Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ontlasting probleem opgelost, toch giardia geweest. (pag.6)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Als het bij Miah weer terugkomt zou ik toch laten onderzoeken op giardia.
Dat kan ook stoppen zonder dat de besmetting over is en weer terugkomen na een tijdje en het is ook besmettelijk.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

renee-uk schreef:Als het bij Miah weer terugkomt zou ik toch laten onderzoeken op giardia.
Dat kan ook stoppen zonder dat de besmetting over is en weer terugkomen na een tijdje en het is ook besmettelijk.
dat doe ik zeker hoor, geen twijfel over mogelijk.
miekmiek

the story continues. we zijn er helaas nog niet. de klachten blijven terugkomen.

inge, ik vond dit op internet;

Diarree door Giardia

Een oorzaak die vaak over het hoofd gezien wordt is diarree ten gevolge van Giardia. Giardia is een flagellaat en bestaat uit een meercellig organisme. 20% van de diarree bij honden wordt veroorzaakt door giardia. Vooral honden die bij een hondenfokker wonen of vandaan komen of die in een asiel of pension verblijven kunnen gemakkelijk met Giardia besmet raken. Jonge honden en honden met een verminderde weerstand, bijvoorbeeld als gevolg ziekte, lopen eerder diarree door giardia op dan gezonde volwassen honden. Denk hier aan als u een jong hondje opgehaald heeft die diarree heeft en als dit blijft aanhouden ondanks voer veranderingen en medicijnen.

Diarree als gevolg van giardia is vaak brijig en er kan slijm of bloed bij zitten. Over het algemeen zijn de besmette honden misselijk en geven ze makkelijk over. Omdat hier niet in eerste instantie aan gedacht wordt is er vaak sprake van een langdurige of chronische diarree voordat de juiste diagnose gesteld wordt.

Diagnose
Met behulp van een sneltest, die we in onze dierenkliniek kunnen uitvoeren, kan direct en met zekerheid een besmetting met giardia worden aangetoond. Vroeger moesten we met behulp van een microscoop de Giardia aantonen. Omdat Giardia intermitterend (niet continue) uitgescheiden wordt was de kans op het vinden van de flagellaat met behulp van de microscoop minder groot.

Met de Idexx Giardia Snaptest kunnen we eenvoudig, snel en betrouwbaar de juiste diagnose stellen. De test reageert op DNA deeltjes van Giardia. Je hoeft ze dus niet levend aan te tonen. Dit is van belang omdat de Giardia snel dood gaat als ze buiten het lichaam komen. De test kan dus ook op iets oudere ontlasting worden uitgevoerd. Als u met uw hond die diarree heeft langskomt adviseren we altijd om wat van die dunne ontlasting mee te nemen.

betekend dat niet dat de test die mijn dierenarts gedaan heeft wel betrouwbaar is? dit is namelijk de test die ze gedaan heeft.
vanmiddag bel ik ze om verder te bespreken wat we gaan doen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

He verdorie!

Is het alleen Miah, of ook Tommie weer/nog?
Afbeelding
miekmiek

Van Miah weet ik het zeker en die poep ook binnen. Bij Tommie heb ik 1 a 2 keer rare ontlasting gezien. Ik ga er dus vanuit dat ze hetzelfde hebben, maar het zou ook stom toeval kunnen zijn. Tommie is wel wat magerder aan het worden.
Moos
Zeer actief

Hmmm, ben benieuwd wat je da nu voorstelt :wink:
Afbeelding
miekmiek

oh, dat weet ik al hoor. hypoallergeen voeren voor een week of vier/zes, als dat niet helpt medicijnen tegen een geïrriteerde dikke darm. En giardia heeft ze al uitgesloten. (zegt zei)

maar dat zei ze allemaal niet wetende dat tommie nu ook wat klachten heeft, dus ik wil wel horen wat ze daarvan zegt.
Moos
Zeer actief

Oh ja, dat hypoallergene voer...
Je kan dat altijd proberen natuurlijk. In het kader van "baat het niet dan schaadt het niet"?
Afbeelding
miekmiek

maar ik geloof niet echt dat mijn twee honden allebei op hetzelfde moment allergisch zijn geworden voor het voer wat ze krijgen, wat ook geen slecht voer is. :denken:

ik ga haar eerst vragen of ze ook daadwerkelijk die sneltest gedaan heeft, of onder de microscoop.

ik ga haar vragen of we niet in ieder geval een anti giardia kuur mogen geven, om het uit te sluiten.

en verder ben ik heel benieuwd waar ze nog meer mee gaat aankomen.
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:maar ik geloof niet echt dat mijn twee honden allebei op hetzelfde moment allergisch zijn geworden voor het voer wat ze krijgen, wat ook geen slecht voer is. :denken:
Nee dat is waar. Maar Miah heeft al heel lang af en aan dat poep-probleem natuurlijk, dus ik speculeerde dan even dat dat van Tommie er los van staat zeg maar. Als speculatie :wink:
ik ga haar eerst vragen of ze ook daadwerkelijk die sneltest gedaan heeft, of onder de microscoop.

ik ga haar vragen of we niet in ieder geval een anti giardia kuur mogen geven, om het uit te sluiten.

en verder ben ik heel benieuwd waar ze nog meer mee gaat aankomen.
Ik ben ook benieuwd! Laat je het even weten dan? :wink:
Afbeelding
miekmiek

ja tuurlijk. :wink:
miekmiek

Tommie en Miah krijgen allebei een vijf daagse kuur tegen giardia. Nu maar hopen dat het gaat helpen. Duimen jullie mee?
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

miekmiek schreef:Tommie en Miah krijgen allebei een vijf daagse kuur tegen giardia. Nu maar hopen dat het gaat helpen. Duimen jullie mee?
Uiteraard joh :ok:
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:Tommie en Miah krijgen allebei een vijf daagse kuur tegen giardia. Nu maar hopen dat het gaat helpen. Duimen jullie mee?
:ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

nou nu hopen dat het gaat helpen en dat je af bent van het poepen in huis.
We duimen mee.
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Uiteraard duim ik mee. :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Zou heel fijn zijn als je er dan af van bent.
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

:ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Ik hoop dat die kuur lang genoeg is :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Tuurlijk duim ik mee.

Hou wel in je achterhoofd dat het met een kuur nog niet over hoeft te zijn.
Jan had er wel voldoende aan, Gina niet die is pas volledig van de giardia afgekomen nadat ze ook nog een kuur heeft gehad met metrazol.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Wat vervelend allemaal zeg!
Hopelijk slaat de kuur aan. :ok:
miekmiek

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar de klachten lijken verdwenen.
Sinds een dag of zes geen slijmerige ontlasting meer maar stevige poep. Ook geen binnen poepen meer.

bye bye giardia! :cheer:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

miekmiek schreef:Ik durf het bijna niet te zeggen, maar de klachten lijken verdwenen.
Sinds een dag of zes geen slijmerige ontlasting meer maar stevige poep. Ook geen binnen poepen meer.

bye bye giardia! :cheer:
Mooi zo
En nou moet het inderdaad maar helemaal klaar zijn met die giardia :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

houden zo ! :ok: :ok:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

:cheer: Mooi zo :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Moos
Zeer actief

Yeah :cheer:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Goedzo..... hou je het nog wel heel goed in de gaten bij Bowie leek het ook weg maar na 2 weken toch weer wat klachten dus die heeft er nog een kuur achteraan gekregen en toen was het weg... om nooit meer last ervan tehebben.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

he wat fijn Annemieke!
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Perfect Annemiek! Wat hebben ze eigenlijk voor middel gekregen tegen giardia? En hoe lang duurt zo'n kuur. Ik ontworm hier de honden met panacure en hoorde dat dit ook tegen giardia werkt.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Fijn om te lezen , Annemieke :D
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Super!!! :ok: :ok:
En nou zo houden. :wink:
Weg met die parasieten. :boos:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
miekmiek

Maryanne schreef:Perfect Annemiek! Wat hebben ze eigenlijk voor middel gekregen tegen giardia? En hoe lang duurt zo'n kuur. Ik ontworm hier de honden met panacure en hoorde dat dit ook tegen giardia werkt.
Vijf dagen lang fenbendazol van panacur. Miah 1 pil per dag, Tommie 2 pillen.

zodra ik ook nog maar 1 slijmerige drol zie ren ik naar de DA en gaat er nog een kuur in. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”