Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In holland staat een schaap

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

In holland staat een schaap

Ongelezen bericht door flamme »

Vanmorgen mijn gebruikelijke "ik heb avonddienst"rondje gemaakt. Naar de maas dus.
Mika los, de 2 saartjes ook maar wel met de riem bij me. Lekker wandelen. Onderweg nog een koe gezien die aan het kalveren was. Gewoon in de wei, dus het beestje zal het wel koud hebben denk ik. (boer was er bij dus ze zullen nu wel binnen staan hoor).

Eenmaal bij de maas tot mijn verbazing alle bomen aan de maaskant opgezaagt. Een hele open ruimte dus om te graven en te rennen. Ook lagen er overal stokken genoeg dus ze hebben zich goed vermaakt. Tot het moment dat ik mijn normale paadje naar achteren liep. In een flits zag ik in de wei voor me wat bruins en wits bewegen en dus snel de saartjes bij me geroepen die het zo druk hadden dat ze niks in de gaten hadden. Aangelijnt en verder gelopen. Mika liep gewoon los. Ik ben een klein 30 meter langs de wei gelopen die dus helemaal vol liep met schapen. Bruine, witte en gewoon vuile :wink:
Ineens tilt Escan zijn kop op, snuift in de lucht en begint te trekken richting wei. Ook Flamme had inmiddels de lucht opgesnoven en die werd HELEMAAL gestoord. Piepen, springen, trekken :N:
Niet normaal meer. Mika ging ook nog even interessant staan te snuiven maar keek me daarbij aan van: Ja??? En nu?? :wink: Geen interesse dus.
Maar met de saartjes viel echt niet meer te lopen Vooral met Flamme niet. Ben dus omgedraaid en met een hobbelende Mika, een sjacherijnige Escan en een compleet geflipte Flamme weer terug gelopen. Als Flamme erbij had gekunt hadden we waarschijnlijk voor het komende jaar genoeg shoarma gegeten. Ze heeft nog nooit zo sterk gereageerd :19: Misschien was het de hoeveelheid schapen, geen idee.

Na ongeveer 100 meter Escan weer los gelaten. Hij hobbelde mooi met Mika mee. Flamme durfde ik nog niet los te doen want die liep achterstevoren met me mee in de hoop dat de shoarma haar achterna kwam. Na ongeveer 300 meter was ze ineens weer normaal alsof de knop omging. Reageerde weer op mij en keek niet meer om. Haar weer losgelaten en zij en Escan hebben nog heerlijk gerent en gespeeld. Mika lag uiteraard al weer in het water :wink: . Tja, in holland staan schapen En daar is Flamme dus erg blij mee.

hoe reageren jullie hondjes op vee??
Hier trouwens alleen op schapen. Pony's en koeien ed kijken ze niet naar om.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

schapen worden bekeken, meer niet.

even over die bevallende koe.

ligt aan het ras of ze binnen worden gezet.

onze koeien bevielen gewoon buiten en dan hoopte je maar dat je er op tijd bij was omdat je anders de oormerken er niet meer in kreeg (je kwam dan niet meer bij de koe en haar kalf) en die kwamen ook niet naar binnen
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hier kijken ze er even naar, en als een schaap/koe/geit terugkijkt schrikken ze en deinzen achteruit :mrgreen: Verder negeren ze vee dan eigenlijk.
Alleen de lammetjes vindt Saar erg leuk, die gaat ze uitdagen om te spelen langs het hek.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

ehhh, ja was in mijn ogen gewoon een zwart/bonte koe. Heb niet zoveel verstand van koeien. Koe deed het op zich goed. En ik ga er maar vanuit dat die boer gewoon weet wat 'ie doet :ok:
Vond het wel leuk weer eens bij een bevalling te zijn qua beestjes, was al weer een tijdje geleden.
Overigens niet de hele tijd erbij gebleven want de honden stonden zich te vervelen.
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Yaro en Luca gaan wel lopen snuffelen, doe ze altijd voor de zekerheid vast. Fahim reageert er niet op, kijkt hooguit een keer en schrikt als ze naar hem toe zouden komen.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Beike reageert er niet op.
Het kan hem niks schelen.

Groot vee, zoals koeien en schapen, paarden e.d. maakt hem niks uit en die laat hij ook met rust.
Hij jaagt ze ook niet op, hij negeert ze gewoon.

Beike heeft zelfs een vriendje als schaap.
Wij lopen soms langs een weiland en er is dan altijd 1 schaap, wat naar voren komt en die met ons mee loopt voor zover dat lukt.
Ook rennen ze wel eens met z'n 2-en ( voor zover de riem lang is van Beike), want er zit wel een hek tussen en omdat het weiland vlakbij de weg is, doe ik Beike daar niet los.
Vaak hebben ze ook de snuiten wel even tegen elkaar aan, zo lief om te zien :D

Kleinvee, zoals kippen en eenden laat hij ook met rust, als het op zijn eigen terrein zou zijn.
Als we ze in het wild tegen zouden komen en ze zouden weg lopen, dan gaat hij er wel achteraan, ( mocht hij onverwacht daar kans voor krijgen) maar hij doet ze niks.
Zouden ze gewoon hier in huis lopen, of op het erf, laat hij ze met rust.

Afbeelding
Dit is Beike met 1 van mijn ratjes ( ik heb er 3).
Beike geeft ze gewoon kusjes en laat ze over hem heen lopen.

Op de manege waar we trainen staan paarden op stal en elke keer als we daar komen, gaan we ze even bij langs en sommige paarden steken dan hun hoofd uit de box en dan snuffelen Beike en het paard aan elkaar.
Ook kunnen ruiters e.d. met paarden of ander vee, Beike gewoon passeren, Beike zal niks doen.

Wel is hij bij alles soms nieuwsgierig en soms wat voorzichtig.
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Pardoes drijft alle dieren maar doet ze verder niets.
Harley de held blaft liever op een afstand
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Jakko wil er achteraan(vooral schapen) dus die lijn ik aan zodra we in de buurt van schaapjes komen.
Lola kijkt een keer, borstelt een keer maar ze zal er niet achteraan gaan. :wink:
Ze doet heel *stoer* maar is het niet. :mrgreen:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Rubby vind alle dieren prima maar Happy gaat op schapen en koeien af en wil er biefstuk van maken die blufmuts
als ze mee ging op de fiets en ze zag schapen dan ging ze altijd rechtop in het mandje een grote mond opzetten
Afbeelding
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Onze Zowie is dol op paarden. Als ze stapvoets door het losloopgebid lopen gaat het tegenwoordig wel. Ze rent er opaf en draait wat rondjes en komt dan terug. Maar als zo'n stomme ruiter in galop gaat dan is Zowie niet te houden en volgt ze tot..........???

Dan staan we een kwartier te wachten en als die ruiter in galop voorbij schiet mopperen ze ook nog eens op ons dat ze door een hond achterna gezeten worden..
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

harley kijkt nergens naar,alle dieren zijn niet boeiend behalve andere honden.
Demi wil overal aan ruiken,vogels,koeien,schapen en paarden,zelfs zeehonden......als ze er zijn.
Die moet ik dus bij me houden om tegen zichzelf te beschermen want ze loopt rustig tussen de koeien in het weiland,doet r niks :19:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Afbeelding

Dit zou ik niet hoeven proberen met mijn dames :eek: :eek:

Het zijn ongedierteverdelgers en dat zijn het dus ook in hart en nieren. En dit zien ze echt als ongedierte!

Schapen en zo vinden ze niet zo boeiend.
Ik wel, vooral als er heren bij zijn. Als de hele boel gaat lopen, ben ik liever weg, welk hoefdier het ook betreft.
Ze jagen niet, maar dat wil ik graag zo houden ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Marjoleine schreef:Afbeelding

Dit zou ik niet hoeven proberen met mijn dames :eek: :eek:
Beike is daar erg voorzichtig in.
Dat is hij ook altijd al geweest, van pup af aan al. :D

Nu heeft hij ook van pup af aan kennis gemaakt met veel andere dieren, misschien dat het daar ook aan ligt.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Haha die Flamme! "die mij een broodje shoarma, met saus!!"
Jummie, ik had bij jullie komen eten hoor. Waarom heb je haar nou niet haar gang laten gaan! :boos:

Cena vindt paarden interessant. Volgens mij hebben wij hier 'in het wild' nog geen koeien en schapen van dichtbij gezien... :eek: Toch maar eens de polder in gaan dus! :mrgreen:
RIP Cena :roos:
    _diva_
    Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

wiek schreef:Onze Zowie is dol op paarden. Als ze stapvoets door het losloopgebid lopen gaat het tegenwoordig wel. Ze rent er opaf en draait wat rondjes en komt dan terug. Maar als zo'n stomme ruiter in galop gaat dan is Zowie niet te houden en volgt ze tot..........???

Dan staan we een kwartier te wachten en als die ruiter in galop voorbij schiet mopperen ze ook nog eens op ons dat ze door een hond achterna gezeten worden..
    Ik ben ruiter en hondenliefhebber maar ik vind wel dat jeje hond ten alle tijden bij je moet houden als er paarden langskomen en hun moeten natuurlijk in stap passeren.
    We hebben nog meer dieren hier word niet echt op gereageerd mer op hardlopers en fietsers :N: zijn we druk mee bezig trouwens.....

Gr gemma
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”