iones schreef:bennie schreef:Hoi Muk,
Een stichting is geen vereniging. Momenteel is er geen enkele instantie die vanuit de hondeneigenaren stalte geeft aan diens standpunten, zonder dat er sprake is van versplintering of belangenverstrengeling.
Omdat het een vereniging wordt, is er later sprake van een achterban, in plaats van abonnee's. Hierdoor is het mogelijk om middels politiek de belangen van de hondeneigenaar te vertegenwoordigen.
Volgens mij doet de hondenbescherming dat wel hoor. Ze komen op voor hondenuitlaatplaatsen, doen onderzoeken naar hondenbelasting, ze komen echt wel op voor de belangen van de honden. Ik ben zelf lid van de hondenbescherming. MIsschien moet je er toch eens gaan kijken op die site.
Zelf ben ik natuurlijk ook lid van de hondenbescherming. Zoals ik reeds heb gezegd, de hondenbescherming is een stichting, geen vereniging. Verder waak ik er persoonlijk voor dat de Hondenbond niet een tweede hondenbescherming wordt, wat terug te vinden moet zijn in onze uiteindelijke doelstellingen. Een verschil is onder andere dat de standpunten van een stichting door het bestuur worden bepaald, waarbij deze bij een vereniging door de leden worden bepaald. Je hebt dan geen petitie nodig om 10.000 handtekeningen op te halen, het aantal leden bepaald hoeveel handtekeningen er achter ieder standpunt van de vereniging staan.
Een goed voorbeeld zijn de acties die oa ook door leden van het hondenforum op touw zijn gezet om te ageren tegen de nieuwe RAD regeling. Ook daar werd net als door veel anderen geopperd tot het oprichten van een hondenbond, zie onder andere dit topic:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... hondenbond
Wellicht dat eea een stuk duidelijker wordt, nadat de oprichting een feit is.
Tot die tijd is er echter veel werk te verzetten en daarbij is alle hulp welkom.