Ik ken het ras, hoorNanna schreef:Niet uniform is wat anders als een vergaarbak
Klik voor de gein es bij google op afbeeldingen en vul Cane Corso in. Wat zie je? Een aantal honden waarvan sommigen op een Boxer lijken, andere weer op een Bullmastiff en sommigen zelfs op een Mastiff.Hoop kleurtjes door elkaar en al dan niet gecoupeerde oren en staart maakt het er ook al niet meer op elkaar gelijkend op.
Er zijn maar weinigen die echt een rasbeeld uitstralen en dat vind ik bij een ras toch wel een vereiste.
En ik weet ook dat er veel verschil in type is, zacht gezegd.
Maar ik weet ook de achtergrond: het ras is nog maar heel recent min of meer teruggefokt met behulp van andere rassen.
En dan krijg je dit soort dingen.
Het is vrij normaal voor een jong ras, want dat is de CC in feite.
Het mag dan van oorsprong een landras zijn, maar er is erg lang gewacht met zuiver fokken, en dit is het resultaat.
Dat er veel kleuren zijn maakt niet uit natuurlijk, en dat er wel en niet gecoupeerd door elkaar loopt heeft alles te maken met de regelgeving natuurlijk, er wordt ng steeds geïmporteerd uit landen waar couperen nog mag.
Dat laat onverlet dat er verschil in type is, maar een vergaarbak vnd ik teveel gezegd.
@ S@andra@: de RV heeft nog geen beleid op fokgebied, maar daar wordt aan gewerkt. Dan is het straks ook makkelijker zoeken denk ik