Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een pup

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

wiek schreef:Een tibetaanse terrier is ook een herder!
Oja? :roll:

Maar goed, helemaal off-topic, wat een waanzinnig mooie hond heb jij! Wat is het? (Zeg nou niet "Tibetaanse terrier", want dan val ik wel giga door de mand met mijn quasi-hondenkennis. :wink: )
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Hanneke2 schreef:
wiek schreef:Een tibetaanse terrier is ook een herder!
Oja? :roll:
Ja hoor :wink:

De Tibetaanse Terriër, ook bekend als Dhokhi Apso is een van de oudste rassen dat stamt uit de middeleeuwen en men zegt dat het ras al meer dan 2000 jaar bestaat. Ze werden gehouden in het ruige terrein en klimaat in Tibet door nomaden voor herder, bewaking en andere diensten, maar niet als Terriër ("Terra"="Aarde"; Terriërs jagen op kleine dieren in de "aarde"). Het ras Terriër is daarom onterecht en hij hoort meer bij het ras van de herdershond. Door hun grootte en lenigheid konden ze in de berg gebieden van de Himalaya dienst doen waar grotere honden moeilijk konden komen. Het kleinere formaat Lhasa Apso werd gehouden door de boeddhistische lamamonniken die in de geïsoleerde kloosters leefden als gezelschapshond, werden beschouwd als waardevolle gift en zou geluk brengen. In 1930 is de Tibetaanse Terriër voor het eerst geïntroduceerd in Europa en Amerika als gezelschapshond. Tegenwoordig hoort het ras tot de Gezelschapshond en niet tot de Terriërs.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Hoi Hanneke,

Wij vinden het ook zo'n knapperd.
Zowie is een kruising Podenco-pointer.
Heel veel podenco, de hangende oren zijn pointer. Beide staan bekend om de zachte karakters, het is een vreselijke lieverd. Het is geen makkelijke, maar iedereen met een Podenco weet wel dat dit geen honden zijn voor "gemak dient de mens" personen.
Wij zijn er helemaal gek van, ook van onze Does trouwens, de kruising tibetaan/ maltezer.

Maar Hanneke jouw honden lijken ook verdacht veel op de Podenco, wellicht dat je er daarom zo op valt? :wink:
Afbeelding
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Mireillevdw schreef:Wij hebben hier een Oudduitser van 5 maanden. Geweldige lieverd en enthousiasteling. :mrgreen: Ik kan het je van harte aanbevelen. :wink:
Afbeelding

:I: ik ben verliefd :mrgreen: hij doet me zo aan mijn oude herder denken...
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”