Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kruising Berner/Rottweiler

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Sommige honden hebben een uitstraling waar je direct verliefd op bent, en dit is er één van :ok:
Afbeelding
Groetjes Marja
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Een vriendin van mij heeft dezelfde kruising.. Leuke hond :ok:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Dat is een leuke kruising :ok: Weet je iets van het karakter?
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Mooie dame!
Is ze zo fors gebouwd of is ze ook een beetje dik?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Hele mooie hond, maar ik vind het geen leuke kruising qua karakter en ook niet qua gezondheid.
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

bernersennenfan schreef:Hele mooie hond, maar ik vind het geen leuke kruising qua karakter ........
Nanna schreef:Ze is erg lief en makkelijk.
:denken:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tekkel schreef:
bernersennenfan schreef:Hele mooie hond, maar ik vind het geen leuke kruising qua karakter ........
Nanna schreef:Ze is erg lief en makkelijk.
:denken:
tja, mischien deze wel, en dat kan ook gewoon, maar ik denk dat bernersennenfan bedoeld, dat uit zo'n kruising, behoorlijk sterke, zelfstandige en ook wel scherpe honden kunnen komen. iig geen kruising die ik zou promoten ( voor zover ik uberhaupt een kruising promoot :mrgreen: )
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Nanna schreef:
bernersennenfan schreef:Hele mooie hond, maar ik vind het geen leuke kruising qua karakter en ook niet qua gezondheid.
Volgens mij is het een teruggreep naar het verleden, toen de Rottweiler en de Berner sowieso enorm aan elkaar gerelateerd waren ;-)
Echt een kruising tussen twee honden die mijlenver uit elkaar liggen vind ik het niet :mrgreen:
Wat ik ervan weet is dat de Rottweiler en Berner inderdaad een soort van familie zijn.
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Nanna schreef:
bernersennenfan schreef:Hele mooie hond, maar ik vind het geen leuke kruising qua karakter en ook niet qua gezondheid.
Volgens mij is het een teruggreep naar het verleden, toen de Rottweiler en de Berner sowieso enorm aan elkaar gerelateerd waren ;-)
Echt een kruising tussen twee honden die mijlenver uit elkaar liggen vind ik het niet :mrgreen:
Klopt Berner is vroeger ook gebruikt met de Rottweiler.
Snap ook niet zo goed waarom het karakter van deze kruising nu niet 'leuk' zou zijn.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Grappig ik ken ook zo een kruising :mrgreen: Maar dat is echt net een hele grote rottweiler!! Heel mooi slank, alleen zijn bovenkant van de kop had wat weg van de berner :smile:
jidde

Degene die ik ken was een prachtbeest! Intacte reu van 5 jar die gewoon zelfs met intacte reuen kon! En dat voor een mix met rottweiler.
Alleen ik had sterk de indruk dat zijn heupen niet goed waren, ze stonden erg gekanteld leek wel :denken:
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb het gelezen dat deze een lief en rustig karakter heeft,dat is heel mooi en ben ik erg blij om, want dan kan ook anders zijn.
Rotweilers vind ik geweldige honden, laat dat duidelijk zijn, maar om een berner nou aan het lot over te laten aan kruising rotweiler/berner qua karakter? Nee, ik vind het gewoon jammer van het ras en absoluut ook andersom.
Ik vind een Rotweiler toch echt een tikje anders dan een berner, het is inderdaad familie; je ziet ook veel eigenschappen terug, maar ik vind een rotweiler vaak wel dominanter en scherper, dit is totaal niet negatief bedoeld, een karaktereigenschap.
Ik vind het jammer om dit in de berner te stoppen.
Een berner is wel waaks en wel scherp, maar op zijn/haar tijd. Dit duurt 'langer' als bij de rotweiler.
Andersom zou ik dit bij de rotweiler vinden.

Ik heb het dus over een kruising in het algemeen, wat Yamie ook schrijft.

Je weet niet wat hier uit komt, dat weet je nooit bij kruisingen.
Dit is het karakter, maar ik vind de gezondheid nog veel belangrijker.
Een berner is geen gezond ras en een rotweiler tja..ook zwaar en veel aanleg voor ED/HD.
Dat is nog steeds niet het ergste. Maar het belangrijkste is;
De ouders bij een kruising worden meestal(of nooit..) niet volgens de regels nagetrokken. Meestal worden er ook geen rontgenfoto's gemaakt..
Dát vind ik nog het ergste..
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
Degene die ik ken was een prachtbeest! Intacte reu van 5 jar die gewoon zelfs met intacte reuen kon! En dat voor een mix met rottweiler.
Alleen ik had sterk de indruk dat zijn heupen niet goed waren, ze stonden erg gekanteld leek wel :denken:
Dat bedoel ik.. :19:
Afbeelding
jidde

bernersennenfan schreef:
jidde schreef:
Zijn karakter was beter dan menig berner EN rottweiler hoor! Wel gigasterk (berners zijn dat ook) maar ook zo sociaal naar andere honden (niet alle berner en rottweiler reuen zijn dat)
Dat van die heupen denk ik alleen maar, hij lijkt er geen last van te hebben, hij springt niog steeds etc. Alleen heb ik idee dat zijn heupen gekanteld staan
Freggel16
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Freggel16 »

Ziet er leuk uit!
Made bij *Jolanda*
Afbeelding

Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

Zij kijkt kijkt wel "Bernerig" uit lieve kop :ok:
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Leuke hond om te zien :ok:
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

jidde schreef:
bernersennenfan schreef:
jidde schreef:
Zijn karakter was beter dan menig berner EN rottweiler hoor! Wel gigasterk (berners zijn dat ook) maar ook zo sociaal naar andere honden (niet alle berner en rottweiler reuen zijn dat)
Dat van die heupen denk ik alleen maar, hij lijkt er geen last van te hebben, hij springt niog steeds etc. Alleen heb ik idee dat zijn heupen gekanteld staan
Grin...gelukkig dan is het toch nog een voorbeeld qua karakter voor beide rassen :mrgreen:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Maar weten ze zeker dat er dan een Berner doorheen zit?
Soms vraag ik mij echt af hoe mensen 'verzinnen' wat voor rassen er in een kruising zitten.

Het kan ook aan mij liggen maar ik zie niks bernerachtigs aan deze hond?
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Deze Rottweiler vind ik er erg op lijken..
Afbeelding
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ja de rottweiler zie ik er ook wel in maar de berner?
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”