezen was... tja je moet wat voor het kauwplezier over hebben....

Grtz. Jo
Grtz. Jo
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Ari@ne schreef:Ik denk dat Jagger redelijk lang met zo'n pensbot doet; hij knaagt af en toe wat en gaat dan weer iets anders doen.
:smile: ga maar eentje kopen. Ik denk dat Jagger een kant kan laten zien die je vast nog niet eerder hebt gezien :smile:
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”