Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duitse herder met stamboom.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Duitse herder met stamboom.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Over een tijdje willen we graag een Duitse herder met stamboom,ik heb hier en daar al iets proberen te zoeken,maar ik kan er haast niets over vinden.
Weten jullie misschien één of meerdere goede fokkers? :mrgreen:
Afbeelding
nanni
Actief

Re: Duitse herder met stamboom.

Ongelezen bericht door nanni »

eefje_ates schreef:Over een tijdje willen we graag een Duitse herder met stamboom,ik heb hier en daar al iets proberen te zoeken,maar ik kan er haast niets over vinden.
Weten jullie misschien één of meerdere goede fokkers? :mrgreen:
er zijn genoeg goede fokkers, maar het is wel belangrijk om te weten wat voor duitse herder je wilt.
ten eerste een werkhond of een kynologische hond, en wat wil je ermee gaan doen?
wat zijn dus je wensen?
Groetjes kim en een poot van Tuana en Rocky

Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ja :mrgreen: Wat zoek je?
Marley1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marley1 »

Vereniging van Fokkers en Liefhebbers van Duitse Herdershonden.

www.vdh.nl
Groet,

Bob
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Ik wil er niet mee gaan sporten,gewoon lekker als huishond. :mrgreen:
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

Ongelezen bericht door Esther 1 »

eefje_ates schreef:Ik wil er niet mee gaan sporten,gewoon lekker als huishond. :mrgreen:

Ik heb onlangs een ODH Oud Duitse Herder gekocht in Duitsland,
het is een heerlijk ras en ik heb een langharige DH die heb ik in NL gekocht, beide met stamboom.
De ODH is met karakter wat anders als de DH, en hun lijn is anders ze staan mooi hoog op hun poten en zijn wat langhariger, en ze zijn heel sociaal, bij de fokker waar ik Nadal heb gekocht worden ze zelf als huishond gehouden ze heeft ze niet in kennels maar allemaal in huis.
Familie van ons heeft daar vorig jaar ook een hond gekocht en nog een ander familielid ook, beide zijn het hele goede honden in alle opzichten, karakter, bouw enz :wink:
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Esther 1 schreef:
eefje_ates schreef:Ik wil er niet mee gaan sporten,gewoon lekker als huishond. :mrgreen:

Ik heb onlangs een ODH Oud Duitse Herder gekocht in Duitsland,
het is een heerlijk ras en ik heb een langharige DH die heb ik in NL gekocht, beide met stamboom.
De ODH is met karakter wat anders als de DH, en hun lijn is anders ze staan mooi hoog op hun poten en zijn wat langhariger, en ze zijn heel sociaal, bij de fokker waar ik Nadal heb gekocht worden ze zelf als huishond gehouden ze heeft ze niet in kennels maar allemaal in huis.
Familie van ons heeft daar vorig jaar ook een hond gekocht en nog een ander familielid ook, beide zijn het hele goede honden in alle opzichten, karakter, bouw enz :wink:
Als je een ODH koopt, heeft je hond geen officiele stamboom, maar een afstammingsbewijs. Ook worden en momenteel veel langharige Duitse Herders uit top-showlijnen gebruikt bij de fok van de ODH, dus niet bij alle kennels zijn het andere bloedlijnen.
Ik zou dus inderdaad geen Duitse Herder uit werklijnen zoeken, maar een uit showlijnen. daar zijn fokkers genoeg van in Nederland. Kijk anders ook eens op www.duitseherders.com en op het forum hiervan.
Bezoek eventueel een jonge hondendag of clubmatch om te kijken welke honden je bevallen.
Misschien is er ook wel een Duitse Herder kringgroep in je omgeving. Daar zou ik ook zeker een kijkje nemen, want daar zijn ook fokkers met honden uit showlijnen. Deze worden namelijk ook afgericht. Dan kun je misschien ook goed het verschil zien tussen de beide types in karakter en uiterlijk.
Ik weet wel een fokker van werkhonden, waarvan ik 2 jonge honden gezien heb, die zeker geschikt zijn als huishond. Ze hebben een ezer aangenaam stabiel karakter. Wil je er meer informatie over laat maar weten.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik denk dat je zoektocht niet beperkt hoeft te blijven tot het kynologische deel van de Duitse Herderpopulatie. Er is namelijk een flink verschil tussen de "standaard" showlijn Duitser en de standaard werklijn Duitser. Als je even zoekt kun je dáár in ieder geval op dit forum al tig topics over vinden. :wink:

Een pup uit een werklijn-nest die zachter is dan het gros van zijn nestgenootjes zou een hele goede optie kunnen zijn denk ik.
Esther 1
Zeer actief

Ik heb bij mijn ODH toch echt een stamboom ontvangen, in het duits heette dat Ahnentafel, zijn ouders grootouders en overgrootouders en overovergrootouders staan vermeld met alle gegevens erop en eraan.
Het is helemaal officieel Zuchtbuchnummer is vermeld en het is gestempeld en afgetekend, het is helemaal juridisch onderlegt.
Het is van de DRC Deutscher Rassehunde Club e.V.

Het is net zo als de stamboom van Senne opgezet alleen is deze eenvoudiger gemaakt(uiterlijk bedoel ik) en omdat het nederlands is is dit van De Raad Van Beheer.
Beide honden staan ook gewoon officieel op mijn naam vermeld op de stamboom :wink:
Afbeelding
jidde

Esther 1 schreef:Ik heb bij mijn ODH toch echt een stamboom ontvangen, in het duits heette dat Ahnentafel, zijn ouders grootouders en overgrootouders en overovergrootouders staan vermeld met alle gegevens erop en eraan.
Het is helemaal officieel Zuchtbuchnummer is vermeld en het is gestempeld en afgetekend, het is helemaal juridisch onderlegt.
Het is van de DRC Deutscher Rassehunde Club e.V.

Het is net zo als de stamboom van Senne opgezet alleen is deze eenvoudiger gemaakt(uiterlijk bedoel ik) en omdat het nederlands is is dit van De Raad Van Beheer.
Beide honden staan ook gewoon officieel op mijn naam vermeld op de stamboom :wink:
een duitse stamboom is dus ZEER uitgebreid! Ik heb een nederlandse en een duitse duitse herder en op die van de duitse stamboom staat nestgenoten, fokker, eigenaarsveranderingen, keurberichten tot en met overgrootouders en stamboom tot en met 7e generatie. Op de nederlandse staat dus heel weinig
Esther 1
Zeer actief

Mizzsylver schreef:
jidde schreef:
een duitse stamboom is dus ZEER uitgebreid! Ik heb een nederlandse en een duitse duitse herder en op die van de duitse stamboom staat nestgenoten, fokker, eigenaarsveranderingen, keurberichten tot en met overgrootouders en stamboom tot en met 7e generatie. Op de nederlandse staat dus heel weinig
bij de nederlandse duitse herders uit keurfok staat dat allemaal op het certificaat van foknivo :wink:

Een stamboom van de DRC Deutscher Rassehunde Club is erg leuk om te hebben maar je hebt er feitelijk niks aan. Je kunt je hond niet invoeren in Nederland, nie inschrijven in het NHSB, geen officiele rontgenfotos laten maken.

Ach hoe dan ook ik houd niet minder van hem en wat voor mij heel belangrijk was is dat de hele voorgeschiedenis van ouders heel goed erop staan met gezondheid :wink:
Maar wat ik dan weer niet begrijp en zijn NL fokkers van ODH wat met dezelfde papieren werken, hoe zit dat dan? (snap ik echt niet :wink: )

Als ik bij de fokkers kijk zit daar weer familie bij van mijn hond, wat ik bij Duitsland erg fijn vindt is dat ik niet op de wachtlijst hoefde, ik had 1e keus en ik mocht mijn eigen pup uitzoeken (vindt ikzelf toch wel prettiger)
Afbeelding
jidde

een ODH is natuurlijk (nog) geen officieel ras, vandaar dat er geen officiele papieren bij zitten :ok: Daarom raden de meeste mensen aan een langharige DH te kopen met certificaat van Fokniveau
Esther 1
Zeer actief

jidde schreef:een ODH is natuurlijk (nog) geen officieel ras, vandaar dat er geen officiele papieren bij zitten :ok: Daarom raden de meeste mensen aan een langharige DH te kopen met certificaat van Fokniveau

Die heb ik ook rond lopen :wink:

Een halfbroertje van Nadal loopt veel wedstrijden in Duitsland en die haalt de 1e na de andere prijs binnen, hoe zit dat dan in elkaar?
Hij krijgt zeer goede beoordelingen

Vindt dit wel interessant hoor :wink:
Afbeelding
jidde

Hoe het in duitsland zit, geen idee. Alleen in Nederland is het ras niet erkend dus kan je ook niets ermee doen. een langhaar DH mag binnenkort ook mee doen met alles (petra help mij even aanvullen, jij weet die dingen beter als ik :mrgreen: )
Esther 1
Zeer actief

jidde schreef:Hoe het in duitsland zit, geen idee. Alleen in Nederland is het ras niet erkend dus kan je ook niets ermee doen. een langhaar DH mag binnenkort ook mee doen met alles (petra help mij even aanvullen, jij weet die dingen beter als ik :mrgreen: )

hahahaha we moesten eigenlijk gezellig aan een bakkie zitten nou zo saampjes allemaal :smile:

ik zie trouwens dat jij van de site DH herplaatsing bent, ik tip daar heel vaak mensen over als ze hun DH weg moeten/willen doen, zelfs via marktplaats als ik een mooie/goede DH zie, is dat wel oke?
Afbeelding
jidde

Ik ben niet van de herplaatsingsite hoor :mrgreen: Maar het idee vind ik super vandaar dat ik de link erin zet :ok:
op marktplaats staan veel bekende fokkers op, dan vraag ik mij altijd af: waarom heb je ze niet op voorhand al verkocht dan als je zo bekend bent in de dh wereld :wink:
Esther 1
Zeer actief

jidde schreef:Ik ben niet van de herplaatsingsite hoor :mrgreen: Maar het idee vind ik super vandaar dat ik de link erin zet :ok:
op marktplaats staan veel bekende fokkers op, dan vraag ik mij altijd af: waarom heb je ze niet op voorhand al verkocht dan als je zo bekend bent in de dh wereld :wink:

Ik geef de tip alleen aan particulieren :wink:
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

De stambomen van de Oud Duitse herdershonden zijn niet erkend door de FCI, maar ik vind het dan toch onder de omstandigheden dat er in Duitsland niet officieel gefokt kon worden met langharige Duitse herders toch wel prettig dat deze stambomen er zijn. De hond is niet "anoniem" wat betreft zijn voorouders. Dus in die zin hebben deze afstammingsbewijzen zeker waarde.
Wat betreft de tentoonstellingen: een langharige Duitse herder in Duitsland, uit top tentoonstellingshonden van de gewone stokhaar, loopt "supertop" bij de Oud Duitse herder, maar heeft natuurlijk wel gewoon zijn Duitse herder karakter en genen, behalve het stokhaargen :wink:

En elke hond, met of zonder stamboom is natuurlijk waardevol als hond op zich.
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Elmar schreef: En elke hond, met of zonder stamboom is natuurlijk waardevol als hond op zich.
Ik denk niet dat iemand dat bestrijdt ;-)
Het gaat nu puur om de papierwinkel.
Dat was even een reactie op Ester 1: Ach hoe dan ook ik houd niet minder van hem

Maar volgens mij heeft TS niet aangegeven dat ze een langhaar wil, dus als ze een gewone stokhaar wil, valt de ODH al af en dan is het gewoon zoeken naar welk type Duitse Herder ze het fijnst vindt.
Inderdaad zit er in de werklijnen ook nog wel verschil. Van de door mij genoemde honden hebben beide ouders een KNPV certificaat, maar in de dagelijkse omgang zijn het heel aardige honden. Een was opgevoed bij een gezin met jonge kinderen en was eerst in huis tot aller tevredenheid. Echt een geweldig leuke Duitse Herder. En ik denk dat dit voor TS echt een leuke combinatie zou kunnen zijn.
Esther 1
Zeer actief

Dat was even een reactie op Ester 1: Ach hoe dan ook ik houd niet minder van hem :pffff: :mrgreen: :pffff: :mrgreen:

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Thnx voor de goede uitleg :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”