Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kruising Berner/Rottweiler
Moderator: moderatorteam
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Een vriendin van mij heeft dezelfde kruising.. Leuke hond 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
tja, mischien deze wel, en dat kan ook gewoon, maar ik denk dat bernersennenfan bedoeld, dat uit zo'n kruising, behoorlijk sterke, zelfstandige en ook wel scherpe honden kunnen komen. iig geen kruising die ik zou promoten ( voor zover ik uberhaupt een kruising promoottekkel schreef:bernersennenfan schreef:Hele mooie hond, maar ik vind het geen leuke kruising qua karakter ........Nanna schreef:Ze is erg lief en makkelijk.
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
Wat ik ervan weet is dat de Rottweiler en Berner inderdaad een soort van familie zijn.Nanna schreef:Volgens mij is het een teruggreep naar het verleden, toen de Rottweiler en de Berner sowieso enorm aan elkaar gerelateerd warenbernersennenfan schreef:Hele mooie hond, maar ik vind het geen leuke kruising qua karakter en ook niet qua gezondheid.
Echt een kruising tussen twee honden die mijlenver uit elkaar liggen vind ik het niet
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt Berner is vroeger ook gebruikt met de Rottweiler.Nanna schreef:Volgens mij is het een teruggreep naar het verleden, toen de Rottweiler en de Berner sowieso enorm aan elkaar gerelateerd warenbernersennenfan schreef:Hele mooie hond, maar ik vind het geen leuke kruising qua karakter en ook niet qua gezondheid.
Echt een kruising tussen twee honden die mijlenver uit elkaar liggen vind ik het niet
Snap ook niet zo goed waarom het karakter van deze kruising nu niet 'leuk' zou zijn.

-
jidde
-
jidde
Degene die ik ken was een prachtbeest! Intacte reu van 5 jar die gewoon zelfs met intacte reuen kon! En dat voor een mix met rottweiler.bernersennenfan schreef:Hele mooie hond, maar ik vind het geen leuke kruising qua karakter en ook niet qua gezondheid.
Alleen ik had sterk de indruk dat zijn heupen niet goed waren, ze stonden erg gekanteld leek wel
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb het gelezen dat deze een lief en rustig karakter heeft,dat is heel mooi en ben ik erg blij om, want dan kan ook anders zijn.
Rotweilers vind ik geweldige honden, laat dat duidelijk zijn, maar om een berner nou aan het lot over te laten aan kruising rotweiler/berner qua karakter? Nee, ik vind het gewoon jammer van het ras en absoluut ook andersom.
Ik vind een Rotweiler toch echt een tikje anders dan een berner, het is inderdaad familie; je ziet ook veel eigenschappen terug, maar ik vind een rotweiler vaak wel dominanter en scherper, dit is totaal niet negatief bedoeld, een karaktereigenschap.
Ik vind het jammer om dit in de berner te stoppen.
Een berner is wel waaks en wel scherp, maar op zijn/haar tijd. Dit duurt 'langer' als bij de rotweiler.
Andersom zou ik dit bij de rotweiler vinden.
Ik heb het dus over een kruising in het algemeen, wat Yamie ook schrijft.
Je weet niet wat hier uit komt, dat weet je nooit bij kruisingen.
Dit is het karakter, maar ik vind de gezondheid nog veel belangrijker.
Een berner is geen gezond ras en een rotweiler tja..ook zwaar en veel aanleg voor ED/HD.
Dat is nog steeds niet het ergste. Maar het belangrijkste is;
De ouders bij een kruising worden meestal(of nooit..) niet volgens de regels nagetrokken. Meestal worden er ook geen rontgenfoto's gemaakt..
Dát vind ik nog het ergste..
Rotweilers vind ik geweldige honden, laat dat duidelijk zijn, maar om een berner nou aan het lot over te laten aan kruising rotweiler/berner qua karakter? Nee, ik vind het gewoon jammer van het ras en absoluut ook andersom.
Ik vind een Rotweiler toch echt een tikje anders dan een berner, het is inderdaad familie; je ziet ook veel eigenschappen terug, maar ik vind een rotweiler vaak wel dominanter en scherper, dit is totaal niet negatief bedoeld, een karaktereigenschap.
Ik vind het jammer om dit in de berner te stoppen.
Een berner is wel waaks en wel scherp, maar op zijn/haar tijd. Dit duurt 'langer' als bij de rotweiler.
Andersom zou ik dit bij de rotweiler vinden.
Ik heb het dus over een kruising in het algemeen, wat Yamie ook schrijft.
Je weet niet wat hier uit komt, dat weet je nooit bij kruisingen.
Dit is het karakter, maar ik vind de gezondheid nog veel belangrijker.
Een berner is geen gezond ras en een rotweiler tja..ook zwaar en veel aanleg voor ED/HD.
Dat is nog steeds niet het ergste. Maar het belangrijkste is;
De ouders bij een kruising worden meestal(of nooit..) niet volgens de regels nagetrokken. Meestal worden er ook geen rontgenfoto's gemaakt..
Dát vind ik nog het ergste..
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat bedoel ik..jidde schreef:Degene die ik ken was een prachtbeest! Intacte reu van 5 jar die gewoon zelfs met intacte reuen kon! En dat voor een mix met rottweiler.bernersennenfan schreef:Hele mooie hond, maar ik vind het geen leuke kruising qua karakter en ook niet qua gezondheid.
Alleen ik had sterk de indruk dat zijn heupen niet goed waren, ze stonden erg gekanteld leek wel
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

-
jidde
Zijn karakter was beter dan menig berner EN rottweiler hoor! Wel gigasterk (berners zijn dat ook) maar ook zo sociaal naar andere honden (niet alle berner en rottweiler reuen zijn dat)bernersennenfan schreef:Dat bedoel ik..jidde schreef:Degene die ik ken was een prachtbeest! Intacte reu van 5 jar die gewoon zelfs met intacte reuen kon! En dat voor een mix met rottweiler.bernersennenfan schreef:Hele mooie hond, maar ik vind het geen leuke kruising qua karakter en ook niet qua gezondheid.
Dat van die heupen denk ik alleen maar, hij lijkt er geen last van te hebben, hij springt niog steeds etc. Alleen heb ik idee dat zijn heupen gekanteld staan
-
Freggel16
- Zeer actief
- Contacteer:
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Grin...gelukkig dan is het toch nog een voorbeeld qua karakter voor beide rassenjidde schreef:Zijn karakter was beter dan menig berner EN rottweiler hoor! Wel gigasterk (berners zijn dat ook) maar ook zo sociaal naar andere honden (niet alle berner en rottweiler reuen zijn dat)bernersennenfan schreef:Dat bedoel ik..jidde schreef:Degene die ik ken was een prachtbeest! Intacte reu van 5 jar die gewoon zelfs met intacte reuen kon! En dat voor een mix met rottweiler.bernersennenfan schreef:Hele mooie hond, maar ik vind het geen leuke kruising qua karakter en ook niet qua gezondheid.
Dat van die heupen denk ik alleen maar, hij lijkt er geen last van te hebben, hij springt niog steeds etc. Alleen heb ik idee dat zijn heupen gekanteld staan

-
estelle
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel