Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

melamine nu ook in hondenvoer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Niet te geloven.....nu ook al in hondenvoer...... :denken: :evil:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

bij de dieren die voor de bontindustrie werden gefokt
Vind ik veel erger. Waarom weet ik niet misschien omdat mijn honden geen voer krijgen uit China.
Afbeelding
gevni havanezers
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Gelukkig voer ik mijn honden helemaal geen commercieel voer.
Stuk veiliger, er is elke keer wel weer wat met hondenvoer aan de hand.

Maar ik vind het toch echt steeds gekker worden hoor.
Je snapt toch niet dat ze niet heel erg voorzichtig zijn geworden na de sterfgevallen bij baby's.
:zweep:
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

phiew, thank god kvv.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hoe komt iemand er eigenlijk achter of in het voer dat gegeven wordt ingredienten uit China zitten? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mojuan
Zeer actief

ranetje schreef:Hoe komt iemand er eigenlijk achter of in het voer dat gegeven wordt ingredienten uit China zitten? :denken:
Dat is een goede vraag.
Want op een zak voer staat niet aangegeven waar de grondstoffen vandaan komen.
Dus de kans bestaat best dat er in brokken die in Nederland worden geproduceerd ook deze troep terecht is gekomen.
Als bijvoorbeeld het vleesmeel uit China komt, kan dat gewoon, niemand die het weet.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

ranetje schreef:Hoe komt iemand er eigenlijk achter of in het voer dat gegeven wordt ingredienten uit China zitten? :denken:
Fabrikanten weten als het goed is waar hun materiaal vandaan komt,dus kan het spoor na gegaan worden lijkt mij.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

nvt
Laatst gewijzigd door miko op 21 okt 2008 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

miko schreef:
Gaia schreef:phiew, thank god kvv.
waar denk je dat KVV van gemaakt wordt ? van rund en kippevlees, koeien en kippen eten BROKKEN, brokken met dioxines en E stoffen en worden geent en volgeduwd met antibiotica en hormonen, en dat vlees komt in jou KVV en in mijn brokken.

dus laat dat " phiew, thank god kvv" maar achterwege, er is geen speciaal weiland met biologische koetjes en kipjes die puur natuur opgroeien voor de pakjes KVV voor de hondjes, echt niet, het is hetzelfde vlees, maar dan rauw, wat in brokken zit, helaas.
Ik zou mijzelf toch maar beter laten inlichten.
Mojuan
Zeer actief

Zeg dat wel, laat jezelf eens beter voorlichten zeg.
Het is wel duidelijk dat je absoluut niet weet waar je over praat.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Valerie schreef:
miko schreef:
waar denk je dat KVV van gemaakt wordt ? van rund en kippevlees, koeien en kippen eten BROKKEN, brokken met dioxines en E stoffen en worden geent en volgeduwd met antibiotica en hormonen, en dat vlees komt in jou KVV en in mijn brokken.

dus laat dat " phiew, thank god kvv" maar achterwege, er is geen speciaal weiland met biologische koetjes en kipjes die puur natuur opgroeien voor de pakjes KVV voor de hondjes, echt niet, het is hetzelfde vlees, maar dan rauw, wat in brokken zit, helaas.
leg eens uit dan? ik bedoel als je iemand zegt dat hij po*p praat, is het mischien ook handig om te vertellen hoe het dan wel zit :wink:
miko
Zeer actief

Paulala schreef:Zeg dat wel, laat jezelf eens beter voorlichten zeg.
nou, maak een ander dan eens wijzer...
typisch toontje trouwens wat je aanslaat :ok:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

yamie schreef:
leg eens uit dan? ik bedoel als je iemand zegt dat hij po*p praat, is het mischien ook handig om te vertellen hoe het dan wel zit :wink:
Op mijn basisschool vertelde ze al dat als je dingen zelf uitzoekt je het beter onthoud :wink:
Daarnaast bestaat er wel degelijk biologisch kvv zoals bandit en carnibest heeft ook een bio variant.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Valerie schreef:
yamie schreef:
Op mijn basisschool vertelde ze al dat als je dingen zelf uitzoekt je het beter onthoud :wink:
Daarnaast bestaat er wel degelijk biologisch kvv zoals bandit en carnibest heeft ook een bio variant.
ah op mijn school vertelde ze altijd, dat als je het ergens niet mee eens was, je juist beter kon vertellen hoe jij vind dat het is :mrgreen:
miko
Zeer actief

Valerie schreef:
yamie schreef:
precies de reactie die ik verwacht had, echt waar.
Wel de ideale zin om een discussie mee af te kappen in het kader van "ik weet het zelf ook niet", althans, die indruk wek je wel met dat soort dooddoeners.
Mojuan
Zeer actief

miko schreef:
Paulala schreef:Zeg dat wel, laat jezelf eens beter voorlichten zeg.
nou, maak een ander dan eens wijzer...
typisch toontje trouwens wat je aanslaat :ok:
Jouw manier van reageren roept deze reactie bij me op.
Je praat alsof je precies weet hoe het allemaal zit.
Terwijl je alleen maar denkt dat je het weet.
Dat is waar ik me aan stoor.

Als je bijvoorbeeld had gezegd: "Volgens mij is het vlees in de brokken precies het zelfde vlees als in de kvv, en maakt het dus niet uit."

Dan was het heel anders over gekomen.

Het is heel de toon waarop je dingen neerzet waar ik moeite mee heb.
Je verkondigt de dingen die jij denkt, hebt ervaren en vindt als de waarheid.
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Waar gaat dit nog over?
Ik vind dat als ik dierenvoeding koop dat dit ook dierenvoeding moet zijn(dit geldt voor alle dieren) en geen gif. Ik hoef niet zo nodig te weten waar het vandaan komt als het maar goed is. Ik denk dat niemand meer weet wat er allemaal in voedsel terecht komt. Het is het ene na het andere schandaal. Ikzelf eet geen vlees en probeer zo gezond mogelijk te eten. Mijn dieren zijn geen vegetariërs. Voor hen probeer ik zo goed mogelijk voedsel te kopen.

Waar het werkelijk om gaat is dat mensen tot zoiets in staat zijn en laten we vooral niet vergeten dat dit in het nieuws kwam omdat het over BONTHANDEL ging. Geen ontroostbare mensen die hun maatje kwijt zijn maar GELD

:evil:

:jank: :jank:
blacky
Zeer actief

Ik lees dit stukje van Nanna iets anders. Volgens mij staat er dat er 1500 honden zijn overleden die nierstenen kregen. Terwijl ze werden gefokt voor de botten industrie. :N:

Daarnaast heeft Miko wel degelijk gelijk hoor. Het meel dat van die botten wordt gemaakt gaat door diervoeders. Die diervoeders worden hier aan onze dieren gegeven. Schapen, koeien, geiten enz. Deze dieren zijn ook voor de mensenlijke consumptie dus ook voor onze dieren die barfen of kvv krijgen.

Dus niet alleen onze dieren lopen gevaar maar ook wij. Ik eet n.l. ook vlees. En heel misschien zijn de honden die brokken eten wel beter af omdat dat goed verhit wordt.
Afbeelding
gevni havanezers
marian*
Erelid
Contacteer:

blacky schreef: Terwijl ze werden gefokt voor de botten industrie. :N:
De chemische stof veroorzaakte nierstenen bij de dieren die voor de bontindustrie werden gefokt.

Scheelt een paar letters :wink:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

blacky schreef: Dus niet alleen onze dieren lopen gevaar maar ook wij. Ik eet n.l. ook vlees. En heel misschien zijn de honden die brokken eten wel beter af omdat dat goed verhit wordt.
Ja daarom zijn er al 1500 gestorven, omdat hun brokken zo goed verhit waren :roll:
blacky
Zeer actief

Gollum schreef:
blacky schreef: Dus niet alleen onze dieren lopen gevaar maar ook wij. Ik eet n.l. ook vlees. En heel misschien zijn de honden die brokken eten wel beter af omdat dat goed verhit wordt.
Ja daarom zijn er al 1500 gestorven, omdat hun brokken zo goed verhit waren :roll:
Ik lees nergens dat de honden brokken kregen hoor.

En lezen is voor mij geen echt probleem. Interpreteren is weer een ander verhaal denk ik. Ja de honden die gefokt werden voor de botindustrie zijn overleden aan nierstenen dat staat er toch echt hoor.

Maar ja als 1500 honden wel te achterhalen zijn in een land waar honden nog gefokt worden om op te eten. Maar het nogal moeilijk is om te achterhalen hoeveel babby's er zijn overleden aan melamine dan is dit hele stukje voor mij een broodje aap verhaal.
Afbeelding
gevni havanezers
marian*
Erelid
Contacteer:

blacky schreef:
Gollum schreef:

En lezen is voor mij geen echt probleem. Interpreteren is weer een ander verhaal denk ik. Ja de honden die gefokt werden voor de botindustrie zijn overleden aan nierstenen dat staat er toch echt hoor.

Maar ja als 1500 honden wel te achterhalen zijn in een land waar honden nog gefokt worden om op te eten. Maar het nogal moeilijk is om te achterhalen hoeveel babby's er zijn overleden aan melamine dan is dit hele stukje voor mij een broodje aap verhaal.
nou,zo te zien heb je toch wel leesproblemen;ze werden gefokt voor de BONTindustrie.
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

blacky schreef:
Gollum schreef:

Lees dit even door. De onderste link '15 honden opgefokt voor hun vacht de dupe':
http://rauwevoedingvoorhonden.yourbb.nl ... .php?t=290

Dit is dus een vervolg op het eerdere melamineschandaal, dat al vanaf 2006 tot aan nu in Amerika speelt. Melamine afkomstig van twee leveranciers uit China.
http://rauwevoedingvoorhonden.yourbb.nl ... c.php?t=82

Broodje aap absoluut niet. :neenee: :wink:
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

yamie schreef:
Valerie schreef:
miko schreef:

heel simpel ...

In brokken zit geen vlees :mrgreen:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

het is oud nieuws, dit gebeurt al jaren
omdat melanine ( en eigenlijk het afval ) hetzelfde "voedingspercentage" aangeeft als goede grondstoffen zoals graan en rijst, frauderende fabrikanten dachten door de stijgende prijzen van graan en rijst slim te zijn om melanine afval te gebruiken ipv rijst en graan.
gebeurt al veel langer, zowel in dierenvoeding als in mensenvoeding, alleen komt men er soms wel achter en soms niet , en pas sinds vorig jaar geloof ik , wordt er strenger op gecontroleerd.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Golden Stanley

Podenji schreef:het is oud nieuws, dit gebeurt al jaren
omdat melanine ( en eigenlijk het afval ) hetzelfde "voedingspercentage" aangeeft als goede grondstoffen zoals graan en rijst, frauderende fabrikanten dachten door de stijgende prijzen van graan en rijst slim te zijn om melanine afval te gebruiken ipv rijst en graan.
gebeurt al veel langer, zowel in dierenvoeding als in mensenvoeding, alleen komt men er soms wel achter en soms niet , en pas sinds vorig jaar geloof ik , wordt er strenger op gecontroleerd.
Het is pas sinds 2006 dat honden en katten letterlijk met bosjes neervallen, dus toevallig er achter komen omdat er toevallig op gecontroleerd wordt, is ook weer niet het geval. :denken:
Voorheen in 2004 met bv. Diamond in Engeland ging het om vage klachten en pas bij de laatste partijen met dodelijke afloop.
Er wordt veel te veel gerommeld met diervoeding, omdat ze zulke grote en foute ladingen niet kwijt kunnen in de menselijke voeding en juist diervoeding nauwelijks wordt gecontroleerd. Pas vanaf 2007 hebben onafhankelijke laboratoria, die niets met de FDA te maken hadden, nog veel meer ellende terug gevonden in brokvoeding van zeer bekende merken. Zelfs een merk als Canidae stond op de schopstoel. Ging niet alleen om melamine.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Golden Stanley schreef:
Het is pas sinds 2006 dat honden en katten letterlijk met bosjes neervallen, dus toevallig er achter komen omdat er toevallig op gecontroleerd wordt, is ook weer niet het geval. :denken:
Voorheen in 2004 met bv. Diamond in Engeland ging het om vage klachten en pas bij de laatste partijen met dodelijke afloop.
Er wordt veel te veel gerommeld met diervoeding, omdat ze zulke grote en foute ladingen niet kwijt kunnen in de menselijke voeding en juist diervoeding nauwelijks wordt gecontroleerd. Pas vanaf 2007 hebben onafhankelijke laboratoria, die niets met de FDA te maken hadden, nog veel meer ellende terug gevonden in brokvoeding van zeer bekende merken. Zelfs een merk als Canidae stond op de schopstoel. Ging niet alleen om melamine.
dat zeg ik ook nergens :wink:
en je wilt niet weten wat er allemaal gebeurt met diervoeding EN mensenvoeding , alsje dat weet eet je niets meer, ook niets biologisch :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Inge O schreef:
Hayley84 schreef:
yamie schreef:
Valerie schreef: Ik zou mijzelf toch maar beter laten inlichten.
heel simpel ...

In brokken zit geen vlees :mrgreen:
in brokken zit evenveel of even weing vlees als in de goedkopere kvv's.
dat is niet waar. in een goede brok zit maximaal 25 tot 30% vleesmeel, de rest is vulmiddel. in sommige kvv's zit wel graan maar nooit zoveel als ik brok, dat komt nog niet aan de 25%.
Afbeelding
Golden Stanley

Podenji schreef:
Golden Stanley schreef:
dat zeg ik ook nergens :wink:
en je wilt niet weten wat er allemaal gebeurt met diervoeding EN mensenvoeding , alsje dat weet eet je niets meer, ook niets biologisch :wink:
Dat wil ik juist graag wel weten en kenbaar maken. Is ook 1 van de redenen dat mijn honden geen commerciële voeding meer krijgen.
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Inge O schreef:in brokken zit evenveel of even weing vlees als in de goedkopere kvv's.
:smile:

in brokken zit 0% ECHT vlees
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”