Moderator: moderatorteam
Maar dat is toch al zo? Want aan het lijntje uitgelaten worden, dat noem ik dus geen loslopen. En rennen en spelen kunnen ze ook nergens meer.christo schreef: Trouwens, een voorstel: voortaan alle honden in Nederland alleen nog maar in huis houden en in de tuin hun behoefte laten doen, met opruimplicht erbij. Eh voilà, nul overlast. Kan toch? Rennen en spelen kunnen en moeten ze maar in huis doen. Zal vast een minderheid voor te vinden zijn.
Wie de schoen past trekke hem aan!S@ndr@ schreef:[
Het medeleven druipt er weer vanaf,![]()
Mijn oudste poes heeft jaren buiten gelopen, na al jaren probleemloos binnen.S@ndr@ schreef:wat je niet kent kun je niet missendus Ik geloof je op je woord
Ik bedoel, zelfs niet aan het lijntje uitgelaten worden. Pas dan is de vergelijking met een kat haar hele leven binnen en in de tuin houden compleet. Dat is dus voor jouw hond: helemaal niets van de buitenwereld meekrijgen, behalve van achter de vensterbank of in de tuin. Rennen en spelen alleen in huis en tuin, nooit eens sociaal contact met vreemde honden, nooit eens een vreemd luchtje ruiken.iones schreef:Maar dat is toch al zo? Want aan het lijntje uitgelaten worden, dat noem ik dus geen loslopen. En rennen en spelen kunnen ze ook nergens meer.christo schreef: Trouwens, een voorstel: voortaan alle honden in Nederland alleen nog maar in huis houden en in de tuin hun behoefte laten doen, met opruimplicht erbij. Eh voilà, nul overlast. Kan toch? Rennen en spelen kunnen en moeten ze maar in huis doen. Zal vast een minderheid voor te vinden zijn.
En jij denkt dat andere mensen er geen last van hebben als jouw kat gaat zitten scheiten in de zandbak van hun kinderen, in hun moestuin tussen de groenten of ergens in hun siertuin waar ze mooie plantjes in willen zetten?????christo schreef:
Dat wil jij niet voor jouw hond, en dat wil ik niet voor mijn kat. Overigens neemt jouw hond aan het lijntje ruimte in cq veroorzaakt overlast, tenzij je een plaszak meeneemt zeikt je hond toch ook echt in de gemeentebosjes. De mensen die daar wonen hebben dan ook te maken met de pislucht, en er zijn er zat die daar over zouden klagen, ware het niet dat het poepprobleem erger is.
Maar daarom dek je normaal gesproken de zandbak ook af. Ik weet niet of je weet wat een kind van vogelpoep kan krijgen? Als je je moestuin niet afdekt komt er vast een konijn dat alles wegvreet of anders kakt er wel een egel in/op. Er zijn hele effectieve manier om katten uit je perk te houden. Omdat wij zelf thuis een siertuin hebben en katten gooit mijn moeder de koffiefilters leeg waar ze niet wil dat de katten poepen. Sateprikkers in de grond helpt ook goed. Geen kat wil zijn kont prikken bij het poepen.iones schreef:En jij denkt dat andere mensen er geen last van hebben als jouw kat gaat zitten scheiten in de zandbak van hun kinderen, in hun moestuin tussen de groenten of ergens in hun siertuin waar ze mooie plantjes in willen zetten?????christo schreef:
Dat wil jij niet voor jouw hond, en dat wil ik niet voor mijn kat. Overigens neemt jouw hond aan het lijntje ruimte in cq veroorzaakt overlast, tenzij je een plaszak meeneemt zeikt je hond toch ook echt in de gemeentebosjes. De mensen die daar wonen hebben dan ook te maken met de pislucht, en er zijn er zat die daar over zouden klagen, ware het niet dat het poepprobleem erger is.
dat is het hem, marc. veel kattenbazen hebben maling aan het gegeven dat hun kat voor anderen overlast kan bezorgen.MARC_S schreef:Mijn persoonlijke mening is ook dat een HTK kat buiten moet lopen. Ik wil er verder ook geen discussie over maar zolang ik mijn katten niet vrij en blij kan laten lopen neem ik er geen.
Het rare is dat er bij mijn ouders in de buurt geen mensen wonen die schijt hebben aan katten en ze dood laten bijten door hun honden. In 35 jaar is er 1 gebeten door een hond, genezen en weer gezond. 1 overreden, genezen en weer gezond en 2 verdwenen waarvan 1 net verhuist naar ons en ontsnapt en een zwerfkitten dat ik meegenomen had die eerst 1 dag, daarna 3 dagen, daarna een week en daarna voor altijd weg bleef. Denk dat zwerven in het bloed zat. De rest, dat zijn er ongeveer 10-15 geweest hebben we allemaal naar de DA gebracht toen ze oud en op waren om in te slapen. Misschien ben ik verwend, heb ik een verkeerd beeld of ben ik te romantisch maar dat is hoe ik vind dat het moet gaan. De mate waarin je van zo'n dier houdt kan ook inhouden dat je misschien een risico neemt om het dier een volledig leven te geven? Geen van mijn moeders katten wordt gelukkig als we nu de deuren dicht trekken of ze in een voliere stoppen. Is dat dan echte liefde? In een kooitje stoppen zodat het veilig is?chrico schreef:Ik ga even wat lullig zeggen maar Marc, hoe diep zit de liefde voor een dier als iedereen er maar van alles mee kan uitspoken zonder dat jij het als baas in de gaten heb of er goedkeuring voor geeft?
Daar hebben we het niet over in dit voorbeeld, of wel? Jij moet jouw hond in huis en tuin houden, anders heeft een ander last van de pislucht. Daar hebben we het over.iones schreef:En jij denkt dat andere mensen er geen last van hebben als jouw kat gaat zitten scheiten in de zandbak van hun kinderen, in hun moestuin tussen de groenten of ergens in hun siertuin waar ze mooie plantjes in willen zetten?????christo schreef:
S@ndr@ schreef:Ja er lopen hier ook echt plenty katten, en ik heb er geen last van, eigenlijk helemaal nooit, ( misschien in Maart als ze alles weer bij elkaar krijzen) maar honden van anderen dat is al een heel ander verhaaldaar struikel ik wel regelmatig over, heel gek is dat
en over de hondenstront ook dus :N:
wat ik ook heel irritant vind zijn mensen die hun kippen laten scharrelen zonder restrictieik heb nooit geweten hoe een kip een tuin kan verbouwen in een middagje tijd
![]()
en zo kan ik nog wel even door zeikenleven en laten leven mensen.
Punt van discussie blijft gewoon dat je je honden bij je moet kunnen houden om ongelukken te voorkomen
Katten veroorzaken zeker niet minder last. Dus ik zie het verschil niet.christo schreef:
Daar hebben we het niet over in dit voorbeeld, of wel? Jij moet jouw hond in huis en tuin houden, anders heeft een ander last van de pislucht. Daar hebben we het over.
Honden die buiten komen veroorzaken overlast. Ze pissen overal en er zijn kinderen en volwassenen die bang worden van alleen al de aanblik van een hond. En dan hebben we het nog maar niet over mensen die hun hond aangelijnd meenemen in een drukke stad, of op het strand als je je daar net wilt ontspannen.
Nou, is de vergelijking zo een beetje duidelijk?
Ik ken mensen die er last van hebben. En daar zitten kattenmoordenaars tussen. Ik weet dat ze het doen, maar ze vertellen het mij niet. Want als ik vraag wat ze doen met de katten die ze in de vangkooi hebben gevangen, zeggen ze niets.......S@ndr@ schreef:wat voor last,want ik heb er nauwelijks erg in dat die beesten hier lopen,( ik weet welke kat bij welke buren horen en ik weet dat ze allemaal buiten lopen) ik zie ze afentoe, maar ervaar zeker geen last van ze.
Natuurlijk 'snap' jij dit niet. Als jij dit punt zou begrijpen, zou je de hele discussie verliezeniones schreef:Katten veroorzaken zeker niet minder last. Dus ik zie het verschil niet.christo schreef:
Daar hebben we het niet over in dit voorbeeld, of wel? Jij moet jouw hond in huis en tuin houden, anders heeft een ander last van de pislucht. Daar hebben we het over.
Honden die buiten komen veroorzaken overlast. Ze pissen overal en er zijn kinderen en volwassenen die bang worden van alleen al de aanblik van een hond. En dan hebben we het nog maar niet over mensen die hun hond aangelijnd meenemen in een drukke stad, of op het strand als je je daar net wilt ontspannen.
Nou, is de vergelijking zo een beetje duidelijk?
Ik snap ook niet waarom de ene groep zijn dier bij zich moet houden en de ander niet.
Dan, beste heldin, bel je de dierenbescherming en/of neem je contact op met de politie. Dierenmishandeling is namelijk nog altijd tegen de wet - ook als het met instemming gebeurt van de eigenaar.iones schreef:Ik ken mensen die er last van hebben. En daar zitten kattenmoordenaars tussen. Ik weet dat ze het doen, maar ze vertellen het mij niet. Want als ik vraag wat ze doen met de katten die ze in de vangkooi hebben gevangen, zeggen ze niets.......S@ndr@ schreef:wat voor last,want ik heb er nauwelijks erg in dat die beesten hier lopen,( ik weet welke kat bij welke buren horen en ik weet dat ze allemaal buiten lopen) ik zie ze afentoe, maar ervaar zeker geen last van ze.
Heb ik geen keuze in. Het is niet prettig voor mij om in hun gezelschap te zijn. MAar ze zijn schoonfamilie van schoonfamilie en ik zie ze op verjaardagen. Ze verachten dieren. Een dierenleven is in hun ogen helemaal niets.S@ndr@ schreef:ja maar wat voor last dan,
en wat die mensen doen is dusdanig idioot dat ik niet voor mezelf zou instaan als ik ze zou betrappen![]()
dat soort mensen zou ik niet eens willen kennen
Als als als... zucht.S@ndr@ schreef:ja maar wat voor last dan,
en wat die mensen doen is dusdanig idioot dat ik niet voor mezelf zou instaan als ik ze zou betrappen![]()
dat soort mensen zou ik niet eens willen kennen
Kijk, daar gaat het een beetje om.iones schreef:Het zijn ook kattenhaters.