mijn vriendin en ik willen heel graag een hond erbij hebben. (we hebben 1 kat, 1 konijn en 3 gerbils (ratjes) ) We zijn enorme dierenvrienden, hoe meer dieren hoe meer vreugd
Onze keuze is uitgekomen op een dobermann om zijn karakter en zijn uiterlijk. We vinden het echt pracht honden.
De enige twijfel die we eigenlijk nog een beetje hebben is of deze hond past in de thuissituatie van ons. En dan voornamelijk omdat we beiden fulltime werken. Ik ben rond 6.15 van huis en 16.45 weer thuis. M'n vriendin werkt van 9.30 tot 17.30
Onze plannen wat betreft uitlaten is dat ik hem uitlaat voor m'n werk en m'n vriendin ook voor haar werk. En dan ik gelijk weer als ik thuis kom. En savond's natuurlijk en in het weekend lekker ermee gaan lopen hier in de bossen en heiden.
Kan een dobermann er echter wel tegen om 7,5/8 uur alleen thuis te zijn?
want dat wij zo;n hond leuk vinden is leuk, maar de hond moet het ook leuk vinden.
verder ben ik wel van plan om naar de hondensport te gaan, omdat ik ook wel weet dat zo'n hond zich lekker moet kunnen uitleven en het leuk vind om te werken.
graag wil ik dat je je ervaring ook uitlegt (logisch natuurlijk) en als je denkt dat het niet gaat, welk ras geschikter zou kunnen zijn in onze situatie zodat we dat ik overweging kunnen nemen.
We willen wel een ras dat sterk is qua karakter, enthousiast, betrouwbaar en waakzaamheid is ook altijd welkom (aangezien er hier in de buurt veel wordt ingebroken) het liefst een middelgrote hond.
groeten Marijn