Madelief schreef:KIVO kun je niet evn in water leggen, het zakje is niet dicht!
:N:
Maar, ik doe ook een beetje ontdooien en dan met een vleesmes met scherpe punt en best wat kracht "snij" ik hem dan doormidden. De punt gebruik ik om een "ingang" te vinden. Heb nog nooit de rest terug ingevroren, want Yanthe eet een kilo per dag. Maar soms laat ik het wel een dag in de koelkast, en ze heeft ook een tijdje minder gekregen, en dan had ik over.
Wat je ook kunt doen, de volgende bestelling, is gewoon pakken van 500 gr kopen, die zijn er ook!

Ja, ik kan ook cb in 500 grams verpakking kopen, maar dat is naar verhouding behoorlijk duurder.
Ik ontdooi het vaak in de koelkast; s'morgens erin, s-avonds snijden. De kou die het afgeeft helpt ook nog om mijn koelkast minder hard te laten werken dus ik "bespaar" nog op energie ook

Je kunt het ook op het aanrecht ontdooien, mits de honden daar niet bij kunnen komen, dan gaat het harder. Tip: leg het op een handdoek, zodat het 'vocht'/ 'bloed' daarin trekt.
Als het sneller moet ontdooien.... neem je twee pannen die in elkaar passen. In de onderste pan doe je heet water. De kleinste pan zet je dan in de grootste, dus in het water. In die kleinste pan leg je dan dat wat moet ontdooien. Tussentijds af en toe het (kouder geworden) water vervangen door weer gloeiend heet water. Let op: het kan zijn dat het te snel ontdooid en dus wat gaat "garen", dat is niet de bedoeling.
Is nog altijd beter dan in de magnetron!
Groetjes,
Suzanne