Ja, allemaal heel inhoudelijk. Ik wilde echter dat anderen eens langs hun eigen meetlat zouden gaan liggenalm@ schreef:pammetje schreef:heb je ooit gehoord van hoogovens?Frenk schreef:Ik heb helemaal geen topic geopend over Hoogovenschrico schreef: Hoogovens
zou zeggen google het eens
misschien namelijk dat ze daar je plaat om kunnen smelten![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tjonge
Moderator: moderatorteam
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
het is je allang niet meer om de inhoud van het topioc te doen dus..Frenk schreef:Ik snap het heel goed, maar ik heb helemaal geen zin om me door deze dames uit dit topic te laten "wegjagen". Ik sta voor wat ik vind en zij maken hier niet de dienst uitMaryanne schreef:Precies, zeer vermoeiende topic
het is nu een welles nietus spelletje..

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- Frenk
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
Die snap ik niet?chrico schreef:Frenk schreef:Ik snap het heel goed, maar ik heb helemaal geen zin om me door deze dames uit dit topic te laten "wegjagen". Ik sta voor wat ik vind en zij maken hier niet de dienst uitMaryanne schreef:Precies, zeer vermoeiende topic![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu nog een tena lady en het spektakel is compleet

-
chrico
- Zeer actief
Misschien dat je die meetlat eens moet verplaatsen zodat er meer ruimte overblijft dat andere mensen ook een mening hebben en niet alleen jij die tot in den treure doorgaat en doorgaat.Frenk schreef:Nou nee, het spijt me, maar daar ben ik veel te koppig voor. Ik vind dat ik recht heb op mijn mening en ik vind de reacties daarop ver beneden alle peil. En dat blijf ik verdedigenkitty2 schreef:sjemig frenk, ga toch krassen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ach geef nou maar toe dat je gewoon van de aandacht geniet. Ik ben ook aardig koppig maar ik kan toch echt wel mijn eigen fouten en tekort komingen inzien. Maar op de een of andere manier kan jij niet bereikt worden. Ik zeg niet dat jij je mening moet bijstellen maar ik vind jou aardig weinig zelfkennis/reflectie bezitten.Frenk schreef:Nou nee, het spijt me, maar daar ben ik veel te koppig voor. Ik vind dat ik recht heb op mijn mening en ik vind de reacties daarop ver beneden alle peil. En dat blijf ik verdedigenkitty2 schreef:sjemig frenk, ga toch krassen
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Je hebt volkomen gelijkFrenk schreef:Ja, allemaal heel inhoudelijk. Ik wilde echter dat anderen eens langs hun eigen meetlat zouden gaan liggenalm@ schreef:pammetje schreef:heb je ooit gehoord van hoogovens?Frenk schreef: Ik heb helemaal geen topic geopend over Hoogovens
zou zeggen google het eens
misschien namelijk dat ze daar je plaat om kunnen smelten![]()

- Frenk
- Zeer actief
Aha, ik ga door en door en door? En ik zit hier tegen mezelf te kletsen, zeker?chrico schreef:Misschien dat je die meetlat eens moet verplaatsen zodat er meer ruimte overblijft dat andere mensen ook een mening hebben en niet alleen jij die tot in den treure doorgaat en doorgaat.Frenk schreef:Nou nee, het spijt me, maar daar ben ik veel te koppig voor. Ik vind dat ik recht heb op mijn mening en ik vind de reacties daarop ver beneden alle peil. En dat blijf ik verdedigenkitty2 schreef:sjemig frenk, ga toch krassen
Oh en ik uit geen beschuldigingen om ze vervolgens niet hard te maken.
En ik vind ook nog eens dat ik heel erg keurig reageer op alle aanvallen op mijn persoon en mijn hond

- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
-
chrico
- Zeer actief
Je reageerd keurig ja, dat is zoFrenk schreef:Aha, ik ga door en door en door? En ik zit hier tegen mezelf te kletsen, zeker?chrico schreef:Misschien dat je die meetlat eens moet verplaatsen zodat er meer ruimte overblijft dat andere mensen ook een mening hebben en niet alleen jij die tot in den treure doorgaat en doorgaat.Frenk schreef:Nou nee, het spijt me, maar daar ben ik veel te koppig voor. Ik vind dat ik recht heb op mijn mening en ik vind de reacties daarop ver beneden alle peil. En dat blijf ik verdedigenkitty2 schreef:sjemig frenk, ga toch krassen
En ik vind ook nog eens dat ik heel erg keurig reageer op alle aanvallen op mijn persoon en mijn hond
De aanvallen op je hond vallen wel mee, er word in het algemeen gesproken over swiffers of kleine harige honden (of heb jij ze allemaal in huis?)
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Frenk
- Zeer actief
Ik heb helemaal niets met deze aandacht. En ik ben inderdaad niet te bereiken, als er steeds opnieuw verkeerde aannames en andere zaken voorbij komen die om mijn reactie vragenValerie schreef:Ach geef nou maar toe dat je gewoon van de aandacht geniet. Ik ben ook aardig koppig maar ik kan toch echt wel mijn eigen fouten en tekort komingen inzien. Maar op de een of andere manier kan jij niet bereikt worden. Ik zeg niet dat jij je mening moet bijstellen maar ik vind jou aardig weinig zelfkennis/reflectie bezitten.
En ik beschik over bijzonder veel zelfkennis en reflectie. Dat gekoppeld aan het gegeven dat ik nooit te beroerd ben om fouten toe te geven, mijn excuses aan te bieden en het niet zo op de man te spelen is iets wat ik zelden van mijn mede-discussianten in dit topic heb gezien
Maar wees maar heel trots op hoe je zelf discussieert. Jij haalt ook woorden van mij uit hun verband. Ik corrigeer je en dat erken je helemaal nergens

- Frenk
- Zeer actief
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik heb geen correcties van jou nodig. Je hebt waarschijnlijk niet door dat jij al de hele tijd zit te praten, terwijl al een heel aantal mensen tegen jou iets hebben gezegd over je ongelijk. 1 tegen .. tja hoeveel mensen zijn het nu eigenlijk? Jammer dat het gewoon niet tot je doordringt dat je niet altijd gelijk hebt en dat jij niet zo goed in discussies bent. Je wilt oordelen over gedrag, honden en mensen die jij niet gewent bent. Diegene die op de man afspeelt en dingen uit verband trekt dat ben jij. Het is net alsof je tegen een muur praat, het schiet geen mm op. Ik ben er ook wel weer klaar mee voor vanavond.Frenk schreef:Ik heb helemaal niets met deze aandacht. En ik ben inderdaad niet te bereiken, als er steeds opnieuw verkeerde aannames en andere zaken voorbij komen die om mijn reactie vragenValerie schreef:Ach geef nou maar toe dat je gewoon van de aandacht geniet. Ik ben ook aardig koppig maar ik kan toch echt wel mijn eigen fouten en tekort komingen inzien. Maar op de een of andere manier kan jij niet bereikt worden. Ik zeg niet dat jij je mening moet bijstellen maar ik vind jou aardig weinig zelfkennis/reflectie bezitten.
En ik beschik over bijzonder veel zelfkennis en reflectie. Dat gekoppeld aan het gegeven dat ik nooit te beroerd ben om fouten toe te geven, mijn excuses aan te bieden en het niet zo op de man te spelen is iets wat ik zelden van mijn mede-discussianten in dit topic heb gezien
Maar wees maar heel trots op hoe je zelf discussieert. Jij haalt ook woorden van mij uit hun verband. Ik corrigeer je en dat erken je helemaal nergens
- Frenk
- Zeer actief
Heel veel mensen hebben iets gezegd over mijn manier van discussieren. Dat is iets anders dan inhoudelijk ongelijk hebben in dit topic. En dat is wel waar jij mij op aanspreekt. En je beweert dat ik mij van vooroordelen bedien. Dat is gewoonweg niet waar. Wij zijn het niet eens, maar dat is iets heel anders. Ik zou je willen adviseren om je eigen bijdragen nog eens kritisch tegen het licht te houden.Valerie schreef:Ik heb geen correcties van jou nodig. Je hebt waarschijnlijk niet door dat jij al de hele tijd zit te praten, terwijl al een heel aantal mensen tegen jou iets hebben gezegd over je ongelijk. 1 tegen .. tja hoeveel mensen zijn het nu eigenlijk? Jammer dat het gewoon niet tot je doordringt dat je niet altijd gelijk hebt en dat jij niet zo goed in discussies bent. Je wilt oordelen over gedrag, honden en mensen die jij niet gewent bent. Diegene die op de man afspeelt en dingen uit verband trekt dat ben jij. Het is net alsof je tegen een muur praat, het schiet geen mm op. Ik ben er ook wel weer klaar mee voor vanavond.

-
Bullenmama
-
jidde
-
jidde
Nou steek die dikke pluim maar in je billetjes danFrenk schreef:Aha, ik ga door en door en door? En ik zit hier tegen mezelf te kletsen, zeker?chrico schreef:Misschien dat je die meetlat eens moet verplaatsen zodat er meer ruimte overblijft dat andere mensen ook een mening hebben en niet alleen jij die tot in den treure doorgaat en doorgaat.Frenk schreef:Nou nee, het spijt me, maar daar ben ik veel te koppig voor. Ik vind dat ik recht heb op mijn mening en ik vind de reacties daarop ver beneden alle peil. En dat blijf ik verdedigenkitty2 schreef:sjemig frenk, ga toch krassen
-
pepim
- Zeer actief
-
Muk
Nee, dit is wel aardig wou je zeggen?jidde schreef:Weet je Frenk, dat je zeer veel weg hebt van een pitbullJe bijt je erin vast en laat totaal niet los en blijft schudden tot je de rest dood gemaakt hebt (met woorden/vooroordelen
)
Alleen zijn pitjes nog lief naar mensen, iets wat jij nog net mist
Mijn mening is dat je met een hond die bijt naar anderen zonder waarschuwing moet voorkomen dat die in zo'n situatie kan komen. Dat kan door de hond aan te lijnen en kort te houden of door de hond te muilkorven.
Maar, ik weet niet of Bob normaalgesproken wel eerst een hondenwaarschuwing geeft, dus of mijn mening ook voor Bob geldt kan ik niet zeggen. Daarvoor ken ik Bob te slecht.
Hier in de buurt woont ook een gezin met een hond (merk noem ik niet). Die hond valt dus ook te pas en te onpas zonder waarschuwing andere honden aan. Of die aan de lijn zit maakt niet uit, de eigenaar wordt gewoon omver getrokken. Deze hond zou het beste af zijn met een muilkorf om, maar nee dat doen de eigenaren niet want dat is zielig.
Hoe dom de eigenaren van andere honden ook zijn, dat wil niet zeggen dat je zelf geen inspanning moet doen om je hond in het gareel te houden. De eigenaren van die bouvier doen helemaal niets om problemen te voorkomen helaas, dus dan moet je het zelf doen.
Om een voorbeeld te noemen; hier in de buurt wonen mensen die hun honden in de tuin los laten lopen. Dat is geen probleem, ware het niet dat die tuin open is van achter en de honden er zo uit kunnen. Dat gebeurt dan ook dagelijks en ze steken ook de straten over om andere honden weg te blaffen. Dat is link, maar dan neem ik mijn verantwoordelijkheid door mijn hond aangelijnd te laten.
-
Bullenmama
-
pepim
- Zeer actief
-
Bullenmama
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
Poging om terug te keren on-topic.
Frenk schreef:Waarom er zo bagatelliserend over doen? Zeg het gewoon zoals het is: hij vliegt een andere hond naar de strot en jij moet "los" roepen.pammetje schreef:alleen dan moet ie ff op zijn manier waarschuwen
Maar zo simpel werkt het niet en al zeker niet op een veldje in een woonwijk waar mensen met hun pupje aan het oefenen zijn. En als die per ongeluk jouw roedel binnenstuift, dan krijgt 'ie krijgt of Bob in z'n nek of een trap van jou.pammetje schreef:maar als iedereen gewoon zijn hond bij zich houd
is er niks aan de hand
Het spijt me echt, maar dat zou iemand toch echt niet moeten proberen bij mijn hond of waar ik uberhaupt bij stond
Frenk schreef:Het probleem is dat ik (als mijn hond het slachtoffer zou zijn), door die volstrekt gestoorde aanval met een getraumatiseerde hond kan achterblijven. Terwijl mijn hond degene is die zich normaal sociaal gedraagtpammetje schreef:Frenk schreef:Waarom er zo bagatelliserend over doen? Zeg het gewoon zoals het is: hij vliegt een andere hond naar de strot en jij moet "los" roepen. en dat doet ie zonder wonden achter te latenpammetje schreef:alleen dan moet ie ff op zijn manier waarschuwen
wat is het probleem danDa's een beetje de omgekeerde wereld nietwaar?
Frenk schreef:Jouw hond is de hond die een afwijking heeft en dus moet je je verantwoordelijkheid daarvoor nemen. Niet de andere hondenbaasjes. Dat lijkt misschien niet eerlijk, maar zo is het wel. En als jij Bob aangelijnd hebt, dan weten mensen dat ze hun eigen hond ook bij zich moeten houden. Plus dat je sneller kunt reageren dan als Bob los loopt. Als hij al in een strot hangt, dan is het te laat.pammetje schreef:zouden jullie ook een keer kunnen doenFrenk schreef:Ja, mensen die met tegenargumenten komen hebben platen voor hun hoofdpammetje schreef:ach laat maar
ik had weer een heel verhaal
maar die platen krijg ik toch niet weg
Bekijk het nou eens van de andere kant Pammetje
en gewoon je hond bij houden
want ik doe er alles aan om te zorgen dat hier zo min mogelijk gebeurd
en tot nu toe met veel succes
zijn geen gewonde gevallen
en geen overdreven angsthazen onstaan
Tja, er zijn nu eenmaal heel veel mensen met honden die er niets van begrijpen. Kunnen die honden niks aan doen en jij ook niet. Maar helaas is het wel de realiteit. Ik snap dat het heel vervelend is, maar dat is nog geen reden om je verantwoordelijkheid af te leggen.en als je dan een keer netjes je hond aangelijnd hebt lopen
en er een vrouw met 3 kleine hondjes los aan komen
en ik mevrouw kunt u u hond bijhouden want de mijn is niet lief
dan krijg ik standaart te horen
dat merken ze dan vanzelf
en als er dan wat gebeurd heb ik het zoals gewoonlijk weer gedaan
Frenk schreef:Ik lees nergens overheen, maar ik heb een andere meningpammetje schreef:als er een losse hond zonder eigenaar ineens aan komt gevlogen
dat is een heel ander verhaal![]()
Ik vind dus dat ook die hond zonder eigenaar die er ineens aan komt gevlogen veilig moet zijn. Als dat betekent dat Bob aangelijnd of, als dat niet genoeg is, met een muilkorf door de wijk zou moeten tot je op een afgelegen plek bent. So be it. Het belang van de mogelijke slachtoffers weegt voor mij zwaarder.

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Chione
- Zeer actief
Zo te lezen deed Bob weinig verkeerds en was het een correctie die ook a.d. lijn had kunnen plaatst vinden, daar de Bouvier zonder toezicht al grommend kwam aangestormt.Ennath schreef:Heb je helemaal gelijk in.Chione schreef:En toch kan er ingebroken worden. Hoeveel voorzorgsmaatregelen men ook neemt, men kan niet alles voorkomen. Zeker niet als andere mensen dat duidelijk niet doen.Jaap* schreef:Misschien zouden mensen eens op moeten houden met het stelen van andermans spullen, maar tot die tijd draai ik de deur op slot als ik weggaChione schreef:Misschien zouden mensen dan eens niet hun honden los uit een portiek moeten laten stekkeren. Er bestaan b.v. ook zoiets als auto's.
Maar het is toch niet de bedoeling dat je zelf gaat inbreken omdat een ander dat ook doet.
Waarom laat je dan je hond los lopen als je weet dat de kans bestaat dat het niet goed gaat.
Alleen maar omdat hullie dat ook doen?
Dan kan ik ook wel stoppen met Lola uitlaten buiten, gezien de kans dat ze wellicht eens op een klein aanstormend opdringerig hondje zijn pootje stampt.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Chione
- Zeer actief
En zo leer je elke dag weer wat bij, in dit geval hoe Pitbulls ( zouden ) zijn.jidde schreef:Weet je Frenk, dat je zeer veel weg hebt van een pitbullJe bijt je erin vast en laat totaal niet los en blijft schudden tot je de rest dood gemaakt hebt (met woorden/vooroordelen
)
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
estelle
Dat is natuurlijk onzin dat je dan je hond niet meer uit zou kunnen laten.Chione schreef:Zo te lezen deed Bob weinig verkeerds en was het een correctie die ook a.d. lijn had kunnen plaatst vinden, daar de Bouvier zonder toezicht al grommend kwam aangestormt.Ennath schreef:Heb je helemaal gelijk in.Chione schreef:En toch kan er ingebroken worden. Hoeveel voorzorgsmaatregelen men ook neemt, men kan niet alles voorkomen. Zeker niet als andere mensen dat duidelijk niet doen.Jaap* schreef:Misschien zouden mensen eens op moeten houden met het stelen van andermans spullen, maar tot die tijd draai ik de deur op slot als ik wegga
Maar het is toch niet de bedoeling dat je zelf gaat inbreken omdat een ander dat ook doet.
Waarom laat je dan je hond los lopen als je weet dat de kans bestaat dat het niet goed gaat.
Alleen maar omdat hullie dat ook doen?
Dan kan ik ook wel stoppen met Lola uitlaten buiten, gezien de kans dat ze wellicht eens op een klein aanstormend opdringerig hondje zijn pootje stampt.
Mijn honden krijgen aan de lijn al helemaal geen kans een andere hond te corrigeren, daarvoor zitten ze dus aan de lijn.
Ik verbaas me echt over de reactie.
Wat gebeurd er als ik een hoek om kom en topicstartster staat ineens voor mn neus? IK heb dan mijn honden aan de lijn maar Bob loopt dan dus los, mijn honden zullen w.s. uitvallen....dan heb ik dus een bob in de strot van een van mn honden hangen omdat hij de kans krijgt zn roedeltje te verdedigen?
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Is dit grappig bedoeld?jidde schreef:Weet je Frenk, dat je zeer veel weg hebt van een pitbullJe bijt je erin vast en laat totaal niet los en blijft schudden tot je de rest dood gemaakt hebt (met woorden/vooroordelen
)