Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ontlasting probleem opgelost, toch giardia geweest. (pag.6)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

miekmiek

ontlasting probleem opgelost, toch giardia geweest. (pag.6)

Ongelezen bericht door miekmiek »

We hebben nog steeds wat problemen met de zindelijkheid van Miah. En ik weet niet wat ik verkeerd doe. Een tijd geleden ging het ook mis, toen leek het even beter te gaan en nu ineens poept ze weer in huis. En ik begrijp het gewoon niet. Misschien helpt het om jullie mee te laten kijken in haar dagritme, dat jullie kunnen aanwijzen waar ik de fout inga?

Miah krijgt 1 keer per dag eten (dit omdat het bij meerdere keren per dag eten enkel maar vaker mis ging) en dit krijgt ze s'avonds rond een uur of zes. Daarna lopen we een grote wandeling waar ze bijna altijd poept. De rest van de avond hoeft ze niet meer te plassen of te poepen.
Rob moet om vijf uur zijn bed uit om naar zijn werk te gaan en laat dan de honden uit. Als Miah de avond van tevoren niet gepoept heeft, dan doet ze het dan. Voor de zekerheid loop ik rond een uur of tien ook nog een extra half uur met haar. Meestal doet ze dan niets.
Dan is het even spitsuur met kinderen ophalen en boterhammen eten en om een uur of 1 kan ik haar dan weer uitlaten. En voor die tijd gaat het bijna altijd mis. Terwijl ik extra met haar loop om tien uur.
Nu zou je denken; loop dan gewoon om twaalf uur. Maar dat red ik niet in verband met de kinderen. Ik vind het wel wat vreemd. Ze plast bijvoorbeeld niet in huis. Enkel poepen. Waarom? :19:

Doe ik iets verkeerd? Miah is een gevoelig hondje en daar probeer ik goed rekening mee te houden. Maar we zijn een gezin met twee jonge kinderen en daar hoort de nodige hectiek bij. Maakt dat haar nerveus? Ook is de klik er niet helemaal met Tommie, hij speelt niet graag met haar. Maar daar zal het toch niet aan liggen?

Ik zeg het er nog maar even bij; ik straf haar niet voor het binnen poepen. Ik betrap haar nooit. Meestal gebeurd het als ik de kinderen op bed leg of als we zitten te eten.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Als de kinderen er niet waren zou het niet eens zo'n probleem zijn, maar ze kruipen en lopen overal heen en zitten dus ook aan de poep als ze het eerder vinden dan ik. En dat voelt voor mij heel erg fout, op die manier vind ik de combinatie kinderen/honden niet prettig.
Laatst gewijzigd door miekmiek op 06 feb 2009 09:46, 9 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

He wat vervelend Annemieke, zeker omdat het juist eerder zo goed ging!

Wellicht is het dat spitsuurtje wat haar gestressed maakt op dat moment waardoor ze moet poepen?
Is het mogelijk om haar rond die tijd in de tuin te laten? Volgens mij wil je eigenlijk ook niet dat er daar gepoept wordt dacht ik he? Maar wellicht nu als tussenoplossing...
Afbeelding
miekmiek

nee, de tuin is geen optie. niet alleen omdat ze dan bij de kattenbak kan (die staat in de schuur) maar ook omdat de kinderen achter spelen.

ik zei het je al; de hondenbaas in me vind het niet zo erg. liever poep dan plas zelfs. maar als moeder vind ik het wel heel erg moeilijk om hier mee om te gaan. het is niet leuk als je je kindje vind terwijl die aan de hondenpoep heeft gezeten, en ik heb geen ogen in mijn achterhoofd. het is meestal zo gebeurd. dat maakt het ook zo lastig.
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:nee, de tuin is geen optie. niet alleen omdat ze dan bij de kattenbak kan (die staat in de schuur) maar ook omdat de kinderen achter spelen.
Ja, dan snap ik, maar zou het niet mogelijk zijn om zelf dan even om 13 uur eerst de tuin in te gaan om het drolletje op te ruimen? Of weet ze dat ze niet in de tuin mag poepen, dan is het helemaal geen optie natuurlijk :wink:
ik zei het je al; de hondenbaas in me vind het niet zo erg. liever poep dan plas zelfs. maar als moeder vind ik het wel heel erg moeilijk om hier mee om te gaan. het is niet leuk als je je kindje vind terwijl die aan de hondenpoep heeft gezeten, en ik heb geen ogen in mijn achterhoofd. het is meestal zo gebeurd. dat maakt het ook zo lastig.
Ja, dat is ook vervelend :wink:
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Ik denk ook meteen aan het spitsuurtje als oorzaak. Ook omdat je al aangeeft dat ze gevoelig is. Ik heb niet echt een oplossing maar is het misschien een idee om haar tijdens die spits iets lekkers te geven waar ze wel even zoet mee is, misschien gaat dan al die hectiek een beetje langs haar heen?
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik zou haar, in dat "spitsuurtje" in de bench doen, met een kluif oid.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Zo in je omschrijving lijkt het geen zindelijkheidsprobleem maar meer een aandachtsprobleem. Ze doet het op het moment dat je geen tijd voor haar hebt toch?

Best moeilijk. Je zegt haar niet te straffen maar praat je op het moment van opruimen wel tegen haar?
miekmiek

dat wil ik wel weer proberen. heb het voorheen ook wel gedaan, maar toen ze een paar keer in de bench gepoept had wou ik dat niet meer. dat vind ik zo sneu.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:dat wil ik wel weer proberen. heb het voorheen ook wel gedaan, maar toen ze een paar keer in de bench gepoept had wou ik dat niet meer. dat vind ik zo sneu.
tja, misschien is dat ook gewenning, maar dan weet je iig zeker dat je kids niet in de poep dartelen ;)

en als het echt om het stuk hectiek gaat, waar ze gevoelig voor is, kan wel zijn dat ze in der benchje, wel een stuk rust vind, zeker met een afleidings kluif, wel handig is, om haar dan ook vaker een moment ( met wat lekkers) in de bench te doen, dus niet alleen maar in dat onrustige uurtje ;)
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Misschien kan je een deel van de kamer voor haar reserveren met een ren oid. Dan heeft ze meer ruimte dan in een bench. Mocht ze dan poepen, dan kunnen de kinderen er niet bij.
miekmiek

Tulp schreef:Zo in je omschrijving lijkt het geen zindelijkheidsprobleem maar meer een aandachtsprobleem. Ze doet het op het moment dat je geen tijd voor haar hebt toch?

Best moeilijk. Je zegt haar niet te straffen maar praat je op het moment van opruimen wel tegen haar?
dat is het ook hoor. miah is erg baasgericht en op die momenten ben ik gewoon met andere dingen bezig en heb ik geen aandacht voor haar.

ik straf haar niet. maar ik heb best wel een keer gemopperd, ondanks dat ik ook wel wist dat dat zeker niet zou helpen. op het moment dat je met twee kleine kinderen de voordeur openzwaait waardoor de stront over heel de mat uitgesmeerd word.... dan vind ik het heel moeilijk om rustig te blijven.
miekmiek

EstherK schreef:Misschien kan je een deel van de kamer voor haar reserveren met een ren oid. Dan heeft ze meer ruimte dan in een bench. Mocht ze dan poepen, dan kunnen de kinderen er niet bij.
'

daar heb ik helaas geen ruimte voor. :wink: ik heb wel een bench, ook een grote. Denk dat ik die maar neerzet.
miekmiek

yamie schreef:
miekmiek schreef:dat wil ik wel weer proberen. heb het voorheen ook wel gedaan, maar toen ze een paar keer in de bench gepoept had wou ik dat niet meer. dat vind ik zo sneu.
tja, misschien is dat ook gewenning, maar dan weet je iig zeker dat je kids niet in de poep dartelen ;)

en als het echt om het stuk hectiek gaat, waar ze gevoelig voor is, kan wel zijn dat ze in der benchje, wel een stuk rust vind, zeker met een afleidings kluif, wel handig is, om haar dan ook vaker een moment ( met wat lekkers) in de bench te doen, dus niet alleen maar in dat onrustige uurtje ;)
het is tot nu toe iedere dag, dus dat wordt dan een vast moment iedere dag dat ze even de bench ingaat. dan gaat ze maar lekker daaraan wennen als ze toch zo gewennerig is. :mrgreen: :wink:
het is zo gek. ik kan een hele dag van huis zijn en dan doet ze niets in huis. dan kan ze rustig los, geen probleem. we hebben wel eens onverwachts in een lange file gestaan waardoor we veel later thuis waren. ik verwachtte stront op de muren, maar helemaal niets. En op zo'n doordeweekse dag, waar ze voor twee uur al drie keer uitgelaten kan zijn gaat het mis. dus het moet wel die onrust zijn. in combinatie met gewenning, want een gewoontehondje is ze wel. thanks voor het meedenken.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:
EstherK schreef:Misschien kan je een deel van de kamer voor haar reserveren met een ren oid. Dan heeft ze meer ruimte dan in een bench. Mocht ze dan poepen, dan kunnen de kinderen er niet bij.
'

daar heb ik helaas geen ruimte voor. :wink: ik heb wel een bench, ook een grote. Denk dat ik die maar neerzet.
misschien juist een niet al te grote gebruiken? wel dat ze zich enigzins kan bewegen natuurlijk, ze mot niet klem liggen, maar juist dat ze gewoon rustig "moet" kluiven of wachten.
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:
'

Als de bench groot is is het niet zo'n groot probleem als ze en wel in zou poepen toch? Of ze nou in een klein rennetje zit of in een grote bench, mini Miah :wink:
Afbeelding
miekmiek

yamie schreef: misschien juist een niet al te grote gebruiken? wel dat ze zich enigzins kan bewegen natuurlijk, ze mot niet klem liggen, maar juist dat ze gewoon rustig "moet" kluiven of wachten.
ik kan beide een tijdje proberen. test ik eerst een paar weken die grote, en mocht ze dan nog poepen kan ik altijd nog die kleine neerzetten.

gek beest is ze hoor. :wink: Is mandu ook zo? Niet dat hij in huis poept, maar is hij ook zo baasgericht? Ondanks dat dit misschien de oorzaak van het probleem is, vind ik het juist ook heel prettig dat ze zo is.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:
yamie schreef: misschien juist een niet al te grote gebruiken? wel dat ze zich enigzins kan bewegen natuurlijk, ze mot niet klem liggen, maar juist dat ze gewoon rustig "moet" kluiven of wachten.
ik kan beide een tijdje proberen. test ik eerst een paar weken die grote, en mocht ze dan nog poepen kan ik altijd nog die kleine neerzetten.

gek beest is ze hoor. :wink: Is mandu ook zo? Niet dat hij in huis poept, maar is hij ook zo baasgericht? Ondanks dat dit misschien de oorzaak van het probleem is, vind ik het juist ook heel prettig dat ze zo is.
uh, nee Mandu is niet zo enorm baasgericht, of althans... hij is wel graag bij me en luisterd ook, maar hij heeft natuurlijk een stuk meer andere om zich heen , die ook nog veel beter zijn taaltje spreken ;)
miekmiek

dat geeft denk ik ook wel de nodige afleiding en kan hij zijn aandacht ergens anders vandaan halen. als ik geen aandacht voor miah heb op zo'n moment, en tommie wil ook al niet met haar spelen.... dan gaat het dus mis. wat dat betreft boffen je honden wel hoor noor, met zo'n roedel. :wink: misschien hier ook zo'n roedel creeëren? :idea: :mrgreen: nah, maar niet doen.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

miekmiek schreef:dat geeft denk ik ook wel de nodige afleiding en kan hij zijn aandacht ergens anders vandaan halen. als ik geen aandacht voor miah heb op zo'n moment, en tommie wil ook al niet met haar spelen.... dan gaat het dus mis. wat dat betreft boffen je honden wel hoor noor, met zo'n roedel. :wink: misschien hier ook zo'n roedel creeëren? :idea: :mrgreen: nah, maar niet doen.
Maar je kan haar wel in die tijd wat te kluiven geven of een Kong zodat ze wat te doen heeft, zoals je al van plan bent te gaan doen. Of je maakt haar goed moe voor het spitsuur begint en dan bedoel ik echt goed moe, niet een half uurtje rustig wandelen, maar flink spelen, sjorren, apporteren tijdens het wandelen. Als ik het zo lees, wordt ze in de ochtend niet echt moe. Je man laat ze even uit, jij rond tienen nog een half uurtje, Tommie wil niet met haar spelen, ik kan me voorstellen dat een jonge JR dan nog vol energie zit en dat geeft weer meer kans oip dingen als poepen in huis als jij geen aandacht geeft.

Sowieso heb je alle kans dat ze wat meer gaat liggen en wat minder jou achternaloopt als ze zich in de ochtend een uurtje echt helemaal uit kan leven.

Anne
erica van mil
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door erica van mil »

Hoi

Ik denk :denken: ook dat het aan de hektiek ligt. En als de kinderen naar bed gebracht worden kan ze weer ontspannen, waarbij er dan soms gepoept wordt. Als er stress is slaat dit vaak op de ontlasting.
Zal haar op een rustig plaatsje in de bech zetten met een heerlijk bot of kong en eentueel een handdoek er overheen waardoor de prikkels wat minder worden. Even uitproberen. :denken:
Om haar wat vermoeider te laten zijn kan je ook wat brokjes verstoppen zodat ze deze moet gaan zoeken tussen 2e uitlating en het spits uur of een voerbal je hebt er een met driebollen die maar een of twee brokjes tegelijk geeft of de goedkope oplossing :idea: een petfles met een aantal gaatjes erin.

veel sterkte
erica
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik zou haar tijdens het spitsuur ook in de bench zetten met een kluif of een gevulde kong, in elk geval iets waar ze mee bezig kan zijn.

Ik zou wel een kleine bench nemen, of de grote bench kleiner maken.
De kans dat ze poept als ze weinig ruimte heeft is kleiner dan wanneer ze aan de ene kant kan poepen en aan de andere kant kan gaan liggen.

Juist omdat het maar voor een uurtje is en je op die manier een grote kans hebt dit poepgedrag te doorbreken zou ik het zo doen.
Het enige voordeel dat je hebt als je haar in een grote bench doet is dat de kinderen niet meer bij de poep kunnen, maar je hondje gaat dan wel gewoon door met dit gedrag dus schiet je er in feite niet veel mee op.

Ik hoop voor je dat je een oplossing vindt, kinderen en honden zijn leuk, kinderen en hondenpoep niet echt :N:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
miekmiek

ik ga morgen eens neuzen voor wat leuk nieuw speelgoed en een beter kluifbot. meteen een goed moment om wat aan haar tandsteen te gaan doen zonder dat het geharrewar met tommie om botten wordt. lekker even alleen de bench in en tandenpoetsen jij! :mrgreen:
verder ga ik toch de kleine bench neerzetten. ook wel een beetje uit praktisch oogpunt; zo'n lerp van een bench kan ik hier eigenlijk nergens kwijt. en als ze toch enkel ligt te kluiven... en het is geen urenlang. nou. ben benieuwd! bedankt voor het meedenken, soms heb ik even een frisse blik nodig. :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

miekmiek schreef:ik ga morgen eens neuzen voor wat leuk nieuw speelgoed en een beter kluifbot. meteen een goed moment om wat aan haar tandsteen te gaan doen zonder dat het geharrewar met tommie om botten wordt. lekker even alleen de bench in en tandenpoetsen jij! :mrgreen:
verder ga ik toch de kleine bench neerzetten. ook wel een beetje uit praktisch oogpunt; zo'n lerp van een bench kan ik hier eigenlijk nergens kwijt. en als ze toch enkel ligt te kluiven... en het is geen urenlang. nou. ben benieuwd! bedankt voor het meedenken, soms heb ik even een frisse blik nodig. :ok:
Succes :ok:
Zorg wel dat die bench een beetje "uit de loop" staat :wink:
Als iedereen er voortdurend langs dendert is het nog te onrustig (als ik jouw beschrijving van Miah goed begrijp).
En als ze er lekker ligt te kluiven is het misschien ook wel handig als er aan de andere kant van het deurtje geen ander hondje ligt te tandakken :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
miekmiek

ik had miah vastzitten en vind ineens poep op de trap. Dat is dus van Tommie. Het wordt steeds vreemder hier. Ik weet dat Miah het ook een paar keer gedaan heeft, dus ze hebben er beide last van. Ga ik toch aan iets medisch denken. Of eigenlijk nog eerder aan het voer. Ik heb het idee dat de dierenwinkel mij een verkeerde versie van energique verkocht heeft, Rob zei ook al dat het mannetje van de winkel de vorige keer wat raar deed. Hmmm...ik hou het in de gaten. Verder spugen ze niet en zijn nog fit en actief. Geen zieke indruk. Raar hoor. Ze poepen wel wat dunner en slijmeriger. Miah heeft tot nu toe altijd met binnen poepen gereageerd bij verandering van voer, dus het zou wel alles verklaren.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

wat vervelend zeg dat ze het nu beiden doen.
Is het niet raar dat het van voer zou komen? Ik bedoel meer, waarom zouden ze daarvan binnen gaan poepen? Ik kan me wel voorstellen dat het voer verkeerd valt ofzo en dat ze meer moeten poepen maar dan zouden ze dat toch wel aangeven door te piepen of anderszins kenbaar te maken dat ze hoge nood hebben.

:denken:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Vreemd dit. :denken: Hoe doen de honden verder? Relaxed of gestressed? Ik denk niet aan iets medisch want hoe nodig onze honden ook moeten ze piepen en draaien en als ze dan poepen dan wachten ze niet op een moment dat niemand kijkt. Daarom sluit ik dus iets medisch uit aangezien dat niks met tijdstippen op de dag te maken heeft.
Kwa uitlaten zit je wel goed denk ik hoewel ik even niet zie wanneer je avondronde dan is? Vlak na 6 uur of rond een uur of 2200 uur oid?
Eva poept elke ochtend rond 10 uur als we naar buiten gaan en ze poept verder soms in de avond. Dat Miah niks doet op veel rondes vind ik dus redelijk normaal. Welke voorwaarden schept zij aan poepen? Waar mag ze poepen buiten en hoe wordt daar gehoor aan gegeven? Mijn honden kunnen nl zelden poepen binnen 10 minuten en moeten eerst even goed doorlopen eer de behoefte om te poepen komt. Zij zullen dus niet poepen als ik naar een veldje loop en ze daar een soort van wil laten poepen. No way dat ze dan poepen tenzij ze heeeel nodig moeten. Als ik dat doe wordt het dus de volgende wandeling of binnen. Wat ik zou proberen is de ronde van 10 uur smorgens even de fiets te pakken en dan 10-15 minuutjes goed te fietsen. Onze honden moeten allemaal altijd poepen als ze even gerend hebben, net of het dan pas komt zeg maar. Cleo kan echt niet goed poepen aan de korte riem en Eva kan niet poepen als ze met andere dingen bezig is. Hier zitten er dus per hond allerlei voorwaarden aan het kunnen laten doen van de behoefte. Dapper zal niks doen als je hem vraagt te gehoorzamen of als hij braaf moet lopen. Dan let hij alleen op ons en doet niks. Pas als wij helemaal ontspannen en hem lange flex geven en een stuk gelopen hebben poept hij.

Ik denk dus dat je Miah moet helpen om tot poepen te komen buiten. Net als bij onze honden zal er iets zijn wat ze nodig heeft om aan poepen toe te komen. Eerst rennen, andere lokatie, meer vrijheid (los?) etc.

O ja, weer zoiets, maar Eva vind het verschrikkelijk als ik haar poep opruim direct achter haar kont. Ik bedoel dus buiten. Als ik een zakje pak om de drol op te rapen dan vindt ze dat zo vervelend dat ze in ieder geval daar niet weer gaat poepen. Als ik heel even wacht en dan terug loop om de drol op te ruimen vindt ze het dus prima :ok:

PS erger je je aan je honden als ze niet poepen? Als ik per ongeluk frolics in mijn zak heb en weg moet poept en plast Dapper dus niet makkelijk. Dan kan ik me gaan ergeren en dan doet hij dus helemaal niks meer. Ik zeg en doe niks maar ik erger me dan kapot en dat maakt dat hij alleen nog maar naast me gaat lopen en geen behoefte meer doet. Vanmorgen was ik met Eva en Cleo weg geweest en het was druk met honden, kerst, dus Cleo had het druk buiten. Ik kom thuis en Martijn ging met Dapper. Cleo wilde perse mee en moest heel nodig poepen. Door de omstandigheden op mijn wandeling was ze er dus niet toe gekomen en dat kan heel gevoelig liggen bij honden.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Hele stomme gedachte misschien hoor, maar het kan niet 1 van de katten zijn?
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Hele stomme gedachte misschien hoor, maar het kan niet 1 van de katten zijn?
ik vermoed maar zo, als dat zo was, dat de honden dat dan al wel weggewerkt hadden :wink:
Moos
Zeer actief

yamie schreef:
Moos schreef:Hele stomme gedachte misschien hoor, maar het kan niet 1 van de katten zijn?
ik vermoed maar zo, als dat zo was, dat de honden dat dan al wel weggewerkt hadden :wink:
Goed punt, heeeeeel goed punt :wink:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Komt op mij toch over als wat stress. Juist bij stress krijgen ze vaak aandrang om te poepen. Ineens moeten ze dan gewoon, stress werkt erg laxerend :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”