Mika los, de 2 saartjes ook maar wel met de riem bij me. Lekker wandelen. Onderweg nog een koe gezien die aan het kalveren was. Gewoon in de wei, dus het beestje zal het wel koud hebben denk ik. (boer was er bij dus ze zullen nu wel binnen staan hoor).
Eenmaal bij de maas tot mijn verbazing alle bomen aan de maaskant opgezaagt. Een hele open ruimte dus om te graven en te rennen. Ook lagen er overal stokken genoeg dus ze hebben zich goed vermaakt. Tot het moment dat ik mijn normale paadje naar achteren liep. In een flits zag ik in de wei voor me wat bruins en wits bewegen en dus snel de saartjes bij me geroepen die het zo druk hadden dat ze niks in de gaten hadden. Aangelijnt en verder gelopen. Mika liep gewoon los. Ik ben een klein 30 meter langs de wei gelopen die dus helemaal vol liep met schapen. Bruine, witte en gewoon vuile
Ineens tilt Escan zijn kop op, snuift in de lucht en begint te trekken richting wei. Ook Flamme had inmiddels de lucht opgesnoven en die werd HELEMAAL gestoord. Piepen, springen, trekken :N:
Niet normaal meer. Mika ging ook nog even interessant staan te snuiven maar keek me daarbij aan van: Ja??? En nu??
Maar met de saartjes viel echt niet meer te lopen Vooral met Flamme niet. Ben dus omgedraaid en met een hobbelende Mika, een sjacherijnige Escan en een compleet geflipte Flamme weer terug gelopen. Als Flamme erbij had gekunt hadden we waarschijnlijk voor het komende jaar genoeg shoarma gegeten. Ze heeft nog nooit zo sterk gereageerd
Na ongeveer 100 meter Escan weer los gelaten. Hij hobbelde mooi met Mika mee. Flamme durfde ik nog niet los te doen want die liep achterstevoren met me mee in de hoop dat de shoarma haar achterna kwam. Na ongeveer 300 meter was ze ineens weer normaal alsof de knop omging. Reageerde weer op mij en keek niet meer om. Haar weer losgelaten en zij en Escan hebben nog heerlijk gerent en gespeeld. Mika lag uiteraard al weer in het water
hoe reageren jullie hondjes op vee??
Hier trouwens alleen op schapen. Pony's en koeien ed kijken ze niet naar om.