Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

honden verscheuren kat voor ogen van vrouw met haar dochter.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

christo schreef:
Ik denk dat jij alle realiteit uit het oog verloren hebt als je denkt dat er veel van dit soort lui rondlopen - alleen omdat jij er zoveel in je omgeving hebt. Ik zou maar eens goed nadenken over het gezelschap waarin je verkeert - en of je die ooit in de buurt zou willen hebben van je kinderen. Dat uitschot waar jij mee omgaat zou ik nog in geen kilometer in mijn eigen buurt willen hebben, laat staan bij alles wat mij lief en dierbaar is.
het is zeer beslist geen uitschot. Niet zoals jij tenminste. Gelukkig woon jij hier niet in de buurt.
Ik heb een lieve vriend, hij houdt veel van dieren. Hij heeft een broer die een vrouw getroffen heeft en die is totaal niet met dieren opgevoed. Integendeel. "dieren zijn vies en ze zijn maar lastig tenzij ze geld op kunnen leveren" (zoals vleeskoeien bijvoorbeeld). Verder zijn het wel nette mensen, alleen hun instelling t.a.v. dieren is van oudsher niet goed en zit er helaas diep ingeworteld. Dat is bij veel bevolkingen zo en ook bij veel mensen in Nederland, vooral bij mensen op het platteland.
Ik woon nu op het platteland, en bijgevolg kom ik meer van zulke mensen tegen dan vroeger, toen ik nog in de stad woonde. Ja, ik erger me er wel eens aan. WAnt ik ben daar niet aan gewend en ik raak er niet aan gewend. Vroeger was ik altijd omringd door dierenliefhebbers of door mensen die dieren tenminste respecteerden.
Maar goed, die mensen noem jij allemaal uitschot. Zegt wederom een hoop over jou! :wink:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

iones schreef:
christo schreef:
Maar daar gaat het gewoon niet om. Als het gaat om kindermishandeling kunnen de diverse instanties zonder bewijzen ook niet zo heel veel doen. Maar als de buren/onderwijzers/huisartsen zich stil houden staan die instanties al helemaal met lege handen.
Ook die mensen moeten aantoonbare redenen opgeven waarom ze vermoeden dat kinderen mishandeld worden en eerder durven ze hun mond ook niet open te doen. Kindermishandeling is een hele zware beschuldiging en je haalt een gezinsleven helemaal ondersteboven. DAn wil je toch wel gegronde redenen hebben voordat je dat op z'n kop gooit en de politie en kinderbescherming op hun dak stuurt.
Het gaat dan niet om een enkele keer een blauw plekje of een enkele klap die je hebt zien uitdelen. Het gaat om herhaaldelijke "ongelukjes", veelvuldig geschreeuw en gehuil.

Maar ik geloof dat jij er minder moeite mee hebt om "alvast" de politie ergens op af te sturen als je een licht vermoeden hebt. Hiermee gooi je je hele geloofwaardigheid op de schop.
:smile: :smile: :smile: alwetend hoor. Ik krijg bijna heimwee van de jaren voor mijn dertigste :smile:

Je zoekt het verder maar uit, meis, discussieer maar lekker in je eentje verder, misschien vind je nog wel medestanders ook. Ik heb jou in elk geval goed genoeg leren kennen om nu klaar met je te zijn. Ik hoop alleen wel voor je dat jij over een tiental jaar nog terug kunt kijken op deze periode in je leven en dat je je dan niet kapotschaamt. Zou ik wel doen namelijk. :ok:
iones
Zeer actief

christo schreef: :smile: :smile: :smile: alwetend hoor. Ik krijg bijna heimwee van de jaren voor mijn dertigste :smile:

Je zoekt het verder maar uit, meis, discussieer maar lekker in je eentje verder, misschien vind je nog wel medestanders ook. Ik heb jou in elk geval goed genoeg leren kennen om nu klaar met je te zijn. Ik hoop alleen wel voor je dat jij over een tiental jaar nog terug kunt kijken op deze periode in je leven en dat je je dan niet kapotschaamt. Zou ik wel doen namelijk. :ok:
Nee, ik zal me niet schamen. MAar jij wel denk ik. En als je verstand wat eerder komt opzetten, zul je je wat eerder schamen. MAar als je nooit wijzer wordt, zal de schaamte nooit komen. Ach, wat je niet hebt, daar heb je ook geen last van zullen we maar zeggen. :wink:

Misschien vind jij ook nog wat medestanders die vinden dat je lukraak naar de politie moet bellen met allerlei meldingen die je niet kunt staven. Ik denk echter van niet.
Denk aan je bloeddruk he! :mrgreen:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

iones schreef:
tineke schreef:
Die kotsmiley van mij zegt hoe ik over jou denk en het feit dat je weet dat er vreselijke dingen met dieren gebeuren maar er weigert iets aan te doen onder de noemer je kunt mensen niet veranderen hier.
Al zit daar waarschijnlijk wel een kern van waarheid in want de laffe rat die jij blijkt te zijn verandert klaarblijkelijk ook niet.
Die kotssmiley zou je toch beter op jezelf kunnen betrekken dan. Want mensen zoals jij, die over anderen oordelen, ook nog eens met ongefundeerde redenen vanachter hun schermpje, zonder inhoudelijk in te gaan op de reacties die zijn pas echt om te kotsen. Je geeft niet eens antwoord op mijn vragen hoe ik dat zou moeten aanpakken. Daar ben je nog te beroerd voor.

Verder negeer je mijn opmerking dat mensen inmiddels in de gaten hebben hoe ik over bepaalde zaken denk en mij dus bepaalde dingen niet meer vertellen, waaruit mijn poging blijkt om ze tot inzicht te brengen.
Ik heb vroeger ooit de DB afgestuurd op een broodfokker. Maar die hebben ook al niets uit kunnen richten.
Als je in je kennissenkring iemand hebt zitten die katten verzuipt en iemand die katten opsluit met zijn honden om ze te laten doden vind ik toch wel vrij frappant maar waarschijnlijk een fraai staaltje van zeg mij wie uw vrienden zijn en ik zeg u wie u bent.
Voor mijn part zat ik bij Beatrix op de verjaardag als dit soort zaken aan de orde kwam konden ze vertrekken of ik stond zelf op.
Natuurlijk kun je aangifte doen maar aangezien jij het niet op katten hebt is dat geen prioriteit voor je klaarbljkelijk.
Oh nee anders nemen ze je niet serieus :roll: nou eerlijk gezegd neeem ik jouw dierenliefde niet serieus als je zo makkelijk over zware mishandeling met de dood tot gevolg hebbend heenstapt.
iones
Zeer actief

Wel te rusten Tineke, ook voor jou hoor! Vooral niet lezen en alleen maar een beetje schoppen en onzin uitkramen. Het is goed met je! Misschien komt bij jou de wijsheid ook nog wel een keer op zetten. Ik heb er echter een hard hoofd in, maar aan de andere kant nogmaals... wat je niet hebt, daar heb je geen last van... toedeloe!
tineke

iones schreef:Wel te rusten Tineke, ook voor jou hoor! Vooral niet lezen en alleen maar een beetje schoppen en onzin uitkramen. Het is goed met je! Misschien komt bij jou de wijsheid ook nog wel een keer op zetten. Ik heb er echter een hard hoofd in, maar aan de andere kant nogmaals... wat je niet hebt, daar heb je geen last van... toedeloe!
Die onzin komt uit je eigen pen hoor ,jij vertelt over katten die verzopen worden of moedwillig worden verscheurd door honden :denken:
iones
Zeer actief

tineke schreef:
Die onzin komt uit je eigen pen hoor ,jij vertelt over katten die verzopen worden of moedwillig worden verscheurd door honden :denken:
Die mensen spraken tegen mij de waarheid. Waarom zouden ze er over liegen? DAn is het toch geen onzin? Het zou onzin zijn als ze zeggen dat ze het deden maar het niet gedaan hadden. MAar ze waren heel serieus toen ze het vertelden.
tineke

iones schreef:
tineke schreef:
Die mensen spraken tegen mij de waarheid. Waarom zouden ze er over liegen? DAn is het toch geen onzin? Het zou onzin zijn als ze zeggen dat ze het deden maar het niet gedaan hadden. MAar ze waren heel serieus toen ze het vertelden.
Oh maar als ik dan herhaal wat jij vertel is het wel opeens onzin :denken:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Valt me wel op dat TS geen reaktie meer geeft, om een en ander te verduidelijken...
Afbeelding
iones
Zeer actief

tineke schreef: Oh maar als ik dan herhaal wat jij vertel is het wel opeens onzin :denken:
JIj maakt er van dat die mensen in mijn kennissenkring zitten. Dat zitten ze niet. Ik ken ze, daar heb je alles mee gezegd. En hoe ik ze ken, dat kun je heel duidelijk lezen. Toch vind je het nodig om de boel te verdraaien.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

iones schreef:
tineke schreef: Oh maar als ik dan herhaal wat jij vertel is het wel opeens onzin :denken:
JIj maakt er van dat die mensen in mijn kennissenkring zitten. Dat zitten ze niet. Ik ken ze, daar heb je alles mee gezegd. En hoe ik ze ken, dat kun je heel duidelijk lezen. Toch vind je het nodig om de boel te verdraaien.
ze zitten niet in je kennissen kring maar je kent ze wel????
dan zitten ze toch in je kennisenkring
of denk ik nu iets heel anders bij kennissenkring
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Re: honden verscheuren kat voor ogen van vrouw met haar doch

Ongelezen bericht door M@scha »

Teckel_love<3 schreef:Ja, schokkend he?
DIT overkwan mijn moeder en zus nog niet zolang geleden schuin tegenover ons huis loopt onze ong. 16 jarige witte sammie (kat) gewoon zoals hij altijd gezellig even bij alle oude mensen in de buurt langsgaat deze mensen zijn echter dol op hem. maar dus komt de tegenover buurvrouw (andere kant) aanlopen met een dubbel lijn (zo'n lijn met 2 honden aan 1 lijn) haar O'zo lieve amerikaanse stafford en de hond haar o zo lieve dochter aanlopen deze vrouw kan echter de honden niet goed houden: de honden laten haar meer uit want ze slepen haar echt mee. de honden zien de oude sammie lopen en denken dat hij vijandig is! vallen hem aan! mijn moeder en zus waren daar toevallig ook en zaggen alles gebeuren mijn moeder wist niet wat ze moest doen en heeft sammen met een van de oudjes op de honden staan boksen echter pakte het oudje een bezem...maar goed (of niet) de vrouw deed echter niks en zo overleed de allemans vriend sammie. de vrouw had echter gezegd met hem naar de dierenarts te gaan. heeft ze niet gedaan...ze had hem begraven in haar eigen achtertuin! mijn zus is naar haar toe gegaan en heeft hem trug gehaald.politie is erbij geweest maar kon hier niks aan doen omdat de honden (jaja hoe erg) AANGELEIND waren!!!!!! wij (vader ik moeder en al mijn broers (2) en zussen(3)) snapten wel waarom de vrouw niet naar de dierenarts is gegaan:
ze zou een verklaring moeten geven..haar honden mogen t land niet meer uit en zij en haar man wouden graag weer trug naar australië.
om een bij ander inzien toch wel heel lang verhaal kort te maken:

honden vallen onschuldige kat aan en de bazin liegt in alle wegen.
ik lees dit nu pas joh.

1. de hond is geen amerikaanse stafford
2. de honden liepen niet aan één lijn
3. al 2 jaar liepen ze langs die kat en nog nooit was er van hond of kat een reactie geweest. nu ineens wel. enorm triest maar echt niet onverantwoord gedrag.
4. deze honden lopen normaal aan een slappe lijn naast hun baas :19:
5. maar één hond viel de kat aan en toen het allemaal heftig werd werd de andere hond zo opgefokt dat die mee wilde doen maar 1 brul was voldoende deze hond weg te krijgen.
6. de vrouw deed niks staat er. de vrouw deed er alles aan om de schade niet groter te maken. weleens met 2 honden aan de lijn gestaan? handen vol hoor in zo'n situatie
7. naar de dierenarts gaan met een dode kat heeft geen zin. daarbij zou hij dan naar de destructie gaan en deze mevrouw wist dat de eigenaren hem wel terug zouden willen en heeft hem toen in een doos in haar tuin begraven tot de eigenaren zouden komen (die ook kwamen)
8. de reden gaat nergens over want er is wel contact met de politie geweest zoals jij ook weet. de wijkagent heeft hier lang en breed over gesproken. er is geen sprake van dat deze honden wel of niet mee zouden mogen naar australie.
9. de vader van dit gezin (jouw vader?) is nog wezen praten en begreep het hele verhaal en heeft mevrouw in alles gelijk gegeven hoe moeilijk zo'n situatie ook is.

wat denk jij? het is 18 december, morgen krijgt hun huis nieuwe eigenaren, nu durf ik wel?

natuurlijk is het verschrikkelijk als je kat zoiets overkomt, maar toevallig weet ik precies wat er gebeurt is en hoe erg ook. dit verhaal dat jij neerzet klopt gewoon van geen kanten.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zie Australië staan, zijn het bekende?
M@scha
Zeer actief

Valerie schreef:Ik zie Australië staan, zijn het bekende?
jep

bliksem

maanden terug al
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

massam schreef:
jep

bliksem

maanden terug al
Oke, dan geloof ik al helemaal geen hol meer van het bericht van de TS. Het zijn verantwoordelijke mensen.
M@scha
Zeer actief

Valerie schreef:
massam schreef:
jep

bliksem

maanden terug al
Oke, dan geloof ik al helemaal geen hol meer van het bericht van de TS. Het zijn verantwoordelijke mensen.
dat bedoel ik. ik ga geen naam en toenaam hierneer zetten. jij weet wie het zijn.

aso lijkt me niet te passen, meer bijna paranoia verantwoordelijkheidsgevoel :19:
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

zo verhaaltje wordt toch ff anders
fijn altijd alles maar van 1 kant te horen he
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Zo gemakkelijk is het dus om een ander zwart te maken. :roll: Dank je, Massam, voor het rechtzetten. Het lijkt me dat de eigenaren meer dan genoeg verantwoordelijkheid genomen hebben. En honden kunnen soms onverwacht uit de hoek komen, het blijven dieren, daar doe je niet veel aan.
M@scha
Zeer actief

christo schreef:Zo gemakkelijk is het dus om een ander zwart te maken. :roll: Dank je, Massam, voor het rechtzetten. Het lijkt me dat de eigenaren meer dan genoeg verantwoordelijkheid genomen hebben. En honden kunnen soms onverwacht uit de hoek komen, het blijven dieren, daar doe je niet veel aan.
niks te danken. het verhaal kwam me nét wat te bekend voor en ik laat het liever maar gaan maar deze "aso's" zijn mij té dierbaar :19:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik zat er dus niet naast met mijn sensatie verhaal.
Ben blij dat jij met de juiste versie gekomen bent :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Fijn dat het verhaal is opgehelderd. :ok:

En als dat "aso" op mij gericht was aangezien ik dit zei: Ik vind het gewoonweg asociaal dat als je weet dat je je honden niet kan houden dat je vrolijk beide maar uitlaat terwijl je als je even logisch nadenkt WEET dat er een kans bestaat dat er iets gebeurd.

Dat vind ik nog steeds, en aangezien dat niet het geval blijkt te zijn, vind ik de vrouw in kwestie ook niet asociaal. Maar de handeling zelf/beschreven gedrag vind ik wel asociaal, of dat nou wel of niet het geval was bij deze situatie.
Afbeelding
iones
Zeer actief

pammetje schreef: ze zitten niet in je kennissen kring maar je kent ze wel????
Een kennissenkring bestaat volgens mij toch meer uit een groep mensen waarvoor je zelf gekozen hebt. Niet die aan zijn komen waaien via via en waar je verder helemaal niets mee hebt. Deze mensen zijn niet mijn soort mensen. Ik heb eigenlijk helemaal niets met ze gemeen, behalve een gemeenschappelijke bekende.

Maar begrijp ik nu uit het verhaal dat de mevrouw met die 2 honden dit helemaal niet heeft zien aankomen, omdat de honden normaliter zich zo nooit eerder gedragen hebben bij katten?
M@scha
Zeer actief

iones schreef:
pammetje schreef: ze zitten niet in je kennissen kring maar je kent ze wel????
Een kennissenkring bestaat volgens mij toch meer uit een groep mensen waarvoor je zelf gekozen hebt. Niet die aan zijn komen waaien via via en waar je verder helemaal niets mee hebt. Deze mensen zijn niet mijn soort mensen. Ik heb eigenlijk helemaal niets met ze gemeen, behalve een gemeenschappelijke bekende.

Maar begrijp ik nu uit het verhaal dat de mevrouw met die 2 honden dit helemaal niet heeft zien aankomen, omdat de honden normaliter zich zo nooit eerder gedragen hebben bij katten?
inderdaad.

deze kat zit al zolang deze honden leven (6 en 2 jaar) langs de weg te kijken naar alles wat voorbij komt.

nooit eerder heeft de hond er een reactie op gegeven buiten er even naar kijken.

nu ineens nam de hond een jump richting kat. dan ben je te laat. altijd
Afbeelding
iones
Zeer actief

Wat een rare hond. MAar aan de andere kant... zou er een keer een kat iets richting die hond hebben gedaan waarvan niemand iets af weet? Kijk, die hond komt nu zeer onberekenbaar over, afgaande op het verhaal. Nooit eerder een kat iets gedaan en dan zomaar out of the blue een kat grijpen. Zo komt het over. Maar je weet het niet he. Sommige dieren hoeven geen aanleiding te hebben, misschien is deze hond daar een van. Maar andere dieren hebben wel een aanleiding nodig. Maar die kunnen ze niet uitleggen.

Die vrouw zal zich rot hebben gevoeld zeg!

Ik weet nog hoe ik me voelde toen Bobbes die kat had doodgebeten terwijl ik in Italie zat. IK had het gevoel dat ik het had kunnen voorkomen als ik er geweest was, maar ja, dat staat natuurlijk ook niet vast.
M@scha
Zeer actief

iones schreef:Wat een rare hond. MAar aan de andere kant... zou er een keer een kat iets richting die hond hebben gedaan waarvan niemand iets af weet? Kijk, die hond komt nu zeer onberekenbaar over, afgaande op het verhaal. Nooit eerder een kat iets gedaan en dan zomaar out of the blue een kat grijpen. Zo komt het over. Maar je weet het niet he. Sommige dieren hoeven geen aanleiding te hebben, misschien is deze hond daar een van. Maar andere dieren hebben wel een aanleiding nodig. Maar die kunnen ze niet uitleggen.

Die vrouw zal zich rot hebben gevoeld zeg!

Ik weet nog hoe ik me voelde toen Bobbes die kat had doodgebeten terwijl ik in Italie zat. IK had het gevoel dat ik het had kunnen voorkomen als ik er geweest was, maar ja, dat staat natuurlijk ook niet vast.
ik denk dat er (waarschijnlijk niet met deze kat) van te voren iets gebeurt is met een kat in de tuin ofzo want sinds dit incident is meneer een notoire kattenhater geworden.

klinkt misschien lullig, maar de kans op herhaling is ondanks zijn haat nu kleiner geworden omdat er nu nog strakker opgelet wordt. maar toen was het niet te voorspellen.

ze voelde zich enorm rot ja..
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

MARC_S schreef:Dat is alles wat nodig is om leed te voorkomen. Dan is het toch prima en de meest realistische oplossing? :ok: Ik vind het geen oplossing om met een vinger te wijzen en alle schuld af te schuiven als er een slachting op "eigen terrein" plaatsvindt nl :wink:
Ik vind je ronduit lachwekkend, je eigen hond komt met een haas terug en dat had toch gemakkelijk voorkomen kunnen worden als je haar een muilkorf had omgedaan :denken:
Of haar aangelijnd had gehouden :denken:
Haasje kon er toch ook niks aan doen dat ze daar net liep :denken:
iones
Zeer actief

Addy schreef: Ik vind je ronduit lachwekkend, je eigen hond komt met een haas terug en dat had toch gemakkelijk voorkomen kunnen worden als je haar een muilkorf had omgedaan :denken:
Of haar aangelijnd had gehouden :denken:
Haasje kon er toch ook niks aan doen dat ze daar net liep :denken:
Wat denk je dat de katten van boer Harry hier uitvreten? Die pakken ook de jonge hazen en konijnen! En jonge fazanten en patrijzen.
Ik zie het verschil niet wanneer een hond het doet of een kat. Het resultaat is er niet anders om.
chrico
Zeer actief

Het resultaat niet maar de reacties wel :wink:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

chrico schreef:Het resultaat niet maar de reacties wel :wink:
precies dus ik begrijp dat moraalprediken niet zo, een levend wezen is een levend wezen dus of er nou een kat of een haas gesloopt wordt maakt voor mij niet uit, beiden even erg :19:
Dus niet anderen gaan afzeiken dat ze hun tuin niet afzetten tegen katten als je je eigen hond met een haas aan de haal laat gaan.
Dat noem ik het toppunt van hypocrisie :wink:
chrico
Zeer actief

Mijn paard heeft een keer een hond gedood die hem aanviel. Buiten de baasjes van die hond hoorde je er niemand over. Zou mijn hond dat doen omdat hij aangevallen word dan breekt de pleuris uit.
Dood is dood en beide manieren zijn even erg en wil je voorkomen maar het moet wel in het reeele blijven.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”