chant schreef:bedankt voor jullie reacties.
Die laatste 2 zijn inderdaad botten. de slager zei dat honden die altijd erg lekke vonden
Ik heb verder niet echt plannen om alleen maar (rauw) vlees te voeren, maar zo af en toe leek me wel lekker voor ze. ze krijgen nu om de paar dagen smuldier, vinden ze ook heerlijk.
Wel erg jammer dat niks van dit alles goed voor ze is:(
Ik vind je idee wel heel goed, maar een slager heeft jammer genoeg geen idee wat goed is voor honden!
Ook als je je honden wilt verwennen met een "tussendoortje" is het van belang dat je iets geeft waar ze wat aan hebben en niet iets waar ze schade aan oplopen!
Alles wat rauw / deels rauw is waar vaarkensvlees inzit (ook dus vleeswaren, spek e.d.) WEG ermee; dat kan potentieel dodelijk zijn (voor de hond).
Alles wat een groot hard bot is, al dan niet rauw / bewerkt: weg ermee, te groot, te hard.
Lees je goed in (hier en op een versvleesforum) over wat wel en niet kan!
Kijk, hier krijgen ze ook wel 's een frummeltje vleeswaren puur voor het lekker, maar NIET als daarin rauw varkensvlees is verwerkt.
Ja, het kan dus kwaad als je niet precies weet wat je geeft

ook al wil je het maar voor het lekker doen. Kijk, dat een hond een keer de "variant" op een pizza krijgt, daar zul je me niet over horen

maar hij kan tanden afbreken op harde botten en bepaalde dingen zijn toch gewoon slecht voor 'm... en DAT is dan wel belangrijk om te weten!
Ga niet op je slager af, maar vraag hier en/of op een rauw-forum.
Suzanne