Om te beoordelen hoe 'vrij' Nederland is, heb je vergelijkingsmateriaal nodig. En volgens mij zijn er niet veel landen waar veel minder regeltjes en wetten zijn dan in Nederland. Zelfs de RAD is niet typisch iets voor Nederland. Moet trouwens wel zeggen dat ze op het gebied van honden veel te ver gaan, dat dan weer wel.malinois schreef:NL vrij?Anna* schreef:Ik denk dat er altijd veel te veel vrijheid is geweest in Nederland. Burgers zijn gewend dat 'alles maar moet kunnen'. En alles kon ook maar. En nu kunnen en willen ze geen stapje terug meer doen. Dan gaan ze tekeer en brullen ze dat ze helemaal niks meer mogen in Nederland.Madison schreef:Ten minste, wat er nog van over is, want van vrijheid kun je nog amper spreken in Nederland.
Voor mij hebben Nederlanders gewoon een veel te grote mondals er een land bol staat van regeltjes en wetjes waar niemand zich aan houdt is dat NL wel. Waaruit direct blijkt dat al die regeltjes en wetjes dus niet werken...
Krijg je van die idiote akties zoals de nieuwe RAD...
gelukkig kregen ze dit achterlijke idee niet van de grond anders had je nog veel meer ellende gehad.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goed burgerinitiatief voor vuurwerkhaters
Moderator: moderatorteam
-
Anna*
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dat 'traditie' valt wel mee:minhie schreef:Ik teken dus ook niet. Het is een traditie en een leuke, prachtig dat siervuurwerk om 12 uur.
Het mag wel beter worden gehandhaafd en de tijden mogen van mij korter, maar verbieden of allemaal naar 1 plek gaan? Daar teken ik niet voor.
Het hedendaagse wijdverbreide gebruik van (sier)vuurwerk tijdens de jaarwisseling is nauwelijks een halve eeuw oud. In de jaren na de Tweede Wereldoorlog had men weinig behoefte aan het knallend inluiden van het nieuwe jaar en was er eigenlijk ook weinig geld voor zo’n verspillende activiteit. Pas in de zestiger jaren van de vorige eeuw kwamen rotjes, zevenklappers, gillende keukenmeiden en vuurpijlen echt in zwang.
Tot die tijd maakten we in Nederland wel herrie met Oud&Nieuw, om de boze geesten te verdrijven, maar dan dus niet met explosieven.
Ik zie het probleem helemaal niet als er in elke gemeente op 1 of zelfs meerdere plaatsen professioneel vuurwerk wordt afgestoken. Dat ziet er mooier uit, en er gebeuren - in het algemeen- geen ongelukken mee. Waarom moet je zonodig *zelf* je vingers riskeren?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hoezo? ik heb vuurwerk in de buurt gezien daar kan weinig professioneel vuurwerk tegenop hoorHanneke2 schreef:Dat ziet er mooier uit,

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
.....en de brievenbussen.....Anna* schreef:En het vervangen van ALLE prullenbakken in de diverse parken.tekkel schreef:Dat lijkt me goedkoper dan het her-asfalteren, en het vegen van de hele stad op 1 januarilinlin schreef:wie gaat dat betalen?tekkel schreef:En op ouwejaarsavond een groot gemeentelijk vuurwerk ergens aan de rand van de stad
En het vervangen van ruiten in bushokjes.
En het verwijderen resp. terugplaatsen van de papierbakken.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
linlin
dat is dan wel weer zo. hm.tekkel schreef:.....en de brievenbussen.....Anna* schreef:En het vervangen van ALLE prullenbakken in de diverse parken.tekkel schreef:Dat lijkt me goedkoper dan het her-asfalteren, en het vegen van de hele stad op 1 januarilinlin schreef: wie gaat dat betalen?
En het vervangen van ruiten in bushokjes.
En het verwijderen resp. terugplaatsen van de papierbakken.
- Chione
- Zeer actief
En gij gelooft het.tekkel schreef:Inderdaad, het is makkelijker om alle auto's te verbieden, dan alleen die met een dronken bestuurder. Daarom is een totaal verbod op vuurwerk ook makkelijker te handhaven dan een verbod alleen maar op bepaalde dagen voor bepaalde soorten vuurwerkChione schreef:Laten we dan ook maar al het auto rijden verbieden, dat is makkelijker dan alleen een verbod op rijden met alcohol op, te hard rijden etc...tekkel schreef:Een algeheel verbod lijkt me makkelijker te handhaven dan alleen een verbod op 'illegaal' vuurwerk op bepaalde dagen van het jaar.Anne Panne schreef:maar ik vraag me wel af hoe ze dat eventueel willen gaan handhaven..![]()
Chione schreef:Geef georganiseerde feesten, waar een ieder evt heen kan gaan.....
Ja, dat is ook precies wat er in dat initiatief staat
Even verder lezen, 'en controleer beter'. Oftewel, niet verbieden.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~