Weten jullie misschien één of meerdere goede fokkers?

Moderator: moderatorteam
er zijn genoeg goede fokkers, maar het is wel belangrijk om te weten wat voor duitse herder je wilt.eefje_ates schreef:Over een tijdje willen we graag een Duitse herder met stamboom,ik heb hier en daar al iets proberen te zoeken,maar ik kan er haast niets over vinden.
Weten jullie misschien één of meerdere goede fokkers?
eefje_ates schreef:Ik wil er niet mee gaan sporten,gewoon lekker als huishond.
Als je een ODH koopt, heeft je hond geen officiele stamboom, maar een afstammingsbewijs. Ook worden en momenteel veel langharige Duitse Herders uit top-showlijnen gebruikt bij de fok van de ODH, dus niet bij alle kennels zijn het andere bloedlijnen.Esther 1 schreef:eefje_ates schreef:Ik wil er niet mee gaan sporten,gewoon lekker als huishond.
Ik heb onlangs een ODH Oud Duitse Herder gekocht in Duitsland,
het is een heerlijk ras en ik heb een langharige DH die heb ik in NL gekocht, beide met stamboom.
De ODH is met karakter wat anders als de DH, en hun lijn is anders ze staan mooi hoog op hun poten en zijn wat langhariger, en ze zijn heel sociaal, bij de fokker waar ik Nadal heb gekocht worden ze zelf als huishond gehouden ze heeft ze niet in kennels maar allemaal in huis.
Familie van ons heeft daar vorig jaar ook een hond gekocht en nog een ander familielid ook, beide zijn het hele goede honden in alle opzichten, karakter, bouw enz
een duitse stamboom is dus ZEER uitgebreid! Ik heb een nederlandse en een duitse duitse herder en op die van de duitse stamboom staat nestgenoten, fokker, eigenaarsveranderingen, keurberichten tot en met overgrootouders en stamboom tot en met 7e generatie. Op de nederlandse staat dus heel weinigEsther 1 schreef:Ik heb bij mijn ODH toch echt een stamboom ontvangen, in het duits heette dat Ahnentafel, zijn ouders grootouders en overgrootouders en overovergrootouders staan vermeld met alle gegevens erop en eraan.
Het is helemaal officieel Zuchtbuchnummer is vermeld en het is gestempeld en afgetekend, het is helemaal juridisch onderlegt.
Het is van de DRC Deutscher Rassehunde Club e.V.
Het is net zo als de stamboom van Senne opgezet alleen is deze eenvoudiger gemaakt(uiterlijk bedoel ik) en omdat het nederlands is is dit van De Raad Van Beheer.
Beide honden staan ook gewoon officieel op mijn naam vermeld op de stamboom
Mizzsylver schreef:bij de nederlandse duitse herders uit keurfok staat dat allemaal op het certificaat van foknivojidde schreef:
een duitse stamboom is dus ZEER uitgebreid! Ik heb een nederlandse en een duitse duitse herder en op die van de duitse stamboom staat nestgenoten, fokker, eigenaarsveranderingen, keurberichten tot en met overgrootouders en stamboom tot en met 7e generatie. Op de nederlandse staat dus heel weinig![]()
Een stamboom van de DRC Deutscher Rassehunde Club is erg leuk om te hebben maar je hebt er feitelijk niks aan. Je kunt je hond niet invoeren in Nederland, nie inschrijven in het NHSB, geen officiele rontgenfotos laten maken.
jidde schreef:een ODH is natuurlijk (nog) geen officieel ras, vandaar dat er geen officiele papieren bij zittenDaarom raden de meeste mensen aan een langharige DH te kopen met certificaat van Fokniveau
jidde schreef:Hoe het in duitsland zit, geen idee. Alleen in Nederland is het ras niet erkend dus kan je ook niets ermee doen. een langhaar DH mag binnenkort ook mee doen met alles (petra help mij even aanvullen, jij weet die dingen beter als ik)
jidde schreef:Ik ben niet van de herplaatsingsite hoorMaar het idee vind ik super vandaar dat ik de link erin zet
![]()
op marktplaats staan veel bekende fokkers op, dan vraag ik mij altijd af: waarom heb je ze niet op voorhand al verkocht dan als je zo bekend bent in de dh wereld
Dat was even een reactie op Ester 1: Ach hoe dan ook ik houd niet minder van hemNanna schreef:Ik denk niet dat iemand dat bestrijdtElmar schreef: En elke hond, met of zonder stamboom is natuurlijk waardevol als hond op zich.
Het gaat nu puur om de papierwinkel.