Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Goed burgerinitiatief voor vuurwerkhaters

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Goed burgerinitiatief voor vuurwerkhaters

Ongelezen bericht door tekkel »

Goed idee :ok:

Actie tegen 'particulier' vuurwerk

` Twee raadsleden van GroenLinks willen
dat het afsteken van vuurwerk wordt
verboden voor particulieren en alleen
nog wordt toegestaan aan gemeenten.Het
verbod is de inzet van een 'digitaal
burgerinitiatief'.Sinds vandaag kunnen
burgers het plan 'Meer plezier met
minder vuurwerk' op internet tekenen.

Als het initiatief de steun krijgt van
40.000 mensen,moet de Tweede Kamer het
in behandeling nemen.

De raadsleden Bonte uit Rotterdam en
Rietveld uit Den Haag vinden dat het
afsteken van vuurwerk een zaak voor
professionals moet worden.Dat is al het
geval in de meeste andere landen.

De site is nu overbelast geloof ik, maar aan het begin van de avond kon ik er nog wel op....:
** link verwijderd door moderator, deze kun je in het algemene website topic plaatsen **
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Die link is elders op het forum ook al geplaatst, ik heb al getekend. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

wat ik me nog kan herinneren uit de tijd van het handtekeningen ophalen tegen de RAD mogen er geen online handtekeningen ingeleverd worden..
40.000 handtekeningen moesten op papier met naam, achternaam, adres, geboortedatum en handtekening

daarbij teken ik niet.. want ik vind het de grootste onzin.. als ze echt willen dat er vuurwerk volgens de regels af gestoken word, moeten ze meer politie de straat op sturen..

het is maar 1 dag in het jaar.. en het is een traditie die wereldwijd geviert word door vuurwerk af te steken..
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
tekkel
Erelid

Anne Panne schreef:wat ik me nog kan herinneren uit de tijd van het handtekeningen ophalen tegen de RAD mogen er geen online handtekeningen ingeleverd worden..
40.000 handtekeningen moesten op papier met naam, achternaam, adres, geboortedatum en handtekening
Het mag vanaf 01-01-2009 :wink:

Ik ben ook voor vrijheid, blijheid, maar er wordt geknald vanaf begin november en er is geen enkele handhaving :19:

Nou, verbiedt het dan maar. En op ouwejaarsavond een groot gemeentelijk vuurwerk ergens aan de rand van de stad :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
tekkel
Erelid

Hanneke2 schreef:Die link is elders op het forum ook al geplaatst, ik heb al getekend. :mrgreen:
Ik had nog wel gezocht op trefwoord 'plezier' en nix gevonden :denken:
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

tekkel schreef:
Anne Panne schreef:wat ik me nog kan herinneren uit de tijd van het handtekeningen ophalen tegen de RAD mogen er geen online handtekeningen ingeleverd worden..
Het mag vanaf 01-01-2009 :wink:

Ik ben ook voor vrijheid, blijheid, maar er wordt geknald vanaf begin november en er is geen enkele handhaving :19:

Nou, verbiedt het dan maar. En op ouwejaarsavond een groot gemeentelijk vuurwerk ergens aan de rand van de stad :ok:
ow dat wist ik niet :mrgreen:

maar ik vraag me wel af hoe ze dat eventueel willen gaan handhaven.. je kan nmlk over de grens makkelijk aan vuurwerk komen.. plus dat er heel veel winkels en bedrijven over de kop gaan want die verdienen hier in NL gouden bergen aan het vuurwerk..
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
tekkel
Erelid

Anne Panne schreef:maar ik vraag me wel af hoe ze dat eventueel willen gaan handhaven..
Een algeheel verbod lijkt me makkelijker te handhaven dan alleen een verbod op 'illegaal' vuurwerk op bepaalde dagen van het jaar.
plus dat er heel veel winkels en bedrijven over de kop gaan want die verdienen hier in NL gouden bergen aan het vuurwerk..
Dan gaan ze maar mooie leesboeken verkopen, of borduurpakketten, of stroopwafels, of hondenriemen, of ventilatoren, of..of...of... :mrgreen:
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Mickie schreef:Ik teken niet. Helpt helemaal niets tegen de overlast. Zolang je overal in het buitenland en via internet aan illegaal vuurwerk kunt komen en de politie de rest van het jaar het verbod op vuurwerk ook al niet kan handhaven, heeft zo'n algeheel verbod geen enkel nut.
Daar tref je alleen diegenen mee die zich wel netjes aan de regels houden.
Het is een traditie en ik kan me zo voorstellen dat die moeilijk te doorbreken is.
Hier in Frankrijk mag vuurwerk inderdaad alleen door professionals worden afgestoken en daar houdt men zich ook keurig aan. Uitzondering: 14 juli, dan mag iedereen knallen maar dat gebeurt verrassend weinig. Een algeheel verbod kan dus best werken, maar ik geloof dat Frankrijk nooit de Oudjaarsvuurwerktraditie heeft gekend en dat maakt het wellicht anders.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik ga zeker tekenen maar de website doet het nu niet... later nog eens proberen.

Al is het maar voor de zooi die hier nu al twee dagen overal ligt en overgelaten wordt aan de goodwill van de gemeentelijke opruimingsdiensten
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik vind het idioot.
Als de jeugd geen vuurwerk legaal kan kopen gaan ze het illegale circuit in, met alle gevolgen van dien. Wordt illegaal vuurwerk onmogelijk, dan gaan ze vernielen of zo, want anders is er niks te beleven....
Nederland is al overgereguleerd, laten we asjeblieft zorgen dat niet alles aan regeltjes wordt gebonden..
Het gaat maar om een paar dagen per jaar......
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MarjaV »

Nee, ik teken niet! Het is maar 1 dag per jaar toegestaan en 3 dagen nadrukkelijk geknal. Ik vind het een leuke traditie en onzinning om te gaan verbieden. Dat ik een paar bange dieren in huis heb, dat zij dan maar zo, ik kan ze niet overal tegen beschermen.

En het handhaven door de politie is natuurlijk onmogelijk, want die hebben meer te doen dan achter snertjochies aan te rennen die te vroeg vuurwerk afsteken. Lijkt me een opvoedkundige zaak van de ouders. En de puinzooi...ja, daar erger ik me wel aan... maar dat is niet typisch iets voor oud en nieuw als je eens in de wegbermen kijkt.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Gewoon een kwestie van even opruimen en aanvegen op 1 januari :D
Hebben wij ook gedaan bij mn ouders, en verder op in de straat waren ze ook aan het vegen....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Ik teken dus ook niet. Het is een traditie en een leuke, prachtig dat siervuurwerk om 12 uur.
Het mag wel beter worden gehandhaafd en de tijden mogen van mij korter, maar verbieden of allemaal naar 1 plek gaan? Daar teken ik niet voor.
Afbeelding
doggyfun
Erelid
Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door doggyfun »

Hoi,

Ik teken ook niet.

Die enkele dagen per jaar........

Zoals al eerder gezegd: er is moeilijk toezicht op te houden, en wie weet als het niet mag, wat misschien vooral de jongeren dan gaan doen.

Niks is zo stoer, spannend etc. om dingen te doen die normaal niet mogen (hun visie dus, niet de mijne)

En waar moet het vuurwerk afsteken dan naar toe?
Aan de rand van de stad of dorp.........wonen daar geen mensen en honden dan :19:

Nee, lekker zo laten als het is, en degenen die overlast verzorgen aanpakken, en niet alle burgers..........degenen die zich netjes gedragen worden er mee gepakt. De rest weet de regels dan toch wel te omzeilen, goedschiks of kwaadschiks.

groetjes,
corina

P.s.: in de regio waar ik mijn hondenschool heb, doen ze veel aan carbidschieten.........nou als je het over knallen hebt, dan weet je echt niet wat je hoort. de grond trilt onder je voeten.
Laatst gewijzigd door doggyfun op 02 jan 2009 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door IngeK »

Anne Panne schreef: het is maar 1 dag in het jaar.. en het is een traditie die wereldwijd geviert word door vuurwerk af te steken..
Hier wordt het ook alleen in de grote steden afgestoken. In Sydney waren ca. 1.5 miljoen mensen om het te bekijken. Elke grote stad heeft zijn eigen vuurwerk show en ik heb me er niet in verdiept maar ik denk dat het verdomd moeilijk is om er hier aan te komen want particulieren steken weinig zelf op. Bij ons waren een paar pijlen te zien en ik heb misshcien 5 knallen gehoord maar met 5 minuten was het weer doodstil.

Toch vind ik het er zelf ook altijd wel bijhoren met oud en nieuw maar het kan dus wel ;)
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Ik teken die onzin ook niet.

Geef georganiseerde feesten, waar een ieder evt heen kan gaan en controleer beter. Zou niet zo moeilijk moeten zijn, die paar dagen per jaar.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

tekkel schreef:
Anne Panne schreef:maar ik vraag me wel af hoe ze dat eventueel willen gaan handhaven..
Een algeheel verbod lijkt me makkelijker te handhaven dan alleen een verbod op 'illegaal' vuurwerk op bepaalde dagen van het jaar.
Laten we dan ook maar al het auto rijden verbieden, dat is makkelijker dan alleen een verbod op rijden met alcohol op, te hard rijden etc...
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik pieker er niet over om te tekenen...
nog meer verbodjes.... joepie NL ten voeten uit!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tekkel
Erelid

Chione schreef:
tekkel schreef:
Laten we dan ook maar al het auto rijden verbieden, dat is makkelijker dan alleen een verbod op rijden met alcohol op, te hard rijden etc...
Inderdaad, het is makkelijker om alle auto's te verbieden, dan alleen die met een dronken bestuurder. Daarom is een totaal verbod op vuurwerk ook makkelijker te handhaven dan een verbod alleen maar op bepaalde dagen voor bepaalde soorten vuurwerk :wink:

Chione schreef:Geef georganiseerde feesten, waar een ieder evt heen kan gaan.....
Ja, dat is ook precies wat er in dat initiatief staat :ok:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

tekkel schreef:En op ouwejaarsavond een groot gemeentelijk vuurwerk ergens aan de rand van de stad :ok:
wie gaat dat betalen?
tekkel
Erelid

linlin schreef:
tekkel schreef:En op ouwejaarsavond een groot gemeentelijk vuurwerk ergens aan de rand van de stad :ok:
wie gaat dat betalen?
Dat lijkt me goedkoper dan het her-asfalteren, en het vegen van de hele stad op 1 januari :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tekkel schreef:
linlin schreef:
wie gaat dat betalen?
Dat lijkt me goedkoper dan het her-asfalteren, en het vegen van de hele stad op 1 januari :wink:
hier wordt niets geveegt hoor. mag je allemaal zelf doen...
her-asfalteren evenmin.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Anna*

tekkel schreef:
linlin schreef:
wie gaat dat betalen?
En het vervangen van ALLE prullenbakken in de diverse parken.
En het vervangen van ruiten in bushokjes.
En het verwijderen resp. terugplaatsen van de papierbakken.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik teken zeker niet. Ik ben gek op vuurwerk. Alleen maar omdat we een paar dagen per jaar wat extra zorg moeten besteden aan onze honden om ze rust te geven, zou zoiets als vuurwerk voor particulieren afgeschafd moeten worden. Raar hoor.
Illegaal vuurwerk is niet voor niets illegaal en daar moet gewoon goed op gecontroleerd worden. Ik heb ook het idee dat het dit jaar al een stuk minder was. Maar ja, dat was in mijn buurt.
Vuurwerk staat ook los van vandalisme.
Ik vond het prachtig vroeger om vuurwerk af te steken en naar ander vuurwerk te kijken. En ik deed verder helemaal niets raars of vandalistisch. Vuurwerk voor particulieren moet blijven en natuurlijk scheld ik alle vroege afstekers de dagen ervoor helemaal verrot omdat mijn hond er agressief van wordt. Maar dat is mijn probleem.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Tja, ik hoef maar één ding te zeggen: GroenLinks, dan weet je het wel.... ik vind het één voor één debielen bij GroenLinks en dan weer dit initiatief... Tja, te verwachten dat dit van GroenLinks komt. Baggerpartij. Straks mag je niet eens meer openlijk ademhalen op straat.
Ik vind vuurwerk ook niks, zeker niet nu ik een hondje heb dat reuzebang is. Ik zit ook wel eens in mezelf te schelden op die mensen met die lawinepijlen enzo, maar ik vind wel dat er iets over moet blijven van onze vrijheid. Ten minste, wat er nog van over is, want van vrijheid kun je nog amper spreken in Nederland. Maar goed, dat blijft een eeuwige discussie.
Anna*

Madison schreef:Ten minste, wat er nog van over is, want van vrijheid kun je nog amper spreken in Nederland.
Ik denk dat er altijd veel te veel vrijheid is geweest in Nederland. Burgers zijn gewend dat 'alles maar moet kunnen'. En alles kon ook maar. En nu kunnen en willen ze geen stapje terug meer doen. Dan gaan ze tekeer en brullen ze dat ze helemaal niks meer mogen in Nederland.

Voor mij hebben Nederlanders gewoon een veel te grote mond :pffff:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

We zijn, net als vorig jaar, om 23:15 uur in de auto gestapt, en naar een groot natuurgebied gereden alhier(Aamsveen) en hebben tot 1:30 uur in het bos gelopen, tot diep in Duitsland. Heerlijk rustig, en wat bijzonder.
Gewoon vanwege het vuurwerk. Al dat geknal, en ieder jaar harder. Wij tekenen!!!
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Hier schieten ze zelfs op meerdere plaatsen carbid in het park waar erg veel honden uit gelaten worden, laat ze dat lekker doen in een weiland achteraf waar niemand er last van heeft.
En ik vind het prima (ondanks mijn bange hond) als er alleen vuurwerk wordt (mis)gebruikt op de tijden dat het mag, maar dat gebeurt gewoon niet, je hebt er minsten een week hinder van.
Ik heb dus wel ondertekend.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Anna* schreef:
Madison schreef:Ten minste, wat er nog van over is, want van vrijheid kun je nog amper spreken in Nederland.
Ik denk dat er altijd veel te veel vrijheid is geweest in Nederland. Burgers zijn gewend dat 'alles maar moet kunnen'. En alles kon ook maar. En nu kunnen en willen ze geen stapje terug meer doen. Dan gaan ze tekeer en brullen ze dat ze helemaal niks meer mogen in Nederland.

Voor mij hebben Nederlanders gewoon een veel te grote mond :pffff:
NL vrij? :smile: als er een land bol staat van regeltjes en wetjes waar niemand zich aan houdt is dat NL wel. Waaruit direct blijkt dat al die regeltjes en wetjes dus niet werken...
Krijg je van die idiote akties zoals de nieuwe RAD...
gelukkig kregen ze dit achterlijke idee niet van de grond anders had je nog veel meer ellende gehad.
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Anna* schreef: Ik denk dat er altijd veel te veel vrijheid is geweest in Nederland.
altijd?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”