langehond1 schreef:Ja jullie hebben wel gelijk, ik baseer m'n mening op een stuk of 8 spanjaarden die ik ken en ik ken er ook die best wel gehoorzamen
En allemaal zijn het schatten van honden maar meer dan de helft doet het wat recall betreft slechter dan die van mij en sommige zijn bang van drukte of niet te houden met katten of schapen....verder zijn het fijne huishonden. Mijn honden pakken ook beesten maar geen katten of schapen.
mijn podencos en mijn galgo pakken ook geen katten of schapen, wel konijnen , egels , muizen en mollen, maaaarrrrr zoals het echte podencos betaamd apporteren ze ze in principe ongeschonden aan de baas, zelfstandig en zonder commando, dus zoals het hoort bij podencos.
ik zeg IN PRINCIPE want natuurlijk pakken ze ook wel eens een diertje wat het niet overleefd, door schrik of omdat ze de rug of nek breken.
niet gelijk denken dat het hier oh zo vaak gebeurt, het zijn uitzonderingen, en meestal overleven de beestjes het, zoizo de egels, ik laat ze in principe alleen los waar weinig wild zit, maar wat in onze tuin komt kruipen is natuurlijk erg makkelijk om te pakken.
De Lure bij het coursen of op de renbaan wordt meestal ook gewoon zacht in de bek gepakt, vergeet niet dat podencos geen killers zijn maar zelfstandige jagers én apporteerhonden, een jager heeft niets aan een half gemold konijn.
om podencos gechikt te maken, en dus sneller en feller voor de jacht op hazen kruizen ze er galgo in,en voor de jacht op zwijn Dogos.
ik weet niet of jij ooit daadwerkelijk videos oid gezien hebt van de jacht met podencos, maar ik betwijfel het een beetje aan je reacties te lezen.
wat vind je trouwens hiervan, zeker helemaal tegen je Killer gevoel in

dit eendje had ze uit de sloot gehaald , heelhuids aan mij geapporteerd en verzorgt als zijnde haar eigen pupje

geef je dr een konijn dan gaat het wel anders.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.