Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Yana is thuis!

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Cocochanel schreef:
Zoek stok! schreef: ...maar als je nou even van een afstandje er naar kijkt...:19:
-"Zij" zullen zeker doen en dat weet Karen ook... :wink:
Want oa ik heb iets eerlijk tegen haar gezegd, wat anderen al in hun roddel opgenomen hebben...
Wat een afschuwelijk wereldje zeg, dat doggengebeuren. Ik vind het werkelijk in en in triest dat er dus schijnbaar al weer afkrakend geroddeld wordt over iemands nieuwe hondje. :19: Jij profileert je ook al als lijn-snuffel-detective omdat het wel eens zo zou kunnen zijn dat er minpunten aan de lijn zitten. Je lijkt het wel leuk te vinden die openbaar hier te melden. Denk je niet dat in elke dog minpunten zitten? Of heb je de illusie dat als je op alles let doggen ineens allemaal 12 jaar worden?

Ik vind het niet erg als je communiceert met Karen over de lijn en wat jij daar van vindt. Wat ik alleen wel heel jammer vind is dat je haar pup nu neerzet als rotzooi met problemen en niet fokwaardig. Wat nu als dit hondje perfecte ogen heeft, een heerlijk karakter en prima botten? Is ze dan niet fokwaardig omdat er ergens in de lijn iets zit? Er zit in elke dog wel iets en dat weet jij ook. Of broer is met 1,5 omgevallen, of opa kreeg een hartaanval etc etc. Over elke dog is te zeiken want er bestaan geen lijnen waarin niks zit. Uit elk nest vallen honden om en als dat niet gebeurd zit er hier en daar wel een karakterprobleem in. Als je alleen naar de honden kijkt waarmee je fokt kan het wel meevallen maar uit elk nest van meestal wel 10-12 stuks kun je slechte honden noemen. Ook het gezonde broertje of zusje kan die zaken meedragen.

Dus als dat ras in een roddelwereldje zit dan weet je zelf ook dat je over elke hond kan roddelen als je dat maar hard genoeg wil. Of beweer jij nu dat je alleen honden gebruikt waarvan het hele nest 10+ jaar is geworden? Hele oude teven en reuen dus? Nou dan. :wink: De teef van 3 met haar eerste nest kan binnen een jaar uit een slecht nest komen omdat 3 broers en zussen ineens epileptisch werden of doodvielen om niks.
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

@Cocochanel
Alsjeblieft zeg: over het fokbeleid bij de DD is een hoop te zeggen.
-en dan zijn die rare kleurenregeltjes nog maar een heel klein puntje.-
Maar dat heeft niets te maken met een pup van acht weken die nu op de bank ligt.
En die er lief, blakend gezond, en veel groter dan acht weken uit ziet.

Ik zou zeggen schrijf een stevig stuk over hoe jij tegen het fokbeleid van de DD club aankijkt.
En schrijf ook even op hoe je dit concreet wilt verbeteren.
En publiceer dat even in fokgedeelte van het forum.
Kunnen we daar even verder steggelen.
Maar laat dit topic verder met rust.

Enne Scooby, gefeliciteerd met je pup.
Ze ziet er stralend uit. :ok:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Zoek stok! schreef:Alhoewel ik bereid ben je - Cocochanel - het voordeel van de twijfel te geven mbt je intenties (dat je dus het beste met het ras voor hebt), vind ik het totaal ongepast om dit soort dingen in een voorsteltopic van een blije pupkoper te zetten. De pup is al in huis, dus van terugdraaien is geen sprake. En wil je Karen waarschuwen voor zaken in de lijn, dan hoeft dat niet nu. Er is namelijk niet morgen een nest geboren van deze hond.
Hoi Linda,

Ik hoop dat je dan ook bereid bent mij het voordeel van diezelfde twijfels te geven en gewoon te geloven dat ook ik mijn huiswerk gedaan heb? Ik ga echt geen drie jaar wachten op een pup om die vervolgens vanuit Hongarije te importeren als ik er in Nederland niets mee zou kunnen.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef: nog los van het feit dat die hele regel een lachertje is (nee, veel erger dan dat, want er wordt een ras door geschaad).
voor mij valt deze hele reactie onder 'effe gezellig karen onderuit halen :S: ' :roll: .
Ja, en als ik de reden daarvan dan nog zou weten, dan zou ik de hele reactie van Mile misschien nog snappen...?!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

wendy71 schreef:Van harte met Yana! :cheer: :cheer:
Ze is prachtig en laat je plezier met haar aub niet verpesten door een of ander jaloers apparaat. :wink:
Dat doe ik ook zeker niet! :wink: Daar is Yana me nu al veel te dierbaar voor!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Gefeliciteerd Karen!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef: En die er lief, blakend gezond, en veel groter dan acht weken uit ziet.
Klopt, ze is ook al elf weken. :wink:
Ennath schreef:Enne Scooby, gefeliciteerd met je pup.
Dank je, we zijn echt ontzettend blij met haar.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .

Ongelezen bericht door jip007 »

Cocochanel schreef:[
Want ze weet...ook al heeft ze 5 generaties zelfde kleurslag,als een DD in Nl ergens achter op haar/zijn stamboom een andere kleurslag heeft,dan zijn de gevolgen merkbaar/voelbaar/hoorbaar voor de hondjes/nakomelingen zelf.
gaat het je nou om de gezondheid van de dog , of is de kleur belangrijker voor je :19: .Het zou mij namelijk echt geen moer uitmaken als er een gele tussen de zw/witte pups zou zitten als de lijn verder gezond is.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!

Ongelezen bericht door Ennath »

Scooby schreef:
Ennath schreef: En die er lief, blakend gezond, en veel groter dan acht weken uit ziet.
Ik las ergens acht.
En ik dacht: "Gut die lijkt wel 12 weken"

Heb ik het toch aardig gezien :wink:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef:
Scooby schreef:
Ik las ergens acht.
En ik dacht: "Gut die lijkt wel 12 weken"

Heb ik het toch aardig gezien :wink:
Jep, dat heb je heel goed gezien. :wink: Ze is van 18 november 2008.
Cocochanel

Ongelezen bericht door Cocochanel »

jip007 schreef:gaat het je nou om de gezondheid van de dog , of is de kleur belangrijker voor je :19: .Het zou mij namelijk echt geen moer uitmaken als er een gele tussen de zw/witte pups zou zitten als de lijn verder gezond is.
-Je weet als geen ander waar het om zou moeten gaan... :wink:
Ook mij zelf geen moer uitmaakt wat de kleurtjes zijn...het zijn levende wezens die zeer waardevol zijn...
Ik kan niet in mijn eentje blijven roepen dat er veel van die belachelijke fokregeltjes zijn en dat we niet moeten fokken buiten de regeltjes om, maar dat we juist met z'n alle moeten zorgen dat ze eerst verdwijnen.
Dat heb ik al geroepen(is trouwens ook te lezen in het verslagje van betreffende ALV,in NDDC clubblad) op de Algemene Leden Vergadering,waar overgens Karen ook aanwezig was...maar niemand en dan niemand die met me meeging om van een voorstel daadwerkelijk nodige stappen te ondernemen...

Trouwens...op een forum heb jij zelf ook al eerder iemand gewaarschuwd voor een gemengde kleurkruising bij zwart/wit dog, die kleurslag blauw in de voorouders heeft...je zei nog...maar daaruit komt de klur zwart veel zuiverder uit... :wink:
En bij jou toen,ging het om de gezondheid of kleurslag???
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

@Cocochanel: hoe groot en dik is die plaat voor je hoofd eigenlijk? :roll:
Voor de zoveelste keer: open zelf een topic!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Gefeliciteerd Karen met je heerlijke meisje :ok: :ok:

En Cocochanel, wat een vreselijk ongepaste reacties, bah!
Afbeelding
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

ohhh had hier nog eens niet gekeken...

:cheer: Gefeliciteerd met je puppekind :cheer:
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .

Ongelezen bericht door jip007 »

Cocochanel schreef: Trouwens...op een forum heb jij zelf ook al eerder iemand gewaarschuwd voor een gemengde kleurkruising bij zwart/wit dog, die kleurslag blauw in de voorouders heeft...je zei nog...maar daaruit komt de klur zwart veel zuiverder uit... :wink:
bij onze eerste teef zat een zwart uit blauwe dog van het buitengebeuren in de lijn. Bij de aankeuring van onze Bodyguard een zoon van die teef , werd ons door fokkers verteld dat hij dat mooie diepe zwart van het blauw had wat er achter zat. Dat is niet de reden dat we deze teef gekocht hebben , we wisten toen nog niet eens dat we wilden gaan fokken. Het zou een speelmaatje worden voor onze gele reu Micky v Lemsterland die we toen hadden.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Cocochanel

jip007 schreef:
Cocochanel schreef: Trouwens...op een forum heb jij zelf ook al eerder iemand gewaarschuwd voor een gemengde kleurkruising bij zwart/wit dog, die kleurslag blauw in de voorouders heeft...je zei nog...maar daaruit komt de klur zwart veel zuiverder uit... :wink:
bij onze eerste teef zat een zwart uit blauwe dog van het buitengebeuren in de lijn. Bij de aankeuring van onze Bodyguard een zoon van die teef , werd ons door fokkers verteld dat hij dat mooie diepe zwart van het blauw had wat er achter zat. Dat is niet de reden dat we deze teef gekocht hebben , we wisten toen nog niet eens dat we wilden gaan fokken. Het zou een speelmaatje worden voor onze gele reu Micky v Lemsterland die we toen hadden.
-OK.
In mijn lijnen heb ik ook geen zuivere blauw/-zwart...

Dat is wat we weten,maar je weet ook dat er ook fokkers zijn(en nog steeds) die in het verleden met de stambomen ook gesjoemeld hebben...

Daarom van dat soort regeletjes,die moeten gewoon verdwijnen...want een ding is zeker ze zijn er niet ter verbetering van onze hondjes,want zoals al vele weten om een voorbeeld te noemen...een grijstijger is hoogstwaarschijnlijk wat vitaler dan een zuiver herlekijn... :idea:
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Karen, hier ook nog even gefeliciteerd! Ik verheug me erg op zondag! Heb al jaren geen doggenpup meer geknuffeld.

Dan even over de toon in dit topic. Ik ben heel erg blij dat ik een aantal jaren geleden de hele doggenwereld de rug toe heb gekeerd. Doggen blijven echt favoriet bij mij en er zal er altijd 1 rond blijven lopen. Verder is het een vreselijke wereld. Hoeveel daar geluld wordt over elkaar!!!! Het hondenforum is er niets bij!
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Cocochanel

wendy71 schreef:...een of ander jaloers apparaat. :wink:
... :smile:
Zou ik minstens een van de redenen willen horen van door jou getrokken: gegronde hypotheses---> conclusie... :idea:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik ga mijn reactie nog eens in de herhaling gooien:

@Cocochanel: hoe groot en dik is die plaat voor je hoofd eigenlijk?
Voor de zoveelste keer: open zelf een topic!

En aanvullend: het getuigt niet bepaald van goed fatsoen en/of empathie om maar te blijven doorzagen en zeuren en off-topic te gaan, terwijl meerdere mensen je vriendelijk dan wel dringend gevraagd hebben om er mee op te houden.
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Hoi Karen,
Wat een leuke pup zeg!! Ze ziet er prachtig uit, ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's!

Jammer dat je topic zo verziekt wordt, enorm irritant zeg die Cocochanel! :19: Trieste personage :19:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Scooby schreef:
Zoek stok! schreef:Alhoewel ik bereid ben je - Cocochanel - het voordeel van de twijfel te geven mbt je intenties (dat je dus het beste met het ras voor hebt), vind ik het totaal ongepast om dit soort dingen in een voorsteltopic van een blije pupkoper te zetten. De pup is al in huis, dus van terugdraaien is geen sprake. En wil je Karen waarschuwen voor zaken in de lijn, dan hoeft dat niet nu. Er is namelijk niet morgen een nest geboren van deze hond.
Hoi Linda,

Ik hoop dat je dan ook bereid bent mij het voordeel van diezelfde twijfels te geven en gewoon te geloven dat ook ik mijn huiswerk gedaan heb? Ik ga echt geen drie jaar wachten op een pup om die vervolgens vanuit Hongarije te importeren als ik er in Nederland niets mee zou kunnen.
Natuurlijk :wink: Wat Marc ook al zei: in elke lijn zit wel iets. Als ik straks m'n pup heb, kunnen mensen ook gaan spitten en posten dat neefje X dit heeft en een nakomeling van de reu Y. En daarbij zit er ook nog eens een heel roddelcircuit achter het fokgebeuren waar ik zwaar allergisch voor ben. Openheid is hartstikke goed, maar dat gekonkel, brrrr.

Gewoon genieten van je pupje dus :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Cocochanel schreef:
wendy71 schreef:...een of ander jaloers apparaat. :wink:
... :smile:
Zou ik minstens een van de redenen willen horen van door jou getrokken: gegronde hypotheses---> conclusie... :idea:
Op MIJ kom je zo wel over iig. :roll:
Ga ergens anders lopen janken en verziek Karen haar topic niet zo..
Open een topic in de hoek fokken en ga hier in dit topic niet mee verder, maja dat zal wel ijdele hoop zijn vrees ik.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Cocochanel

Heb al geopend...bij medisch...
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Cocochanel schreef:Heb al geopend...bij medisch...
Nou :zwaai !

Kom eens door met veeel meer foto`s van Yana, ze is leuk!!
Afbeelding
Falco
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Falco »

Karen.... een hele dikke vette ......

GEFELICITEERD

En dat het maar mag uitgroeien tot en geweldige meid en moeder !!!!!!!

p.s een xx voor haar van Falco..........
Falco.. 2001-2009
Spike.. 1993-2007
Elmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog en Dalmatische hond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elmo »

wat een heerlijk meisje KarenAfbeelding

hartelijk gefeliciteerd :cheer: :cheer: :cheer:
De website van Sanja en Femie
Afbeelding
Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Van harte Karen! :cheer:
Ze ziet eruit als een enorm scheetje! :ok:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Karen, Gefeliciteerd met Yana!
Leuke naam, voor een heerlijk pupje :cheer:.

Geniet van haar, ze is snel genoeg groot, en we willen veel foto's zien.

Cocochanel: jammer dat je zo negatief bent in dit topic, daar is dit topic niet de plaats voor
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Natuurlijk :wink: Wat Marc ook al zei: in elke lijn zit wel iets. Als ik straks m'n pup heb, kunnen mensen ook gaan spitten en posten dat neefje X dit heeft en een nakomeling van de reu Y. En daarbij zit er ook nog eens een heel roddelcircuit achter het fokgebeuren waar ik zwaar allergisch voor ben. Openheid is hartstikke goed, maar dat gekonkel, brrrr.

Gewoon genieten van je pupje dus :wink:
Ja, het roddelcircuit in de hondenwereld is werkelijk vreselijk.
Maar we genieten enorm van onze Yana en ik hoop echt oprecht voor je dat jou binnenkort hetzelfde geluk staat te wachten! :wink:
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Gefeliciteerd Karen. :cheer:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”