Nanna schreef:Paulala schreef:Nanna schreef:Paulala schreef:
Helaas heb ik nog geen ECHT mooie foto's van de honden.
Ik ben totaal niet tevreden over mijn simpele camera, en heb daarom ook geen zin meer om foto's te maken.
Als bovenstaande twee foto's met die camera zijn gemaakt, vind ik het alleszins meevallen. Ze zijn mooi scherp.
Helaas heb ik voor elke scherpe foto, minstens 30 onscherpe!
Ik ook

Je fotografeert uiteindelijk geen doodstille paddestoel maar een hond.
Ja, bij bewegende onderwerpen zoals een hond is het risico op onscherpe foto's (dat de foto helemaal onscherp is, of dat het scherpe deel op de verkeerde plek ligt in de foto) een stuk groter. Dus dat je dan onscherpe foto's ertussen hebt is helemaal niets om je voor te schamen.
De satéprikacties van Nanna vind ik altijd wel leuk. Het zijn misschien geen topfoto's in de zin dat die zooooo ontzettend mooi en perfect zijn, maar dat hoeft ook helemaal niet. Een foto is goed als je er langer dan een seconde naar blijft kijken of dat de foto een emotie opwekt bij je.
De prikacties van Nanna doen mij altijd (glim)lachen dus dan is het voor mij een goede foto. Daarnaast blijf ik er altijd langer na kijken vol bewondering, want zelfs met 1 hond krijg ik dat niet voor elkaar.
Ik denk dat als je in de fotohoek een topic opent met je mooiste hondenfoto (waar iedereen dus zijn / haar mooiste hondenfoto in mag posten) dat je heel veel verschillende soorten foto's terug zal zien. Zelfs een foto die technisch niet goed is kan heel mooi zijn voor iemand. Stel dat dat net de laatste foto van een hond is, dan hecht je daar veel meer waarde aan de foto dan een buitenstaander. Het is dus ook smaakgebonden. En dan kan de gevorderde fotograaf / kenner of de prof fotograaf er wel een andere smaak op nahouden (zoals Monique zegt, dat klopt ook wel voor een deel), het gaat er uiteindelijk om of de foto aanspreekt bij de persoon voor wie die uiteindelijk gemaakt is.
Om de week maak ik foto's bij het waterwerken met onze hond. Die foto's maak ik van alles wat er zo'n beetje gebeurt. En een aantal daarvan zet ik op mijn website neer, zodat de personen die daar deelnamen de foto's eraf kunnen halen voor eigen gebruik. Afgelopen keer heb ik foto's gemaakt van een pup (die krijgen altijd extra aandacht bij mij, want daarvoor zijn ze gewoon te onweerstaanbaar

). Diegene die ik ontzettend mooi vind, vind de eigenaar van de pup zelf weer minder mooi. De eigenaar vindt van de laatste reeks een kopfoto weer de mooiste. Een foto kan artistiek nog zo mooi zijn, zolang de persoon voor wie de foto bedoeld is de foto niks aan vindt, is de foto waardeloos.
Oja, de mooiste hondenfoto die ik heb gemaakt is helaas niet van mijn eigen hond genomen. Dus nu moet ik mijn allermooiste hondenfoto nog overtreffen door een betere foto van Jaymz.