Miah krijgt 1 keer per dag eten (dit omdat het bij meerdere keren per dag eten enkel maar vaker mis ging) en dit krijgt ze s'avonds rond een uur of zes. Daarna lopen we een grote wandeling waar ze bijna altijd poept. De rest van de avond hoeft ze niet meer te plassen of te poepen.
Rob moet om vijf uur zijn bed uit om naar zijn werk te gaan en laat dan de honden uit. Als Miah de avond van tevoren niet gepoept heeft, dan doet ze het dan. Voor de zekerheid loop ik rond een uur of tien ook nog een extra half uur met haar. Meestal doet ze dan niets.
Dan is het even spitsuur met kinderen ophalen en boterhammen eten en om een uur of 1 kan ik haar dan weer uitlaten. En voor die tijd gaat het bijna altijd mis. Terwijl ik extra met haar loop om tien uur.
Nu zou je denken; loop dan gewoon om twaalf uur. Maar dat red ik niet in verband met de kinderen. Ik vind het wel wat vreemd. Ze plast bijvoorbeeld niet in huis. Enkel poepen. Waarom?
Doe ik iets verkeerd? Miah is een gevoelig hondje en daar probeer ik goed rekening mee te houden. Maar we zijn een gezin met twee jonge kinderen en daar hoort de nodige hectiek bij. Maakt dat haar nerveus? Ook is de klik er niet helemaal met Tommie, hij speelt niet graag met haar. Maar daar zal het toch niet aan liggen?
Ik zeg het er nog maar even bij; ik straf haar niet voor het binnen poepen. Ik betrap haar nooit. Meestal gebeurd het als ik de kinderen op bed leg of als we zitten te eten.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Als de kinderen er niet waren zou het niet eens zo'n probleem zijn, maar ze kruipen en lopen overal heen en zitten dus ook aan de poep als ze het eerder vinden dan ik. En dat voelt voor mij heel erg fout, op die manier vind ik de combinatie kinderen/honden niet prettig.