Wat een afschuwelijk wereldje zeg, dat doggengebeuren. Ik vind het werkelijk in en in triest dat er dus schijnbaar al weer afkrakend geroddeld wordt over iemands nieuwe hondje.Cocochanel schreef:-"Zij" zullen zeker doen en dat weet Karen ook...Zoek stok! schreef: ...maar als je nou even van een afstandje er naar kijkt...![]()
Want oa ik heb iets eerlijk tegen haar gezegd, wat anderen al in hun roddel opgenomen hebben...
Ik vind het niet erg als je communiceert met Karen over de lijn en wat jij daar van vindt. Wat ik alleen wel heel jammer vind is dat je haar pup nu neerzet als rotzooi met problemen en niet fokwaardig. Wat nu als dit hondje perfecte ogen heeft, een heerlijk karakter en prima botten? Is ze dan niet fokwaardig omdat er ergens in de lijn iets zit? Er zit in elke dog wel iets en dat weet jij ook. Of broer is met 1,5 omgevallen, of opa kreeg een hartaanval etc etc. Over elke dog is te zeiken want er bestaan geen lijnen waarin niks zit. Uit elk nest vallen honden om en als dat niet gebeurd zit er hier en daar wel een karakterprobleem in. Als je alleen naar de honden kijkt waarmee je fokt kan het wel meevallen maar uit elk nest van meestal wel 10-12 stuks kun je slechte honden noemen. Ook het gezonde broertje of zusje kan die zaken meedragen.
Dus als dat ras in een roddelwereldje zit dan weet je zelf ook dat je over elke hond kan roddelen als je dat maar hard genoeg wil. Of beweer jij nu dat je alleen honden gebruikt waarvan het hele nest 10+ jaar is geworden? Hele oude teven en reuen dus? Nou dan.