Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bram moet naar huis

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Chione schreef:
estelle schreef:tjonge jonge, dan leg je die kinderen lekker uit dat hondje geowon terug gaat naar zijn echte baasje en zoek je een andere hond uit, meer dan genoeg leuke honden in het asiel hoor.
Na 2 maanden heb je vaak toch ook al een behoorlijke band opgebouwd. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik Lotus of Lola na 2 maanden had moeten terug geven. Even 'inruilen' vind ik wel heel erg makkelijk gesteld.

Al ligt de situatie in dit verhaal wel heel anders natuurlijk.
Het is ook niet 'even inruilen' omdat hij niet bevalt ofzo. Deze hond heeft gewoon een eigenaar die op zoek is geweest naar zijn hond maar kon hem dus niet vinden.
Dan geef je zo'n hond toch gewoon terug? Ik blijf erbij dat er vast en zeker in een asiel nog wel een hele leuke hond zit die precies bij ze past.

Wat Marloes ook al zegt, als ze zo gehecht zijn geraakt aan dat beestje dan moeten ze zich toch juist voorstellen hoe het voor die eigenaren moet zijn?

Ik vind het echt belachelijk en vreselijk asociaal van de nieuwe eigenaren. Het zal je gebeuren als baas zijnde.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Precies, 2 maanden staat tot niets in verhouding tot jaren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Als ik in een soortgelijke situatie zou zitten (en dat is ook een beetje zo) dan zou ik het erg fijn vinden als "de nieuwe baasjes" over hun hart zouden strijken.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Tamara. schreef:Wat een trieste situatie en oh zo kinderachtig van de nieuwe 'eigenaren' :jank:

Als ik wist waar mijn hond zich zou bevinden, wist ik het wel, maar m'n hond zou ik terugkrijgen :devil:
Hier net zo denk ik!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Triest verhaal.
Maar hier even de andere kant. Het dierenasiel Amsterdam, waar Bram verbleef, heeft de oude eigenaars na flink wat speurwerk getraceerd en ze een brief gestuurd, maar die "maakten ze niet open omdat ze midden in een verhuizing zaten".
Nee natuurlijk, als mijn hond weggelopen is, maak ik ook geen brief van een asiel open...:denken:

Hier het verhaal van het asiel in Amsterdam:
http://www.dierenasielamsterdam.nl/?pagina=actueel

Ik hoop trouwens dat de oude en de nieuwe eigenaars, die nu door Hanneke Groenteman (eng mens!) door het slijk gesleurd worden, tot een goede oplossing komen :wink:
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marieta »

Pepie schreef:Kan je het asielregelement niet uitspitten of dit zomaar kan?Er is tenslotte geen afstandverklaring....Wat een rotsituatie zeg :boos:
Klopt, er is geen afstand gedaan, maar een asiel is na 2 weken wettelijk de eigenaar van een dier. Dus mag die gaan plaatsen.
Gegevens doorgeven mag inderdaad niet, en het enige wat je dus kunt doen is het vragen aan de nieuwe eigenaren, of die de hond terug willen geven.
Het is wettelijk geregeld. Al snap ik de eigenaren heel goed, de nieuwe eigenaren snap ik ook goed. En als de gegevens in de chip niet kloppen en de nummers o wat dan ook kloppen niet meer, is dat waarschijnlijk nooit door de eigenaar veranderd.
Ze hadden natuurlijk ook op de amivedilijst kunnen kijken. Daar zou de hond als het goed is ook op hebben moeten staan.

Groetjes Marieta
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik zie dat het ook dierenasiel Amsterdam betreft. Ze zijn hier zeer secuur met de dieren en dit soort dingen! Dit is zeker geen schuld van het asiel!

Post is om te openen. En al helemaal als je je hond kwijt bent! Dan zou ik elke brief openen die ook maar binnen zou komen en waarvan ik niet zou weten waarvan het was en dat die misschien wel over de hond zou kunnen gaan.

Ook eigen schuld hoor. En nu zou een gezin met kinderen d ehond af meoten geven. Vertel een kind maar es dat de hond waar ze zo gek op zijn weg moet en waarom. Die zien alleen hun maatje gaan. En zomaar ff een andere uitzoeken is ook niet zo makkelijk als gezegd denk ik zo.
Ik weet van mezelf dat ik al gehecht ben op het moment dat ik ook maar weet dat een dier van mij wordt. En dan heb ik m nog niet eens in huis.

Naja. Rot voor de oude eigenaar, maar toch een beetje eigen schuld.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

moosje schreef:
Tamara. schreef:Wat een trieste situatie en oh zo kinderachtig van de nieuwe 'eigenaren' :jank:

Als ik wist waar mijn hond zich zou bevinden, wist ik het wel, maar m'n hond zou ik terugkrijgen :devil:
Hier net zo denk ik!
Ik ook, ik ging hem halen, klaar

Ik zou niet eens een hond willen houden waarvan ik weet dat hij bij andere mensen hoort, die door wat voor omstandigheden ook, wel op zoek zijn geweest naar hun hond.

Groetjes Els
Afbeelding
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

De hond hoort naar mijn idee gewoon bij de oude eigenaren. Maar ik zou dan wel kijken of ze echt goed voor het dier kunnen zorgen (financieel, tijd. e.d.).
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Poppetje schreef:Van allebei de partijen is wat te zeggen.

Ik zou de hond laten kiezen bij wie hij wil zijn. Ze willen tenslotte allebei het beste voor de hond.
jij bent gek, wat een onzin. De hond hoort gewoon bij zijn oorspronkelijke baasjes, klaar. Ik vind dat er helemaal niets te zeggen valt voor dat gezin dat de hond niet wil teruggeven. Wat voor boodschap geef je dan af aan je kinderen? Dan ben je toch fout bezig. Ik bel verdorie nog amivedi als ik een parkiet zie rondvliegen, maar zij vinden een hond 'oh, da's makkelijk' en we houden hem lekker voor onszelf. Als je iets vind, dan schakel je een instantie in. En dan regel je je zaken netjes af. En dat je kinderen dan verdriet hebben omdat de hond weer wegmoet; dat hoort ook bij het leven. En dan mag je trots zijn dat je je kinderen een goede les bijgebracht heb en vervolgens ga je naar het asiel om zelf op de normale weg een hond uit te zoeken.
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

miekmiek schreef:
Poppetje schreef:Van allebei de partijen is wat te zeggen.

Ik zou de hond laten kiezen bij wie hij wil zijn. Ze willen tenslotte allebei het beste voor de hond.
jij bent gek, wat een onzin. De hond hoort gewoon bij zijn oorspronkelijke baasjes, klaar. Ik vind dat er helemaal niets te zeggen valt voor dat gezin dat de hond niet wil teruggeven. Wat voor boodschap geef je dan af aan je kinderen? Dan ben je toch fout bezig. Ik bel verdorie nog amivedi als ik een parkiet zie rondvliegen, maar zij vinden een hond 'oh, da's makkelijk' en we houden hem lekker voor onszelf. Als je iets vind, dan schakel je een instantie in. En dan regel je je zaken netjes af. En dat je kinderen dan verdriet hebben omdat de hond weer wegmoet; dat hoort ook bij het leven. En dan mag je trots zijn dat je je kinderen een goede les bijgebracht heb en vervolgens ga je naar het asiel om zelf op de normale weg een hond uit te zoeken.
Ik weet niet welk topic jij doorgelezen hebt. Ik weet wel al welke hond jij bedoeld, maar dat is dus niet deze ;).

Deze hond zat in het asiel, heeft hier 14dagen zoiezo gezeten en mocht toen herplaatst worden.
De huidige baasjes hebben dus met alle goedheid gehandeld. Die wilde graag een hond en vonden er 1 die een plekje nodig hadden.

Ik kan de laksheid van de oude baasjes niet waarderen. Als ik mijn hond kwijt zou zijn zou ik er alles aan doen om hem terug te vinden! Site`s afzoeken, speurtochten regelen/organiseren, desnoods alle asiels afbellen en overal waar maar kan advertenties neerzetten (Ook als ik aan het verhuizen ben want mijn hond is belangrijker dan dat).

Als ik dan ook nog zie dat hij bij Sloterdijk vermist is geraakt dan vind ik het zeer vreemd dat ze niet Amsterdam bellen, dat is tenslotte de plek waar hij vermist is geraakt.
Burnie
Zeer actief

Poppetje schreef:
Ik weet niet welk topic jij doorgelezen hebt. Ik weet wel al welke hond jij bedoeld, maar dat is dus niet deze ;).

Deze hond zat in het asiel, heeft hier 14dagen zoiezo gezeten en mocht toen herplaatst worden.
De huidige baasjes hebben dus met alle goedheid gehandeld. Die wilde graag een hond en vonden er 1 die een plekje nodig hadden.

Ik kan de laksheid van de oude baasjes niet waarderen. Als ik mijn hond kwijt zou zijn zou ik er alles aan doen om hem terug te vinden! Site`s afzoeken, speurtochten regelen/organiseren, desnoods alle asiels afbellen en overal waar maar kan advertenties neerzetten (Ook als ik aan het verhuizen ben want mijn hond is belangrijker dan dat).

Als ik dan ook nog zie dat hij bij Sloterdijk vermist is geraakt dan vind ik het zeer vreemd dat ze niet Amsterdam bellen, dat is tenslotte de plek waar hij vermist is geraakt.
Precies! Die laksheid en dan ook nog een hetze (laten) beginnen op internet tegen de nieuwe baasjes, die te goeder trouw gehandeld hebben. Ik vind het gedrag van de oude eigenaars gewoonweg schandalig. Dan kunnen ze nog een blik (dure) advocaten opentrekken tegen het asiel, mijn sympathie hebben ze hierdoor verspeeld.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

billy schreef:Ik zou niet eens een hond willen houden waarvan ik weet dat hij bij andere mensen hoort, die door wat voor omstandigheden ook, wel op zoek zijn geweest naar hun hond. Groetjes Els
K denk ook niet dat k dat over mn hart zou kunnen verkrijgen.
Als je een hond al n paar maanden hebt is het nog een ander verhaal denk ik.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Burnie schreef:
Poppetje schreef:

Precies! Die laksheid en dan ook nog een hetze (laten) beginnen op internet tegen de nieuwe baasjes, die te goeder trouw gehandeld hebben. Ik vind het gedrag van de oude eigenaars gewoonweg schandalig. Dan kunnen ze nog een blik (dure) advocaten opentrekken tegen het asiel, mijn sympathie hebben ze hierdoor verspeeld.
Oh en nu zijn het de oude eigenaren weer. Ten eerste weet je totaal niet of ze iemand ook maar iets hebben laten doen, misschien is het wel eigen initiatief.

En ten tweede, wat maakt het in hemelsnaam uit wiens sympathie ze wel of niet hebben en of zij het wel helemaal netjes doen. Het is hun hond en als de nieuwe eigenaar een klein beetje fatsoenlijk is, geeft hij die hond gewoon terug. Die kinderen komen daar heus wel overheen.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Al zou ik na een jaar achterkomen dat Juultje bv van iemand anders zou zijn (is niet zo), dan zou ik haar ook terug geven. Als je dan zou zien hoe blij die baasjes zouden zijn, dan vind ik het alleen maar goed van mezelf, en vind ik het veel fijner dat de hond weer ergens is waar hij hoord. Je leven eindigt er niet meer ofzo...

En dat het anders zo sneu is voor die kinderen vind ik echt dom. Als je ze uitlegt dat de hond eigenlijk bij iemand anders hoord, dat zullen ze heus begrijpen. En zo erg is het ook weer niet. Het is erger voor de oude eigenaren dat ze na een paar jaar hun hond kwijt raken.
Afbeelding
Burnie
Zeer actief

Maxiem schreef:
Oh en nu zijn het de oude eigenaren weer. Ten eerste weet je totaal niet of ze iemand ook maar iets hebben laten doen, misschien is het wel eigen initiatief.

En ten tweede, wat maakt het in hemelsnaam uit wiens sympathie ze wel of niet hebben en of zij het wel helemaal netjes doen. Het is hun hond en als de nieuwe eigenaar een klein beetje fatsoenlijk is, geeft hij die hond gewoon terug. Die kinderen komen daar heus wel overheen.
Geef die mensen aan, desnoods bij mij.
Zegt al genoeg.
En wat erop volgt is volgens mij toch een duidelijk hetzerig stukje.
Willen ze die hond bij de nieuwe eigenaars ontvoeren of wat? Die mensen aan de digitale schandpaal hangen en intimideren nu ze via de wettelijke weg hun gelijk niet krijgen? Nee, dát is pas fatsoen!
Hoe komt die Groenteman erbij om zoiets op haar weblog te zetten? Toch zeker met medeweten en /of goedkeuring van de oude eigenaars?
Nee, zulke gestapo-methodes maken mij héél, héél erg boos.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ach, kom nou toch. We zitten hier op een hondenforum, waar topics vol worden gekletst over de kleinste kwaaltjes van honden, waar iemand er 20 pagina's lang kapot van is als zijn hond herplaatst wordt (terecht!) en iedereen ontzettend begripvol is...
En nu zouden mensen hun hond die al jaren bij hen woont, niet terug moeten krijgen omdat ze in hun wanhoop niet helemaal netjes zijn geweest tegen de nieuwe eigenaren? Ik wordt er heel, heel boos van, dat die nieuwe eigenaren de hond niet du moment dat ze ontdekten dat de vorige eigenaar er naar op zoek was hebben teruggegeven.
En de Tweede Wereldoorlog erbij halen maakt je argument niet sterker hoor.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Burnie
Zeer actief

Maxiem schreef:Ach, kom nou toch. We zitten hier op een hondenforum, waar topics vol worden gekletst over de kleinste kwaaltjes van honden, waar iemand er 20 pagina's lang kapot van is als zijn hond herplaatst wordt (terecht!) en iedereen ontzettend begripvol is...
En nu zouden mensen hun hond die al jaren bij hen woont, niet terug moeten krijgen omdat ze in hun wanhoop niet helemaal netjes zijn geweest tegen de nieuwe eigenaren? Ik wordt er heel, heel boos van, dat die nieuwe eigenaren de hond niet du moment dat ze ontdekten dat de vorige eigenaar er naar op zoek was hebben teruggegeven.
En de Tweede Wereldoorlog erbij halen maakt je argument niet sterker hoor.
De gestapo was er al vóór de tweede wereldoorlog :wink:
Ik ben vooral pislink vanwege madam Groenteman's methodes.
Dat de oude eigenaars zich de haren uit de kop trekken van ellende en spijt, begrijp ik en respecteer ik ook.
Ik kan alleen maar herhalen wat ik in mijn eerste reply op dit topic schreef
Ik hoop trouwens dat de oude en de nieuwe eigenaars, die nu door Hanneke Groenteman (eng mens!) door het slijk gesleurd worden, tot een goede oplossing komen
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Die hond moet terug, klaar uit. Frapant feitje vind ik trouwens dat de OUDE eigenaren nog ruim 800 asielkosten moeten betalen. Daarmee word toch weer indirect erkend dat ze nog steeds eigenaar zijn?!

2,5 maand is NIETS. Natuurlijk hecht je je snel aan een dier, maar dan nog. De oude eigenaren dienen de hond gewoon sante pede terug te krijgen...
En Bram stond nog op amivedi ook, dus het asiel heeft ENORME steken laten vallen. Plus dat de chip wel adresgegevens had, maar geen telefoonnummer... alsof ze dan de hond niet kunnen terugbezorgen?!

Nee hoor, ik vind dat de oude eigenaren de rechter moeten inschakelen.

Ik zou door 't lint gaan als 't mijn honden betrof, al zou ik ook hemel een aarde bewegen om ze terug te krijgen. Maar zo'n geintje moet je mij niet flikken; die honden horen bij mij en bij niemand anders. :devil:
Afbeelding
Mi
Actief

Ongelezen bericht door Mi »

Ik had nog zo zitten kijken of er geen ander topic was over bram...maar er is er toch een, dacht al waarom kan ik niet op mijn topic reageren, zag toen het slotplaatje nog niet en die is toch lastig over het hoofd te zien... :mrgreen:
Zie: topic die ik geopend had

Die 800 eurie is vanwege de kosten die gemaakt zijn toen de hond in het asiel belande, dus ze erkennen niet dat zij de eigenaren zijn, maar dat ze de eigenaren waren(in asiel ogen).
Ik zou ze betalen zodra ik m'n hond terug kreeg, anders toch écht niet.
De mensen gaan ook een rechtzaak aanspannen zeiden ze in het filmpje, ik ben wel benieuwd wat daar uit gaat komen, want zo te begrijpen staan de nieuwe eigenaren wettelijk gezien volledig in hun recht :denken:
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Marieta schreef:Ik zie dat het ook dierenasiel Amsterdam betreft. Ze zijn hier zeer secuur met de dieren en dit soort dingen! Dit is zeker geen schuld van het asiel!

Post is om te openen. En al helemaal als je je hond kwijt bent! Dan zou ik elke brief openen die ook maar binnen zou komen en waarvan ik niet zou weten waarvan het was en dat die misschien wel over de hond zou kunnen gaan.

Ook eigen schuld hoor. En nu zou een gezin met kinderen d ehond af meoten geven. Vertel een kind maar es dat de hond waar ze zo gek op zijn weg moet en waarom. Die zien alleen hun maatje gaan. En zomaar ff een andere uitzoeken is ook niet zo makkelijk als gezegd denk ik zo.
Ik weet van mezelf dat ik al gehecht ben op het moment dat ik ook maar weet dat een dier van mij wordt. En dan heb ik m nog niet eens in huis.

Naja. Rot voor de oude eigenaar, maar toch een beetje eigen schuld.
Onzin. Ze hebben naar hem gezocht, beloning uitgeloofd, op de lijst van Amivedi gezet. Ja de post niet openen in een verhuizing ... was niet slim maar ik snap het wel heel goed. De post lag misschien op het oude adres?

Wat een bullshitverhaal, al moest ik heel Uithoorn uitkammen, maar mijn hond terugkrijgen zou ik! MIJN hond!

"de kinderen hebben zich al gehecht" ja lekker jammer voor die kinderen zou ik zeggen.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Volgens mij heeft niemand "schuld" in dit geval, de oude eigenaren hebben flink hun best gedaan om Bram terug te zoeken.
De nieuwe eigenaren hebben de hond ter goeder trouw uit het asiel gehaald.
Moeilijk hoor, zoiets,.... :denken:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik vind het schande dat de nieuwe eigenaren de hond niet willen teruggeven aan de oude baasjes. Heel erg asociaal!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ze moeten die hond gewoon teruggeven, tis toch van de zotte zeg :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik vind ook dat Bram terug moet naar zijn oude baasjes. Wie er ook fout is geweest van de drie partijen, asiel, oude en nieuwe eigenaren, feit blijft dat het HUN hond is. Zal lekker worden als dit zo maar zou kunnen. En wat de nieuwe eigenaren betreft, er zitten zat honden in het asiel die geen "oud baasje"hebben dus beter dat ze zich daarop gaan richten en Bram gewoon terug geven.
Is hij trouwens in Uithoorn, dat is niet ver hier vandaan.
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

Nakisha schreef: En Bram stond nog op amivedi ook, dus het asiel heeft ENORME steken laten vallen. Plus dat de chip wel adresgegevens had, maar geen telefoonnummer... alsof ze dan de hond niet kunnen terugbezorgen?!
zo makkelijk is het niet altijd hoor om via een adres weer een telefoonnummer te krijgen. sommige mensen hebben nog steeds een geheim nummer en als die mensen aan het verhuizen zijn klopt het nummer misschien ook niet meer.
ik vind toch echt dat die mensen alle asiels in de buurt had moeten afbellen! dat zou je zelf toch ook doen?

ook kun je mensen niet zomaar hun nieuwe huisdier afnemen. ik heb het zelf ook wel eens mee gemaakt op het asiel waar ik vrijwillger ben. het is een hele vervelende situatie maar je kunt de nieuwe eigenaren niets verwijten.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dusty schreef:[het is een hele vervelende situatie maar je kunt de nieuwe eigenaren niets verwijten.
Er valt hen heel veel te verwijten: namelijk onbegrip en egoisme!

Als ze zelf jarenlang een hond zouden hebben en vervolgens kwijtraken, dan zouden ze de hond óók terug willen krijgen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

iones schreef:
Dusty schreef:[het is een hele vervelende situatie maar je kunt de nieuwe eigenaren niets verwijten.
Er valt hen heel veel te verwijten: namelijk onbegrip en egoisme!

Als ze zelf jarenlang een hond zouden hebben en vervolgens kwijtraken, dan zouden ze de hond óók terug willen krijgen.
Tuurlijk zou ik die terug willen en daar zou ik ook alles aan doen en snap ook dat die eigenaren dat proberen maar die nieuwe eigenaren hebben gewoon een hond uit het asiel gehaald en dat is hun hond geworden. daar zijn ze van gaan houden en dan kan je niet verwachten dat mensen die zomaar weer terug geven.

de vorige eigenaar moet hier denk ik heel rustig over praten met de nieuwe eigenaar.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”