Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pijn bij opstaan...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Kimmie

pijn bij opstaan...

Ongelezen bericht door Kimmie »

1 van mijn honden,heeft sinds een week pijn bij het opstaan...

het is een rottweiler van bijna 5 jaar oud,er was vorige week een merrie die gedekt moest worden,en dan gaat ie altijd als een idioot rondjes rennen,en druk zijn..de dag erna,piepte hij bij het opstaan,dacht,die zal zich wel verstapt hebben,maar nu een week later,lijkt het eigenlijk wel erger te worden...

hij piept bij opstaan,en schiet dan als het ware weg,lijkt wel alsof hij een soort schok krijgt,daarna is alles goed,loopt niet mank,speelt ,rent(wat ie eigenlijk niet mag,omdat ik denk dat hij gewoon moet rusten),hij is eigenlijk zodra hij staat zichzelf,en buiten staat hij vaak ook zonder piepen op,alleen als hij dan weer een poosje binnen ligt en opstaat ,piept ie toch weer..

nu wil ik toch met hem naar een DA gaan,maar dat is geen pretje,meneer vind DA niets...maar ja,ik ben zo ongerust,het is echt mijn mannetje..

ik zat al te denken aan HD ,maar dan zou hij toch ook mank moeten lopen??

en altijd pijn hebben bij opstaan? of niet??

heeft iemand dit ook weleens meegemaakt??

het is eigenlijk heel plotseling gekomen,niet dat ie daarvoor al moeilijker opstond oid,meer na die dag gek doen..

ga me inmiddels echt zo'n zorgen maken...dacht eerst,ach spiertje verekt of teentje gekneust,maar nu een week later ,lijkt het gewoon erger als dat het was... :jank:

ik baal er zo van,tis echt mijn ventje,en hij is echt helemaal uit zijn doen ervan...
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

ik heb er hier 1 (6 jaar) die heeft wat aan zijn rug (ben ik anderhalf jaar geleden middels foto's achtergekomen, ze dachten aan kruisbandblessure maar het bleek toch in zijn onderrug te zitten), en arthrose aan de voorpoten, maar de verschijnselen (stijf opstaan, manken etc) vertoont hij niet echt, hij draaft mooi ed
Tot ca twee weken geleden hij wel mankte na een trainig, het was toen ook een druk weekend met veel spelen met andere honden, veel zwemmen en rennen, na een week begon hij echt te janken, maar mankte niet meer, hij jankte bij het opstaan, bij het willen rollen over de grond, bij uitschudden.. voor mij was 1 en 1 twee en speelt zijn rug nu op.. dus zit hij nu op de pijnstillers en ik heb geen piep meer gehoord, zijn vacht straalt weer en hij is erg vrolijk :mrgreen:
Maar ik zou voor de zekerheid het even na laten kijken dus.. ik hoop voor je dat het een spiertje is dat verkeerd zit, of wellicht door dat rondjes rennen wat spierpijn ontwikkeld?? Succes ermee in ieder geval!
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Tja, voor het zelfde geld zit er ergens een zenuwtje bekneld. Juist omdat je zegt dat je hond verder niet mankt, maar alleen bij het opstaan.Toch maar even naar de dierenarts. Hoe vervelend ook.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Kimmie

ik heb mijn vriend naar de DA gestuurd,tis nl mijn ventje,en als ik zie dat ie een muilkorf oid om moet,vind ik zo erg...

maar die DA denkt inderdaad dat het iets in zijn rug is,op zijn poten gaf hij geen kick,maar hij vond zijn rug iets bol staan..

nu heeft ie pijnstillers en nog iets gekregen,per injectie,maar hoor hem net weer piepend opstaan..

arme do...vind het zo zielig....
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

dat piepen is idd heel erg om te horen, liever wil ik zelf de pijn hebben dan mijn beestjes.

Als het na week nog zo is zou ik foto laten maken van zijn onder rug.
Dan weet je waar je aan toe bent
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
Kimmie

het gaat vandaag al veel beter als gister...gelukkig,we hebben met die DA afgesproken dat als het vrijdag niet beter is dat we dan verder gaan kijken,hij heeft gister 2 prikken gehad en nog pijnstiller ontstekingsremmer meegegeven voor de komende 3 dagen..

maar ben al heel blij dat het vandaag al zo'n stuk beter gaat...
blondie
Zeer actief

eddie vedder schreef:het gaat vandaag al veel beter als gister...gelukkig,we hebben met die DA afgesproken dat als het vrijdag niet beter is dat we dan verder gaan kijken,hij heeft gister 2 prikken gehad en nog pijnstiller ontstekingsremmer meegegeven voor de komende 3 dagen..

maar ben al heel blij dat het vandaag al zo'n stuk beter gaat...
Fijn dat het beter gaat, de pijnstillers doen hun werk blijkbaar. :ok:

Hoe lang moet je met het geven van pijnstillers doorgaan? Toen ik voor de tweede check ging destijds moest hij van mijn da "clean"komen, anders kan ze immers nog niet nagaan of er verbetering is of niet.
Mijn da vermoedde ook iets in de rug, na een paar weken wilde ik het zelf zeker weten, ook al gaf hij toen geen pijn meer aan, de foto's gaven toen idd duidelijkheid.
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Ik zou met hem naar dorit aharon gaan er kan makkelijk een werveltje verschoven zijn en daarom rugklachten hebben. Ik het het met mijn eigen rottie ook meegemaakt, de 'gewone' da kon het maar niet vinden maar er bleven klachten. En inderdaad zat er een werveltje scheef in de rug die heeft zij toen recht gezet en de problemen waren weer over.
Dit gebeurd best vaak bij honden.
Afbeelding
Kimmie

we moeten tot donderdag pijnstiller geven,en als het vrijdag dan niet beter gaat terug..dan zal hij wel foto maken denk ik...

en dorit aharon ??wie is dat??soort fysiotherapeut ofzo?osteopaat?

en waar zit hij/zij??wij wonen nl in duitsland...
blondie
Zeer actief

eddie vedder schreef:we moeten tot donderdag pijnstiller geven,en als het vrijdag dan niet beter gaat terug..dan zal hij wel foto maken denk ik...

In Noorden www.kreupeldier.nl, meningen wijken uit als je googeld, de 1 loopt met haar weg een ander heeft weer mindere ervaringen..
lijkt mij als je een foto laat maken dat je kunt zien of er wat aan de hand is in die rug, of het is inderdaad een wervel verschoven oid, er zijn meerder physio's manueel therapeuten die kundig zijn en daarbij kunnen helpen denk
Kimmie

ja,ik wil zowiezo een foto laten maken,het gaat zo slecht vandaag...
:(:

is niet leuk dit...arme hond,we hebben wel zwaardere pijnstillers als wat ie had meegekregen,nou ja rimadyl krijgt hij nu...

hopenlijk helpt dat wel,want dit is echt zo zielig...

wat ik me gewoon afvraag,spondylose,hebben ze daar nu echt van de een op de andere dag zo'n vreselijk last van??
blondie
Zeer actief

Spondylose is weer een andere aandoening he, dat heeft weer betrekking op de ruggewervels..vergroeiingen daar, dat veroorzaakt wat ongemak in eerste instantie maar normaliter vergroeit het daar, wat stijver lopen laat zien maar pijn hebben ze meestal dan niet meer...

Op je vraag gaat pijn krijgen zo snel.. ja dus, maar dan vanuit mijzelf gesproken, mijn ruggewervels zijn ook niet helemaal ok, de ene dag nergens last van dan kan ik rennen springen vliegen, kuilen scheppen schuttingen zetten etc.. het andere moment kan ik inene moeilijk de ene voet voor de ander krijgen ivm mijn rug.. weet dan niet hoe te lopen, zitten liggen of staan zonder een pijnscheut te krijgen, of verkramping in mijn bovenbenen.. een uur later kan ik weer normaal lopen, soms een dag later pas .. het kan dus soms opspelen, en heftig ook, zeker bij bepaalde handelingen of bewegingen.. bij de mens, maar ook bij een dier

Blijf niet gissen naar wat het kan zijn, laat fotos maken, dan weet je waar je aan toe bent..
En ik weet dat fietsen goed is, na lekker te hebben gelopen en hem ook voor zijn spieren te hebben laten gezwommen ben ik na twee uur weer lekker gaan fietsen, op een tijdstip dat er weinig andere honden lopen dus hij kon lekker los mee stukje parkbos, boulevard over goed voor conditie en spieropbouw, hij geniet en ik ook.. maar ik weet dat dit goed voor hem is plus dat hij geen pijnuitingen geeft en een smile koppie heeft.. aan de lijn is het moeilijker lopen met hem, hij heeft toch dat "draf"ritme aan de lijn kan hij die natuurlijke beweging niet maken.. ik draaf zelf nl niet mee.. :wink: op de fiets wel dan fiets ik relaxed en hij draaft en snuft er lustig op los
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

eddie vedder schreef:we moeten tot donderdag pijnstiller geven,en als het vrijdag dan niet beter gaat terug..dan zal hij wel foto maken denk ik...

je kunt ook eventueel naar mariette kelfkens, zij zit vlakbij hoogeveen. zij is holistisch da en manipuleert ook, en ze geeft ook acupunctuur en dergelijke. heel veel beterschap!
Afbeelding
Kimmie

dank je wel..

ik ga straks naar de DA en wil een X-ray van zijn rug hebben...

gister heeft ie rond 7 uur een fikse dosis rimadyl gehad,hij werd in eerste instantie rustig...maar na het afvoeren van de paarden (rond 11 uur),was het weer raak,als ie wil gaan zitten,omhoog schieten,rondjes draaien hijgen...willen gaan liggen,bijna liggen,weer omhoog schieten ,rondjes draaien,piepen...snik..

zo erg,en je kan gewoon niets doen...hij heeft dan toch al een flinke pijnstiller achter zijn kiezen,en dan lijkt het wel alsof er iets "inschiet" hij kijkt ook steeds naar zijn rug..

vanmorgen is ie mee naar buiten geweest,weer meteen heel onrustig,rondjes lopen,naar zijn rug kijken..en hij ligt nu weer in de badkamer..alleen...normaal ligt ie tegen mij aan,altijd bij mij,maar al dagen ligt ie afgezonderd in de badkamer...

nou ja,hopenlijk kunnen we wat zien op de foto straks...

oja,en de DA dacht aan spondylose,vandaar dat ik het vroeg..mijn oud rottie had spondylose,maar dat verliep helemaal niet zo accuut als dit...
Kimmie

Do is bij de DA geweest en we hebben foto's gemaakt van zijn rug,waar niets op te zien is,geen scheve wervel,geen spondylose :cheer:

ws heeft hij toch iets gedaan waardoor hij een blessure heeft en dat geneest gewoon langzaam,voorlopig blijft hij op de rimadyl en maar rustig laten genezen...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”