Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

onze 5 jarige asiel boxer (nieuw:foto's pag4 )

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DesertWind
Vaste gebruiker

onze 5 jarige asiel boxer (nieuw:foto's pag4 )

Ongelezen bericht door DesertWind »

hallo,

mijn vriendin en ik willen heel graag een hond erbij hebben. (we hebben 1 kat, 1 konijn en 3 gerbils (ratjes) ) We zijn enorme dierenvrienden, hoe meer dieren hoe meer vreugd :mrgreen:

Onze keuze is uitgekomen op een dobermann om zijn karakter en zijn uiterlijk. We vinden het echt pracht honden.
De enige twijfel die we eigenlijk nog een beetje hebben is of deze hond past in de thuissituatie van ons. En dan voornamelijk omdat we beiden fulltime werken. Ik ben rond 6.15 van huis en 16.45 weer thuis. M'n vriendin werkt van 9.30 tot 17.30
Onze plannen wat betreft uitlaten is dat ik hem uitlaat voor m'n werk en m'n vriendin ook voor haar werk. En dan ik gelijk weer als ik thuis kom. En savond's natuurlijk en in het weekend lekker ermee gaan lopen hier in de bossen en heiden.

Kan een dobermann er echter wel tegen om 7,5/8 uur alleen thuis te zijn?
want dat wij zo;n hond leuk vinden is leuk, maar de hond moet het ook leuk vinden.

verder ben ik wel van plan om naar de hondensport te gaan, omdat ik ook wel weet dat zo'n hond zich lekker moet kunnen uitleven en het leuk vind om te werken.

graag wil ik dat je je ervaring ook uitlegt (logisch natuurlijk) en als je denkt dat het niet gaat, welk ras geschikter zou kunnen zijn in onze situatie zodat we dat ik overweging kunnen nemen.
We willen wel een ras dat sterk is qua karakter, enthousiast, betrouwbaar en waakzaamheid is ook altijd welkom (aangezien er hier in de buurt veel wordt ingebroken) het liefst een middelgrote hond.

groeten Marijn
Laatst gewijzigd door DesertWind op 27 okt 2009 17:15, 4 keer totaal gewijzigd.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik ken heel weinig honden die zo lang elke dag alleen kunnen zijn ;). buiten dat vind ik het heel erg zielig. zo'n hond verveelt zich kapot de hele dag.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 21 jan 2009 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Het antwoord is Nee, tenzij je een hondenuitlaatdienst inschakelt voor minstens vier keer per week als je hond minder dan een jaar oud is, en drie keer per week als hij ouder is dan een jaar. En dan een goede hondenuitlaatdienst waarbij de honden echt ruim de gelegenheid krijgen om uit te razen.

Zonder hondenuitlaatdienst, niet doen. Je hond wordt er doodongelukkig van, het is immers een werkhond met veel energie, en je kunt er donder op zeggen dat dan je meubilair ineens niet meer lekker zit :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik vind 8 uur ook erg lang.
Misschien een dagopvang?
En inderdaad geen pup nemen
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Fin
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zou in ieder geval géén pup nemen. Die gaat het echt niet trekken om zo lang alleen thuis te zijn.
Misschien een leuke herplaatser? En dan nog vind ik 8 uur wel lang hoor. Misschien iets regelen qua uitlaatservice?
Voor zo'n herplaatser kun je terecht bij dobermann rescue. Uitstekende organisatie, en de dobers die zij opvangen zijn zonder uitzondering prachtige en lieve honden die om wat voor reden dan ook in de knel zijn gekomen.
DesertWind
Vaste gebruiker

ik zal ook gelijk eerlijk zeggen dat we alles nog eens goed moeten gaan bekijken hoor.
m'n vriendin werkt 3 van de 5 dagen 5 minuten van huis af zodat ze in de pauze hem uit zou kunne laten en we hebben ook buren met hond (die zouden we kunnen vragen voor 1 dag) en op maandag werkt m'n vriendin een halve dag. dus dat kan sowieso wel.

we zijn al heel lang aan het twijfelen of het verstandig is of niet. maar de drang wordt steeds groter :wink:

pff blijft lastig hoor. en inderdaad zou een uitlaat service misschien iets zijn.

áls we er 1 aanschaffen dan sowieso in de vakantie omdat we dan 4 weken intensief aan de opvoeding kunnen werken. Want dan gaan we ook niet opvakantie voor de hond.

Maar hoe reageert een dobermann erop? Want we weten ook dat het vrij nerveuze honden kunnen zijn. Het laatste wat we willen een een ongelukkige of weg kwijnende hond.

Misschien speelt ie wel graag met de kat :smile: (nee, dit is NIET serieus bedoeld! :wink: )
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Zijn jullie van plan te gaan voor een pup of voor een herplaatser?
Want met een pup red je het niet ondanks 4 weken vakantie...

En hebben jullie ervaring met honden? Want een dobermann is volgens mij niet echt dé geschikte hond voor een volledige beginner, denk ik toch, maar mss moet je dat even vragen aan de experten :wink: .
Laatst gewijzigd door Paddle op 21 jan 2009 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
DesertWind
Vaste gebruiker

christo schreef: en je kunt er donder op zeggen dat dan je meubilair ineens niet meer lekker zit :wink:
dat weten we :) we hebben nog steeds geen nieuwe bank gekocht omdat er misschien een hond komt :smile:
Fin
Zeer actief

DesertWind schreef:ik zal ook gelijk eerlijk zeggen dat we alles nog eens goed moeten gaan bekijken hoor.
m'n vriendin werkt 3 van de 5 dagen 5 minuten van huis af zodat ze in de pauze hem uit zou kunne laten en we hebben ook buren met hond (die zouden we kunnen vragen voor 1 dag) en op maandag werkt m'n vriendin een halve dag. dus dat kan sowieso wel.

we zijn al heel lang aan het twijfelen of het verstandig is of niet. maar de drang wordt steeds groter :wink:

pff blijft lastig hoor. en inderdaad zou een uitlaat service misschien iets zijn.

áls we er 1 aanschaffen dan sowieso in de vakantie omdat we dan 4 weken intensief aan de opvoeding kunnen werken. Want dan gaan we ook niet opvakantie voor de hond.

Maar hoe reageert een dobermann erop? Want we weten ook dat het vrij nerveuze honden kunnen zijn. Het laatste wat we willen een een ongelukkige of weg kwijnende hond.

Misschien speelt ie wel graag met de kat :smile: (nee, dit is NIET serieus bedoeld! :wink: )
Even iets duidelijker dan: het gaat niet om zijn behoefte kunnen doen. Het gaat om voldoende beweging kunnen krijgen, en dan bedoel ik voor een jonge hond, dagelijks een wandeling van minstens een uur waarbij hij uit kan rennen en razen. Jonge dobers trekken het niet om acht uur op de bank te hangen met alleen een plaspauze. :wink: En met jong bedoel ik tot een jaar of drie, vier oud.

Vergeet ook niet dat het een waakhond is, heb je er één die dat waken erg serieus neemt, dan heb je vaak ook problemen met de buren.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Er zijn maar weinig pups die je na 4 weken vakantie hele dagen alleen kan gaan laten (met uitlaatservice). En als ze het kunnen is het nog maar de vraag of je het moet doen (ik vind van niet).

Je kan wel kijken naar dagopvang in de buurt, zeker met een pup zou dat een prima oplossing zijn.
Afbeelding
DesertWind
Vaste gebruiker

Paddle schreef:Zijn jullie van plan te gaan voor een pup of voor een herplaatser?

Want met een pup red je het niet ondanks 4 weken vakantie...
het liefst zo jong mogelijk. maar we willen ons wel zo goed mogelijk laten informeren. Vandaar dat 1 van die dingen is, dat ik me hier heb aangemeld. We willen het totaal plaatje zo breed mogelijk maken en aan de hand daarvan de knoop doorhakken.
Paddle
Zeer actief

DesertWind schreef:
het liefst zo jong mogelijk. maar we willen ons wel zo goed mogelijk laten informeren. Vandaar dat 1 van die dingen is, dat ik me hier heb aangemeld. We willen het totaal plaatje zo breed mogelijk maken en aan de hand daarvan de knoop doorhakken.
Als je echt voor een pup wilt gaan, zal je tenminste jullie werksituatie moeten veranderen. Want een pup na 4 weken plots 8 uur alleen laten (maakt niet uit welk ras) is imo not-done, ook niet als ie tussendoor word uitgelaten voor een speel/plas of loopronde.
Laatst gewijzigd door Paddle op 21 jan 2009 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
DesertWind
Vaste gebruiker

christo schreef:Even iets duidelijker dan: het gaat niet om zijn behoefte kunnen doen. Het gaat om voldoende beweging kunnen krijgen, en dan bedoel ik voor een jonge hond, dagelijks een wandeling van minstens een uur waarbij hij uit kan rennen en razen. Jonge dobers trekken het niet om acht uur op de bank te hangen met alleen een plaspauze. :wink: En met jong bedoel ik tot een jaar of drie, vier oud.

Vergeet ook niet dat het een waakhond is, heb je er één die dat waken erg serieus neemt, dan heb je vaak ook problemen met de buren.
aan dat minimale uur is niet moeilijk te komen, want we gaan liever met de hond op pad dan een film kijken of zo. Maar is het beter voor een dober om overdag zo te gaan rosse of is 's avonds ook goed?
We weten dat ze veel beweging nodig hebben (en niet alleen een rondje voor de behoefte) en dat is savonds ook geen probleem, overdag wel.
Diablo
Actief

Ongelezen bericht door Diablo »

Ik kan niet heel rasspecifiek zijn wbt de dober, maar heb zelf 2 rottweilers die tot voorkort ook 4 dagen 8 uur per dag alleen waren.
Eentje is nu bijna 5 en de ander wordt in mei 2 jaar.
De oudste hebben we rustig aan laten wennen, omdat ik toen nog hele dagen thuis was en op tijd wist wanneer het eraan zat te komen dat hij alleen thuis moest zijn.
De jongste hebben we wel in een rap tempo, met behulp van benchtraining, geleerd om alleen te zijn.
Maar dat betekende wel dat er om de 2 uur iemand kwam om haar uit te laten en ff te spelen met haar, en dit dan uitbreiden naar steeds langer, dat het niet meer nodig was.

Ik denk dat honden die zo opgevoed worden, het snel gewend raken en er minder last van hebben dan honden die ineens zo lang alleen "moeten" zijn.
Ook is het meer waar je je zelf prettig bij voelt!
Kijk, wij doen ook enorm veel met onze honden, ze zijn allebei in opleiding voor IPO en daar gaat enorm veel tijd en training in zitten.
Als we thuis zijn, gaat ook al onze aandacht naar de honden.

Zoals ik al zei, ik kan dus niet specifiek zeggen hoe het met de dober zit, maar voor mijn rottweilers is het geen probleem... ze zijn het gewend en er wordt verder genoeg met ze gedaan.

Welke rassen had je evt nog meer op het oog?
<a href="http://www.rottweilervrienden.nl">Klik hier voor het RottweilerVrienden-Forum!</a>
Afbeelding
Diablo
Actief

Ongelezen bericht door Diablo »

Diablo schreef: De jongste hebben we wel in een rap tempo, met behulp van benchtraining, geleerd om alleen te zijn.
Maar dat betekende wel dat er om de 2 uur iemand kwam om haar uit te laten en ff te spelen met haar, en dit dan uitbreiden naar steeds langer, dat het niet meer nodig was.
even nog als aanvulling hierop, voor het misschien te letterlijk opgevat wordt, dit was nadat mijn man en ik achter elkaar onze vakantie op hadden genomen.
de eerste weken was ik alleen met haar, toen had mn man nog 2 weken vakantie, en toen is ze nog 2 weken een aantal uur mee geweest naar mn werk, waar ze dan opgehaald werd en thuis gebracht werd.
daarna gingen mijn ouders om de 2 uur kijken bij haar, haar uitlaten, etc...
<a href="http://www.rottweilervrienden.nl">Klik hier voor het RottweilerVrienden-Forum!</a>
Afbeelding
Moos
Zeer actief

DesertWind schreef:
christo schreef:Even iets duidelijker dan: het gaat niet om zijn behoefte kunnen doen. Het gaat om voldoende beweging kunnen krijgen, en dan bedoel ik voor een jonge hond, dagelijks een wandeling van minstens een uur waarbij hij uit kan rennen en razen. Jonge dobers trekken het niet om acht uur op de bank te hangen met alleen een plaspauze. :wink: En met jong bedoel ik tot een jaar of drie, vier oud.

aan dat minimale uur is niet moeilijk te komen, want we gaan liever met de hond op pad dan een film kijken of zo. Maar is het beter voor een dober om overdag zo te gaan rosse of is 's avonds ook goed?
We weten dat ze veel beweging nodig hebben (en niet alleen een rondje voor de behoefte) en dat is savonds ook geen probleem, overdag wel.
Je moet je goed realiseren dat het in de winter dan dus donker is :wink:

En ik zeg het nog maar eens: dagopvang. Dat is de enige manier voor jullie om aan een pup te kunnen beginnen (of uiteraard oppas bij iemand thuis uit de buurt).
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Tja ik begrijp de bezwaren echt wel, maar denk dat het ook vaak genoeg gedaan wordt. Zo een drukke pup/puber zou ik niet snel doen in zo een situatie als geen van beiden part time kan werken. Maar een leuke herplaatser zal prima lukken.
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Ik zou in dit geval ook eerder nadenken over een volwassen hond dan een pup. Zelfs met training van de sluitspieren zeg maar, duurt het minstens tot een maand of 10 tot de hond echt met gemak een uur of 8 alleen kan zijn. Tuurlijk kan je hem eerder gewoon in een kleine bench gooien en dwingen alles op te houden maar tja, hoe diervriendelijk is dat?

Ook denk ik persoonlijk dat je van een volwassen hond heel veel kan leren. Onze eerste hond was een jong volwassen (+- 1,5 jr) boxer uit het asiel. Wij hebben heel veel van deze hond geleerd wat we konden toepassen toen we later een pupje erbij namen. Als wij waren begonnen met het pupje hadden wij zeker dingen gedaan die onprettig waren geweest voor de pup en onszelf, puur uit onwetendheid (en dan heb ik het niet over lezen want we hebben ons sufgelezen voor we aan een hond begonnen, maar praktijk bleek toch heel anders dan theorie).

En dan je keuze voor een Doberman. Ik ken het ras zelf niet goed. Alleen qua uiterlijk. Maar je geeft zelf aan dat het nerveuze honden kunnen zijn. Dat lijkt me vragen om problemen als de hond regelmatig lang alleen moet kunnen zijn. Mij lijkt het dat je dan het beste kan gaan voor een ras met een stabiele zelfverzekerde rustige natuur. Dit hangt gedeeltelijk af van het ras, maar ook van de individuele hond. Ook daarom zou ik gaan voor een volwassen hond en niet voor een pup. Bij een pup kan je dat niet voldoende inschatten, bij een volwassen hond kan je dat beter bekijken denk ik. Vooral als je uitkijkt naar een hond die bijvoorbeeld gewend is regelmatig alleen te zijn, en daar goed mee om kan gaan.

Regelmatig lang alleen zijn is nooit ideaal voor een hond, alhoewel de nadelen ervan soms ook wel overdreven worden voor mijn gevoel. Mijn mening is, als je een hond hebt die er goed aan gewend wordt, in een rustig tempo welk bepaald wordt door de hond, en die buiten deze uren alleen echt altijd en overal lekker mee kan en voldoende beweging en uitdaging krijgt, hoeft het echt geen probleem te zijn.

Ik denk dat er honden zat zijn in de zogenaamde ideale situatie waar moeder de vrouw en 3 kids de hele dag thuis zijn, maar die de hele dag door geen druppel aandacht krijgen, behalve wat geruzie over wie nu weer 2 stappen de deur uit moet om die hond wat te laten doen, omdattie anders weer in huis piest.

Succes met je beslissing en groetjes,
Marjan
Laatst gewijzigd door Murphy op 21 jan 2009 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
DesertWind
Vaste gebruiker

even nog een kleine aanvulling, mijn schoonmoeder werkt maar 3 uur op een dag. die hebben een bouvier gehad (was een geweldige hond).
zij is ook dol op honden en zou ook overdag langs kunnen komen om iets met de hond te gaan doen. (op moment even lastig omdat ze revalideert van een gebroken bovenbeen)

@diablo: dalmatiers en amerikaanse staffords vinden we ook hele mooie honden, maar de dober staat toch wel op 1

ik heb al een beetje zitten kijken voor dag opvang, die zitten er hier ook in de buurt met haal en breng service. dus dat is ook een optie die reëel is.
Hutsje
Zeer actief

Murphy schreef:Ik denk dat er honden zat zijn in de zogenaamde ideale situatie waar moeder de vrouw en 3 kids de hele dag thuis zijn, maar die de hele dag door geen druppel aandacht krijgen, behalve wat geruzie over wie nu weer 2 stappen de deur uit moet om die hond wat te laten doen.
Marjan
waarom wordt dit er nu toch steeds en steeds weer bijgehaald? dit heeft toch niets met de situatie te maken? het kan altijd slechter, in china eten ze honden :19: . is dat dan een excuus om je hond hier dag in dag uit alleen te laten omdat er situaties zijn waar het nog slechter kan voor de hond? :denken: . het kan ook net zo goed beter en daar hoor ik jullie nooit over. nogmaals, ik vind het zielig voor een gezelschapsdier als de hond, die het liefst bij de baas is, hele dag helemaal alleen te laten zitten. en wat als de hond het niet trekt? waar blijft die dan? (weer) terug in de herplaatsing of asiel? mijn huts kan ook prima 8 uur alleen zijn, alleen doen wij dat nooit, we zorgen altijd voor oppas of brengen ze weg.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

DesertWind schreef:@diablo: dalmatiers en amerikaanse staffords vinden we ook hele mooie honden, maar de dober staat toch wel op 1

ik heb al een beetje zitten kijken voor dag opvang, die zitten er hier ook in de buurt met haal en breng service. dus dat is ook een optie die reëel is.
opvang is heel leuk, maar dan moet je wel een hond hebben die makkelijk is met andere honden en niet alle dobers (en stafs al helemaal niet) zijn dat ;).
Afbeelding
Paddle
Zeer actief

Hebben jullie ervaring met honden? Want een dober lijkt mij niet echt een hele geschikte beginnershond, denk ik?

Overigens gaat het niet alleen om de uren dat je bezig bent met de hond, maar ook om de uren dat je afwezig bent. Je kan bij wijze van spreken 5 uur wandelen 'smorgens, maar dat maakt het nog niet gerechtigd om hem daarna 8 uur alleen te laten :wink: .
Laatst gewijzigd door Paddle op 21 jan 2009 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Hutsje schreef:
DesertWind schreef:@diablo: dalmatiers en amerikaanse staffords vinden we ook hele mooie honden, maar de dober staat toch wel op 1

opvang is heel leuk, maar dan moet je wel een hond hebben die makkelijk is met andere honden en niet alle dobers (en stafs al helemaal niet) zijn dat ;).
Ik dacht dat dat met dagopvang niet per se hoefde te zijn. Dat ze dan letten op alleen met een andere teef of reu in de kennel en op de speelweide. Dacht ik hoor.
Afbeelding
DesertWind
Vaste gebruiker

Hutsje schreef:en wat als de hond het niet trekt? waar blijft die dan? (weer) terug in de herplaatsing of asiel?
dat is een goede vraag vind ik. mocht het niet gaan, breng ik hem sowieso niet zomaar even weg. Maar ik zie het niet als een groot probleem omdat ik redelijk wat familie heb die boer zijn, en altijd wel een hond als deze erbij willen hebben (geen gebakken lucht, want er zijn al meerdere aan wie ik heb gevraagd en maar al te graag zouden willen doen mocht het mis gaan)
Hutsje
Zeer actief

Moos schreef:
Hutsje schreef:

Ik dacht dat dat met dagopvang niet per se hoefde te zijn. Dat ze dan letten op alleen met een andere teef of reu in de kennel en op de speelweide. Dacht ik hoor.
zou kunnen, ik weet niet hoe dat gaat wat ik maak er geen gebruik van ;). maar dit gaat dan wel op bij een uitlaatservice.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

DesertWind schreef:
Hutsje schreef:en wat als de hond het niet trekt? waar blijft die dan? (weer) terug in de herplaatsing of asiel?
dat is een goede vraag vind ik. mocht het niet gaan, breng ik hem sowieso niet zomaar even weg. Maar ik zie het niet als een groot probleem omdat ik redelijk wat familie heb die boer zijn, en altijd wel een hond als deze erbij willen hebben (geen gebakken lucht, want er zijn al meerdere aan wie ik heb gevraagd en maar al te graag zouden willen doen mocht het mis gaan)
is minder gaan werken geen optie?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Hutsje schreef:
Moos schreef:
Hutsje schreef:

zou kunnen, ik weet niet hoe dat gaat wat ik maak er geen gebruik van ;). maar dit gaat dan wel op bij een uitlaatservice.
Ja, bij een uitlaatservice wel inderdaad :wink:
Afbeelding
DesertWind
Vaste gebruiker

Paddle schreef:Hebben jullie ervaring met honden? Want een dober lijkt mij niet echt een hele geschikte beginnershond, denk ik?
mijn vriendin had toen ze bij haar ouders woonde een nogal levenslustige bouvier met nogal wat eigenaardigheden :smile: ze heeft die boef grotendeels zelf opgevoed en hij luisterde ook alleen naar haar. voor haar ouders was het een dwarsligger :) helaas is die een paar jaar geleden overleden.
en ik weet dat een kat anders is als een hond, maar zelfs de kat kunnen we op commando kleine trucjes laten doen (haha, ook zonder worst voor z'n neus te houden)
Paddle schreef:Overigens gaat het niet alleen om de uren dat je bezig bent met de hond, maar ook om de uren dat je afwezig bent. Je kan bij wijze van spreken 5 uur wandelen 'smorgens, maar dat maakt het nog niet gerechtigd om hem daarna 8 uur alleen te laten :wink: .
ja, dat snap ik en ben ik ook wel met je eens hoor. daarom wil ik ook zoveel mogelijk dingen weten en alle opties op een rijtje hebben voordat we er aan beginnen

@hutsje: nee, ik werk op de bouw (daar zijn ze nog steeds ouderwets als het over parttime gaat) , en mijn vriendin heeft net een nieuwe baan (eindelijk 1 waar ze gelukkig mee is) en kan niet minder dan 35 uur werken

PS: super trouwens dat jullie met zoveel dingen komen zonder op voorhand al af te gaan kraken, daar was ik toch een beetje bang voor :19:
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Murphy schreef:
Ik denk dat er honden zat zijn in de zogenaamde ideale situatie waar moeder de vrouw en 3 kids de hele dag thuis zijn, maar die de hele dag door geen druppel aandacht krijgen, behalve wat geruzie over wie nu weer 2 stappen de deur uit moet om die hond wat te laten doen.
Marjan

Reactie Hutsje:
waarom wordt dit er nu toch steeds en steeds weer bijgehaald? dit heeft toch niets met de situatie te maken? het kan altijd slechter, in china eten ze honden . is dat dan een excuus om je hond hier dag in dag uit alleen te laten omdat er situaties zijn waar het nog slechter kan voor de hond? . het kan ook net zo goed beter en daar hoor ik jullie nooit over. nogmaals, ik vind het zielig voor een gezelschapsdier als de hond, die het liefst bij de baas is, hele dag helemaal alleen te laten zitten. en wat als de hond het niet trekt? waar blijft die dan? (weer) terug in de herplaatsing of asiel? mijn huts kan ook prima 8 uur alleen zijn, alleen doen wij dat nooit, we zorgen altijd voor oppas of brengen ze weg.

Reactie Marjan:
Ik haal het erbij omdat dat mijn mening is. Ik schrijft het niet over uit een boekje met vaste voor- en nadelen :-)
Zoals je kan zeggen het kan altijd slechter kan je ook zeggen het kan altijd beter. En is wat beter lijkt ook altijd beter? Het is maar wat je acceptabel vindt denk ik.
Een hond met verlatingsangst alleen laten vind ik iets anders. Alhoewel mijn hond dat heeft en ik hem toch heel af en toe alleen moet laten, hoe triest ook. Maar zoals ik zei, een hond die er goed aan gewend is? Och, die gaat lekker liggen pitten. Zoals hij waarschijnlijk ook wel had gedaan als de baas wel thuis was geweest.
Maar, dat is slechts mijn persoonlijke mening en niet als aanval bedoeld :-)
Marjan
Moos
Zeer actief

Murphy schreef:Murphy schreef:
Ik denk dat er honden zat zijn in de zogenaamde ideale situatie waar moeder de vrouw en 3 kids de hele dag thuis zijn, maar die de hele dag door geen druppel aandacht krijgen, behalve wat geruzie over wie nu weer 2 stappen de deur uit moet om die hond wat te laten doen.
Marjan

Reactie Hutsje:
waarom wordt dit er nu toch steeds en steeds weer bijgehaald? dit heeft toch niets met de situatie te maken? het kan altijd slechter, in china eten ze honden . is dat dan een excuus om je hond hier dag in dag uit alleen te laten omdat er situaties zijn waar het nog slechter kan voor de hond? . het kan ook net zo goed beter en daar hoor ik jullie nooit over. nogmaals, ik vind het zielig voor een gezelschapsdier als de hond, die het liefst bij de baas is, hele dag helemaal alleen te laten zitten. en wat als de hond het niet trekt? waar blijft die dan? (weer) terug in de herplaatsing of asiel? mijn huts kan ook prima 8 uur alleen zijn, alleen doen wij dat nooit, we zorgen altijd voor oppas of brengen ze weg.

Reactie Marjan:
Ik haal het erbij omdat dat mijn mening is. Ik schrijft het niet over uit een boekje met vaste voor- en nadelen :-)
Zoals je kan zeggen het kan altijd slechter kan je ook zeggen het kan altijd beter. En is wat beter lijkt ook altijd beter? Het is maar wat je acceptabel vindt denk ik.
Een hond met verlatingsangst alleen laten vind ik iets anders. Alhoewel mijn hond dat heeft en ik hem toch heel af en toe alleen moet laten, hoe triest ook. Maar zoals ik zei, een hond die er goed aan gewend is? Och, die gaat lekker liggen pitten. Zoals hij waarschijnlijk ook wel had gedaan als de baas wel thuis was geweest.
Maar, dat is slechts mijn persoonlijke mening en niet als aanval bedoeld :-)
Marjan
Als je rechtsboven in iemands berichtje op 'quote' drukt kan je ook gewoon quotes maken :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”