Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleine hondjes en hun baasjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Ik loop ook meestal even de andere kant op of naar de overkant. Aan de riem wordt niet gesnuffeld en al helemaal niet gespeeld.
Alleen met bekende honden mogen ze even snuffelen maar anders gewoon doorlopen.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Ik weet niet of Fellow echt een klein hondje is (40 cm, 10 kilo) wat hier wordt bedoeld,maar hij hoort in ieder geval niet bij de groten :wink:
Fellow houdt niet van honden die op hem af stormen en in een enkele geval heb ik hem wel eens opgetild (maar dat doe ik zelden). Maar dan kreeg ik direct een opmerking dat ik dat niet mocht doen, terwijl ik vind dat eigenaren hun hond gewoon bij zich moet houden omdat niet elke hond van dat opdringerig gedrag is gediend.
Als ik onbekende honden of onbetrouwbare honden tegen kom loop ik wel even om.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik kwam vandaag een man tegen, typetje sukkeltje met een pinscher en een JR-mix, hij kon beiden honden met moeite houden ( gewoon een volwassen man ) en beiden gaan de keffertjes als een wilde tekeer, Ben natuurlijk ook. Ik houd mijn hond wel dus die komt geen meter vooruit met zijn gedrag, maar het scheelde gruwelijk weinig of één van die kleintjes was het slachtoffer geweest omdat de man z'n hondje van een paar cm nog niet kon houden. :N:

En daarom ontwijk ik kleine hondjes voor lief, de meeste baasjes van kleine honden denken gewoon zo makkelijk over alles. Of ze slaan juist weer de andere kant door de hond voor ieder klein wissewasje op te tillen.

Maar gelukkig ken ik ook nog fijne kleine honden en baasjes. :mrgreen:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Er is hier trouwens één Jack Hussel in de buurt waar ik zelfs Daisy vast voor moet houden. En dat is echt zeldzaam. Ze zijn allebei furieus op dat ding. :devil:

Maar goed, ik begrijp het wel. Ik mag héél die familie niet... nemen de honden vast over :smile: :smile:

Hondje loopt gelukkig wél altijd aan de lijn. Dus geen problemen verder.
Mirabella
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mirabella »

Als ik grote honden tegen kom, die los zijn en op beau afstormen, probeer ik gewoon zoveel mogelijk die honden te negeren en loop gewoon door. beau loopt dan wel snel mee. ik heb nog nooit meegemaakt dat die honden een agressieve bui hebben en ga daar dan ook niet vanuit. ga altijd van het goede uit van de hond en baas. meestal gebeurd het ook dat de hond(en) even snuffelen en dan weer luisteren naar de baas en door lopen.

als ik haar zou gaan optillen, zou dat echt als laatste redmiddel zijn, als ik het echt niet vertrouw of als de hond(en) heel lomp op mijn kleintje afkomen.

het optillen van een klein hondje is in de meeste gevallen denk ik ook een voorzorgsmaatregel...
Enya
Zeer actief

Ongelezen bericht door Enya »

Ik til Enya (kleine pup van nu 14 weken) regelmatig even op. Ze is erg terughoudend naar andere honden en als ze op haar afstormen, wat regelmatig is gebeurd :boos: , raakt ze bijna in paniek. Dus, hup, even op de arm, van daaruit snuffelen en dan eventueel weer op de grond. En anders draai ik m'n rug naar de andere hond en is het ook goed. Nu Enya wat zelfverzekerder wordt, til ik haar minder snel op. En als ze vanaf mijn arm gaat zitten grommen, zet ik haar zeker op de grond (mits verantwoord). Dan zoekt ze het maar uit :neenee: Het gaat nu steeds beter met andere honden en ik weet zeker dat als ik haar niet zou optillen, dat ik een angstbijtertje zou krijgen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Aimee schreef:Ik houd mijn hond wel dus die komt geen meter vooruit met zijn gedrag, maar het scheelde gruwelijk weinig of één van die kleintjes was het slachtoffer geweest omdat de man z'n hondje van een paar cm nog niet kon houden. :N:
Die mag weleens naar de sportschool dan :mrgreen: Ik kwam gisteravond een vrouw tegen die zich aan de lantaarnpaal vast moest houden omdat ze haar Labrador reu niet hield die vreselijk tekeer ging tegen Bram aan de overkant van de straat. Ik zat echt zo te kijken van 'euh....je houdt hem toch wel he' :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Zoek stok! schreef:
Aimee schreef:Ik houd mijn hond wel dus die komt geen meter vooruit met zijn gedrag, maar het scheelde gruwelijk weinig of één van die kleintjes was het slachtoffer geweest omdat de man z'n hondje van een paar cm nog niet kon houden. :N:
Die mag weleens naar de sportschool dan :mrgreen: Ik kwam gisteravond een vrouw tegen die zich aan de lantaarnpaal vast moest houden omdat ze haar Labrador reu niet hield die vreselijk tekeer ging tegen Bram aan de overkant van de straat. Ik zat echt zo te kijken van 'euh....je houdt hem toch wel he' :wink:
:mrgreen: ik kom hier wel eens een enkele keer een vrouwtje tegen met een hond formaat pony (een kruising weet-ik-veel-wat). Als ze mij in de verte aan ziet komen lopen met de honden, wikkelt ze de hond zijn lijn snel een paar maal om een lantarenpaal en brult naar mij: "GA WEG ALSJEBLIEFT" :N: :smile:

foutje
Laatst gewijzigd door alm@ op 16 nov 2008 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

alm@ schreef:
Zoek stok! schreef:
:mrgreen: ik kom hier wel eens een enkele een vrouwtje tegen met een hond formaat pony (een kruising weet-ik-veel-wat). Als ze mij in de verte aan ziet komen lopen met de honden, wikkelt ze de hond zijn lijn snel een paar om een lantarenpaal en brult naar mij: "GA WEG ALSJEBLIEFT" :N: :smile:
Hahahahahahhahahahahahah, ah gossss, het is te zielig ook eigenlijk, maar ook wel heel erg grappig :smile:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Moos schreef:
alm@ schreef:
Zoek stok! schreef:
:mrgreen: ik kom hier wel eens een enkele een vrouwtje tegen met een hond formaat pony (een kruising weet-ik-veel-wat). Als ze mij in de verte aan ziet komen lopen met de honden, wikkelt ze de hond zijn lijn snel een paar om een lantarenpaal en brult naar mij: "GA WEG ALSJEBLIEFT" :N: :smile:
Hahahahahahhahahahahahah, ah gossss, het is te zielig ook eigenlijk, maar ook wel heel erg grappig :smile:
Ik keer ook bijna broekpiesend van het lachen weer snel om :mrgreen: ik heb ook het idee dat de hond niet van die mevrouw is, misschien laat ze hem af en toe eens uit voor een kind van haar of zoiets. En het gekke is: die hond doet niks, in al die drukte gaat hij braaf bij de lantarenpaal zitten :smile:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Zoek stok! schreef:
Inderdaad, dan mag ik wel klein zijn, maar kan m'n labbie prima houden.
Kijk dat je een hond maatje leonberger niet kan houden, oké, maar 2 hondjes maatje JR :N: :N:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Frenk is een hondje van zo'n 28cm hoog en een kilo of 9. Formaat Westie zeg maar.

Toen hij na zijn operaties weer voorzichtig aan los mocht lopen moest hij natuurlijk niet meteen te ruw gaan spelen en sommige grotere honden die snappen dat niet of voelen dat niet aan (andere honden weer wel, die stortten zich op de grond voor een partijtje bekhappen, he Veer :ok:)

Eerlijk gezegd heb ik nog geen situatie meegemaakt waarbij ik Frenk op moest tillen, behalve dan als klein vermoeid pupje. :wink:
Als ik aan Frenk zie dat hij de situatie/andere hond onprettig vindt, dan houd ik hem bij mij en ik houd de andere hond af of jaag 'm weg.
Maar natuurlijk hebben wij wel situaties gehad waarbij Frenk onze 'steun' nodig had. Bijvoorbeeld de x-lab die Frenk probeerde plat te rollen of de SWH die dacht dat het leuk was om met z'n poten op Frenk's 3 maanden oude ruggetje te gaan roffelen :N:
Bij "enthousiaste denderaars" til ik hem in principe niet op, maar laat ik hem tussen /achter mijn benen zitten als hij dat prettig vindt. Dat dendert wat minder makkelijk door. :mrgreen:
Mocht er een minder blije hond aan komen denderen, dan zou ook ik heel goed in staat kunnen zijn om Frenk boven mijn hoofd te zwiepen of anderszins en het zou me op zo'n moment dan echt een rotzorg zijn wat het andere baasje er dan van vindt.

Verder vind ik het 100% niet erg dat een hond andere honden begroet in een losloopgebied. Immers, daar kun je dat verwachten en het is zelfs een van de redenen waarom ik er naartoe ga :wink: Maar, ik zou helemaal niet gediend zijn van een hond die tegen mij op gaat springen als ik mijn kleine pupje optil. :neenee:
En wat me verder opviel.. Je schreef ergens dat je dan aan moet komen rennen.. Je moet in de buurt zijn van je hond om in te kunnen grijpen als dat nodig is. En als ik ga rennen, dan raakt Frenk alleen maar meer opgefokt. Ik kan me niet voorstellen dat jouw hond daar ongevoelig voor is :19:

Tot slot.
Er is vast een reden waarom heel veel mensen zich blijkbaar zo ongemakkelijk voelen bij het naderen van jouw hond. Misschien is het de moeite waard om daar eens kritisch over na te denken :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:
Toen hij na zijn operaties weer voorzichtig aan los mocht lopen moest hij natuurlijk niet meteen te ruw gaan spelen en sommige grotere honden die snappen dat niet of voelen dat niet aan (andere honden weer wel, die stortten zich op de grond voor een partijtje bekhappen, he Veer :ok:)
Veer is bij Saar in de leer (geweest) :mrgreen: Ze kan met honden van haar eigen formaat heel wild zijn, en als de andere hond geen dominant type is laat ze zich ook niet zomaar onderschoffelen, maar bij kleintjes is ze altijd heel beschaafd. :mrgreen:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:
Zo'n gevalletje had ik 2 weken geleden, de eerste keer dat ik m'n billen samen kneep voor honden :N: Het was 's avonds, lekker donker en dan loop ik langs de voetbalvelden waar het lekker verlicht is en waar ze los kunnen. Zie ik in de verte 2 personen opduiken met 2 aangelijnde honden. Dus, ik de honden bij me roepen, kwamen netjes, ik de honden aanlijnen en wil ruim langs de andere mensen lopen. Nouuuuu, dat ruim werd telkens iets minder ruim want de 2 volwassen mannen kunnen allebei hun volwassen Tibetaanse Mastiff niet houden en die gingen woest tekeer :N: Gelukkig, zonder kleerscheuren langs de honden, ik was alweer 15 minuten aan het wandelen hoor ik in de verte iemand aan komen lopen, dus ik dacht dat het een jogger was dus wil de honden bij me roepen. Zie ik op hetzelfde moment een hele grote hond op me afkomen, was 1 van die Mastiffs losgebroken en achter ons aan gerend :N: Ieeeeee!! Fien begon helemaal te gillen van plezier want het was een reutje :cheer: :cheer: Dus ik was op dat moment al een stuk minder bang want Fien is gek op woeste reuen. Gelukkig kwam 10 minuten later de baas helemaal buiten adem aangerend :roll:

ik zou daar maar met een reu hebben gelopen die niet zo gek is op andere reuen :N: Dan had ik heel graag een formaat hond gewild die op te tillen is :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara. schreef:Dan had ik heel graag een formaat hond gewild die op te tillen is :mrgreen:
Dan had je wel heeeel hoog moeten tillen :mrgreen: Want dat is het probleem he, stel dat ik Bram de lucht in zou gooien, dan heeft een hond zo een poot te pakken en gaat het alsnog helemaal mis. Ik ben dus erg van de hond achter mij en brullen als de andere hond echt kwaad wil.

Ik blijf het overigens idioot vinden om met een hond te gaan lopen die je niet kunt houden zoals die kerel die jij tegenkwam. Ook al liep het heel gezellig af :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Tamara. schreef:Dan had ik heel graag een formaat hond gewild die op te tillen is :mrgreen:
Dan had je wel heeeel hoog moeten tillen :mrgreen: Want dat is het probleem he, stel dat ik Bram de lucht in zou gooien, dan heeft een hond zo een poot te pakken en gaat het alsnog helemaal mis. Ik ben dus erg van de hond achter mij en brullen als de andere hond echt kwaad wil.

Ik blijf het overigens idioot vinden om met een hond te gaan lopen die je niet kunt houden zoals die kerel die jij tegenkwam. Ook al liep het heel gezellig af :wink:
Nee, maar je moet dan ook maatje Saar hebben he? Die kan je in je jas stoppen :mrgreen: Alles groter dan dat is niet veilig op te tillen, Moos ook al net niet meer, is mijn ervaring tenminste :mrgreen: :wink:

Ik kan Vera ook nog redelijk makkelijk tillen, maar optillen als een hond kwaad wil doen? Zinloos :smile:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef: Nee, maar je moet dan ook maatje Saar hebben he? Die kan je in je jas stoppen :mrgreen: Alles groter dan dat is niet veilig op te tillen, Moos ook al net niet meer, is mijn ervaring tenminste :mrgreen: :wink:

Ik kan Vera ook nog redelijk makkelijk tillen, maar optillen als een hond kwaad wil doen? Zinloos :smile:
Ja precies, je moet de hond idd ergens in kwijt kunnen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Hetzelfde in de categorie laat de kinderen op zondag de hond uitlaten. ook zo leuk :roll:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
bekkie
Zeer actief

Ongelezen bericht door bekkie »

Zoek stok! schreef: Ik ben dus erg van de hond achter mij en brullen als de andere hond echt kwaad wil.
ja, dat hadden wij vanmiddag in het panbos. vier kleintjes aan de riem en dan een grote (formaat luka) die al denderend aan komt sjezen.
wij nog roepen; rustig aan, maar dat hielp niks en toen kregen we ook nog van de baas te horen dat we gewoon door moesten lopen en er geen aandacht aan moesten besteden :denken: ja en toen we zeiden dat hij misschien ook even zijn hond bij zich kon roepen kregen een sneer dat het wel losloopgebied was :evil:

owwwww dus als je met een (grote) hond in losloopgebied loopt hoeven ze helemaal niet te luisteren en af en toe onder appel te staan :idea: :roll:

lijnen wij de honden aan omdat we die man aan zien komen en wij er twee bij ons hebben die niet zo heel vriendelijk zijn naar andere reuen en eentje die heel bang is en dan krijg je zo'n reactie, ik vraag me dan wel eens af of we ook zo'n reactie hadden gehad als we met vier grote bv DH's hadden gelopen :19:
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Als baas van twee kleintjes (dwergteckels) en een grote (Bullmastiff) hond heb ik voor beide kanten begrip. Ik laat het mijn kleintjes meestal zelf uitzoeken, mits ze niet keer op keer van de sokken gelopen worden of dat het echt gevaarlijk voor ze wordt. Maar daar ben ik bij Jip niet bang voor. Ik pluk hem van de grond als er een Labrador op hem afgerend komt, want ik weet dat hij een aversie heeft tegen alles wat op hèm afstuitert en negen van de tien Labradors zal hij dan ook een snauw geven. Sterre gooit meestal zelf haar pootjes al in de lucht en gaat direct op haar rug liggen.

En Beer, ja, als ik een klein hondje zie of mensen in het algemeen, dan blijft Beer aangelijnd. Hij vindt alles gezellig en in zijn enthousiasme kan hij wel eens ergens op gaan staan of tegen iemand aanspringen... :19:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

alm@ schreef:
Zoek stok! schreef:
:mrgreen: ik kom hier wel eens een enkele keer een vrouwtje tegen met een hond formaat pony (een kruising weet-ik-veel-wat). Als ze mij in de verte aan ziet komen lopen met de honden, wikkelt ze de hond zijn lijn snel een paar maal om een lantarenpaal en brult naar mij: "GA WEG ALSJEBLIEFT" :N: :smile:

foutje
Hier loopt zo iemand met een Newfoundlander. Die hond wordt angstvallig weggehouden bij alle andere honden, en heeft volgens mij echt nog nooit mogen snuffelen aan een andere hond. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Dingo schreef:Hetzelfde in de categorie laat de kinderen op zondag de hond uitlaten. ook zo leuk :roll:
Ja, met een grote teef die ze niet kunnen houden, en die erom bekend staat dat ze zonder duidelijke aanleiding gaten maakt in andere teven. Dat loopt hier dus rond, en daar loop ik echt voor om. Sowieso voor kinderen met een hond boven enkelhoogte.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

dibbes1974 schreef:
kitty2 schreef:je hoeft niet perse uit te gaan van bijten, maar denk ook eens aan een grote lompe puppen poot op een ruggetje? je hond zou mijn swiffer zomaar een hernia kunnen meppen hoor, ik til de mijne nooit op, die is zelf wel zo gehaaid om dekking te zoeken, maar ik zou jou er zeer zeker op aan spreken als ik je tegen zou komen en je hond dendert op mijn uk af
Vind ik niet erg, ik zou het bijzonder erg vinden als er iets gebeurd. Mijn punt is gewoon waarom optillen.
Waarom? Omdat dat het handige is met een klein hondje :mrgreen: Als jouw dominante, nogal snel corrigerende exemplaar op mijn Juul komt afgestormt, gaat ze ook hop, op de arm. Juul pikt dat niet en nog belangrijker, haar grote broers pikken het niet als jouw hond in het wilde weg leuk mijn kleine hondje gaat lopen corrigeren :wink: En buiten dat alles om, als jouw hond zich zo gedraagt, hou hem even lekker aan de riem, wil je :roll:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

alm@ schreef:
Zoek stok! schreef:

foutje
:smile: Wat erg. Ik zou mij ergens half dood lachen om zoiets. :mrgreen:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Zoek stok! schreef:
En daarom laat ik Quasar niet uit. Sommigen kunnen het als teken van zwakte zien, ik zie het persoonlijk als mijn verantwoording nemen.
Ik zie ze ook weleens lopen, de dames die op hun buik achter hun hond aanschuiven...Tja, dan kunnen ze die hond beter niet uitlaten, voorkom je een hoop ellende mee.
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Kleine hondjes en hun baasjes

Ongelezen bericht door teckeltoos »

dibbes1974 schreef:Wat vinden jullie ervan dat kleine hondjes vaak opgetild worden door hun baasje als er een grotere hond op hun afkomt.

Tja :denken:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=148073
:mrgreen:
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

Ik pak puck nooit op hij loopt er gewoon tussen :pffff:
*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

zou ze graag opbeuren indien nodig, alleen wordt dat lastig als je er 3 hebt :denken:
daarom probeer ik mezelf er tussen te wurmen en maar een brul te geven...

Vind het sowieso asociaal als je je hond, groot of klein, ongecontroleerd op een andere hond af laat stormen (niet aanvallend richting ts bedoeld) :boos:
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik til mijn staffordreu op als er iets aan komt denderen.

vaak vragen mensen mij dan ook waarom ik dat doe want optillen is zoooo slecht. :19:

ik leg dan meestal uit dat ik optillen ook niet slim vind, maar ik hem liever optil als dat hij hun hond oplaait zeg maar :mrgreen:

vaak snappen ze het dan wel :smile:
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

massam schreef:ik til mijn staffordreu op als er iets aan komt denderen.

vaak vragen mensen mij dan ook waarom ik dat doe want optillen is zoooo slecht. :19:

ik leg dan meestal uit dat ik optillen ook niet slim vind, maar ik hem liever optil als dat hij hun hond oplaait zeg maar :mrgreen:

vaak snappen ze het dan wel :smile:
God ik heb echt een beeld voor me nu. Mascha met Sam hoog in de lucht, tegenover een middelbare dame die angstvallig haar poedeltje in de lucht houdt. En maar raar kijken naar elkaar :smile:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”