Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleine hondjes en hun baasjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dibbes1974
Actief
Mijn ras(sen): saarlooswolfhond

Kleine hondjes en hun baasjes

Ongelezen bericht door dibbes1974 »

Wat vinden jullie ervan dat kleine hondjes vaak opgetild worden door hun baasje als er een grotere hond op hun afkomt.

Amigo mij Reu SWH van 18 maanden vindt elke hond leuk en wil ook met elke hond spelen, nu weet ik wel dat hij vrij ruig speelt dus ik hou het wel in de gaten maar wordt er niet goed van dat mensen hun kleine hondje optillen als Amigo aan komt rennen om te spelen, juist door dit optillen vindt Amigo het nog leuker en probeert zo dat hondje als het ware af te pakken.

Het nadeel hiervan is dat zo'n hondje zich groter en gesterkt door de baas, voelt dan dat hij is en bijv. bij een volgende ontmoeting dominant gedrag gaat vertonen maar als Amigo dan in de buurt is het meteen op een krijsen zetten. Gevolg mijn hond is te dominant en zelfs vals en de baas ontzettend kwaad.
Groetjes,

Remco en de SWHtjes Amigo, Nikita en Dexter
Afbeelding
Leven is het meervoud van Lef
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Honds gezien is het niet goed nee.
Maar ik kan het me ook soms heel goed voorstellen.
Als je zo'n klein hummel hebt en er komt een giga grote hond op afgestormd waarvan je niet weet hoe die is? Ik geloof dat ik m'n kleine hondje ook soms wel eens op zou tillen dan. Je weet nooit......
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik zou eerst maar eens met Amigo aan de slag gaan :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
dibbes1974
Actief

Jaap* schreef:Ik zou eerst maar eens met Amigo aan de slag gaan :wink:
Wat is dat nu voor antwoordt. :denken: Hij is 18 maanden en harstikke speels, heeft nog geen hond gebeten. Het wordt door iedereen niet erg gevonden als een klein hondje op hem afrent maar andersom moet ik met aan de slag.

Mijn andere SWH accepteerd bijv. geen dominant gedrag van kleine honden en laat dan ook meteen haar gezag zien. Dit weet ik van haar en hou er ook altijd bij me. Ze kan overigens wel heel goed met andere honden zolang ze maar niet proberen te domineren of juist heel abnormaal onderdanig gedrag vertonen.
Groetjes,

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dibbes1974 schreef:
Wat is dat nu voor antwoordt. :denken:
dat je je hond bij je moet kunnen houden voor je hem op iedereen af laat vliegen... zou je dat bij mijn aangelijnde honden doen heb je toch een lichtelijk probleem ben ik bang.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Mensen kunnen niet ruiken wat een aan stormende hond gaat doen. In dat opzicht vind ik het helemaal niet vreemd als mensen dan hun hond optillen.

Ik vind het wel vreemd wanneer mensen hun hond zomaar op andere honden af laten stormen ( beetje gebied afhankelijk ).
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Jaap*
Zeer actief

dibbes1974 schreef:
Wat is dat nu voor antwoordt. :denken: Hij is 18 maanden en harstikke speels, heeft nog geen hond gebeten. Het wordt door iedereen niet erg gevonden als een klein hondje op hem afrent maar andersom moet ik met aan de slag.

Mijn andere SWH accepteerd bijv. geen dominant gedrag van kleine honden en laat dan ook meteen haar gezag zien. Dit weet ik van haar en hou er ook altijd bij me. Ze kan overigens wel heel goed met andere honden zolang ze maar niet proberen te domineren of juist heel abnormaal onderdanig gedrag vertonen.
Ik bedoel te zeggen dat je zelf ook eigenaar van het probleem bent. Mensen kunnen uiteenlopende redenen hebben om hun hond op te tillen. Jij vult echter zelf in dat het 100% uit angst voor jouw hond is.
Daarop voortbordurend kun je je afvragen of die mensen net zo blij zijn met jouw hond die komt "spelen" als dat je dat zelf bent.
Ik snap wel wat je bedoeld, maar je kunt dat niet volledig bij die andere mensen neerleggen. Er zullen altijd mensen bang worden als er een wat grotere hond op hen af komt stuiven. Als je dat ziet gebeuren is het handig als je hem terug kunt roepen, dát bedoel ik :wink:
Als kleine honden eerder al eens zijn gegrepen tillen veel mensen hun hond sneller op, maar zo'n hond kan ook ziek zijn :19:
Full Monty
Zeer actief
Mijn ras(sen): (Harige) Naakthonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Full Monty »

ik herinner me nog zeer goed een aanvaring met mijn Desi, klein maar dapper... zelfs toen er 3 dalmaten op haar af denderden gedroeg ze zich keurig. Totdat ze alledrie vanuit het niets trampoline gingen spelen.... als we het over pis maar dan ook pisnijdig hebben van een baas, ik heb wat staan vloeken hoor!
Ik til niet snel een hondje op maar als ik dat moment had kunnen terugdraaien zou ik er geen enkel moment over getwijfeld hebben. Deze honden bedoelden het dan gelukkig voor mijn kruimel dan niet slecht maar voor zo een klein onderdeurtje is het behoorlijk indrukwekkend. En voor de baas ook.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb zelf 2 herders maar zou het niet erg op prijs stellen als jij je SWH die alleen wil spelen (dat moet ik dan toevallig net maar weten) op die van mij af zou laten gaan.
En inderdaad 'honds' gezien is het niet goed een klein hondje op te tillen maar toen ik nog kleine hondjes had, heb ik het ook weleens gedaan omdat ik een grote hond niet vertrouwde dus ik kan het mij heel goed voorstellen :wink:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

malinois schreef:
dibbes1974 schreef:
Wat is dat nu voor antwoordt. :denken:
dat je je hond bij je moet kunnen houden voor je hem op iedereen af laat vliegen... zou je dat bij mijn aangelijnde honden doen heb je toch een lichtelijk probleem ben ik bang.
Inderdaad want sommige mensen hebben buiten kleine hondjes ook grote hondjes :mrgreen:
Zou Amigo zich zo naar Micron gedragen zou Rio en in het verleden ook Orson op zijn minst not amused zijn.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

je hoeft niet perse uit te gaan van bijten, maar denk ook eens aan een grote lompe puppen poot op een ruggetje? je hond zou mijn swiffer zomaar een hernia kunnen meppen hoor, ik til de mijne nooit op, die is zelf wel zo gehaaid om dekking te zoeken, maar ik zou jou er zeer zeker op aan spreken als ik je tegen zou komen en je hond dendert op mijn uk af
Jaap*
Zeer actief

Ik denk, als ik zo vrij mag zijn, dat je zolangzamerhand moet beginnen met de leeftijd van je hond in jaren uit te drukken in plaats van in maanden :wink:
Met anderhalf jaar mag je er best wel iets van verwachten, toch?
tineke

kitty2 schreef:je hoeft niet perse uit te gaan van bijten, maar denk ook eens aan een grote lompe puppen poot op een ruggetje? je hond zou mijn swiffer zomaar een hernia kunnen meppen hoor, ik til de mijne nooit op, die is zelf wel zo gehaaid om dekking te zoeken, maar ik zou jou er zeer zeker op aan spreken als ik je tegen zou komen en je hond dendert op mijn uk af
En als je hem dan toch optilt omdat je daar bang voor bent wil de hond van ts hem uit je armen rukken en moet je dat ook nog maar leuk vinden ook zeker
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Re: Kleine hondjes en hun baasjes

Ongelezen bericht door alm@ »

dibbes1974 schreef: als Amigo aan komt rennen om te spelen
Punt is ook dat niet iedereen overtuigd zal zijn van de goede bedoelingen van Amigo. Ik denk toch dat het verstandiger is hem dit af te leren. Op een dag kom je de verkeerde tegen en dan is het knokken en dat kan wel eens vervelende gevolgen hebben.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Jaap* schreef: Als kleine honden eerder al eens zijn gegrepen tillen veel mensen hun hond sneller op, maar zo'n hond kan ook ziek zijn :19:
Een tijdje terug tilde ik Lotus ( 4 kg ) op voor een vreselijk opdringerige springerige Chihuahua van, wat zal het zijn, nog geen 2 kilo. Lotus was net geopereerd en ik zat niet bepaald te wachten op open hechtingen enz.

Nog even afgezien van het feit dat Lotus sowieso opdringerige honden, van welk formaat dan ook, niet zo leuk vind, Lola dat hondje in 1 enthousiaste beweging kon pletten en ik vrouw en hondje juist opzettelijk ontweek, maar mevrouw dood leuk het hondje los deed, waarbij hij ons maar bleef achtervolgen, ondertussen lekker tegen mij opspringend etc. :roll:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Full Monty
Zeer actief
Mijn ras(sen): (Harige) Naakthonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Full Monty »

met een knietje kom je erug ver hoor:)
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

En als Amigo nou eens op een nóg grotere hond afstormt die hém op z'n plek zet.... of toetakeld?
Misschien dat je dan zou kunnen wensen dat je Amigo op zou kunnen tillen.......

Een kennis van me is door een ellendig voorval als de dood geworden van grote honden, het beheerst echt haar uitlaatrondes. :jank:
Haar kleine hondje is dus gegrepen door een grote hond.... lag echt helemaal open. Ze zou wensen dat haar hondje toen opgetild was..... Dus ja, ik kan me de angst van mensen met kleine hondjes héééél goed voorstellen. Jammer eigenlijk dat sommige het voor anderen moeten verpesten.

Enne... met mij zou je ook een probleem hebben... of met m'n honden, als Amigo erop af zou stormen. Dan zou het geen klein hondje zijn waarmee hij 'wil spelen'... dan wordt het een ander verhaal.
Dus lekker bij je houden, of zorgen dat hij komt als hij naar een hond toe wil.
dibbes1974
Actief

Snap al wel dat ik verkeerd begrepen wordt, en heb alweer spijt dat ik het heb neer gezet. Ik loop in het park hier meerdere keren per dag. iedereen die daar met zijn hond komt kent mijn hond, dus zou je denken ze moeten beter weten. Op vreemd gebied doet hij dat niet want het blijft een swh dus dan blijft hij in de buurt. Iedereen die maar een klein beetje verstand van honden heeft kan zien aan hem dat het spel is, de vrolijkheid straalt van hem af.

Ik snap heel goed dat als er een grote hond komt aangerend dat je als eigenaar van een klein hondje voorzichtig bent.

@Jaap. Ik ben druk bezig met G&G B. Maar een SWH staat niet echt bekend om zijn gehoorzaamheid en vooral nu hij nog steeds aan het puberen is luisterd hij niet optimaal. Kan je hem ook aanlijnen hoor ik je denken. JA dat kan maar dan krijg ik A. een gefuckte hond die zijn energie niet kwijt kan en B. Alle andere honden lopen wel los en dagen hem uit omdat hij vast zit(overigens niet alle)
tineke schreef: En als je hem dan toch optilt omdat je daar bang voor bent wil de hond van ts hem uit je armen rukken en moet je dat ook nog maar leuk vinden ook zeker
Zeg niet dat ik dit goed keur maar al ren ik nog zo hard dan duurt het toch even voordat ik er ben.
Chione schreef: maar mevrouw dood leuk het hondje los deed, waarbij hij ons maar bleef achtervolgen, ondertussen lekker tegen mij opspringend etc. :roll:
Ik moedig dit niet aan en als ik zie dat andere er niet van gediend zijn lijn ik hem aan en ga een andere kant op
alm@ schreef: Ik denk toch dat het verstandiger is hem dit af te leren. Op een dag kom je de verkeerde tegen en dan is het knokken en dat kan wel eens vervelende gevolgen hebben.
Ben ik druk bezig mee en als hij toch eens de verkeerde tegenkomt leert hij er misschien van. Ben niet echt bang dat er veel schade aan hem ontstaat, hij is trouwens wel eens gepakt door een tjech maar daar was hij niet echt van onder de indruk alleen de eerste 5 min.
Full Monty schreef:met een knietje kom je erug ver hoor:)
hier ga ik maar niet op in
Daisy@ schreef:En als Amigo nou eens op een nóg grotere hond afstormt die hém op z'n plek zet.... of toetakeld?
Misschien dat je dan zou kunnen wensen dat je Amigo op zou kunnen tillen.......

.
Nee zou ik niet doen, ik ben van mening dat mensen van hun hond weten wat die met andere honden doet, ik weet van Amigo dat hij niets doet. Van Nikita moet ik het altijd afwachten of zij de andere hond tollereerd dus haar hou ik bij me.
Jaap* schreef:Ik denk, als ik zo vrij mag zijn, dat je zolangzamerhand moet beginnen met de leeftijd van je hond in jaren uit te drukken in plaats van in maanden :wink:
Met anderhalf jaar mag je er best wel iets van verwachten, toch?
Een SWH stopt pas met puberen als hij een jaar of 3 is, sommige eerder sommigen later.
Groetjes,

Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik til zowel Lotje als Kai op als eender welke hond (groot of klein) op hun komt afgestormd. Lotje en Kai zijn altijd aangelijnd (tenzij in losloopweide waar ik alleen ben). Lotje is zelf niet zo sociaal. Kai is daarentegen wel sociaal, maar ik kan nooit weten hoe die afstormende hond zijn karakter is en zelfs al wordt er geroepen van ze doen niets, geloof ik daar ook niet meer in. Heb daar al teveel mee meegemaakt. Wat mensen soms wel eens vergeten is dat een grote hond met 1 hap, die zelfs niet slecht bedoelt moet zijn, een kleine hond kan doden. Heb het meegemaakt bij mijn tante haar hond (was er bij op dat moment), gewoon een hap om te waarschuwen van een herder naar een hondje maat chihuahua, hondje maat chihuahua heeft het niet overleefd.

Als je je hond niet kan terugroepen houd hem dan aub aan de lijn en verwacht niet dat mensen het gewoon ok vinden dat je hond op eender welke hond afstormd. :roll:
dibbes1974
Actief

kitty2 schreef:je hoeft niet perse uit te gaan van bijten, maar denk ook eens aan een grote lompe puppen poot op een ruggetje? je hond zou mijn swiffer zomaar een hernia kunnen meppen hoor, ik til de mijne nooit op, die is zelf wel zo gehaaid om dekking te zoeken, maar ik zou jou er zeer zeker op aan spreken als ik je tegen zou komen en je hond dendert op mijn uk af
Vind ik niet erg, ik zou het bijzonder erg vinden als er iets gebeurd. Mijn punt is gewoon waarom optillen.
Groetjes,

Afbeelding
dibbes1974
Actief

Linsey schreef:Als je je hond niet kan terugroepen houd hem dan aub aan de lijn en verwacht niet dat mensen het gewoon ok vinden dat je hond op eender welke hond afstormd. :roll:
Waarom mogen kleine hondjes dan wel bijna altijd los lopen? als ik kijk hoeveel er klein losloopt en hoeveel groot dan zijn de kleintjes toch in de meerderheid. En in het park mogen ze los lopen.
Groetjes,

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dibbes1974 schreef:Iedereen die maar een klein beetje verstand van honden heeft kan zien aan hem dat het spel is, de vrolijkheid straalt van hem af.
da's dan fijn voor jou, mijn honden zullen het echt niet accepteren... het is allang geen pup meer voor ze.
Nee zou ik niet doen, ik ben van mening dat mensen van hun hond weten wat die met andere honden doet, ik weet van Amigo dat hij niets doet.
ja die van mij accepteren dat niet maar jouw hond komt dus wel naar de mijne toe, dus jouw hond heeft een probleem op dat moment....
Een SWH stopt pas met puberen als hij een jaar of 3 is, sommige eerder sommigen later.
:roll: honden hebben geen puberteit toch?
Heb het hier nog nooit meegemaakt... en ik vind dat wel een heel makkelijk smoesje om je er vanaf te maken... als je je hond niet onder controle hebt om wat voor reden dan ook, moet je hem vasthouden.... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tineke

dibbes1974 schreef:
alm@ schreef: Ik denk toch dat het verstandiger is hem dit af te leren. Op een dag kom je de verkeerde tegen en dan is het knokken en dat kan wel eens vervelende gevolgen hebben.
Ben ik druk bezig mee en als hij toch eens de verkeerde tegenkomt leert hij er misschien van. Ben niet echt bang dat er veel schade aan hem ontstaat, hij is trouwens wel eens gepakt door een tjech maar daar was hij niet echt van onder de indruk alleen de eerste 5 min.

[
Van dit gedrag baal ik eerlijk gezegd wel .
Waarom moet mijn hond een andere hond opvoeden laat de baas dat lekker zelf doen.
Bij mij in de buurt wonden twee heidewachtels ,jonge reuen ,die altijd los op je aangelijnde hond komen afdenderen om dan te gaan lopen klieren ,niet agressief overigens maar wel hinderlijk.
Hun baasje krijgt ze ook niet onder appel
en vind dan ook dat mijn hond maar moet corrigeren ,wat ik overigens dan weer niet goed vind,zodat ze het leren.
Ten eerste moet je helemaal niet willen dat je hond door een fila gecorrigeerd wordt :roll: ten tweede wil ik niet dat mijn hond dat soort ervaringen opdoet omdat hij te lui is om zijn honden op te voede dan wel aan te lijnen.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik maak geen onderscheid tussen klein en groot. Ik ben van mening dat als je hond (eender welke hond) niet komt als je hem roept en zomaar op mensen met honden afstormd, je beter er eerst op kan trainen in plaats van hem gewoon los te laten. Zowel voor de veiligheid van je eigen hond als voor de veiligheid van andere honden. Al is het nu een chihuahua of ierse wolfhond. Ik zeg nergens dat grote honden niet los mogen.
Jaap*
Zeer actief

dibbes1974 schreef:Een SWH stopt pas met puberen als hij een jaar of 3 is, sommige eerder sommigen later.
Als je er serieus aan wilt werken moet je eerst stoppen met zulke excuses :mrgreen:
De gemiddelde duitse staande is 5 voordat hij een beetje volwasen wordt, maar daarom kun je hem voor die tijd best heel goed leren luisteren.
Ik hou er persoonlijk niet zo van om raseigenschappen aan te voeren als excuus als een hond voor "overlast" :wink: zorgt.
Jouw hond mag net zomin op eigen houtje mensen lastigvallen als dat iemand anders' hond de wildstand mag halveren.
Als je kiest voor een ras kies je ook voor de raseigenschappen, die verantwoordelijkheid zul je gewoon moeten nemen.
dibbes1974
Actief

malinois schreef:
dibbes1974 schreef:Iedereen die maar een klein beetje verstand van honden heeft kan zien aan hem dat het spel is, de vrolijkheid straalt van hem af.
da's dan fijn voor jou, mijn honden zullen het echt niet accepteren... het is allang geen pup meer voor ze.
Nee zou ik niet doen, ik ben van mening dat mensen van hun hond weten wat die met andere honden doet, ik weet van Amigo dat hij niets doet.
ja die van mij accepteren dat niet maar jouw hond komt dus wel naar de mijne toe, dus jouw hond heeft een probleem op dat moment....
Heb het hier nog nooit meegemaakt... en ik vind dat wel een heel makkelijk smoesje om je er vanaf te maken... als je je hond niet onder controle hebt om wat voor reden dan ook, moet je hem vasthouden.... :19:
Als andere honden het niet accepteren dan is hij er snel op uitgekeken en wordt hij gepakt dan weet hij dat ook. Zolang ze hem niet helemaal stuk of dood bijten maar gewoon corrigerend gedrag is er weinig aan de hand.

Puberen bestaat wel degelijk onder honden, is geen smoesje en ik weet niet of je een SWH of het karakter ervan kent, maar een SWH is niet slaafs en zal juist in de pubertijd dwars zijn.
Groetjes,

Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

dibbes1974 schreef:
Linsey schreef:Als je je hond niet kan terugroepen houd hem dan aub aan de lijn en verwacht niet dat mensen het gewoon ok vinden dat je hond op eender welke hond afstormd. :roll:
Waarom mogen kleine hondjes dan wel bijna altijd los lopen? als ik kijk hoeveel er klein losloopt en hoeveel groot dan zijn de kleintjes toch in de meerderheid. En in het park mogen ze los lopen.
Honden mogen loslopen of ze mogen het niet, de wet maakt geen onderscheid in het formaat.
Je bepaalt zelf of het kán of niet.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

nou als jij zelf een hond hebt die niet met andere overweg kan snap ik niet dat jij je hond zomaar overal op af laat gaan.
Leuk he als jij met jouw hond steeds allemaal losse honden op je af krijgt
ik heb er zelf 1 die niet met andere kan
en als jouw hond op mij zou afstormen zou JIJ en JE hond een vet probleem hebben
want om bijt incidenten te voorkomen geef ik eerst een waarschuwing aan jou
dan een brul naar je hond en als dat niet werkt krijgt ie mijn kleine schoenmaat 37 onder zn hol (en dat is echt niet omdat ik het leuk vind om een hond te schoppen maar juist om te voorkomen dat het uit de hand loopt)
en geloof maar dat ik dan niet vriendelijk meer ben naar de desbetreffende eigenaar zeker niet als het vaker voorkomt
kijk een hond die een keer niet luisterd oke
en als het een klein hondje is pak ik mijn hond op
juist omdat mijn hond anders die hond pakt
maar bij een grote niet
want die gaat op zn achterpoten staan en heeft toch geen nut
vaak pak ik bob dan nog vast rond zn bek ook met zijn kop tussen mijn benen geklemd
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
dibbes1974
Actief

Lezen jullie wel? Ik zeg toch dat ik er mee bezig ben en zeg ook dat ik corrigeer, aanlijnen doe ik ook. Maar je kan moeilijk een hond opvoeden door hem altijd maar aan de lijn te houden. Wordt hij niet vrolijk van.

Ik zeg toch ook niet dat ik het leuk gedrag vindt en ben het met iedereen eens dat ik verantwoordelijk ben en dat ik hem moet trainen maar daar ging mijn vraag niet over. Weet donders goed dat ik hem moet trainen. Zit niet voor niets met hem op cursus.
Jaap* schreef: [Honden mogen loslopen of ze mogen het niet, de wet maakt geen onderscheid in het formaat.
Je bepaalt zelf of het kán of niet.
Snap ik ook wel maar de gedachten gang van vele is mijn hond is klein dus die mag los die van jou is groot dus hou hem aan de lijn.
Laatst gewijzigd door dibbes1974 op 15 nov 2008 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dibbes1974 schreef:
malinois schreef:
Als andere honden het niet accepteren dan is hij er snel op uitgekeken en wordt hij gepakt dan weet hij dat ook. Zolang ze hem niet helemaal stuk of dood bijten maar gewoon corrigerend gedrag is er weinig aan de hand.

Puberen bestaat wel degelijk onder honden, is geen smoesje en ik weet niet of je een SWH of het karakter ervan kent, maar een SWH is niet slaafs en zal juist in de pubertijd dwars zijn.
dan moet je hem vasthouden :19:
anderen hoeven geen last van jouw honden te hebben.

Da's lekker makkelijk... laat de ander het maar oplossen als ze maar niet te erg zijn...
Ik heb 1 hond die geen enkele hond leuk vind... dus ook de jouwe niet... en nu? Dan hebben we dus een knokpartij... leuk! :roll:
Mijn honden mogen niet knokken, ook onderling niet aangezien ze dergelijke ervaringen niet op mogen doen van me... dus ik heb geen zin dat mijn honden jouw hond moet opvoeden omdat jij daar geen zin in hebt. :neenee:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”