Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eukanuba of Royal canin??

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Geer schreef:
S@ndr@ schreef:
Geer schreef:
S@ndr@ schreef:ja mijn hond had die problemen op vers :19: dat kan per hond varieren, nu is de hoofdmoot RC brok bij de DA vandaan, want hij heeft een voedings allergie, en dan mag hij afentoe voor de lekker barven of vers.
Maar dat vers goed is voor iedere hond ben ik niet met je eens :neenee:
O ja ik bleef diarree ruimen op vers :N: blehhhh
Een gezonde hond zou m.i. het beste moeten functioneren op een goed samengesteld barfmenu. Dat neemt niet weg dat heel veel honden niet supergezond zijn. Het 'het niet goed doen' op vers vind ik dan ook een defect aan de hond, en niet aan vers. Mijn eigen Sophietje heeft dit ook hoor. Ik zou haar het liefste op Barf houden maar Sophie heeft een erg zwakke/lastige maag en doet het m.i. beter op een lichte kvv dan op barf. Maar dat komt doordat Sophietje niet helemaal goed in elkaar zit, niet omdat barf niet goed zou zijn. Een gezonde hond zou ik idealiter dan ook lekker op barf zetten. Bij mensen pureer je het eten ook pas als het gebit niet meer meewerkt, en niet standaard het hele leven lang.
Ja maar als je vers aanraad aan iemand weet je toch niet of de hond een mankement heeft :19: .
Ik heb nooit gezegd dat vers niet deugd, maar dat niet iedere hond het er goed op doet, lijkt me nu net een andere nuance :roll:
Ik vind dat je er vanuit mag gaan dat, als je een pup neemt, je een gezonde hond in huis haalt. Ga je daar niet van uit dan is er sowieso al iets mis. Als je een kindje krijgt ga je er toch ook vanuit dat het gezond wordt, tot het tegendeel bewezen is? Je moet uitgaan van het meest gezonde voor een gezond dier. Niet van het 'net aan verteerbare' voor een niet-gezond dier.
Tja en toch gaat het ook wel eens fout. laten we realistisch blijven dat ik Baco krreg was hij helemaal gaaf, en door de kvv leek het binnen een week al wel op een krentebol :19: , met nog iets later ontstoken ogen en oren enz. enz.
en dan net aan verteerbaar, het is levensreddend, en zijn ontlasting is goed, stevig en maar 1 keer op een dag, dus dat zijn geen slappe graandrollen om het zo maar eens te zeggen
Dus ik heb geleerd nergens meer vanuit te gaan, :neenee: als ik toen had geweten wat ik nu weet :N:

Maarre heel fijn dat jij wel gezonde honden hebt hoor :wink:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 26 dec 2008 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

minhie schreef:mag ik vragen waarom je per se brok wilt voeren?
Dat heeft hij al geschreven, hij vindt het gedoe met vlees vies en van dat geklieder houdt hij niet.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

DeIngenieur schreef:Over dat testen wees daar maar niet zo zeker van hoor!! Van Eukanuba is meer dan 5 jaar gelden en men is daar mee gestopt.
Geloof dat ook maar niet te hard. Eukanuba heeft een mooi lijstje ergens op hun site staan met hun idealen, etc. Als je dat lijstje goed leest, zul je zien dat ze bij verschillende punten heel mooi om hun dierproeven heen praten. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

S@ndr@ schreef:
Geer schreef:
S@ndr@ schreef:
Geer schreef:
Als je goed had gelezen, dan had je gelezen dat ik die dus niet heb. Althans, Sophie niet. :wink:

Maar goed, we kunnen hier een ellenlange discussie over gaan voeren, heeft geen enkel nut. Ik vind dat je een hond in principe moet voeren wat het beste voor hem is gezien zijn natuur. Die natuur negeren onder het mom van 'geen zin in geklieder hebben', daar krijg ik wat stekeltjes van. Maar ieder zijn meug.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Jaap* schreef:
DeIngenieur schreef:
Jaap* schreef:Ik kan wel een betere brok bedenken dan deze twee :wink:
Wat dan? en vooral waarom dan ipv ik vind de kleur mooier of zoiets wolligs.

Bedankt voor uw reactie!
Als geld, zoals het zich laat aanzien, geen rol speelt zou ik vers gaan voeren. Dat is qua kosten zo'n beetje vergelijkbaar met je voorkeursbrokken.
volgens mij speelt geld juist wel een rol:
DeIngenieur schreef:We nijgen naar Eukanuba, reden is dat de dagelijkse hoeveelheid minder is dan van royal canin. weet iemand een aardig adres waar het voordelig is
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

@ Geer
kijk ik ben niet tegen vers, er liggen op dit moment 2 hele eenden te ontdooien voor morgen :19: en de vriezer is goed gevuld, ik kan het ze 1 keer per week geven meer verdraagt Baco niet, DuCain krijgt vaker maar als mensen het niet zien zitten, ( om wat voor reden dan ook) dan heb ik daar goed vrede mee hoorl :wink: , een ieder het zijne , ben ik helemaal met je eens :ok:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Hutsje schreef:
Jaap* schreef:
DeIngenieur schreef:
Jaap* schreef:Ik kan wel een betere brok bedenken dan deze twee :wink:
Wat dan? en vooral waarom dan ipv ik vind de kleur mooier of zoiets wolligs.

Bedankt voor uw reactie!
Als geld, zoals het zich laat aanzien, geen rol speelt zou ik vers gaan voeren. Dat is qua kosten zo'n beetje vergelijkbaar met je voorkeursbrokken.
DeIngenieur schreef:We nijgen naar Eukanuba, reden is dat de dagelijkse hoeveelheid minder is dan van royal canin. weet iemand een aardig adres waar het voordelig is
Als het om de centen zou gaan kom je toch juist niet bij deze twee kandidaten uit? :denken:
Najah, ik snap het sowieso ook allemaal niet zo, dat fixeren op slechts twee merken. Want als daar enig idee achter zou zitten zou je toch juist neigen naar iets anders :19:
Afijn, ik wil er ook niet wolliger over doen dan strikt noodzakelijk trouwens :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jaap* schreef:
Hutsje schreef:
Jaap* schreef:
DeIngenieur schreef:Wat dan? en vooral waarom dan ipv ik vind de kleur mooier of zoiets wolligs.

Bedankt voor uw reactie!
Als het om de centen zou gaan kom je toch juist niet bij deze twee kandidaten uit? :denken:
Najah, ik snap het sowieso ook allemaal niet zo, dat fixeren op slechts twee merken. Want als daar enig idee achter zou zitten zou je toch juist neigen naar iets anders :19:
Afijn, ik wil er ook niet wolliger over doen dan strikt noodzakelijk trouwens :mrgreen:
nee dat zijn de duurste merken die er te vinden zijn zo ongeveer...

ow maar wat zou dat zijn Jaap, vertel es? :mann:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik denk dat de marketingmachine van een conglomeraat goed werkt, dát is het denk ik :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

DeIngenieur schreef: Van Eukanuba is meer dan 5 jaar gelden en men is daar mee gestopt.
:19: Hoe weet je dat zo zeker?! Als je er niks meer over hoort of ziet, is het dan afgelopen? Ik zeg nu niet dat RC of een andere fabrikant het niet doet, maar ik vind het nogal naïef om te zeggen dat het nu niet meer gebeurt.

Ik heb zelf een winkel, maar ik verkoop ook echt geen Jeukanuba. In januari komt RC erbij in ons assortiment, maar dat is puur omdat er veel vraag naar is en die mensen ook echt niet anders willen. Als ik brok zou voeren, dan zou ik kiezen voor Farmfood of Greenheart Premiums. Ik voer zelf rauw. Ze krijgen hier héél sporadisch iets van de laatste twee.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Man o man, je neemt me toch een opgeblazen houding aan.....Loop ff rustig leeg, en lees dan nog alles een keer. Maar dán zonder opgeblazen EGO.. :wink: :ok:
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Het is overigens (aan de TS) een misvatting dat het geklieder is met vlees.
Wij voeren Smuldier aan de ene en Rodi aan de andere hond. Neem even Smuldier als voorbeeld voor een hond van 50 kilo.
Eens per 6-8 weken ongeveer bestellen we 10 dozen (de periode kan anders zijn, ik hou alleen bij wanneer het bijna op is). Daar zijn we ongeveer 50-60 euro voor kwijt.

4 Dagen krijgt hij 3 pakjes per dag, 1 's morgens en 2 's avonds. De overige dagen 2 pakjes.
Ik haal het uit de vriezer en als het tijd is maak ik het pakje open, gooi het in zijn bak en klaar is Klara. Dus. Tot zover het geklieder :19:
Afbeelding
Muk

Jaap* schreef:Ik denk dat de marketingmachine van een conglomeraat goed werkt, dát is het denk ik :mrgreen:
Of DeIngenieur heeft er misschien zelf belang bij dat er hier zoveel reclame voor die merken wordt gemaakt. En dan valt het hem rauw tegen dat men hier helemaal niet zo'n voorstander is van die rotzooi. :mrgreen:

Maar het is heel naïef om te denken (zoals DeIngenieur doet) dat alleen de duurste merken goed zijn. Mensen die zo denken zijn de ideale slachtoffers van de marketingindustrie.

RC, Jeukanuba en Hills maken allemaal gebruik van afschuwelijke dierproeven (en dan bedoel ik ook echt afschuwelijk voor het dier, dus onnodig de maag opensnijden om te kijken hoe het eten verteerd enzo).
En dat is zeker niet verandert de afgelopen jaren. Helaas!
angelique 69

Ongelezen bericht door angelique 69 »

Eukanuba en RC den elkaar niet zo veel zowel kwalitatief als prijs.

Er zijn zoveel soorten brokken in de handel en zoveel rassen en ieder zweert bij zijn eigen merk.Of het nu een brok is barf is.

Succes met het uitzoeken!

Adviseren is nu eenmaal heel moeilijk.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Dat je het liefste brok wilt voeren dat snap ik best...ik voer zelf ook vnl brok. Wel zou ik dan zeker geen RC of Jeukanube kiezen omdat ik teveel honden heb gezien die hier huid en spijsverteringsklachten op kregen en ook omdat ik de prijs kwaliteit verhouding in twijfel trek. Ik vind het belachelijk duur, terwijl er volgens mij niet echt duurdere grondstoffen gebruikt worden. En ook ben ik niet gek van de toevoegingen die die merken gebruiken. Ik zou kiezen voor een brok zoals Cavom, of Prins. Mocht je hond het niet zo lekker doen op geperst dan vind ik Biofood ook een hele goede optie ! Betaalbaar, schone grondstoffen, hoog vleesgehalte en geen toegevoegde rommel ! Gewoon even informatie aanvragen op verschillende plekken joh en dan een weloverwogen keus maken. Waar jullie hondje het goed op gaat doen weet je toch nooit, dat is voor iedere hond verschillend.
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

www.farmfood.nl

Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen FF en Cavom?

Kane deed het ook erg slecht op RC , kreeg allergie.
Eukan zijn we niet eens gaan geven na alle filmpjes :N:
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

*Kane* schreef:www.farmfood.nl

Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen FF en Cavom?

Kane deed het ook erg slecht op RC , kreeg allergie.
Eukan zijn we niet eens gaan geven na alle filmpjes :N:
Cavom heeft een iets grotere en hardere brok en lijkt iets vetter te zijn als FF. Verder denk ik dat er niet zo heel veel verschil in zit. Cavom is iets goedkoper. Ik heb het allebei gevoerd maar van FF scheten ze hier enorme hopen !! En er zat veel gruis in de zak, ik vond de brok erg zacht. Cavom beviel in eerste instantie een stukje beter maar het is voor iedere hond verschillend ! Ik voer het niet meer, Max kon niet goed tegen een geperste brok en Gizmo mocht het niet meer ivm met een allergie voor kip en granen....
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

geen van beide :mrgreen:
Afbeelding
Elisabeth
Actief

Ongelezen bericht door Elisabeth »

Cavom is bij de boerenbond te koop.
Zelf heb ik gekozen voor Prins op aanraden van de fokker. Verder krijgt onze hond 1x per week vlees.
Op de site van Prins kan je zoeken naar de dichtstbijzijnde verkooppunten.
Het is allebei veel goedkoper dan RC of eukanuba.
IK ZOU DUS EERST EEN GOED GOEDKOPER MERK PROBEREN VOOR IK MET EEN DUUR MERK ZOU BEGINNEN.

Elisabeth
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik zou bovenal mezelf afvragen waarom ik (jij in dit geval) per se één van deze twee wil voeren. En dan niet de verkooppraatjes van winkels, fokkers, etc. óf omdat het een marktleider is.
*Evie*
Zeer actief
Contacteer:

ff offtopic

Saba krijgt hier ook prins kreeg ze als pup mee van de fokker

Kane zit op FF en nu voor de verandering eens op Carocroc maar krijgt het een week en begint wat jeuk te krijgen.

Herder van mn ouders zit op Cavom, lust kane ook wel maar hier thuis niet, de eikel. Maar als hij het daar lust is het hier gewoon zeiken.
FF lust ie wel maar niet echt van jammie. De site van FF en alle info
sprak me gewoon erg aan.

Vandaar mijn vraag het verschil er eigenlijk tussen,
haal vd week gewoon een zak Cavom, maar de pup blijft gewoon
nog even op prins, al poept ze er wel veel van en drinkt ook erg veel.

Kane is gewoon erg slank en mag zeker er wat bij hebben qua dikte alleen krijg het er zo moeilijk aan.

Beide krijgen ze ook kvv en wat barf.
Volledig kvv en barf wil niet, kane is een eikel na mijn verwennerij natuurlijk en na een week is die daar ook flauw van :denken:
Ook al wissel ik elke dag het vlees af.
Afbeelding

plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Ik was Zaterdag bij een dierenwinkel , en daar vertelde men dat er erg veel klachten binnen kwamen over Eukanuba :denken:
Groetjes Jet Winny en dove Cathy en Yuma .
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

*Kane* schreef:ff offtopic

Saba krijgt hier ook prins kreeg ze als pup mee van de fokker

Kane zit op FF en nu voor de verandering eens op Carocroc maar krijgt het een week en begint wat jeuk te krijgen.

Herder van mn ouders zit op Cavom, lust kane ook wel maar hier thuis niet, de eikel. Maar als hij het daar lust is het hier gewoon zeiken.
FF lust ie wel maar niet echt van jammie. De site van FF en alle info
sprak me gewoon erg aan.

Vandaar mijn vraag het verschil er eigenlijk tussen,
haal vd week gewoon een zak Cavom, maar de pup blijft gewoon
nog even op prins, al poept ze er wel veel van en drinkt ook erg veel.

Kane is gewoon erg slank en mag zeker er wat bij hebben qua dikte alleen krijg het er zo moeilijk aan.

Beide krijgen ze ook kvv en wat barf.
Volledig kvv en barf wil niet, kane is een eikel na mijn verwennerij natuurlijk en na een week is die daar ook flauw van :denken:
Ook al wissel ik elke dag het vlees af.
wissel jij niet veel te veel? Hier krijgen ze iets en dat eten ze maar... heb nooit last van honden die niet willen eten.... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ilse zoekt een hond
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ilse zoekt een hond »

Ik zou met een pup niet uit gaan proberen en van brok wisselen.

Geef hem gewoon hetzelfde dat ze bij de fokker heeft gehad totdat ze is uitgegroeid.

Daarna pas experimenteren, effecten op de groei en ontwikkeling van diaree ten gevolgen van ander voer zijn er dan niet meer. Bovendien heb je zo tijd genoeg om eens heel die materie uit te pluizen.....
Ilse ZOCHT een hond....en heeft 'm gevonden..:)
*Evie*
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
wissel jij niet veel te veel? Hier krijgen ze iets en dat eten ze maar... heb nooit last van honden die niet willen eten.... :wink:
Ja ik weet het, is mn eigen stomme schuld dat ik nu ook zo'n zeikerd heb.

Maar ik ben nu ff een brok aan het zoeken wat gewoon met smaak
naar binnengaat. Maar hij weet het om de duivel wel hoe ik ben.
Daarom wil ik straks op cavom gaan en dan klaar. Dat krijgen ze
bij mn ouders ook dus dan is nergens een andere smaak te vinden.
Afbeelding

Laura-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

Joy heeft ook op RC gestaan. Ze heeft altijd heel veel en dunne ontlasting gehad (poepte tot een half jaar geleden geleden wel 8x per dag, en dan van die slappe drollen wat lekker in haar vacht bleef hangen).

Nu ze op farmfood brok gecombineerd met vers staat gaat dit heel goed, 3x per dag een hard drolletje.

Als ik zelf voor de keuze zou staan om een brok te kiezen zou ik voor een geperste brok gaan.
Afbeelding
DeIngenieur
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Staander

Ongelezen bericht door DeIngenieur »

De hond bepaalt.....
Wilden we Eukanuba gaan voeren eet hij het niet. Wat de fokker gaf was niet hier in de buurt te krijgen. Nu zit hij op Denkadog en doet het geweldig! Zo zie je maar kan je zelf wel wat willen, de hond bepaalt wat hij eet en wat niet.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

DeIngenieur schreef:De hond bepaalt.....
Wilden we Eukanuba gaan voeren eet hij het niet. Wat de fokker gaf was niet hier in de buurt te krijgen. Nu zit hij op Denkadog en doet het geweldig! Zo zie je maar kan je zelf wel wat willen, de hond bepaalt wat hij eet en wat niet.
Nou geef hem dan eens een lekkere lap pens en zet die brokken ernaast, weet je meteen wat hij neemt :ok:
Muk

Addy schreef:
DeIngenieur schreef:De hond bepaalt.....
Nou geef hem dan eens een lekkere lap pens en zet die brokken ernaast, weet je meteen wat hij neemt :ok:
:ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”