Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand idee hoe je van een kilo een pond kan maken??

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Brightstar
Vaste gebruiker

Iemand idee hoe je van een kilo een pond kan maken??

Ongelezen bericht door Brightstar »

Tja, wat een pakkende titel..
Maar goed, Tara is sinds kort over van Pedigree brokken op Kivo compleet!
We hebben toen heel enthousiast de vriezer vol gegooid met kilo verpakkingen. Maarrrr..... Tara is niet zo'n grote hond en eet niet veel. Dat is de kilo ontdooit en kunnen we het weggooien omdat het overstuur is voor ze de kilo opheeft.
Verkeerde zuinigheid heet dat, paar euri uitsparen door kilo te kopen ipv ponden.
Nu de vraag.. Iemand een idee hoe ik die hardbevroren hompen in stukken kan krijgen??
Gooien op de stoep werkt niet. Elektrisch mes is inmiddels in de prullenbak :boos: !
Ben benieuwd of iemand miep kniep :wink: kan helpen!!
Met vriendelijke groet van Karin en een poot van Tara, Amalia, Alexia, Ariane, Aida, Abe en Ayrton
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Een beetje laten ontdooien, in nieuwe porties verdelen en weer opnieuw invriezen. Zo zou ik het doen.
*wendy*
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door *wendy* »

Sommigen leggen de rollen een poosje uit de vriezer (al dan niet in een bak koud water) en snijden dan na een uurtje de rol doormidden.
Ene helft blijft uit de vriezer en de andere weer terug.
Het kan voor honden geen kwaad om ontdooid voedsel weer terug in te vriezen.
Afbeelding
Brightstar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Brightstar »

:ok: Ga ik proberen!!
Met vriendelijke groet van Karin en een poot van Tara, Amalia, Alexia, Ariane, Aida, Abe en Ayrton
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Sterker nog ;-)
Ik koop ook kilo's voor onze shelties (okay, carnibest, maar het idee is hetzelfde).
Ik laat dat (deels) ontdooien, verdeel de hele kilo in porties voor beiden en vries die terug in. Nou ja, niet helemaal; de carnibest kan in de koelkast dan nog minstens 2 dagen worden bewaard, maar het 'overschot' vries ik terug in. Soms doe ik dat met 2 kg tegeljk; dan ben ik er weer een poosje klaar mee ;-)

Groetjes,
Suzanne
naomi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door naomi »

Ik laat ook een kilo een beetje ontdooien en dan snij ik het met een groot mes in stukken ,en de rest gaat de vriezer in.
groetjes Naomi1 en een poot van Doeska
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

mijn man hakte de stukken met een hakbijltje in tweeen :ok:
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

KIVO kun je niet evn in water leggen, het zakje is niet dicht!

:N:

Maar, ik doe ook een beetje ontdooien en dan met een vleesmes met scherpe punt en best wat kracht "snij" ik hem dan doormidden. De punt gebruik ik om een "ingang" te vinden. Heb nog nooit de rest terug ingevroren, want Yanthe eet een kilo per dag. Maar soms laat ik het wel een dag in de koelkast, en ze heeft ook een tijdje minder gekregen, en dan had ik over.

Wat je ook kunt doen, de volgende bestelling, is gewoon pakken van 500 gr kopen, die zijn er ook! :ok:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Madelief schreef:KIVO kun je niet evn in water leggen, het zakje is niet dicht!

:N:

Maar, ik doe ook een beetje ontdooien en dan met een vleesmes met scherpe punt en best wat kracht "snij" ik hem dan doormidden. De punt gebruik ik om een "ingang" te vinden. Heb nog nooit de rest terug ingevroren, want Yanthe eet een kilo per dag. Maar soms laat ik het wel een dag in de koelkast, en ze heeft ook een tijdje minder gekregen, en dan had ik over.

Wat je ook kunt doen, de volgende bestelling, is gewoon pakken van 500 gr kopen, die zijn er ook! :ok:
Ja, ik kan ook cb in 500 grams verpakking kopen, maar dat is naar verhouding behoorlijk duurder.
Ik ontdooi het vaak in de koelkast; s'morgens erin, s-avonds snijden. De kou die het afgeeft helpt ook nog om mijn koelkast minder hard te laten werken dus ik "bespaar" nog op energie ook ;-)
Je kunt het ook op het aanrecht ontdooien, mits de honden daar niet bij kunnen komen, dan gaat het harder. Tip: leg het op een handdoek, zodat het 'vocht'/ 'bloed' daarin trekt.
Als het sneller moet ontdooien.... neem je twee pannen die in elkaar passen. In de onderste pan doe je heet water. De kleinste pan zet je dan in de grootste, dus in het water. In die kleinste pan leg je dan dat wat moet ontdooien. Tussentijds af en toe het (kouder geworden) water vervangen door weer gloeiend heet water. Let op: het kan zijn dat het te snel ontdooid en dus wat gaat "garen", dat is niet de bedoeling.
Is nog altijd beter dan in de magnetron!

Groetjes,
Suzanne
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ja, zo doe ik het ook. Heb geen problemen met de KIVO, hihi. Het gaat hier als zoete broodjes over de toonbank :roll: .
Maar au bain marie lijkt me niet de beste oplossing voor het weer opdelen en terug invriezen ;-)
Haha, grappig, ik maak ook gebruik van de koelingskwaliteiten, haha, maar daardoor ontdooit het wel never...zucht.
Doe ook vaak s'nachts een afgesneden maar nog gedeeltelijk bevroren bok in de bak, deksel er op tegn de vliegen, en dan dooit het overnacht tot een koele hap. Maar helaas vergeet ik vaak op tijd uit de vriezer te halen, dus de "bain marie" doet hier overuren draaien!
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Kivo is ook verkrijgbaar in pondsverpakkingen hoor
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Je kan het voer makkelijk 3 dagen overhouden in de koelkast.
Ik weet niet hoeveel je per dag voert, maar als het een derde kilo is, kan je een kilo gewoon helemaal ontdooien en in bakjes in de koelkast bewaren.
Ik gebruik daar van die Johma-bakjes voor.

Als ik een rol CB moet verdelen, pak ik gewoon een houtzaag.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Hier gaat er 2 kilo per dag door dus ik heb dat probleem niet.

Ik haal 2 keer per week vlees en dat blijft gewoon in de koelkast. Daar gebeurt echt niets mee.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”