Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En ook tegen andere honden zijn het zeer vriendelijke dieren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:Niet uniform is wat anders als een vergaarbak ;-)
Klik voor de gein es bij google op afbeeldingen en vul Cane Corso in. Wat zie je? Een aantal honden waarvan sommigen op een Boxer lijken, andere weer op een Bullmastiff en sommigen zelfs op een Mastiff.Hoop kleurtjes door elkaar en al dan niet gecoupeerde oren en staart maakt het er ook al niet meer op elkaar gelijkend op.
Er zijn maar weinigen die echt een rasbeeld uitstralen en dat vind ik bij een ras toch wel een vereiste.
Ik ken het ras, hoor ;)

En ik weet ook dat er veel verschil in type is, zacht gezegd.
Maar ik weet ook de achtergrond: het ras is nog maar heel recent min of meer teruggefokt met behulp van andere rassen.
En dan krijg je dit soort dingen.
Het is vrij normaal voor een jong ras, want dat is de CC in feite.
Het mag dan van oorsprong een landras zijn, maar er is erg lang gewacht met zuiver fokken, en dit is het resultaat.

Dat er veel kleuren zijn maakt niet uit natuurlijk, en dat er wel en niet gecoupeerd door elkaar loopt heeft alles te maken met de regelgeving natuurlijk, er wordt ng steeds geïmporteerd uit landen waar couperen nog mag.
Dat laat onverlet dat er verschil in type is, maar een vergaarbak vnd ik teveel gezegd.

@ S@andra@: de RV heeft nog geen beleid op fokgebied, maar daar wordt aan gewerkt. Dan is het straks ook makkelijker zoeken denk ik ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb heel weinig met rasverenigingen dus of dat enig soulaas geeft ik geloof het niet.
Ik ga liever zelf op zoek naar een goede fokker met hart voor de zaak, en of daar dan weer een boom aan vastzit of niet, :19: maakt me eigenlijk ook niet uit.

de ouderdieren met of zonder boom en de omstandigheden , die doen ertoe
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:de ouderdieren met of zonder boom en de omstandigheden , die doen ertoe
De voorouders niet dan?
Lijkt mij redelijk belangrijk eigenlijk?

Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

tja die doen er wel toe, maar wat op papier staat zegt ook niet alles :19: ik heb hele slechte ervaringen met gegevens op papier :oeps:
en soms moet je de dingen gewoon zo accepteren zoals ze komen, ik vind bomen overgewaardeerd :sst: Sorry :H: :F: dat is mijn persoonlijke mening
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef: ik vind bomen overgewaardeerd
Ja, daar zit aan de ene kant wel wat in. Of mensen eerlijk zijn weet je nooit en verschilt vaak ook nog per ras. En per land.

Aan de andere kant is registratie wel essentieel vind ik. Alleen al daarom blijf ik toch liever bij boomhonden, want iets niet doen vanwege het mogelijke kaf tussen het koren vind ik dan weer niet logisch.
Maar dat is verschil in opvatting en dat mag ;)

Afbeelding

Canecorsosultan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Canecorsosultan »

Ik ben zelf trotse eigenaar van 2 CC. Maandelijks wandelen we met een groep CC in diverse losloopgebieden. De groep varieert van 5 tot 20 honden. Problemen zijn er eigenlijk nooit. Maar, zoals in elk ras, zijn er ook CC die niet of minder sociaal zijn met andere honden. Daarbij komt, de CC is zeer vocaal in z'n spel, kortom, hij maakt een boel herrie :wink:
In de loop der jaren heb ik heel erg veel CC leren kennen, de meesten kunnen het prima vinden met andere honden.
Uniformiteit qua uiterlijk is er idd nog niet...Ook wij hebben een reu die té groot is, maar wel kerngezond. Onze teef past keurig in de rasstandaart, ook zij is gezond.
Je verdiepen in de lijnen, praten met zoveel mogelijk baasjes en fokkers bezoeken is een absolute aanrader als je voor een Cane Corso gaat!
Afbeelding
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Canecorsosultan schreef: Daarbij komt, de CC is zeer vocaal in z'n spel, kortom, hij maakt een boel herrie :wink:
Dat is waar :smile:

Ik ken er een die mijn stabijs vreselijk stom vinden om die reden. Maar de wetter snapt hem helemaal: bij hem mag ze net zo idioot doen als hijzelf doet ;)

Veel mensen vinden hem eng en lomp, maar hij is alleen maar lomp ;)

Afbeelding

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Haha, wij hebben nu een Dogo dus zijn zeer veel vocaal geweld gewend :smile:
Het is volgens mij wel lastig een goede fokker te vinden, afgaande op de websites die ik tot nog toe heb gezien zit er niet 1 tussen waarbij ik zou denken: Goh, dat spreekt me echt aan.

Maargoed, over een jaar of 8 zullen er weer heel andere fokkers zijn.
Afbeelding
Canecorsosultan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Contacteer:

Ongelezen bericht door Canecorsosultan »

Een CC lomp?? Hoe kom je erbij :N: :smile: :smile:

@Jinx: Persoonlijk contact met baasje én fokkers vind ik ook erg belangrijk bij de zoektocht naar een fokker, zeker als het ras nog relatief nieuw voor je is. Maar, zoals je al zei, hopelijk heb je nog heel lang de tijd voor het aan de orde is :wink:
Afbeelding
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
S@ndr@
Zeer actief

Lomp :denken: wat is dat lomp :19: je komt het met proberen aan de weet, !!
voor deze honden had ik nog nooit een bulldog gehad, en sommige dingen heb ik de harde manier moeten leren( soms letterlijk met mijn neus op het wegdek :N: )
houdt het spannend.
als je maar gemotiveerd bent kan er heel veel :wink:
ik vind die uitspraak je moet ervaring hebben met het ras :denken: eigenlijk een hele vreemde :19: je moet ergens beginnen en waar beter dan met je eerste eigen pup samen groot worden :wink:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Marjoleine schreef:
Chione schreef:Maar dat is niet iets waar je als pupkoper vanuit moet gaan of wat een fokker een pupkoper moet wijs maken. Je moet er vanuit gaan dat een AB niet meer met vreemde honden kan op volw. leeftijd, kan het wel, is dat 'meegenomen'. :wink:
Tja, fokkers zijn wel vaker rasblind. En ik neem aan dat er overal excessen zijn, dus ook bij de AB.

Ik ben toevallig even wezen kijken daar en inderdaad waren al die honden erg rustig en sociaal.
Ik zie bij andere rassen wel eens heel andere dingen, en dat zijn dan meestal geen rassen die zo bekend staan.
Dat er geen incidenten gebeuren op een show ( wat overigens wel degelijk gebeurd ) zegt m.i. maar weinig. Ik heb Pitbull shows gezien die heel gemoedelijk leken te gaan, toch zou ik geen Pitbull aanraden aan mensen die een hond zoeken die ook op volw. leeftijd een grote kans heeft sociaal te zijn met andere ( vreemde ) volw. honden.

Bij een AB moet men er vanuit gaan dat deze niet meer met, al dan niet vreemde, honden om kan gaan op volw. leeftijd. De gevolgen wanneer men dat niet doet, is dagelijks terug te zien op b.v. Marktplaats.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

massam schreef:kijk eens in een willekeurig staffordtopic hier of op een staffordforum.

allemaal mensen die om het hardst schreeuwen dat het een uitzondering is als ze hondagressief zijn want ze zijn zo liefffff :19:

dat is gewoon de pest met deze rassen...

en dan een topic openen dat de hond een gedragsprobleem heeft op z'n 2de.. en dat is? juist, hij is zo lelijk tegen andere honden :jank:
Heel herkenbaar. En triest wanneer fokkers dat nog eens gaan aanmoedigen/bevestigen.

~
Afbeelding
~
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Chione schreef: En triest wanneer fokkers dat nog eens gaan aanmoedigen/bevestigen.
Het grote probleem in heel veel rassen is dat fokkers niet objectief naar hun eigen ras kunnen kijken.

Of dat is omdat ze een probleem zelf niet als zodanig ervaren, of omdat ze pups willen verkopen, doet er eigenlijk helemaal niets toe: feit is dat veel mensen niet zeggen welke nadelen een ras heeft.

Ik heb bijvoorbeeld al heel wat mensen uitgelegd dat stabijs geen makkelijke honden zijn.
Toch zeggen heel veel fokkers en bazen dat ze dat wel zijn, en als ik het tegendeel beweer valt iedereen over me heen: hoe kan ik dat nou zeggen, heb ik dan geen hart voor mijn ras?? Want ze zijn zo lief...

Nou, ik denk dat ik mijn ras meer goed doe als ik er eerlijk over ben en de nadelen ook vertel.
Er zijn gewoon veel mensen die afgaan op een uiterlijk, en daar dan het innerlijk bij aan denken te kunnen passen. Ze wennen aan dat innerlijk en ervaren het niet als een probleem.
Maar als je gewoon een leuke hond bent, ervaar je sommige dingen wel als een probleem.

Het is onverstandig van dergelijke fokkers, het is misschien zelfs dom, maar het gebeurt, overal.
Bij alle rassen, groot of klein, ontstaan problemen waar de honden de dupe van zijn doordat de fokkers niet zien of niet willen zien dat een ander ergens een probleem mee kan hebben.

Fokkers horen voor te lichten.
Fokkers horen te weigeren als ze niet zeker weten dat een hond past in een bepaalde situatie.
En veel fokkers doen dat niet, om welke reden dan ook.

En ja, dat vind ik kwalijk. Maar het enige dat je kunt doen is blijven voorlichten. Niet door op een negatieve manier over andere fokkers te praten (en nee, ik bedoel daar niemand mee, maar dat gebeurt vaak), maar door dingen uit te leggen.
En dan dus te hopen dat mensen daardoor gaan nadenken.

Afbeelding

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Jinx schreef:Verder zal het hoe dan ook een teef worden.
en die kunnen nog veul erger zijn dan reuen ;)
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Hutsje schreef:
ah joh, volgende week/maand wil jinx een ander ras ;)
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

yamie schreef:
Hutsje schreef:
ah joh, volgende week/maand wil jinx een ander ras ;)
Naja :19:
Er zijn gewoon een aantal rassen die we leuk vinden. Een aantal daarvan zou ik best als herplaatser willen en bij sommigen liefst een pup.
Maar we hebben nog 2 honden en er komt niks bij dus we hebben nog járen de tijd om te oriënteren. Er zijn gewoon een hoop leuke rassen, is dat nou zo raar :19:

Bovendien zijn we wel met zn 2en hier. Hoewel mijn voorkeur uitgaat naar jachthonden heeft Lars die voorkeur absoluut niet.
Maargoed, snap niet waarom ik mezelf zit te verdedigen, er is toch al een stempeltje gedrukt.
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Jinx schreef:
Naja :19:
Er zijn gewoon een aantal rassen die we leuk vinden. Een aantal daarvan zou ik best als herplaatser willen en bij sommigen liefst een pup.
Maar we hebben nog 2 honden en er komt niks bij dus we hebben nog járen de tijd om te oriënteren. Er zijn gewoon een hoop leuke rassen, is dat nou zo raar :19:

Bovendien zijn we wel met zn 2en hier. Hoewel mijn voorkeur uitgaat naar jachthonden heeft Lars die voorkeur absoluut niet.
Maargoed, snap niet waarom ik mezelf zit te verdedigen, er is toch al een stempeltje gedrukt.
Lekker laten drukken dat stempeltje :mrgreen:
Want het is niet raar, ik zou het raarder vinden als je jullie definitieve besluit nu al had genomen. Terwijl er in een ras in zo'n tijdspan een hoop kan veranderen.
Gewoon blijven oriënteren en zoeken. En hopen dat die keuze nog heeeeeeel lang op zich laat wachten!
Chione
Zeer actief

N.a.v. het interview met ( deels ) niet kloppende feiten ( sprookjes ) over de Amerikaanse Bulldog, is er vandaag een interview geplaatst, waar de Amerikaanse Bulldog wel correct en in alle eerlijkheid wordt beschreven

Afbeelding

05 december '08 15:31
Visie op de Amerikaanse Bulldog (1)

Afbeelding
Training met Bulletproof Capo Regime Punk.
Armand Muilenburg ©

Armand Muilenburg uit Delft is de enthousiaste eigenaar en fokker van de Amerikaanse Bulldog. Ook publiceerde hij het boek 'Door de ogen van de liefhebber'. Daarvoor kunt u raadplegen: www.amerikaansebulldogboek.nl

Ook werkte de Delftenaar met enkele van zijn AB's op hoog niveau. Zijn honden Bulletproof Sammy the Bull of BS en haar zoon Bulletproof Capo Regime Punk zijn tot nu toe de enige twee honden van het ras die een officiële titel haalden bij de NBG (Nederlands Bond voor Gebruikshonden van de Raad van Beheer). De kennel van Armand Muilenburg heet Bulletproof American Bulldogs. Raadpleegt u voor de kennel: www.bulletproofbulldogs.com

1. Wat trekt u zoal aan in de Amerikaanse Bulldog? En op welke wijze kwam u in aanraking met de Amerikaanse Bulldog?

Ik deed veel onderzoek naar American Staffordshire Terriërs en gamedogs en tijdens mijn zoektocht naar informatie kwam ik in een tijdschrift een AB tegen. Toen ik later een kennis tegen het lijf liep en de hond aan zijn riem herkende als zijnde een AB was ik verkocht. De indrukwekkende verschijning liet mij niet meer los en vanaf dat moment stond ik met de gedachte op en ging ik er mee naar bed om een AB te bezitten.

Afbeelding
De omslag van 'Door de ogen van een liefhebber'
Armand Muilenburg ©

Na een lange periode van oriëntatie liep ik per toeval tegen een goede fokker aan. Wat me het meest aantrekt in dit ras is het karakter wat veel diepgang heeft. Dan wil ik even voorop stellen dat ik het dan heb over een goedgefokte hond en die zijn er procentueel gezien helaas niet veel.

Een goedgefokte AB met een stabiel karakter is rustig en niet assertief. Ze kunnen tot het laatste moment de rust bewaren om als dat nodig is te veranderen als een blad aan een boom. Ze laten op zo'n moment zowel fysiek als karaktertechnisch eigenschappen zien die zijn weerga niet kent. Deze stille (vaak) ingehouden kracht spreekt me aan.

Daarnaast is de liefde voor het gezin groot en de bereidheid dat gezin te beschermen nog veel groter. Mensen van buitenaf worden in de regel vriendelijk begroet mits de eigenaar dat toelaat.

Afbeelding
In huiselijke kring
Armand Muilenburg ©

2. Hoe verklaart u de gedragseigenschappen van de Amerikaanse Bulldog vanuit de historische gebruiksfuncties van het ras?

Historisch gezien is dit een hond met een vrij allround verleden en het is moeilijk om de vinger er helemaal achter te krijgen. De American Bulldog die we nu vooral zien is eigenlijk pas ontstaan in de jaren 70/80 toen de heer Johnson deze naam gaf aan zijn gefokte American Bulldogs. Voor die tijd hebben deze honden meerdere namen meegekregen wat gerelateerd was aan de streek waar ze gefokt werden en de taak die ze hadden.

Om je vraag te beantwoorden wil ik van de hond uitgaan die door de heer Johnson is gefokt en benoemd werd als zijnde AB, temeer omdat bijna alle dieren in Nederland afstammen van deze lijn. De heer Johnson fokte honden om zijn erf, en de dieren daarop, te beschermen tegen wilde dieren en dan vooral wilde honden. De eigenschappen die zijn fokdieren nodig hadden, waren dan ook niet de minste. In korte tijd moesten zij af kunnen rekenen met of een inbreker of een groep wilde honden. Daarnaast moesten ze in kunnen schatten dat eigen dieren geen bedreiging vormden, een vrij compleet pakket. Daarnaast vloeit er ook nog jachtbloed door de aderen van deze honden omdat ze naast dit alles, ook zijn gefokt voor de zwijnenjacht.

Afbeelding
Amerikaanse Bulldog (tweede van rechts) op de cursus gehoorzaamheid.
Armand Muilenburg ©

Je kunt je voorstellen dat alleen een dominante evenwichtige hond deze taak kan volbrengen en daardoor is het bij een goedgefokte AB mijns inziens niet aan te raden meerdere honden van hetzelfde geslacht bij elkaar te houden omdat een gevecht om de rang van een ander "niveau" is dan dat van een hond die dit kaliber niet in zich heeft. Zou je dit vertalen naar een NIET thuis situatie dan kan je voorstellen dat wanneer je AB tegen een dominante hond aanloopt in een park dat de confrontatie anders afloopt dan die tussen twee poedels. De AB zal een gevecht zelf bijna nooit starten, maar hij maakt het gevecht tussen neus en lippen door wel af als je niet ingrijpt.

3. Een Amerikaanse Bulldog mag niet in handen vallen van onervaren hondeneigenaren. In hoeverre is daar in Nederland wel sprake van volgens u? En op welke gegevens baseert u dat?

Klopt, ik ben van mening dat deze hond niet voor een ieder geschikt is. Ik denk dat er op het moment teveel AB's gefokt worden wat automatisch betekent dat er honden in handen vallen van mensen die niet weten wat ze nu daadwerkelijk aan de riem hebben. Ik baseer dat op het aantal aangeboden honden op de verschillende marktsites en de manier waarop sommige mensen hun dieren aan de man proberen te brengen met misleidende advertenties.

http://www.uwhondenkat.nl/honden/index.php?nieuws=504
Afbeelding

~
Afbeelding
~
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Jinx schreef:Hoewel mijn voorkeur uitgaat naar jachthonden heeft Lars die voorkeur absoluut niet.
Een dogo is eigenlijk toch ook een jachthond? :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Chione schreef:N.a.v. het interview met ( deels ) niet kloppende feiten ( sprookjes ) over de Amerikaanse Bulldog, is er vandaag een interview geplaatst, waar de Amerikaanse Bulldog wel correct en in alle eerlijkheid wordt beschreven

Afbeelding

05 december '08 15:31
Visie op de Amerikaanse Bulldog (1)

Afbeelding
Training met Bulletproof Capo Regime Punk.
Armand Muilenburg ©

Armand Muilenburg uit Delft is de enthousiaste eigenaar en fokker van de Amerikaanse Bulldog. Ook publiceerde hij het boek 'Door de ogen van de liefhebber'. Daarvoor kunt u raadplegen: www.amerikaansebulldogboek.nl

Ook werkte de Delftenaar met enkele van zijn AB's op hoog niveau. Zijn honden Bulletproof Sammy the Bull of BS en haar zoon Bulletproof Capo Regime Punk zijn tot nu toe de enige twee honden van het ras die een officiële titel haalden bij de NBG (Nederlands Bond voor Gebruikshonden van de Raad van Beheer). De kennel van Armand Muilenburg heet Bulletproof American Bulldogs. Raadpleegt u voor de kennel: www.bulletproofbulldogs.com

1. Wat trekt u zoal aan in de Amerikaanse Bulldog? En op welke wijze kwam u in aanraking met de Amerikaanse Bulldog?

Ik deed veel onderzoek naar American Staffordshire Terriërs en gamedogs en tijdens mijn zoektocht naar informatie kwam ik in een tijdschrift een AB tegen. Toen ik later een kennis tegen het lijf liep en de hond aan zijn riem herkende als zijnde een AB was ik verkocht. De indrukwekkende verschijning liet mij niet meer los en vanaf dat moment stond ik met de gedachte op en ging ik er mee naar bed om een AB te bezitten.

Afbeelding
De omslag van 'Door de ogen van een liefhebber'
Armand Muilenburg ©

Na een lange periode van oriëntatie liep ik per toeval tegen een goede fokker aan. Wat me het meest aantrekt in dit ras is het karakter wat veel diepgang heeft. Dan wil ik even voorop stellen dat ik het dan heb over een goedgefokte hond en die zijn er procentueel gezien helaas niet veel.

Een goedgefokte AB met een stabiel karakter is rustig en niet assertief. Ze kunnen tot het laatste moment de rust bewaren om als dat nodig is te veranderen als een blad aan een boom. Ze laten op zo'n moment zowel fysiek als karaktertechnisch eigenschappen zien die zijn weerga niet kent. Deze stille (vaak) ingehouden kracht spreekt me aan.

Daarnaast is de liefde voor het gezin groot en de bereidheid dat gezin te beschermen nog veel groter. Mensen van buitenaf worden in de regel vriendelijk begroet mits de eigenaar dat toelaat.

Afbeelding
In huiselijke kring
Armand Muilenburg ©

2. Hoe verklaart u de gedragseigenschappen van de Amerikaanse Bulldog vanuit de historische gebruiksfuncties van het ras?

Historisch gezien is dit een hond met een vrij allround verleden en het is moeilijk om de vinger er helemaal achter te krijgen. De American Bulldog die we nu vooral zien is eigenlijk pas ontstaan in de jaren 70/80 toen de heer Johnson deze naam gaf aan zijn gefokte American Bulldogs. Voor die tijd hebben deze honden meerdere namen meegekregen wat gerelateerd was aan de streek waar ze gefokt werden en de taak die ze hadden.

Om je vraag te beantwoorden wil ik van de hond uitgaan die door de heer Johnson is gefokt en benoemd werd als zijnde AB, temeer omdat bijna alle dieren in Nederland afstammen van deze lijn. De heer Johnson fokte honden om zijn erf, en de dieren daarop, te beschermen tegen wilde dieren en dan vooral wilde honden. De eigenschappen die zijn fokdieren nodig hadden, waren dan ook niet de minste. In korte tijd moesten zij af kunnen rekenen met of een inbreker of een groep wilde honden. Daarnaast moesten ze in kunnen schatten dat eigen dieren geen bedreiging vormden, een vrij compleet pakket. Daarnaast vloeit er ook nog jachtbloed door de aderen van deze honden omdat ze naast dit alles, ook zijn gefokt voor de zwijnenjacht.

Afbeelding
Amerikaanse Bulldog (tweede van rechts) op de cursus gehoorzaamheid.
Armand Muilenburg ©

Je kunt je voorstellen dat alleen een dominante evenwichtige hond deze taak kan volbrengen en daardoor is het bij een goedgefokte AB mijns inziens niet aan te raden meerdere honden van hetzelfde geslacht bij elkaar te houden omdat een gevecht om de rang van een ander "niveau" is dan dat van een hond die dit kaliber niet in zich heeft. Zou je dit vertalen naar een NIET thuis situatie dan kan je voorstellen dat wanneer je AB tegen een dominante hond aanloopt in een park dat de confrontatie anders afloopt dan die tussen twee poedels. De AB zal een gevecht zelf bijna nooit starten, maar hij maakt het gevecht tussen neus en lippen door wel af als je niet ingrijpt.

3. Een Amerikaanse Bulldog mag niet in handen vallen van onervaren hondeneigenaren. In hoeverre is daar in Nederland wel sprake van volgens u? En op welke gegevens baseert u dat?

Klopt, ik ben van mening dat deze hond niet voor een ieder geschikt is. Ik denk dat er op het moment teveel AB's gefokt worden wat automatisch betekent dat er honden in handen vallen van mensen die niet weten wat ze nu daadwerkelijk aan de riem hebben. Ik baseer dat op het aantal aangeboden honden op de verschillende marktsites en de manier waarop sommige mensen hun dieren aan de man proberen te brengen met misleidende advertenties.

http://www.uwhondenkat.nl/honden/index.php?nieuws=504
Afbeelding
:ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

tekkel schreef:
Jinx schreef:Hoewel mijn voorkeur uitgaat naar jachthonden heeft Lars die voorkeur absoluut niet.
Een dogo is eigenlijk toch ook een jachthond? :wink:
zwijnenjagers :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”