Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

honden verscheuren kat voor ogen van vrouw met haar dochter.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wat je niet kent kun je niet missen :19: dus Ik geloof je op je woord :ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mijn persoonlijke mening is ook dat een HTK kat buiten moet lopen. Ik wil er verder ook geen discussie over maar zolang ik mijn katten niet vrij en blij kan laten lopen neem ik er geen. Ik vind het binnenhouden van een kat nog erger dan een chihuahua op de kattenbak. Waarom? Omdat binnen niks is voor een kat. Schoonmaakluchtjes, 1 sociaal contact als ze mazzel hebben en dat moet maar net klikken en een doodsaai leven. Raskatten zijn vaak anders, daar heb ik het nu niet over. Wij hebben ongeveer 15 katten gehad. Op 3 na van ouderdom doodgegaan en hun hele leven vrij buiten geleefd met kattenluik, kattengarage met ligplekken en zoveel in de woonkamer als ze zelf wilden. Nooit agressie, nooit gedragsproblemen etc. In mijn studententijd had iedereen volledig geflipte agressieve binnenkatten die in iedere tas en op elke jas zeken. Krijsend door het huis gingen en zelfs sloopten :eek: Zulk raar gedrag kende ik niet eens ondanks dat wij altijd meer dan 3 katten in huis hadden. Dus voor mij geen kat als hij niet lekker los en vrij kan leven. Staat de maatschappij dat niet toe dan is er voor mij geen andere optie dan nooit meer aan katten beginnen :ok:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

christo schreef: Trouwens, een voorstel: voortaan alle honden in Nederland alleen nog maar in huis houden en in de tuin hun behoefte laten doen, met opruimplicht erbij. Eh voilà, nul overlast. Kan toch? Rennen en spelen kunnen en moeten ze maar in huis doen. Zal vast een minderheid voor te vinden zijn.
Maar dat is toch al zo? Want aan het lijntje uitgelaten worden, dat noem ik dus geen loslopen. En rennen en spelen kunnen ze ook nergens meer.
S@ndr@ schreef:[
Het medeleven druipt er weer vanaf, :ok:
Wie de schoen past trekke hem aan!
Ik heb niet minder medeleven naar katteneigenaren toe, dan andersom; van de katteneigenaren naar andere mensen uit. :wink:
Laatst gewijzigd door iones op 20 dec 2008 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

S@ndr@ schreef:wat je niet kent kun je niet missen :19: dus Ik geloof je op je woord :ok:
Mijn oudste poes heeft jaren buiten gelopen, na al jaren probleemloos binnen. :ok:

Ik veroordeel geen mensen die hun katten buiten laten lopen, wordt soms wel wat moe van mensen die denken dat binnen katten geen leuk leven kunnen hebben. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

iones schreef:
christo schreef: Trouwens, een voorstel: voortaan alle honden in Nederland alleen nog maar in huis houden en in de tuin hun behoefte laten doen, met opruimplicht erbij. Eh voilà, nul overlast. Kan toch? Rennen en spelen kunnen en moeten ze maar in huis doen. Zal vast een minderheid voor te vinden zijn.
Maar dat is toch al zo? Want aan het lijntje uitgelaten worden, dat noem ik dus geen loslopen. En rennen en spelen kunnen ze ook nergens meer.
Ik bedoel, zelfs niet aan het lijntje uitgelaten worden. Pas dan is de vergelijking met een kat haar hele leven binnen en in de tuin houden compleet. Dat is dus voor jouw hond: helemaal niets van de buitenwereld meekrijgen, behalve van achter de vensterbank of in de tuin. Rennen en spelen alleen in huis en tuin, nooit eens sociaal contact met vreemde honden, nooit eens een vreemd luchtje ruiken.

Dat wil jij niet voor jouw hond, en dat wil ik niet voor mijn kat. Overigens neemt jouw hond aan het lijntje ruimte in cq veroorzaakt overlast, tenzij je een plaszak meeneemt zeikt je hond toch ook echt in de gemeentebosjes. De mensen die daar wonen hebben dan ook te maken met de pislucht, en er zijn er zat die daar over zouden klagen, ware het niet dat het poepprobleem erger is. :wink:
iones
Zeer actief

christo schreef:
Dat wil jij niet voor jouw hond, en dat wil ik niet voor mijn kat. Overigens neemt jouw hond aan het lijntje ruimte in cq veroorzaakt overlast, tenzij je een plaszak meeneemt zeikt je hond toch ook echt in de gemeentebosjes. De mensen die daar wonen hebben dan ook te maken met de pislucht, en er zijn er zat die daar over zouden klagen, ware het niet dat het poepprobleem erger is. :wink:
En jij denkt dat andere mensen er geen last van hebben als jouw kat gaat zitten scheiten in de zandbak van hun kinderen, in hun moestuin tussen de groenten of ergens in hun siertuin waar ze mooie plantjes in willen zetten?????
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
laeken
Zeer actief

iones schreef:
christo schreef:
En jij denkt dat andere mensen er geen last van hebben als jouw kat gaat zitten scheiten in de zandbak van hun kinderen, in hun moestuin tussen de groenten of ergens in hun siertuin waar ze mooie plantjes in willen zetten?????
Maar daarom dek je normaal gesproken de zandbak ook af. Ik weet niet of je weet wat een kind van vogelpoep kan krijgen? Als je je moestuin niet afdekt komt er vast een konijn dat alles wegvreet of anders kakt er wel een egel in/op. Er zijn hele effectieve manier om katten uit je perk te houden. Omdat wij zelf thuis een siertuin hebben en katten gooit mijn moeder de koffiefilters leeg waar ze niet wil dat de katten poepen. Sateprikkers in de grond helpt ook goed. Geen kat wil zijn kont prikken bij het poepen.
Zaaigoed kun je sowieso beter afschermen want is het geen kat dan is het wel een vogel, egel of konijn die daar een puinhoop van maakt.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Het is goed met je! Jouw kat is JOUW verantwoordelijkheid en je hebt niet het recht om andere mensen op te schepen met allerlei maatregelen om JOUW kat uit HUN tuin weg te houden!!!!
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik ga even wat lullig zeggen maar Marc, hoe diep zit de liefde voor een dier als iedereen er maar van alles mee kan uitspoken zonder dat jij het als baas in de gaten heb of er goedkeuring voor geeft?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

MARC_S schreef:Mijn persoonlijke mening is ook dat een HTK kat buiten moet lopen. Ik wil er verder ook geen discussie over maar zolang ik mijn katten niet vrij en blij kan laten lopen neem ik er geen.
dat is het hem, marc. veel kattenbazen hebben maling aan het gegeven dat hun kat voor anderen overlast kan bezorgen.

zoals bekend moge zijn zijn mijn honden ook kattenjagers. mijn tuin is voor mijn honden afgesloten maar niet voor katten. ik ben ook niet van plan om mijn tuin te barricaderen voor andermans dieren.

dat laat niet verlet dat ik mijn honden zeker niet hun goddelijke gang laat gaan. ik grijp ook onmiddellijk in als ik een kat in mijn tuin ontwaar. die kat kan er niks aan doen. de bazen met hun domme vanzelfsprekendheid wel.
iones
Zeer actief

Stel je eens voor dat ik mijn honden maar in andermans tuin liet lopen en poepen.... En als mensen dan daarover beginnen te klagen zeggen "maar dan moet je maar een hekje om je tuin heen doen en het zand afdekken". :19:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

het is volgens mij door meerdere katteneigenaren gezegd... je weet welk risico je katten lopen als je ze buiten laat lopen..
En niet iedere kat is gewoon binnen te houden.. ik heb huis tuin en keuken katten geboren op een stal.. maar deze hoe ik het ook geprobeerd heb.. waren niet in huis te houden.. ze ontsnapten, trokken zelf de wijde wereld in.. de tuigjes die ze als kitten hadden.. was een crime! Er werd gejaagd, dingen werden trots aan me voeten gelegd..na verhuizing ze ook een tijd binnen gehad.. om het neuwe huis thuis te maken.- aan de lijntjes weer.. eerste de beste keer dat iemand de deur open had laten staan... liepen ze alweer buiten.. de boel te verkennen.. gaan ook wel eens mee met de hondenwandeling.. en dan lopen ze verder mee dan hun territorium-- doodeng.. want er zal idd maar een hond op ze afvliegen die ze als prooi ziet.. nogmaals mijn risico dat ik neem.. maar zij zijn gewoon uit wilde ouders geboren en die genen noem ik het maar zitten er in... ze zouden doodongelukkig worden als ik ze alleen maar in huis zou houden.. en als ik thuis ben zijn ze overigens ook negen van de tien keer thuis..
en poepen doen ze over het algemeen toch op de bak..
en sproeien.. ja uit venijn toen Finn kwam-- inene ondanks dat ze gecastreerd zijn werd er gesproeid.. ook omdat ik ze toen min of meer in huis hield of juist buitenshuis hield om ze gecontroleerd bij elkaar te laten zijn.. maar houdt ik ze bewust binnen.. dan gaan ze sproeien of inene ergens poepen waar ze het nog nooit gedaan hebben :devil:
Had ik ze dan maar niet moeten nemen.. ze waren geboren.. en ze zijn zoals ze zijn.. dus tsja.. ik heb katten die vrij in en uit mogen.. en 1 die inderdaad aangereden is geweest en geluk heeft gehad.. en 1 die niet bang is voor honden tot hij de verkeerde tegen komt.. maar tot nu toe schijnt die met mensen en honden een uitlaatrondje mee te lopen...
Vind mensen tegenwoordig steeds bekrompener worden.. honden mogen bijna nergens meer los.. katten moeten maar in huis blijven.. geloof dat er vroeger toch minder moeilijk werd gedaan dan nu... :19:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Er lopen hier zat katten, maar ik merk daar verder niet veel van :19:
Blijkbaar struikelen mensen dag in dag uit over gigantische bulten kattenstront. Terwijl ze het meestal begraven.
Ik zit niet dagelijks in de tuin te wroeten, misschien is dat het, maar alles wat ik van de katten in de buurt merk is dat ik er wel eens eentje zie lopen, meer niet.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Waar hebben jullie het in vredesnaam over, deze topic gaat toch over Sammy die lekker bij de buren op de stoep aan het buurten was zonder dat er ook maar iemand last van had?

En toen was daar plots die "mevrouw" die haar honden niet de baas kon en een vermoorde Sammy.

En dat is gewoon fout, als je niet kunt voorkomen dat je honden zomaar zo'n vreselijke ramp veroorzaken dan moet je niet met die beesten de straat op, dan laat je ze maar lekker in je tuin uit oid.

Kattenhaters, en egoïstische hondenbezitters?

Eng volk, zum kotzen! :kotz:
laeken
Zeer actief

chrico schreef:Ik ga even wat lullig zeggen maar Marc, hoe diep zit de liefde voor een dier als iedereen er maar van alles mee kan uitspoken zonder dat jij het als baas in de gaten heb of er goedkeuring voor geeft?
Het rare is dat er bij mijn ouders in de buurt geen mensen wonen die schijt hebben aan katten en ze dood laten bijten door hun honden. In 35 jaar is er 1 gebeten door een hond, genezen en weer gezond. 1 overreden, genezen en weer gezond en 2 verdwenen waarvan 1 net verhuist naar ons en ontsnapt en een zwerfkitten dat ik meegenomen had die eerst 1 dag, daarna 3 dagen, daarna een week en daarna voor altijd weg bleef. Denk dat zwerven in het bloed zat. De rest, dat zijn er ongeveer 10-15 geweest hebben we allemaal naar de DA gebracht toen ze oud en op waren om in te slapen. Misschien ben ik verwend, heb ik een verkeerd beeld of ben ik te romantisch maar dat is hoe ik vind dat het moet gaan. De mate waarin je van zo'n dier houdt kan ook inhouden dat je misschien een risico neemt om het dier een volledig leven te geven? Geen van mijn moeders katten wordt gelukkig als we nu de deuren dicht trekken of ze in een voliere stoppen. Is dat dan echte liefde? In een kooitje stoppen zodat het veilig is?

Wij hebben hier ook sierduiven, postduiven en vliegduiven, die vliegen omdat ik dat zo wil altijd vrij rond. Hok gaat nooit meer dicht. Dan kan er een sperwer komen maar dat is mij nog nooit gebeurd (afkloppen). Ook kan er zeker hier snachts een marter komen. Ook dat is nog nooit gebeurd. Cleo mag ook los rennen, heel soms eens per jaar rent ze over de weg als ze achter een haas aan gaat. Hou ik meer van haar als ik haar permanent aanlijn of als ik haar elke dag laat rennen met de hele kleine kans dat er wat mis gaat? Dat is denk ik voor iedereen anders maar ik ben meer het type van een rijk leven dat liever wat korter is maar wel volledig dan veilig maar saai. Vooralsnog ga ik ook heel naïef uit van het feit dat het altijd goed gaat.

Neem de katten van mijn moeder nogmaals. Tommy is 8 en loopt vanaf 4 maanden vrij in en uit. Zijn zusje Lotje is doodgegaan aan suikerziekte. Hun dochter/nichtje loopt nu inmiddels ook al 7 jaar los buiten en binnen naar eigen wens. De katten daarvoor waren zusjes en een zoon, allemaal netjes ingeslapen en een heel leven gehad zonder 1 incident. 1 poes, Vries, kwam en onder de auto en ze werd door een hond gepakt. Toch is ze met 11 jaar doodgegaan bij ons binnen omdat ze een aanval kreeg op de trap en zomaar doodviel. Bonk bonk bonk, pfffff, laatste adem midden in de woonkamer.....dood :19: Zolang het zo loopt denk ik niet dat het anders hoeft. Iedereen weet van wie welke kat is en niemand doet katten kwaad in die buurt. Gelukkig! De enige mensen met duiven en vogels hebben zelf ook katten. Van de hele straat heeft denk ik 50% van de mensen een of meerdere vrij lopende katten en iedereen neemt zelf maatregelen als ze last hebben. Netjes over zaaigoed, koffiedrap, prikkertjes in de grond etc etc. Zo leeft iedere kat dus lang en gelukkig :ok: :wink:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

chrico schreef:Ik ga even wat lullig zeggen maar Marc, hoe diep zit de liefde voor een dier als iedereen er maar van alles mee kan uitspoken zonder dat jij het als baas in de gaten heb of er goedkeuring voor geeft?
Ik kan niet voor Marc spreken, maar bij mij zit die heel diep.
Fin
Zeer actief

iones schreef:
christo schreef:
Daar hebben we het niet over in dit voorbeeld, of wel? Jij moet jouw hond in huis en tuin houden, anders heeft een ander last van de pislucht. Daar hebben we het over.

Honden die buiten komen veroorzaken overlast. Ze pissen overal en er zijn kinderen en volwassenen die bang worden van alleen al de aanblik van een hond. En dan hebben we het nog maar niet over mensen die hun hond aangelijnd meenemen in een drukke stad, of op het strand als je je daar net wilt ontspannen.

Nou, is de vergelijking zo een beetje duidelijk? :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ja er lopen hier ook echt plenty katten, en ik heb er geen last van, eigenlijk helemaal nooit, ( misschien in Maart als ze alles weer bij elkaar krijzen) maar honden van anderen dat is al een heel ander verhaal :roll: daar struikel ik wel regelmatig over, heel gek is dat :19: en over de hondenstront ook dus :N:

wat ik ook heel irritant vind zijn mensen die hun kippen laten scharrelen zonder restrictie :19: ik heb nooit geweten hoe een kip een tuin kan verbouwen in een middagje tijd :smile:
en zo kan ik nog wel even door zeiken :cheer: leven en laten leven mensen.
Punt van discussie blijft gewoon dat je je honden bij je moet kunnen houden om ongelukken te voorkomen :wink:
Fin
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ja er lopen hier ook echt plenty katten, en ik heb er geen last van, eigenlijk helemaal nooit, ( misschien in Maart als ze alles weer bij elkaar krijzen) maar honden van anderen dat is al een heel ander verhaal :roll: daar struikel ik wel regelmatig over, heel gek is dat :19: en over de hondenstront ook dus :N:

wat ik ook heel irritant vind zijn mensen die hun kippen laten scharrelen zonder restrictie :19: ik heb nooit geweten hoe een kip een tuin kan verbouwen in een middagje tijd :smile:
en zo kan ik nog wel even door zeiken :cheer: leven en laten leven mensen.
Punt van discussie blijft gewoon dat je je honden bij je moet kunnen houden om ongelukken te voorkomen :wink:
:mrgreen: Vergeet de barbecueluchten niet die vier tuinen verderop nog te ruiken zijn, het zoontje van de buurman met zijn blokfluitles, de verjaardag van de buurvrouw die buiten wordt gevierd omdat het zulk lekker weer is, zodat jij niet lekker in de tuin kunt zitten zonder noodgedwongen mee te luisteren, de tweejarige puberpeuter of peuterpuber die tussen de driftige jankbuien door wordt opgevoed... oftewel, net wat je zegt, leven en laten leven, mensen.

Gelukkig is het zoals Marc zegt, er zijn zat mensen die dat ook daadwerkelijk doen.
iones
Zeer actief

christo schreef:
Daar hebben we het niet over in dit voorbeeld, of wel? Jij moet jouw hond in huis en tuin houden, anders heeft een ander last van de pislucht. Daar hebben we het over.

Honden die buiten komen veroorzaken overlast. Ze pissen overal en er zijn kinderen en volwassenen die bang worden van alleen al de aanblik van een hond. En dan hebben we het nog maar niet over mensen die hun hond aangelijnd meenemen in een drukke stad, of op het strand als je je daar net wilt ontspannen.

Katten veroorzaken zeker niet minder last. Dus ik zie het verschil niet.

Ik snap ook niet waarom de ene groep zijn dier bij zich moet houden en de ander niet.
S@ndr@
Zeer actief

wat voor last, :denken: want ik heb er nauwelijks erg in dat die beesten hier lopen,( ik weet welke kat(ten) bij welke buren horen en ik weet dat ze allemaal buiten lopen) ik zie ze afentoe, maar ervaar zeker geen last van ze.
iones
Zeer actief

S@ndr@ schreef:wat voor last, :denken: want ik heb er nauwelijks erg in dat die beesten hier lopen,( ik weet welke kat bij welke buren horen en ik weet dat ze allemaal buiten lopen) ik zie ze afentoe, maar ervaar zeker geen last van ze.
Ik ken mensen die er last van hebben. En daar zitten kattenmoordenaars tussen. Ik weet dat ze het doen, maar ze vertellen het mij niet. Want als ik vraag wat ze doen met de katten die ze in de vangkooi hebben gevangen, zeggen ze niets.......
Fin
Zeer actief

iones schreef:
christo schreef:

Katten veroorzaken zeker niet minder last. Dus ik zie het verschil niet.

Ik snap ook niet waarom de ene groep zijn dier bij zich moet houden en de ander niet.
Natuurlijk 'snap' jij dit niet. Als jij dit punt zou begrijpen, zou je de hele discussie verliezen :wink: Want om de dooie dood niet dat jij jouw hond zijn leven lang niet verder laat gaan dan huis en tuin zodat een ander er geen last van heeft.

Maar het geeft niet, dat je dit niet snapt. Diegenen die meelezen snappen het prima. Is voor mij voldoende :ok:
S@ndr@
Zeer actief

ja maar wat voor last dan :19: ,
en wat die mensen doen is dusdanig idioot dat ik niet voor mezelf zou instaan als ik ze zou betrappen :19:
dat soort mensen zou ik niet eens willen kennen :devil:
Fin
Zeer actief

iones schreef:
S@ndr@ schreef:wat voor last, :denken: want ik heb er nauwelijks erg in dat die beesten hier lopen,( ik weet welke kat bij welke buren horen en ik weet dat ze allemaal buiten lopen) ik zie ze afentoe, maar ervaar zeker geen last van ze.
Ik ken mensen die er last van hebben. En daar zitten kattenmoordenaars tussen. Ik weet dat ze het doen, maar ze vertellen het mij niet. Want als ik vraag wat ze doen met de katten die ze in de vangkooi hebben gevangen, zeggen ze niets.......
Dan, beste heldin, bel je de dierenbescherming en/of neem je contact op met de politie. Dierenmishandeling is namelijk nog altijd tegen de wet - ook als het met instemming gebeurt van de eigenaar.
iones
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ja maar wat voor last dan :19: ,
en wat die mensen doen is dusdanig idioot dat ik niet voor mezelf zou instaan als ik ze zou betrappen :19:
Heb ik geen keuze in. Het is niet prettig voor mij om in hun gezelschap te zijn. MAar ze zijn schoonfamilie van schoonfamilie en ik zie ze op verjaardagen. Ze verachten dieren. Een dierenleven is in hun ogen helemaal niets.
Ze zeggen hoe ze een konijn hebben gedood omdat het beet en gromde naar hun zoontje. Ze hielden er geen rekening mee dat het diertje bang was voor het kind. SNappen ze niet, want ze verdiepen zich er niet in. Het interesseert ze geen ene reet.
Als ik zeg dat je een konijn dagelijks een beetje moet voeren, omdat het anders te dik wordt en zich niet meer schoon kan houden met het gevolg maden onder het staartje in de zomer.... kijken ze me aan en vinden ze me overdreven. Ze zeggen "ja maar ik ga niet elke dag... heb ik geen tijd voor". Daar zakt je broek toch van af? Denk je dat je zulke mensen tot inzicht kan brengen>? Ik heb het heus wel geprobeerd. Maar mensen leren geen dingen die ze niet willen leren.
Het zijn ook kattenhaters. Ze willen ze gewoon niet in de tuin. Dat er mensen achter zo'n kat zitten die zielsveel van hun dier houden, dat snappen ze niet. Kunnen ze niet bevatten en ze staan er niet voor open. Want zíj houden toch ook niet van dieren? Dan anderen dus ook niet. Zo is hun uitgangspunt. Ze weten hoe ik er over denk. En daarom zullen ze echt niets zeggen wat ze met zo'n kat doen als ze die in handen krijgen. Ze houden hun mond. Ook als ik er nog een 2e keer naar vraag. Voel je hem?

Zulke mensen verander je niet. Ik probeer echter mijn neefjes wel liefde voor dieren bij te brengen. Zij zijn de toekomst, en ik hoop dat ik daar iets mee kan recht trekken.
Laatst gewijzigd door iones op 20 dec 2008 18:48, 2 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

dan heel jammer maar ze konden van mij aan het gas :19: geen hand vol maar een land vol met mensen
iones
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ja maar wat voor last dan :19: ,
Als als als... zucht.
Ooit meegemaakt dat er iemand betrapt werd bij het vermoorden van een dier? Iemand die betrapt werd bij het vergiftigen van honden en katten? Nee!
Als.... Als dat gebeurde was er nog een beetje rechtvaardigheid in deze wereld maar.... die is er niet!
Als....

En als er iemand vergif legt in zijn tuin, of zijn hond je kat doodbijt in diens tuin.... niemand zal er ooit achter komen. En zulke mensen zijn er meer van dan je denkt.

Ik zou mijn kat daar absoluut tegen behoeden.
Laatst gewijzigd door iones op 20 dec 2008 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief

Ik heb ook nog nooit last gehad van andermans katten. :19: Ja in Amsterdam, als de boel krols was dan werd je wel eens wakker. Maar ik denk dat dat zwerfkatten waren eerlijk gezegd en anders had ik er nog steeds geen probleem mee. Op de voliere zet ik schrikdraad als ik een kat heb die lastig is. En verder nooit ergens last van eigenlijk.

Ik voer hier zelfs hartje winter de zwerfkatten zo nu en dan als ik denk dat ze het zwaar hebben. Gooi ik even wat bakjes sheba de struiken in en dan komt die kat snel even eten. Krijg ik een goed gevoel van :ok: Last heb ik er dus nooit van gehad. Als ik dure visjes wil in de vijver span ik wel een net. Is het nl geen kat dan is het wel een reiger die ze opvreet. Maargoed, die moeten er ook aan volgens veel mensen, net als vossen, marters en roofvogels. Die worden allemaal nog steeds afgemaakt omdat mensen er "last" van hebben :roll:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

iones schreef:Het zijn ook kattenhaters.
Kijk, daar gaat het een beetje om.
Één ronddwalende kattenhaar is voor zo iemand al overlast :roll:
Afijn, familie of niet, ze kwamen er hier niet in, wat wie dan ook daar wat dan ook maar van zou denken.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”