Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alleen in het bos ...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Niet in het donker maar overdag loop ik overal in mijn eentje. Zou me zwaar opgesloten voelen als ik dat niet kon.

Aan mijn honden heb ik overigens geen drol, maar dat terzijde :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Sammy1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sammy1980 »

Overdag loop ik eigenlijk overal, dat kan geen kwaad.

Maar als ik in het donker buiten loop vind Sammy het altijd nodig om mij te "beschermen" en dan maakt het ook niet uit of die mensen me wel of niet wat aan zouden willen doen.

Ze laat dan duidelijk horen dat ze iig niets moeten proberen :mrgreen:
Puma
Actief
Mijn ras(sen): Podenco
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Puma »

Overdag maak ik me er niet heel erg druk om, maar ik ga dan ook niet in stille bossen lopen.
'S avonds zou ik het echt niet durven hoor, alleen in het bos! Puma wordt best waaks op eigen terrein, maar ik zie haar mij niet beschermen, omdat ze volgens mij echt niet weet hoe ze dat zou kunnen doen :mrgreen:
Afbeelding
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

Het bos hier achter is meestal uitgestorven op het aanwezig wild na,heerlijk vind ik het!Op zondag zien we soms wel eens een mens in de verte en wat vaker mensen te paard en dan noemen we het al druk en mopperen we dat ze ons bos uit moeten :smile: :smile:
In het donker loop ik er ook rustig al blijf ik dan op de grotere paden zodat ik een beetje overzicht heb vanwege de wilde zwijnen.Na wat eerdere ontmoetingen sta ik liever niet in het donker oog in oog met een wild zwijn :wink:
Beiden honden zullen trouwens wel voor mij in de bres springen mocht het nodig zijn.Fellow is het laaste rondje in het pikdonker hier om half een s nachts namelijk altijd zeer alert,is dan echt een andere hond dan over dag :N: :wink:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik ben vaak in het bos , met en ook zonder honden. s'avonds niet omdat het echt stik donker is en er nogal wat zwijnen lopen.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ja hoor ik loop wel door de bossen ook in het donker.
Ik ging vaak op vakantie in Drenthe heel vroeg in de ochtend wandelen met Micron en de fila's en later nog ene keer met mijn vriendin en alle honden.
Met Micron alleen zou ik het overigens weer niet snel doen :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik loop overdag wel in de grotere bossen maar als het donker is nooit.
Ik laat de honden niet los in het donker en ik breek mijn nek over boomwortels als ik ze niet kan zien :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Daar heb ik geen problemen mee, dat zou ik wel durven.

Hier loop ik in de avond en soms in de nacht ook gewoon met Beike in het park of over straat.

Ik ben niet zo bang aangelegd in dat soort dingen.
Maar als je toch wat gebeurt ofzo, dan doe je het geen 2de keer denk ik.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

In een bos waar ik al meerdere keren ben geweest vind ik het niet erg om alleen te lopen maar in een nieuw groot bos ga ik liever niet alleen. Aan de ene kant omdat ik dat toch een klein beetje eng vind maar ik weet ook zeker dat ik verdwaal en dat vind ik toch een stuk enger :smile:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik loop bij daglicht zonder problemen eigenlijk overal. De enige plek waar ik me ongemakkelijk voel is de 'donkere' hout. Een heel onoverzichtelijk stadsbos hier, met een hele hoop merkwaardige types... :N:

's Nachts houd ik het graag bij gebied waar ik van weet dat het 'druk' is. Ik voel me veiliger als er mensen in de buurt zijn. Dat betekent dus dat we 's nachts wel naar het stadsparkje lopen, maar niet naar het bos. Het strand zou ik misschien nog wel durven, maar dat is ook een heel stuk overzichtelijker. :19:

Overigens maakt Frenk natuurlijk nul komma nul indruk :mrgreen:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik loop liever in een bos midden in de nacht alleen dan in de stad
heb nog nooit gehoord dan iemand midden in de nacht midden in een bos achter een boom gaat zitten wachten tot er eindelijk slachtoffer voorbij gaat komen om eens te gaan verkrachten,beroven of vermoorden
Afbeelding
twinkeltje
moderator

ps overdag ook geen probleem
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

twinkeltje schreef:ik loop liever in een bos midden in de nacht alleen dan in de stad
heb nog nooit gehoord dan iemand midden in de nacht midden in een bos achter een boom gaat zitten wachten tot er eindelijk slachtoffer voorbij gaat komen om eens te gaan verkrachten,beroven of vermoorden
De meeste verkrachtingen waar ik over lees, die zijn op fietspaden door donkere bossen en niet midden in de stad. Plus dat hulp in een verlaten bos aanzienlijk langer op zich zal laten wachten dan in de stad :19:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Frenk schreef:
twinkeltje schreef:ik loop liever in een bos midden in de nacht alleen dan in de stad
De meeste verkrachtingen waar ik over lees, die zijn op fietspaden door donkere bossen en niet midden in de stad. Plus dat hulp in een verlaten bos aanzienlijk langer op zich zal laten wachten dan in de stad :19:
nou hier meer in de parken niet echt midden in het bos hoor
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

twinkeltje schreef:
Frenk schreef:
nou hier meer in de parken niet echt midden in het bos hoor
Ja, zal wel van de situatie afhangen dan. Hier is het park zo 'open' daar kun je niet iemand ongemerkt beroven of verkrachten of wat dan ook. :19:
Afbeelding
Doglover
Zeer actief

Ongelezen bericht door Doglover »

Heel toevallig liep ik vandaag echt in m'n uppie door het bos in Baarle. Ik had net 2 uur een bosrit gemaakt met een goede vriendin van mij. Haar paard staat gewoon bij haar thuis maar ik reed op een huurpaard dus moest ik terug brengen. Vriendin van mij vroeg of ze me op moest halen maar bikkel dat ik ben en zei dat ik die 2 km wel kwam lopen. Ik was alleen nog niet eerder zo gelopen hahahaha. Het was heel rustgevend dat wel en ik heb gelukkig de goede afslag genomen :ok:

Ik loop rustig met hond alleen door het bos, geen probleem. Mocht er een engerd rondlopen dan houd ik mijn sleutelbos in mijn hand, komt erg hard aan als het moet (denk ik :mrgreen: )
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Ik durf niet zo goed in mn eentje te lopen in het donker. Waar ik overdag de normale wandelingetjes maak met Juul is langs een begraafplaats, daar durf ik als het donker is echt niet voorbij te lopen! Dan doe ik een andere route, die is niet zo eng :mrgreen:
Afbeelding
JML
Zeer actief

Ongelezen bericht door JML »

Ik loop veel alleen in het bos, geen probleem. Ik loop alleen niet overal even prettig. Er zijn echt wel bossen of wandelgebieden waar ik geen fijn gevoel bij heb in mijn uppie.
Bij de hut van mie pils, het leenderbos en in geldrop/mierlo loop ik echt wel onbezorgd.
's avonds loop ik alleen door de wijk, ik kan Maddy toch niet los laten lopen als het donker is. Meneer zou zomaar op jacht gaan.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ik loop hier soms wel in het bos(je) in het donker, met Max natuurlijk. Ik denk altijd dat als er iemand is die echt kwaad wil, een donker bos wel de laatste plaats zou zijn waar hij zich zou verstoppen, daar zijn namelijk erg weinig mensen om iets aan te doen :mrgreen: Komt nog bij dat Max er misschien niet afschrikwekkend uit ziet, maar wel heel erg afschrikwekkend kan blaffen en grommen als iemand dichtbij komt.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Overdag loop ik altijd in mijn uppie door de bossen, ook in Duitsland maar ik moet echt er mee beginnen om mijn mobieltje mee te nemen, niet voor gevaar maar meer omdat je toch in de bergen loopt.
sávonds loopt Cees met ze. Ik ben zo'n schijterd voor die "wilde beesten"die rond ons huisje scharrelen en ben ik eerder binnen dan de honden.
Er zijn vrij veel wasberen en ik schrik mij iedere x het leplazerus als ik geritsel hoor.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

ik heb hier weinig bos, vorige keer in drenthe tijdens de laatste plasronde kon ik dan ook niet de verleiding weerstaan om te kijken of het hek naar het bos open was.. en dat was open :mrgreen: dus liep ik na enen lekker dat bospad op en hebben we nog wat gedwaald daar..
Maar ook 's nachts langs de kustlijn lopen.. heerlijk.. dat deed ik vroeger ook, toen zonder hond, nu loopt hij lekker met me mee
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Nanna schreef:
ien schreef: Er zijn vrij veel wasberen en ik schrik mij iedere x het leplazerus als ik geritsel hoor.
Het is ook uitkijken geblazen. Het zijn notoire inbrekers :smile:
Afbeelding

En ze graaien alles uit je poten ;-)
Afbeelding
dat is ook de reden dat ik binnen blijf sávonds. :mrgreen:
en dat het inbrkers zijn heb ik al mogen ervaren, uit een schuurtje die boven in het bos staat hebben ze de pensstaven uit de kast gepikt. Was wel feest voor mijn honden, een bos vol met restanten stukken pens :mrgreen:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik loop juist liefst alleen in het bos, jammer dat ik in het donker niets zie anders zou ik dat ook nog doen, ik ben een echte bosmuis :mrgreen:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

als het licht is of schemert ga ik wel alleen ja. ik voel me iets veiliger met Ragyo dan zonder hond, maar dat is vooral vanwege zijn scherpe zintuigen, ik kan aan hem vaak eerder zien dat er iets of iemand is dan dat ik het zelf zie. Qua bewaking heb ik weinig aan hem denk ik, alleen mensen die echt bang zijn van honden zijn van hem onder de indruk als hij blaft.
Als het echt donker begint te worden ben ik eigenlijk benauwder voor wilde zwijnen dan voor mensen :wink:
In het park kom ik dan weer niet in het donker, ik weet eigenlijk niet hoe dat hier in de buurt is (nog niet uitgeprobeerd) maar in Leiden waar ik eerst woonde kwam je dan nogal eens hele wazige en/of dronken figuren tegen.
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Ik loop op alle tijden, ook als het stikdonker is in het bos :pffff:
Maarrr..zet me er niet alleen neer, alleen met Nebla en Rascha, want die zijn erg waaks :ok:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik loop overal bij daglicht of in het donker met de honden maar ook gerust alleen.
Het scheelt natuurlijk wel dat ik 2 duitse herders bij me heb, waarvan er een in het donker behoorlijk waaks is.

Ik ben helemaal niet bang uitgevallen en ik denk dat ik dat ook uitstraal, ik heb noch in het bos noch in de stad ooit problemen gehad terwijl ik toch echt wel bij nacht en ontij en in de stad meestal zonder honden onderweg was.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik loop vaak alleen door ons 'bos'. Het is er vrij stil, het enige wat ik tegenkom is een ree of een paar fazanten. De honden zijn altijd wel alert. Op een bepaald stuk is het een afwerkplek geworden, waar zo af en toe een auto staat om zich uit te leven. De honden reageren daar meteen op en dan nemen we maar een ander pad. Ik voel me redelijk veilig als ik hen bij me heb, maar kijk zelf ook altijd goed om me heen.
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Ik loop het liefst alleen door de bossen te struinen. 's Morgens loop ik al om 5:30 in het donker te struinen door een voor mij bekend bos. Ik draag een hoofdlampje met een rood kapje ervoor zodat ik net genoeg licht heb om wortels en blubber te kunnen zien en Storm heeft een lampje aan zijn halsband. Dat gaat prima, ik zie dus waar hij is. 's Avonds laat ga ik nooit wandelen omdat ik dat zelf wel eng vind.
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik zal niet snel in het donker in het bos lopen, en zeker niet alleen.
Maar ik ga tegenwoordig niet snel meer alleen naar het bos overdag, omdat er teveel mensen rond lopen in die bossen, hele uitlaatservices met groepen honden of mensen die het allemaal wel best vinden wat hun honden uitvoeren. Dus ik ga niet in een onoverzichtelijke situatie lopen waar opeens honden dwars door de bosjes naar mijn honden gerend komen. Ik loop dan niet ontspannen.
Gisteren waren we bij Ermelo in de bossen en daar zou ik ook niet snel alleen lopen, al is het maar omdat ik als de dood ben dat ik zwijnen tegen kom ofzo.
Ben best wel een angsthaas in de natuur, laat mij maar in het donker in de stad lopen. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ik liep eerst altijd alleen in het bos met de hond maar goed ik had toen een Dogo en nu een Yorkje :mrgreen: . In het donker durfde ik het ook gerust maar bleef ik wat aan de rand waar het pad wat ruimer was. Niet voor de mensen die je eventueel tegen zou kunnen komen maar ik zie niks in het donker en ik heb niet graag een spin in m'n gezicht. Nu loop ik nooit meer alleen in het bos. Zowieso zou m'n vriend het echt niet grappig vinden als ik in het donker naar het bos zou gaan omdat hij bang is dat er dan wat gebeurd en ach, ik loop nu net zo lief gewoon overdag samen in het bos want voor Quincy hoef ik niet bang te zijn met andere honden en hoef dus niet op belachelijke tijden plekken te zoeken waar ik hem los kan laten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”