Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

barf gewend en niet echt barfgewende hond

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

barf gewend en niet echt barfgewende hond

Ongelezen bericht door blondie »

Die teef die ik erbij heb kreeg regelmatig rauwe botten ed (trouwens goed te zien aan de stralend witte tanden en scherpe tanden en ferme kaken :N: ) mijn reu kreeg niet echt vaak rauw, afgezien van parmabone en kalfspezen ed..
Nu gaf ik ze gister rauwe kippenbouten.. Bluf was echt kraak, hap kraak slik weg.. Finn ging in de woonkamer liggen en begon rustig aan het vlees te kluiven, knagen aan het bot etc.
Uit voorzorg heb ik Bluf direct maar een tweede bout gegeven, en heb de deuren maar dichtgedaan zodat ze niet bij elkaar zouden komen.. (misschien ben ik te voorzichtig hoor...)

Vraag 1, dat zij zo snel (vr)eet, ligt dat aan het feit dat ze uit een roedeltje van vier komt?? en daaruitvoortvloeiend, Finn neemt echt de tijd met opeten.. hij werd altijd al alleen gevoerd..

Met gewoon brokvoeren uit de bakken blijf ik ook uit voorzorg er nog bij.. is dit nu echt nog nodig of kan ik erop vertrouwen dat dat ook goed gaat?
Bluf krijgt aan de ene kant haar bak met voer Finn aan de andere kant, samen wat lekkers geven gaat ook goed.. geen gegrauw lip optrekken of wat dan ook..
Maar feit blijft wel dat madam echt alles in een mum opvreet en dat Finn.. tsja Finn eet als een Fransman, die geniet van zijn eten :mrgreen:

Overigens eet Finn ook het bot op.. dus hij weet er wel mee om te gaan, maar score was 3 bouten voor Bluf slechts 2 voor Finn.. :pffff:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Waarom zou je risico's nemen? Gewoon erbij blijven en niet aan elkaars eten laten komen. Maar Finn gaat wel sneller eten nu hoor ;-)
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik zou het risico ook sowieso niet nemen.
Gewoon erbij blijven of apart voeren.
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik zou ze apart van elkaar zetten, totdat de nieuwe gewend is aan al het vlees/bot. Dan pas in een tuin ver uit elkaar en er voorlopig bij blijven.
Ook als ze brok krijgen. Dan hoeft ze niet zo te schrokken. Whooper eet ook veel langzamer. Hem hou ik altijd op een afstand in de gaten.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Waarom risico lopen :19:
blondie
Zeer actief

ze komen niet aan elkaars eten, en als alles zo goed als op is merkte ik vandaag dat zij het restje van zijn bord mag likken.. .. en de kippenbotten heb ik beiden uit de hand gegeven.. ze komen niets tekort en de een krijgt niet meer of minder dan de ander.. dus vanuit die visie hoeven ze elkaar ook niet in de haren te vliegen..
Ze regelen het zelf ook prima, idem met objecten in de bek.. uit voorzorg zoals men zegt geen balletjes meenemen.. nou dan zoeken ze toch een tak om elkaar uit te dagen .. en een grom begrijpen ze beiden van elkaar.. ja dus idd, waarom risico..soms denk je moeilijker dan het eigenlijk is..
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Hier krijgen zo ook nog steeds apart eten. Reina is in de loop van de tijd minder gaan schrokken en Rock is sneller gaan eten dus ze zijn tegenwoordig gelijk klaar. De eerste maanden hield ik nog nauwlettend de deur dicht maar dat is nu helemaal niet meer nodig :wink:
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Hier eten ze naast elkaar in de tuin, in het begin wou janus nog wel eens iets afpakken van Spike maar tegenwoordig gebeurd dat helemaal niet meer.
blondie
Zeer actief

alm@ schreef:Hier krijgen zo ook nog steeds apart eten. Reina is in de loop van de tijd minder gaan schrokken en Rock is sneller gaan eten dus ze zijn tegenwoordig gelijk klaar. De eerste maanden hield ik nog nauwlettend de deur dicht maar dat is nu helemaal niet meer nodig :wink:
OHW haha dan ga ik wel erg voortvarend .. hier gelijk samen in de schuur waar de voerbakken staan..ik er wel tussen
en in mijn kleine keukentje krijgen ze ook ieder hun bord met restje groenten en vlees..de waterbak ertussen en ik erachter..
ze tonen geen agressie naar elkaar en als de teef eerder klaar is richt ze zich tot mij dus, gaat wel prima eigenlijk..
maar met de echte botten het echte lekkere houd ik ze toch maar liever wel van elkaar, alhoewel ze dan ook duidelijk hun eigen plek zoeken
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

blondie schreef:
alm@ schreef:Hier krijgen zo ook nog steeds apart eten. Reina is in de loop van de tijd minder gaan schrokken en Rock is sneller gaan eten dus ze zijn tegenwoordig gelijk klaar. De eerste maanden hield ik nog nauwlettend de deur dicht maar dat is nu helemaal niet meer nodig :wink:
OHW haha dan ga ik wel erg voortvarend .. hier gelijk samen in de schuur waar de voerbakken staan..ik er wel tussen
en in mijn kleine keukentje krijgen ze ook ieder hun bord met restje groenten en vlees..de waterbak ertussen en ik erachter..
ze tonen geen agressie naar elkaar en als de teef eerder klaar is richt ze zich tot mij dus, gaat wel prima eigenlijk..
maar met de echte botten het echte lekkere houd ik ze toch maar liever wel van elkaar, alhoewel ze dan ook duidelijk hun eigen plek zoeken
Reina had in het begin erge baknijd. Als ze dat niet had gehad was ik waarschijnlijk ook wel makkelijker geweest :wink:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

alm@ schreef:
blondie schreef:
Reina had in het begin erge baknijd. Als ze dat niet had gehad was ik waarschijnlijk ook wel makkelijker geweest :wink:
Oh dat geloof ik, Finn heeft naar mij toe ook geen baknijd en vanmorgen klopte ik hem op de zij weer en bluf ook fijn he zo lekker eten! beiden gaven een kwispel dus van haar weet ik nu ook dat ik gewoon bij haar kan komen zonder gegrom of gesnauw.. toch wel prettig om te weten..
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”