Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
melamine nu ook in hondenvoer
Moderator: moderatorteam
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
-
Mojuan
- Zeer actief
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
Mojuan
- Zeer actief
Dat is een goede vraag.ranetje schreef:Hoe komt iemand er eigenlijk achter of in het voer dat gegeven wordt ingredienten uit China zitten?
Want op een zak voer staat niet aangegeven waar de grondstoffen vandaan komen.
Dus de kans bestaat best dat er in brokken die in Nederland worden geproduceerd ook deze troep terecht is gekomen.
Als bijvoorbeeld het vleesmeel uit China komt, kan dat gewoon, niemand die het weet.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Fabrikanten weten als het goed is waar hun materiaal vandaan komt,dus kan het spoor na gegaan worden lijkt mij.ranetje schreef:Hoe komt iemand er eigenlijk achter of in het voer dat gegeven wordt ingredienten uit China zitten?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
miko
- Zeer actief
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik zou mijzelf toch maar beter laten inlichten.miko schreef:waar denk je dat KVV van gemaakt wordt ? van rund en kippevlees, koeien en kippen eten BROKKEN, brokken met dioxines en E stoffen en worden geent en volgeduwd met antibiotica en hormonen, en dat vlees komt in jou KVV en in mijn brokken.Gaia schreef:phiew, thank god kvv.
dus laat dat " phiew, thank god kvv" maar achterwege, er is geen speciaal weiland met biologische koetjes en kipjes die puur natuur opgroeien voor de pakjes KVV voor de hondjes, echt niet, het is hetzelfde vlees, maar dan rauw, wat in brokken zit, helaas.
-
Mojuan
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
leg eens uit dan? ik bedoel als je iemand zegt dat hij po*p praat, is het mischien ook handig om te vertellen hoe het dan wel zitValerie schreef:Ik zou mijzelf toch maar beter laten inlichten.miko schreef:waar denk je dat KVV van gemaakt wordt ? van rund en kippevlees, koeien en kippen eten BROKKEN, brokken met dioxines en E stoffen en worden geent en volgeduwd met antibiotica en hormonen, en dat vlees komt in jou KVV en in mijn brokken.Gaia schreef:phiew, thank god kvv.
dus laat dat " phiew, thank god kvv" maar achterwege, er is geen speciaal weiland met biologische koetjes en kipjes die puur natuur opgroeien voor de pakjes KVV voor de hondjes, echt niet, het is hetzelfde vlees, maar dan rauw, wat in brokken zit, helaas.
-
miko
- Zeer actief
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Op mijn basisschool vertelde ze al dat als je dingen zelf uitzoekt je het beter onthoudyamie schreef:
leg eens uit dan? ik bedoel als je iemand zegt dat hij po*p praat, is het mischien ook handig om te vertellen hoe het dan wel zit
Daarnaast bestaat er wel degelijk biologisch kvv zoals bandit en carnibest heeft ook een bio variant.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ah op mijn school vertelde ze altijd, dat als je het ergens niet mee eens was, je juist beter kon vertellen hoe jij vind dat het isValerie schreef:Op mijn basisschool vertelde ze al dat als je dingen zelf uitzoekt je het beter onthoudyamie schreef:
leg eens uit dan? ik bedoel als je iemand zegt dat hij po*p praat, is het mischien ook handig om te vertellen hoe het dan wel zit![]()
Daarnaast bestaat er wel degelijk biologisch kvv zoals bandit en carnibest heeft ook een bio variant.
-
miko
- Zeer actief
precies de reactie die ik verwacht had, echt waar.Valerie schreef:Op mijn basisschool vertelde ze al dat als je dingen zelf uitzoekt je het beter onthoudyamie schreef:
leg eens uit dan? ik bedoel als je iemand zegt dat hij po*p praat, is het mischien ook handig om te vertellen hoe het dan wel zit![]()
Wel de ideale zin om een discussie mee af te kappen in het kader van "ik weet het zelf ook niet", althans, die indruk wek je wel met dat soort dooddoeners.
-
Mojuan
- Zeer actief
Jouw manier van reageren roept deze reactie bij me op.miko schreef:nou, maak een ander dan eens wijzer...Paulala schreef:Zeg dat wel, laat jezelf eens beter voorlichten zeg.
Het is wel duidelijk dat je absoluut niet weet waar je over praat.
typisch toontje trouwens wat je aanslaat
Je praat alsof je precies weet hoe het allemaal zit.
Terwijl je alleen maar denkt dat je het weet.
Dat is waar ik me aan stoor.
Als je bijvoorbeeld had gezegd: "Volgens mij is het vlees in de brokken precies het zelfde vlees als in de kvv, en maakt het dus niet uit."
Dan was het heel anders over gekomen.
Het is heel de toon waarop je dingen neerzet waar ik moeite mee heb.
Je verkondigt de dingen die jij denkt, hebt ervaren en vindt als de waarheid.

- Marian4
- Actief
- Mijn ras(sen): chow chowXcollie?
Waar gaat dit nog over?
Ik vind dat als ik dierenvoeding koop dat dit ook dierenvoeding moet zijn(dit geldt voor alle dieren) en geen gif. Ik hoef niet zo nodig te weten waar het vandaan komt als het maar goed is. Ik denk dat niemand meer weet wat er allemaal in voedsel terecht komt. Het is het ene na het andere schandaal. Ikzelf eet geen vlees en probeer zo gezond mogelijk te eten. Mijn dieren zijn geen vegetariërs. Voor hen probeer ik zo goed mogelijk voedsel te kopen.
Waar het werkelijk om gaat is dat mensen tot zoiets in staat zijn en laten we vooral niet vergeten dat dit in het nieuws kwam omdat het over BONTHANDEL ging. Geen ontroostbare mensen die hun maatje kwijt zijn maar GELD

Ik vind dat als ik dierenvoeding koop dat dit ook dierenvoeding moet zijn(dit geldt voor alle dieren) en geen gif. Ik hoef niet zo nodig te weten waar het vandaan komt als het maar goed is. Ik denk dat niemand meer weet wat er allemaal in voedsel terecht komt. Het is het ene na het andere schandaal. Ikzelf eet geen vlees en probeer zo gezond mogelijk te eten. Mijn dieren zijn geen vegetariërs. Voor hen probeer ik zo goed mogelijk voedsel te kopen.
Waar het werkelijk om gaat is dat mensen tot zoiets in staat zijn en laten we vooral niet vergeten dat dit in het nieuws kwam omdat het over BONTHANDEL ging. Geen ontroostbare mensen die hun maatje kwijt zijn maar GELD
Groetjes Marian
www.tierschutzfoerderverein.de
www.tierschutzfoerderverein.de
- blacky
- Zeer actief
Ik lees dit stukje van Nanna iets anders. Volgens mij staat er dat er 1500 honden zijn overleden die nierstenen kregen. Terwijl ze werden gefokt voor de botten industrie. :N:
Daarnaast heeft Miko wel degelijk gelijk hoor. Het meel dat van die botten wordt gemaakt gaat door diervoeders. Die diervoeders worden hier aan onze dieren gegeven. Schapen, koeien, geiten enz. Deze dieren zijn ook voor de mensenlijke consumptie dus ook voor onze dieren die barfen of kvv krijgen.
Dus niet alleen onze dieren lopen gevaar maar ook wij. Ik eet n.l. ook vlees. En heel misschien zijn de honden die brokken eten wel beter af omdat dat goed verhit wordt.
Daarnaast heeft Miko wel degelijk gelijk hoor. Het meel dat van die botten wordt gemaakt gaat door diervoeders. Die diervoeders worden hier aan onze dieren gegeven. Schapen, koeien, geiten enz. Deze dieren zijn ook voor de mensenlijke consumptie dus ook voor onze dieren die barfen of kvv krijgen.
Dus niet alleen onze dieren lopen gevaar maar ook wij. Ik eet n.l. ook vlees. En heel misschien zijn de honden die brokken eten wel beter af omdat dat goed verhit wordt.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- blacky
- Zeer actief
Ik lees nergens dat de honden brokken kregen hoor.Gollum schreef:Ja daarom zijn er al 1500 gestorven, omdat hun brokken zo goed verhit warenblacky schreef: Dus niet alleen onze dieren lopen gevaar maar ook wij. Ik eet n.l. ook vlees. En heel misschien zijn de honden die brokken eten wel beter af omdat dat goed verhit wordt.
En lezen is voor mij geen echt probleem. Interpreteren is weer een ander verhaal denk ik. Ja de honden die gefokt werden voor de botindustrie zijn overleden aan nierstenen dat staat er toch echt hoor.
Maar ja als 1500 honden wel te achterhalen zijn in een land waar honden nog gefokt worden om op te eten. Maar het nogal moeilijk is om te achterhalen hoeveel babby's er zijn overleden aan melamine dan is dit hele stukje voor mij een broodje aap verhaal.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
nou,zo te zien heb je toch wel leesproblemen;ze werden gefokt voor de BONTindustrie.blacky schreef:Ik lees nergens dat de honden brokken kregen hoor.Gollum schreef:Ja daarom zijn er al 1500 gestorven, omdat hun brokken zo goed verhit warenblacky schreef: Dus niet alleen onze dieren lopen gevaar maar ook wij. Ik eet n.l. ook vlees. En heel misschien zijn de honden die brokken eten wel beter af omdat dat goed verhit wordt.
En lezen is voor mij geen echt probleem. Interpreteren is weer een ander verhaal denk ik. Ja de honden die gefokt werden voor de botindustrie zijn overleden aan nierstenen dat staat er toch echt hoor.
Maar ja als 1500 honden wel te achterhalen zijn in een land waar honden nog gefokt worden om op te eten. Maar het nogal moeilijk is om te achterhalen hoeveel babby's er zijn overleden aan melamine dan is dit hele stukje voor mij een broodje aap verhaal.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Golden Stanley
Lees dit even door. De onderste link '15 honden opgefokt voor hun vacht de dupe':blacky schreef:Ik lees nergens dat de honden brokken kregen hoor.Gollum schreef:Ja daarom zijn er al 1500 gestorven, omdat hun brokken zo goed verhit warenblacky schreef: Dus niet alleen onze dieren lopen gevaar maar ook wij. Ik eet n.l. ook vlees. En heel misschien zijn de honden die brokken eten wel beter af omdat dat goed verhit wordt.
http://rauwevoedingvoorhonden.yourbb.nl ... .php?t=290
Dit is dus een vervolg op het eerdere melamineschandaal, dat al vanaf 2006 tot aan nu in Amerika speelt. Melamine afkomstig van twee leveranciers uit China.
http://rauwevoedingvoorhonden.yourbb.nl ... c.php?t=82
Broodje aap absoluut niet.
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
heel simpel ...yamie schreef:leg eens uit dan? ik bedoel als je iemand zegt dat hij po*p praat, is het mischien ook handig om te vertellen hoe het dan wel zitValerie schreef:Ik zou mijzelf toch maar beter laten inlichten.miko schreef:waar denk je dat KVV van gemaakt wordt ? van rund en kippevlees, koeien en kippen eten BROKKEN, brokken met dioxines en E stoffen en worden geent en volgeduwd met antibiotica en hormonen, en dat vlees komt in jou KVV en in mijn brokken.Gaia schreef:phiew, thank god kvv.
In brokken zit geen vlees

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
het is oud nieuws, dit gebeurt al jaren
omdat melanine ( en eigenlijk het afval ) hetzelfde "voedingspercentage" aangeeft als goede grondstoffen zoals graan en rijst, frauderende fabrikanten dachten door de stijgende prijzen van graan en rijst slim te zijn om melanine afval te gebruiken ipv rijst en graan.
gebeurt al veel langer, zowel in dierenvoeding als in mensenvoeding, alleen komt men er soms wel achter en soms niet , en pas sinds vorig jaar geloof ik , wordt er strenger op gecontroleerd.
omdat melanine ( en eigenlijk het afval ) hetzelfde "voedingspercentage" aangeeft als goede grondstoffen zoals graan en rijst, frauderende fabrikanten dachten door de stijgende prijzen van graan en rijst slim te zijn om melanine afval te gebruiken ipv rijst en graan.
gebeurt al veel langer, zowel in dierenvoeding als in mensenvoeding, alleen komt men er soms wel achter en soms niet , en pas sinds vorig jaar geloof ik , wordt er strenger op gecontroleerd.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
Golden Stanley
Het is pas sinds 2006 dat honden en katten letterlijk met bosjes neervallen, dus toevallig er achter komen omdat er toevallig op gecontroleerd wordt, is ook weer niet het geval.Podenji schreef:het is oud nieuws, dit gebeurt al jaren
Voorheen in 2004 met bv. Diamond in Engeland ging het om vage klachten en pas bij de laatste partijen met dodelijke afloop.
Er wordt veel te veel gerommeld met diervoeding, omdat ze zulke grote en foute ladingen niet kwijt kunnen in de menselijke voeding en juist diervoeding nauwelijks wordt gecontroleerd. Pas vanaf 2007 hebben onafhankelijke laboratoria, die niets met de FDA te maken hadden, nog veel meer ellende terug gevonden in brokvoeding van zeer bekende merken. Zelfs een merk als Canidae stond op de schopstoel. Ging niet alleen om melamine.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
dat zeg ik ook nergensGolden Stanley schreef:Het is pas sinds 2006 dat honden en katten letterlijk met bosjes neervallen, dus toevallig er achter komen omdat er toevallig op gecontroleerd wordt, is ook weer niet het geval.Podenji schreef:het is oud nieuws, dit gebeurt al jaren
gebeurt al veel langer, zowel in dierenvoeding als in mensenvoeding, alleen komt men er soms wel achter en soms niet , en pas sinds vorig jaar geloof ik , wordt er strenger op gecontroleerd.![]()
Voorheen in 2004 met bv. Diamond in Engeland ging het om vage klachten en pas bij de laatste partijen met dodelijke afloop.
Er wordt veel te veel gerommeld met diervoeding, omdat ze zulke grote en foute ladingen niet kwijt kunnen in de menselijke voeding en juist diervoeding nauwelijks wordt gecontroleerd. Pas vanaf 2007 hebben onafhankelijke laboratoria, die niets met de FDA te maken hadden, nog veel meer ellende terug gevonden in brokvoeding van zeer bekende merken. Zelfs een merk als Canidae stond op de schopstoel. Ging niet alleen om melamine.
en je wilt niet weten wat er allemaal gebeurt met diervoeding EN mensenvoeding , alsje dat weet eet je niets meer, ook niets biologisch
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
dat is niet waar. in een goede brok zit maximaal 25 tot 30% vleesmeel, de rest is vulmiddel. in sommige kvv's zit wel graan maar nooit zoveel als ik brok, dat komt nog niet aan de 25%.Inge O schreef:in brokken zit evenveel of even weing vlees als in de goedkopere kvv's.Hayley84 schreef:heel simpel ...yamie schreef:leg eens uit dan? ik bedoel als je iemand zegt dat hij po*p praat, is het mischien ook handig om te vertellen hoe het dan wel zitValerie schreef: Ik zou mijzelf toch maar beter laten inlichten.
In brokken zit geen vlees

-
Golden Stanley
Dat wil ik juist graag wel weten en kenbaar maken. Is ook 1 van de redenen dat mijn honden geen commerciële voeding meer krijgen.Podenji schreef:dat zeg ik ook nergensGolden Stanley schreef:Het is pas sinds 2006 dat honden en katten letterlijk met bosjes neervallen, dus toevallig er achter komen omdat er toevallig op gecontroleerd wordt, is ook weer niet het geval.Podenji schreef:het is oud nieuws, dit gebeurt al jaren
gebeurt al veel langer, zowel in dierenvoeding als in mensenvoeding, alleen komt men er soms wel achter en soms niet , en pas sinds vorig jaar geloof ik , wordt er strenger op gecontroleerd.![]()
Er wordt veel te veel gerommeld met diervoeding, omdat ze zulke grote en foute ladingen niet kwijt kunnen in de menselijke voeding en juist diervoeding nauwelijks wordt gecontroleerd. Pas vanaf 2007 hebben onafhankelijke laboratoria, die niets met de FDA te maken hadden, nog veel meer ellende terug gevonden in brokvoeding van zeer bekende merken. Zelfs een merk als Canidae stond op de schopstoel. Ging niet alleen om melamine.![]()
en je wilt niet weten wat er allemaal gebeurt met diervoeding EN mensenvoeding , alsje dat weet eet je niets meer, ook niets biologisch
TARAK