Tja en toch gaat het ook wel eens fout. laten we realistisch blijven dat ik Baco krreg was hij helemaal gaaf, en door de kvv leek het binnen een week al wel op een krentebolGeer schreef:Ik vind dat je er vanuit mag gaan dat, als je een pup neemt, je een gezonde hond in huis haalt. Ga je daar niet van uit dan is er sowieso al iets mis. Als je een kindje krijgt ga je er toch ook vanuit dat het gezond wordt, tot het tegendeel bewezen is? Je moet uitgaan van het meest gezonde voor een gezond dier. Niet van het 'net aan verteerbare' voor een niet-gezond dier.S@ndr@ schreef:Ja maar als je vers aanraad aan iemand weet je toch niet of de hond een mankement heeftGeer schreef:Een gezonde hond zou m.i. het beste moeten functioneren op een goed samengesteld barfmenu. Dat neemt niet weg dat heel veel honden niet supergezond zijn. Het 'het niet goed doen' op vers vind ik dan ook een defect aan de hond, en niet aan vers. Mijn eigen Sophietje heeft dit ook hoor. Ik zou haar het liefste op Barf houden maar Sophie heeft een erg zwakke/lastige maag en doet het m.i. beter op een lichte kvv dan op barf. Maar dat komt doordat Sophietje niet helemaal goed in elkaar zit, niet omdat barf niet goed zou zijn. Een gezonde hond zou ik idealiter dan ook lekker op barf zetten. Bij mensen pureer je het eten ook pas als het gebit niet meer meewerkt, en niet standaard het hele leven lang.S@ndr@ schreef:ja mijn hond had die problemen op versdat kan per hond varieren, nu is de hoofdmoot RC brok bij de DA vandaan, want hij heeft een voedings allergie, en dan mag hij afentoe voor de lekker barven of vers.
Maar dat vers goed is voor iedere hond ben ik niet met je eens
O ja ik bleef diarree ruimen op vers :N: blehhhh.
Ik heb nooit gezegd dat vers niet deugd, maar dat niet iedere hond het er goed op doet, lijkt me nu net een andere nuance
en dan net aan verteerbaar, het is levensreddend, en zijn ontlasting is goed, stevig en maar 1 keer op een dag, dus dat zijn geen slappe graandrollen om het zo maar eens te zeggen
Dus ik heb geleerd nergens meer vanuit te gaan,
Maarre heel fijn dat jij wel gezonde honden hebt hoor