Hier ook zo'n snel lerende hond. Jessy heeft bijna alles binnen 5 minuten door.
Ik noem een aantal dingen (een aantal dingen zou ik bij Vera nog niet doen tot ze volgroeid is, maar ik denk dat je dat zelf ook wel doorhebt

):
- de vijf geven
- rollen
- schamen (kan met een stickertje op de neus, maar bij Jessy werkte blazen in haar gezicht heel goed, dan maakte ze de beweging namelijk al vanzelf)
- op haar kont rechtop zitten (volgens mij noemen ze dat ergens "eekhoorntje")
- op de kont rechtop zitten en schamen tegelijk
- circle (rondje draaien)
- boksen (heeft mijn zusje Jessy geleerd toen wij in mei op vakantie waren, zij doet d'r vuist naar voren, Jessy pootje erop, andere vuist, andere pootje erop)
- achtje (weven tussen je benen)
- plaatssturen. Denk dat Vera dat best leuk vind. Zit ook in het GG-programma. Gaat als volgt: Je loopt met Vera aangelijnd een vak in (of je doet het zonder vak), laat haar links naast je zitten, lijnt haar af, Vera af en riem tussen de voorpoten en erbij zeggen dat dat de plaats is. Jij stapt met je rechterbeen weg (Vera blijft dus liggen), loopt het vak uit en draait je na 5 meter (ligt er net aan hoe ver je bent) om en roept haar voor. Dan aan de voet, en terugsturen naar de riem. Ze moet bij de riem gaan liggen en je loopt weer naar haar terug. Op jouw commando mag ze weer gaan zitten.
Moet je natuurlijk wel aanleren, neem niet aan dat ze dat in één keer kan. Ik oefen met de clicker, leg de riem ergens neer en zodra de hond er naar kijkt click ik en koekje. Dit breid ik uit totdat ze uiteindelijk bij de riem gaan liggen. Kun je steeds verder van de riem af staan en op een gegeven moment de hele oefening doen. Vind ik zelf de leukste oefening van de les altijd, zitten heel veel dingen in verweven.
- Leren een voorwerp aan te tikken (ik doe vaak een jampotdekseltje) en dit voorwerp op moeilijke plaatsen neerleggen.