Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tjonge

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

alm@ schreef:
pammetje schreef:
Frenk schreef:
chrico schreef: Hoogovens :denken:
Ik heb helemaal geen topic geopend over Hoogovens :19:
heb je ooit gehoord van hoogovens?
zou zeggen google het eens

misschien namelijk dat ze daar je plaat om kunnen smelten
:smile: :smile:
Ja, allemaal heel inhoudelijk. Ik wilde echter dat anderen eens langs hun eigen meetlat zouden gaan liggen :ok:
Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

Frenk schreef:
Maryanne schreef:Precies, zeer vermoeiende topic :roll:
Ik snap het heel goed, maar ik heb helemaal geen zin om me door deze dames uit dit topic te laten "wegjagen". Ik sta voor wat ik vind en zij maken hier niet de dienst uit :19:
het is je allang niet meer om de inhoud van het topioc te doen dus..

het is nu een welles nietus spelletje..
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Frenk
Zeer actief

kitty2 schreef:sjemig frenk, ga toch krassen
Nou nee, het spijt me, maar daar ben ik veel te koppig voor. Ik vind dat ik recht heb op mijn mening en ik vind de reacties daarop ver beneden alle peil. En dat blijf ik verdedigen :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

chrico schreef:
Frenk schreef:
Maryanne schreef:Precies, zeer vermoeiende topic :roll:
Ik snap het heel goed, maar ik heb helemaal geen zin om me door deze dames uit dit topic te laten "wegjagen". Ik sta voor wat ik vind en zij maken hier niet de dienst uit :19:
:smile2: :smile2: :smile: :smile2: :smile2:
Nu nog een tena lady en het spektakel is compleet :smile:
Die snap ik niet?
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Frenk schreef:
Nou nee, het spijt me, maar daar ben ik veel te koppig voor. Ik vind dat ik recht heb op mijn mening en ik vind de reacties daarop ver beneden alle peil. En dat blijf ik verdedigen :ok:
Misschien dat je die meetlat eens moet verplaatsen zodat er meer ruimte overblijft dat andere mensen ook een mening hebben en niet alleen jij die tot in den treure doorgaat en doorgaat.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Frenk schreef:
Ach geef nou maar toe dat je gewoon van de aandacht geniet. Ik ben ook aardig koppig maar ik kan toch echt wel mijn eigen fouten en tekort komingen inzien. Maar op de een of andere manier kan jij niet bereikt worden. Ik zeg niet dat jij je mening moet bijstellen maar ik vind jou aardig weinig zelfkennis/reflectie bezitten.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Frenk schreef:
alm@ schreef:
pammetje schreef:
Frenk schreef: Ik heb helemaal geen topic geopend over Hoogovens :19:
heb je ooit gehoord van hoogovens?
zou zeggen google het eens

misschien namelijk dat ze daar je plaat om kunnen smelten
:smile: :smile:
Ja, allemaal heel inhoudelijk. Ik wilde echter dat anderen eens langs hun eigen meetlat zouden gaan liggen :ok:
Je hebt volkomen gelijk :ok: (hé, hé) het gaat nergens meer over :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

chrico schreef:
Frenk schreef:
Misschien dat je die meetlat eens moet verplaatsen zodat er meer ruimte overblijft dat andere mensen ook een mening hebben en niet alleen jij die tot in den treure doorgaat en doorgaat.
Aha, ik ga door en door en door? En ik zit hier tegen mezelf te kletsen, zeker?

Oh en ik uit geen beschuldigingen om ze vervolgens niet hard te maken.

En ik vind ook nog eens dat ik heel erg keurig reageer op alle aanvallen op mijn persoon en mijn hond :ok:
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Het gaat nergens meer over,ik word hier zo moe van :slaap:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Frenk schreef:
chrico schreef:
Frenk schreef:

En ik vind ook nog eens dat ik heel erg keurig reageer op alle aanvallen op mijn persoon en mijn hond :ok:
Je reageerd keurig ja, dat is zo :ok: maar daarmee geef je aan dat je totaal niet begrijpt wat er gezegd word.
De aanvallen op je hond vallen wel mee, er word in het algemeen gesproken over swiffers of kleine harige honden (of heb jij ze allemaal in huis?)
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Frenk
Zeer actief

Valerie schreef:Ach geef nou maar toe dat je gewoon van de aandacht geniet. Ik ben ook aardig koppig maar ik kan toch echt wel mijn eigen fouten en tekort komingen inzien. Maar op de een of andere manier kan jij niet bereikt worden. Ik zeg niet dat jij je mening moet bijstellen maar ik vind jou aardig weinig zelfkennis/reflectie bezitten.
Ik heb helemaal niets met deze aandacht. En ik ben inderdaad niet te bereiken, als er steeds opnieuw verkeerde aannames en andere zaken voorbij komen die om mijn reactie vragen :ok:
En ik beschik over bijzonder veel zelfkennis en reflectie. Dat gekoppeld aan het gegeven dat ik nooit te beroerd ben om fouten toe te geven, mijn excuses aan te bieden en het niet zo op de man te spelen is iets wat ik zelden van mijn mede-discussianten in dit topic heb gezien :ok:

Maar wees maar heel trots op hoe je zelf discussieert. Jij haalt ook woorden van mij uit hun verband. Ik corrigeer je en dat erken je helemaal nergens :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

chrico schreef:Je reageerd keurig ja, dat is zo :ok: maar daarmee geef je aan dat je totaal niet begrijpt wat er gezegd word.
Zou je dit willen toelichten?
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Frenk schreef:
Valerie schreef:Ach geef nou maar toe dat je gewoon van de aandacht geniet. Ik ben ook aardig koppig maar ik kan toch echt wel mijn eigen fouten en tekort komingen inzien. Maar op de een of andere manier kan jij niet bereikt worden. Ik zeg niet dat jij je mening moet bijstellen maar ik vind jou aardig weinig zelfkennis/reflectie bezitten.
Ik heb helemaal niets met deze aandacht. En ik ben inderdaad niet te bereiken, als er steeds opnieuw verkeerde aannames en andere zaken voorbij komen die om mijn reactie vragen :ok:
En ik beschik over bijzonder veel zelfkennis en reflectie. Dat gekoppeld aan het gegeven dat ik nooit te beroerd ben om fouten toe te geven, mijn excuses aan te bieden en het niet zo op de man te spelen is iets wat ik zelden van mijn mede-discussianten in dit topic heb gezien :ok:

Maar wees maar heel trots op hoe je zelf discussieert. Jij haalt ook woorden van mij uit hun verband. Ik corrigeer je en dat erken je helemaal nergens :19:
Ik heb geen correcties van jou nodig. Je hebt waarschijnlijk niet door dat jij al de hele tijd zit te praten, terwijl al een heel aantal mensen tegen jou iets hebben gezegd over je ongelijk. 1 tegen .. tja hoeveel mensen zijn het nu eigenlijk? Jammer dat het gewoon niet tot je doordringt dat je niet altijd gelijk hebt en dat jij niet zo goed in discussies bent. Je wilt oordelen over gedrag, honden en mensen die jij niet gewent bent. Diegene die op de man afspeelt en dingen uit verband trekt dat ben jij. Het is net alsof je tegen een muur praat, het schiet geen mm op. Ik ben er ook wel weer klaar mee voor vanavond.
Frenk
Zeer actief

Valerie schreef:Ik heb geen correcties van jou nodig. Je hebt waarschijnlijk niet door dat jij al de hele tijd zit te praten, terwijl al een heel aantal mensen tegen jou iets hebben gezegd over je ongelijk. 1 tegen .. tja hoeveel mensen zijn het nu eigenlijk? Jammer dat het gewoon niet tot je doordringt dat je niet altijd gelijk hebt en dat jij niet zo goed in discussies bent. Je wilt oordelen over gedrag, honden en mensen die jij niet gewent bent. Diegene die op de man afspeelt en dingen uit verband trekt dat ben jij. Het is net alsof je tegen een muur praat, het schiet geen mm op. Ik ben er ook wel weer klaar mee voor vanavond.
Heel veel mensen hebben iets gezegd over mijn manier van discussieren. Dat is iets anders dan inhoudelijk ongelijk hebben in dit topic. En dat is wel waar jij mij op aanspreekt. En je beweert dat ik mij van vooroordelen bedien. Dat is gewoonweg niet waar. Wij zijn het niet eens, maar dat is iets heel anders. Ik zou je willen adviseren om je eigen bijdragen nog eens kritisch tegen het licht te houden.
Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Frenk, je bent in elk topic overduidelijk aanwezig, mag het ietsje minder ? Bij voorbaat dank.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Weet je Frenk, dat je zeer veel weg hebt van een pitbull :smile: Je bijt je erin vast en laat totaal niet los en blijft schudden tot je de rest dood gemaakt hebt (met woorden/vooroordelen :mrgreen: )
Alleen zijn pitjes nog lief naar mensen, iets wat jij nog net mist
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Frenk schreef:
chrico schreef:
Frenk schreef:

Nou steek die dikke pluim maar in je billetjes dan :cheer: Ondanks dat meerdere aangeven je lichtelijk hinderlijk te vinden ,vind je jezelf grandioos dat je geen beschuldigingen maakt. Applausje :cheer:
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Bullenmama schreef:Frenk, je bent in elk topic overduidelijk aanwezig, mag het ietsje minder ? Bij voorbaat dank.
Grappig, dat denk ik weleens als ik jou lees. Ook bij voorbaat dank. :wink:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

jidde schreef:Weet je Frenk, dat je zeer veel weg hebt van een pitbull :smile: Je bijt je erin vast en laat totaal niet los en blijft schudden tot je de rest dood gemaakt hebt (met woorden/vooroordelen :mrgreen: )
Nee, dit is wel aardig wou je zeggen? :19:

Mijn mening is dat je met een hond die bijt naar anderen zonder waarschuwing moet voorkomen dat die in zo'n situatie kan komen. Dat kan door de hond aan te lijnen en kort te houden of door de hond te muilkorven.
Maar, ik weet niet of Bob normaalgesproken wel eerst een hondenwaarschuwing geeft, dus of mijn mening ook voor Bob geldt kan ik niet zeggen. Daarvoor ken ik Bob te slecht.

Hier in de buurt woont ook een gezin met een hond (merk noem ik niet). Die hond valt dus ook te pas en te onpas zonder waarschuwing andere honden aan. Of die aan de lijn zit maakt niet uit, de eigenaar wordt gewoon omver getrokken. Deze hond zou het beste af zijn met een muilkorf om, maar nee dat doen de eigenaren niet want dat is zielig.

Hoe dom de eigenaren van andere honden ook zijn, dat wil niet zeggen dat je zelf geen inspanning moet doen om je hond in het gareel te houden. De eigenaren van die bouvier doen helemaal niets om problemen te voorkomen helaas, dus dan moet je het zelf doen.
Om een voorbeeld te noemen; hier in de buurt wonen mensen die hun honden in de tuin los laten lopen. Dat is geen probleem, ware het niet dat die tuin open is van achter en de honden er zo uit kunnen. Dat gebeurt dan ook dagelijks en ze steken ook de straten over om andere honden weg te blaffen. Dat is link, maar dan neem ik mijn verantwoordelijkheid door mijn hond aangelijnd te laten.
Bullenmama

@Pepim, hoezo stoor je je aan mij dan ?

Laat maar ook, ik heb geen zin meer in de negatieve sfeer hier.
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Bullenmama schreef:@Pepim, hoezo stoor je je aan mij dan ?

Laat maar ook, ik heb geen zin meer in de negatieve sfeer hier.
Ik wilde niet onaardig zijn Bullenmama, al was ik het wel en ik stoor me ook niet aan je, maar ik vond het een aparte vraag aan Frenk, vandaar.

Let maar niet op mij verder
Bullenmama

Lekker ben jij met "let maar niet op mij verder".
Ik heb vast een teer zieltje, want ik trek me dat soort opmerkingen wel aan.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

sucht... wat een topic :roll: lijkt wel of er een nieuw soort pak de bal is opgestaan :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Poging om terug te keren on-topic.
Frenk schreef:
pammetje schreef:alleen dan moet ie ff op zijn manier waarschuwen
Waarom er zo bagatelliserend over doen? Zeg het gewoon zoals het is: hij vliegt een andere hond naar de strot en jij moet "los" roepen.
pammetje schreef:maar als iedereen gewoon zijn hond bij zich houd
is er niks aan de hand
Maar zo simpel werkt het niet en al zeker niet op een veldje in een woonwijk waar mensen met hun pupje aan het oefenen zijn. En als die per ongeluk jouw roedel binnenstuift, dan krijgt 'ie krijgt of Bob in z'n nek of een trap van jou.
Het spijt me echt, maar dat zou iemand toch echt niet moeten proberen bij mijn hond of waar ik uberhaupt bij stond :19:
Frenk schreef:
pammetje schreef:
Frenk schreef:
pammetje schreef:alleen dan moet ie ff op zijn manier waarschuwen
Waarom er zo bagatelliserend over doen? Zeg het gewoon zoals het is: hij vliegt een andere hond naar de strot en jij moet "los" roepen. en dat doet ie zonder wonden achter te laten
wat is het probleem dan
Het probleem is dat ik (als mijn hond het slachtoffer zou zijn), door die volstrekt gestoorde aanval met een getraumatiseerde hond kan achterblijven. Terwijl mijn hond degene is die zich normaal sociaal gedraagt :19: Da's een beetje de omgekeerde wereld nietwaar?
Frenk schreef:
pammetje schreef:
Frenk schreef:
pammetje schreef:ach laat maar
ik had weer een heel verhaal
maar die platen krijg ik toch niet weg
Ja, mensen die met tegenargumenten komen hebben platen voor hun hoofd :roll:
Bekijk het nou eens van de andere kant Pammetje :19:
zouden jullie ook een keer kunnen doen
en gewoon je hond bij houden
want ik doe er alles aan om te zorgen dat hier zo min mogelijk gebeurd
en tot nu toe met veel succes
zijn geen gewonde gevallen
en geen overdreven angsthazen onstaan
Jouw hond is de hond die een afwijking heeft en dus moet je je verantwoordelijkheid daarvoor nemen. Niet de andere hondenbaasjes. Dat lijkt misschien niet eerlijk, maar zo is het wel. En als jij Bob aangelijnd hebt, dan weten mensen dat ze hun eigen hond ook bij zich moeten houden. Plus dat je sneller kunt reageren dan als Bob los loopt. Als hij al in een strot hangt, dan is het te laat.
en als je dan een keer netjes je hond aangelijnd hebt lopen
en er een vrouw met 3 kleine hondjes los aan komen
en ik mevrouw kunt u u hond bijhouden want de mijn is niet lief
dan krijg ik standaart te horen
dat merken ze dan vanzelf
en als er dan wat gebeurd heb ik het zoals gewoonlijk weer gedaan
Tja, er zijn nu eenmaal heel veel mensen met honden die er niets van begrijpen. Kunnen die honden niks aan doen en jij ook niet. Maar helaas is het wel de realiteit. Ik snap dat het heel vervelend is, maar dat is nog geen reden om je verantwoordelijkheid af te leggen.
Frenk schreef:
pammetje schreef:als er een losse hond zonder eigenaar ineens aan komt gevlogen
dat is een heel ander verhaal
Ik lees nergens overheen, maar ik heb een andere mening :wink:

Ik vind dus dat ook die hond zonder eigenaar die er ineens aan komt gevlogen veilig moet zijn. Als dat betekent dat Bob aangelijnd of, als dat niet genoeg is, met een muilkorf door de wijk zou moeten tot je op een afgelegen plek bent. So be it. Het belang van de mogelijke slachtoffers weegt voor mij zwaarder.
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

ja frenk, we weten het inmiddels wel, allemachtig zeg wat ben jij irritant aan het doen
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Jeannettebo schreef:sucht... wat een topic :roll: lijkt wel of er een nieuw soort pak de bal is opgestaan :19:
dat dacht ik een paar pagina's terug al ja :roll:
Ik wilde nog iets van een zinnige bijdrage leveren maar doe het maar niet....
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Ennath schreef:
Chione schreef:
Jaap* schreef:
Chione schreef:Misschien zouden mensen dan eens niet hun honden los uit een portiek moeten laten stekkeren. Er bestaan b.v. ook zoiets als auto's.
Misschien zouden mensen eens op moeten houden met het stelen van andermans spullen, maar tot die tijd draai ik de deur op slot als ik wegga :wink:
En toch kan er ingebroken worden. Hoeveel voorzorgsmaatregelen men ook neemt, men kan niet alles voorkomen. Zeker niet als andere mensen dat duidelijk niet doen. :wink:
Heb je helemaal gelijk in.
Maar het is toch niet de bedoeling dat je zelf gaat inbreken omdat een ander dat ook doet.
Waarom laat je dan je hond los lopen als je weet dat de kans bestaat dat het niet goed gaat.
Alleen maar omdat hullie dat ook doen? :denken:
Zo te lezen deed Bob weinig verkeerds en was het een correctie die ook a.d. lijn had kunnen plaatst vinden, daar de Bouvier zonder toezicht al grommend kwam aangestormt.

Dan kan ik ook wel stoppen met Lola uitlaten buiten, gezien de kans dat ze wellicht eens op een klein aanstormend opdringerig hondje zijn pootje stampt.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

jidde schreef:Weet je Frenk, dat je zeer veel weg hebt van een pitbull :smile: Je bijt je erin vast en laat totaal niet los en blijft schudden tot je de rest dood gemaakt hebt (met woorden/vooroordelen :mrgreen: )
En zo leer je elke dag weer wat bij, in dit geval hoe Pitbulls ( zouden ) zijn. :roll:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Chione schreef:
Ennath schreef:
Chione schreef:
Jaap* schreef:Misschien zouden mensen eens op moeten houden met het stelen van andermans spullen, maar tot die tijd draai ik de deur op slot als ik wegga :wink:
En toch kan er ingebroken worden. Hoeveel voorzorgsmaatregelen men ook neemt, men kan niet alles voorkomen. Zeker niet als andere mensen dat duidelijk niet doen. :wink:
Heb je helemaal gelijk in.
Maar het is toch niet de bedoeling dat je zelf gaat inbreken omdat een ander dat ook doet.
Waarom laat je dan je hond los lopen als je weet dat de kans bestaat dat het niet goed gaat.
Alleen maar omdat hullie dat ook doen? :denken:
Zo te lezen deed Bob weinig verkeerds en was het een correctie die ook a.d. lijn had kunnen plaatst vinden, daar de Bouvier zonder toezicht al grommend kwam aangestormt.

Dan kan ik ook wel stoppen met Lola uitlaten buiten, gezien de kans dat ze wellicht eens op een klein aanstormend opdringerig hondje zijn pootje stampt.
Dat is natuurlijk onzin dat je dan je hond niet meer uit zou kunnen laten.
Mijn honden krijgen aan de lijn al helemaal geen kans een andere hond te corrigeren, daarvoor zitten ze dus aan de lijn.

Ik verbaas me echt over de reactie.
Wat gebeurd er als ik een hoek om kom en topicstartster staat ineens voor mn neus? IK heb dan mijn honden aan de lijn maar Bob loopt dan dus los, mijn honden zullen w.s. uitvallen....dan heb ik dus een bob in de strot van een van mn honden hangen omdat hij de kans krijgt zn roedeltje te verdedigen?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Is dit grappig bedoeld? :19: Ik ben blij dat ik een totaal soort humor bezit want deze uitspraak vind ik erg smakeloos.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”