Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help mijn pup blijft diarree houden.....................

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Esther 1
Zeer actief

Help mijn pup blijft diarree houden.....................

Ongelezen bericht door Esther 1 »

Ik weet niet meer wat ik doen moet, mijn pup Nadal (reutje van bijna 9 weken,geb 21/07) een Oud Duitse Herder blijft diarree houden. Wij hebben Nadal vorige week vrijdag 12/09 opgehaald bij de fokker (in duitsland) (eindelijk nadat we 6 weken lang 1-2 x p.week zijn gaan knuffelen). Ik heb de brokken van de fokker heel kort met mijn eigen brok gemend (zij had Pedrigree ) éérst was zijn ontlasting vrij dun, toen spuitwater. Nadat ik Nadal al een heel weekend witte rijst + rijstwater bij zijn voeding (nog maar een kleine hoeveelheid brokjes) had gegeven stond ik op maandagmorgen al om 08.00uur bij de DA op de stoep. Nadal is nagekeken heeft een spuitje gekregen dat zijn maag en dampjes snel zouden ontspannen, 2 blikjes dieetvoer en een pasta Finidiar (2x p.d. toedienen) genaamd meegekregen. Zijn 1e ontlasting was toen rond 11uur en was geweldig goed, ik moest op woensdag weer met zijn brokjes starten als alles goed ging. Nou alles ging goed totdat hij weer volledig op zijn brok staat (Meradog) begint het weer opnieuw weer dunne ontlasting tot spuitwater, en dat blijft varieren. Ontdekte ik vrijdagmiddag allemaal witte puntjes in zijn ontlasting, direct weer contact met DA opgenomen. Gisteren heeft Nadal (en mijn andere honden ook, ondanks dat ze t pas eind juni ook gehad hebben) een wormen tablet gehad. Hij was vorige week donderdag 11/09 bij de fokker ook nog ontwormt. Ook ben ik hem sinds vrijdag 19/09 Kugest van VSM 3-4 daags aan het geven. Maar niks helpt ik weet echt niet meer wat ik doen moet :jank:

Nadal is gelukkig wel heel actief, vrolijk, en ondeugend en maakt verder totaal geen zieke indruk. Hij is ondanks zijn diarree ook nog 1kg bijgekomen, hij weegt op dit moment 6,6kg.
Drinken doet hij ook goed, zijn diarree is als hij normaal gesproken gewoon moet poepen, dus niet constant!

De DA denkt dat het door de stress komt dat het allemaal wat veel voor hem is geweest, Nadal doet het heel goed bij ons hoor, zal het ff duidelijk uitleggen:
- 10/09 chip gekregen
- 11/09 wormenkuur gekregen
- 12/09 1e enting gekregen (fokker zit in Duitsland en zij enten niet met 6 weken)
- 12/09 4 uren na de enting opgehaald door ons ( hij kende ons inmiddels al heel goed en was al helemaal gek als wij, vooral ik kwamen)
Hij is tot de laatste minuut bij zijn mams en zusje en broertjes(nestgroote 5 pups) geweest, honden zitten bij fokker ook niet in kennels maar in huis.

Nadal zijn broertje is gekocht door familie van mij, zij hebben vorig jaar daar ook een hond gekocht en die doet het super goed in alle opzichten.
Zijn broertje heeft hetzelfde als Nadal gehad maar die heeft inmiddels sinds vrijdag j.l. normale ontlasting (is niet bij DA geweest,omdat hij het niet in die mate had wat Nadal had)
Zijn broertje staat op dezelfde brok

Wat zijn jullie tips/ ideeën, ik weet echt niet meer wat ik doen moet.
Ik heb er ook al over gedacht om hem (allemaal dan maar) op kvv te gaan zetten, maar aangezien ik daar een leek in ben weet ik niet of het verstandig is, ik heb met kvv echt totaal geen ervaring. Heb wel al begrepen dat ik dan het beste op Carnibest kan gaan ( heb al een DSZaak gevonden bij ons 2km vandaan)
Maar mijn gevoel zegt laat zijn maag/darmen eerst nog ff met rust en ga niet weer omzetten :denken:

Ben zo benieuwd naar jullie ervaringen/tips

Alvast thnx
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
miemot
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door miemot »

Wij hadden net hetzelfde probleem met Guus die eerste weken. Overgestapt op kvv en weg diarree :mrgreen:
petraB
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door petraB »

Wij hebben sinds een paar maanden ook een pup uit duitsland, en ook die stond op Meradog.
De eerste weken heeft hij ook veel diaree gehad.
Veel mee bij de da gezeten, ontwormd etc.
Om te beginnen zijn we overgestapt op 3 keer voeren per dag. Ik weet niet hoevaak jouw pup krijgt, maar dit was al een kleine verbetering. Zo kregen zijn darmpjes wat meer rust.
Het is eigelijk pas echt beter geworden nadat we zijn overgestapt op andere brokken.
Hopelijk word het snel wat beter. Het is toch erg lastig zo'n pup die niet goed in z'n vel zit.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik vind het wel wat eng, zo'n jong pupje zo aan de diarree. Zorg ervoor dat ie goed blijft drinken!
Ik ben een groot voorstander van kvv en natuurlijke voeding. Ik heb mijn (toen) pup zsm op vers gezet toen ik haar kreeg.
Je zou kunnen proberen om kvv te gaan geven, ik zou de eerste paar dagen wat gekookt water over de kvv gieten en niet meer mengen met brokken. Ik zou ook de Okugest blijven geven, ik heb daar erg goede ervaringen mee.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Als hij het heel goed deed op het speciale voer van de da zou ik bij zo'n jong pupje ook niet moelijk doen en dat eens even een weekje, of twee, geven om de boel weer goed te krijgen.
Een week lang bijna geen voedingsstoffen (brok) en voornamelijk rijst vind ik bij een jong pupje zo erg in de groei geen heel handig idee bijvoorbeeld. Gevoelsmatig hoor :wink:

Als hij het een week of twee goed zou doen op het speciale voer zou ik van daaruit overgaan op kvv.
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

Nadal krijgt nu nog 4x p.dag gevoerd, hebben ze ons als advies gegeven omdat hij dan zijn hoeveelheid van 1 dag wat meer verdeeld krijgt, maar het is inderdaad misschien wel een idee om naar 3x p.dag over te stappen. Ik weet dat zijn broertje ook 3x p.dag krijgt gevoerd, zij wilde ook liever 4x p.d. voeren maar ivm hun werkzaamheden (parttime) was dit niet mogelijk, achteraf gezien misschien dan wel beter :19:

Hij drinkt uit zichzelf echt goed en is verder vol leven heel veel spelen en lekker ondeugend zijn :smile:

De rijst met het rijstwater heeft hij alleen vrijdagavond de zaterdag en de zondag gekregen, vanaf zondagmiddag at hij dit uit zijn eigen niet meer en wilde het rijstwater ook niet meer drinken

Hij heeft geen koorts gehad (was ik vergeten te vermelden)

De Okugest blijf ik inderdaad nog wel ff geven, hij zit nu op 3 - 4 tabletjes per dag, hij weegt 6,6kg. Dit is dan toch oké ?

ik ben toch inderdaad serieus aan het nadenken over kvv maar durf weer een verandering nu niet zo goed aan voor zijn maag/darmen :19:

alvast bedank voor jullie reacties :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Maar dat voer van de dierenarts, daar deed hij het toch goed op?
Waarom geef je dat niet de komende weken eens even eerst?
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

is je pup getest op giardia???
Heb je ontlasting opgevangen en dit laten onderzoeken..zo niet zou ik dat even doen hoor, je weet nooit met zo ene klein pupje....
Als de ontlastingtest goed is dus er niets bijzonders uitkomt kan je altijd nog ergens ander naar zoeken.
hopelijk is het snel over.
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

ik zal morgen ff kontakt opnemen met de DA ivm dat speciale dieet voer, het waren kleine blikjes van RC, deze zijn alleen verkrijgbaar bij de DA

zijn ontlasting had ik maandagmorgen j.l. direct meegenomen in een zakje, de DA heeft dit nagekeken en kon niks ontdekken

zojuist heeft hij een beetje gepoept en er zat wat verbetering in, maar ik durf nog niet te juichen want dit heb ik de afgelopen dagen al vaker gezien en vervolgens bij de volgende poepbeurt is het dan weer dun...................misschien dat het nu dan toch .........

ach en het is z'n schatje, vanavond ga ik voor t eerst vanaf dat ik hem heb weer boven slapen.
Ben benieuwd of dat goed gaat, babyfoon staat al klaar en als hij er nog niet klaar voor is dan verhuis ik met liefde weer naar onderen :wink:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

6,6 kilo voor een odh van 9 weken is erg weinig volgens mij! Ze behoren een kilo per week te groeien, dus hij hoort 9 kilo te zijn.
Ik denk dat hij geen goede start heeft gehad met pedigree, dat hij daardoor ook sneller aan de diaree gaat
Esther 1
Zeer actief

jidde schreef:6,6 kilo voor een odh van 9 weken is erg weinig volgens mij! Ze behoren een kilo per week te groeien, dus hij hoort 9 kilo te zijn.
Ik denk dat hij geen goede start heeft gehad met pedigree, dat hij daardoor ook sneller aan de diaree gaat

Jeetje meen je dat, hij is bij mij ondanks zijn diarree wel 1 kilo bijgekomen op 1 week tijd. En de DA vond hem een flinke jongen voor zijn leeftijd! Nou weet ik het ff niet meer:19:

Pedigree ben ik ook geen voorstander van, en mijn andere honden gaan heel goed op de Meradog, die hebben wel een andere lijn uiteraard.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat de leverancier van Meradog heel behulpzaam is geweest voor het zoeken naar een oplossing, hij wil zelfs het voer laten testen of er niks mee aan de hand is (het is een nieuwe aangepaste lijn in het puppyvoer en het eiwit is omlaag gebracht van 29%naar 24%, hijzelf is fokker van BoerBoels en deze krijgen dit ook) en ik krijg dan direct een nieuwe zak aangeboden ook wil hij mij dan Owego meegeven dat schijnt heel goed te helpen als pups dunne/diarree hebben

Hij was vrijdag j.l. 6.6kg en morgen (oftewel vannacht ) word hij precies 9 weken. Ik zal hem vandaag nog ff wegen

Giardia dan moet er toch ook koorts zijn en bloed in zijn ontlasting?
Dit heeft hij allemaal (gelukkig) niet, volgens de DA zag zijn poep er ondanks dat het erg dun was goed uit.
Maar ik zal toch ff navragen of hij hem daarop wil testen :wink:
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

Hoi Inge,

ik ga ff google om hier meer over te weten, thnx

Heb hem zojuist nog ff gewogen maar hij weegt nog steeds 6.6kg, ik weet dat zijn broertje 1kg zwaarder is als hem.
Nadal is verder wel ontzettend actief, maak me nu nog meer zorgen.

Mijn volwassen DH teefje weegt 33kg en zij word in november 7jaar, ik heb het nog ff nagekeken zij is van 24-11-01 en ze woog op 21/02 /02 bij de laatste enting destijds 10.8kg
Laatst gewijzigd door Esther 1 op 23 sep 2008 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Esther 1 schreef:
jidde schreef:6,6 kilo voor een odh van 9 weken is erg weinig volgens mij! Ze behoren een kilo per week te groeien, dus hij hoort 9 kilo te zijn.

Jeetje meen je dat, hij is bij mij ondanks zijn diarree wel 1 kilo bijgekomen op 1 week tijd. En de DA vond hem een flinke jongen voor zijn leeftijd! Nou weet ik het ff niet meer:19:
Dat hij een kilo aangekomen is, is helemaal prima :ok: Gemiddeld genomen zijn ze een kilo per week, maar je hebt zoals jouw pup ook uitzonderingen. noah was met 8 weken 7,6 kilo en met 12 weken 11,2 kilo. Er zijn ook pups bekend die maar 2,5 kilo wogen met 8 weken en dat zijn ondanks hun 'slechte' start toch beren van reuen geworden :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Esther 1 schreef:Hoi Inge,

ik ga ff google om hier meer over te weten, thnx

Heb hem zojuist nog ff gewogen maar hij weegt nog steeds 6.6kg, ik weet dat zijn broertje 1kg zwaarder is als hem.
Nadal is verder wel ontzettend actief, maak me nu nog meer zorgen.

Mijn volwassen DH teefje weegt 33kg en zij word in november 7jaar, ik heb het nog ff nagekeken zij is van 24-01-01 en ze woog op 21/02 /02 bij de laatste enting destijds 10.8kg
Kijk niet alleen naar de weegschaal :wink:
Kijk ook naar je hond en houd hem lekker vast.
Dan kan je ook zien en voelen of de pup goed op gewicht is of niet.
Als hij namelijk iets kleiner is komt daar meteen een ander ideaalgewicht bij hé?
De standaard eis dat een pup van dat ras elke week een kilo moet groeien zou mij zenuwachtig maken. En dat is niet nodig want het klopt vaak gewoon niet. Het is afhankelijk van de groeisprint die de pup heeft gemaakt die week.

Diaree moet niet natuurlijk.
Zorgen door aangepaste voeding en onderzoek op giardia moet evengoed gebeuren. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Esther 1
Zeer actief

:cheer: :cheer: we zijn hier heeeeel happy, Nadal zijn ontlasting word met en met steeds steviger, zojuist nog 1x tje wat dunner maar daarvoor begon het toch al echt ergens op te lijken.
En eten doet hij als de beste, mijn man noemt hem al een echte bouwvakker :smile:

Zijn broertje is 1 kg zwaarder als hem, maar Nadal is toch groter hij heeft meer een atletisch lichaam (uhum hopelijk goed omschreven)
En een stel poten waar ik apentrots op ben :wink:

En hij is inderdaad zo verder helemaal toppie gezond, eet goed, speelt lekker en met wandelen gaat het goed, tja we wandelen met de bolderwagen (speciaal voor hem gekocht enne een blauwe hé :mrgreen: ) omdat hij maar een paar minuutjes mag lopen. Als je hem ziet dan ziet hij er ook echt goed uit, hij is en ziet niet mager uit en als je hem vastpakt dan voel je zijn ribben zonder dat daar veel vet overheen is, eigenlijk zoals het moet naar mijn weten, :denken:

Ik ben echt zo blij dat zijn ontlasting langzaam goed begint te komen, vanochtend om 06.00uur zag ik het echt ff niet meer zitten, dat arme ventje van mij

Ik zal jullie blijven updaten want ik vindt jullie reacties echt super :ok:
Afbeelding
mel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mel »

hoi

nou dit is ook wat, denk even op het forum zoeken naar iets van diarree
lijkt het wel aardig op het verhaal van ons

onze hond is nu 4,5 maandjes oud en sinds een week vrij wel steeds aan de diarree.
vrijdag naar de da geweest , heeft hij ook 2 spuiten gekregen en een pasta om het tegen te gaan, zaterdags dachten wij ....yes het word weer een normale ontlasting ....maar...... 's nachts het beestje piepen tot en met, wij eruit, hij sprint naar de achterdeur en ja hoor weer feest :jank: en dit blijft steeds zo doorgaan alleen sinds die nacht is het nog niet een keer normaal geweest
heb vanmorgen gelijk ontlasting naar de da gebracht en kan zo bellen voor de uitslag en krijg ook tehoren wat we dan moeten gaan geven.

heb van het weekeind alles uitgeprobeerd wat de da had gezegt..brinta met zout, aangemaakt met water,,, bouillon met suiker, rijst ,wit brood,,etc etc maar niks helpt......wij zijn eigenlijk best op want we lopen nu al een paar nachten op voor hem, iets waar hij natuurlijk ook niks aan kan doen...maar het sloopt wel.
voor de rest is hij levendig , alleen 's morgens minder aangezien hij natuurlijk ook moe is,maar voro de rest merk je er niks aan.

hopen dat de da zo iets heeft waardoor hij ervan af is en wij, incl. hij weer kunnen slapen

ps die van ons is nog steeds aan de brokken die hij bij de fokker had,hij deed het daar goed op dus zag geen reden om te veranderen.

groetjes
Esther 1
Zeer actief

Hoi Mel,

nou ik hoop voor jullie pup en voor jullie dat hij snel weer beter is, ben echt benieuwd wat de uitslag van de DA zal zijn.
Waar word op gestest?

Met Nadal gaat het nu steeds beter, maar hij had dan ook alleen diarree als hij normale tijd ging poepen ( ik bedoel niet constant, ipv een gewone poep had hij diarree)
De tabletjes van VSM Okugest wat ze hier adviseren helpen echt goed :ok:
Afbeelding
mel
Vaste gebruiker

Esther 1 schreef:Hoi Mel,

nou ik hoop voor jullie pup en voor jullie dat hij snel weer beter is, ben echt benieuwd wat de uitslag van de DA zal zijn.
Waar word op gestest?

Met Nadal gaat het nu steeds beter, maar hij had dan ook alleen diarree als hij normale tijd ging poepen ( ik bedoel niet constant, ipv een gewone poep had hij diarree)
De tabletjes van VSM Okugest wat ze hier adviseren helpen echt goed :ok:

hoi esther

nou baloe poepte eerst ong. 2 x per dag en nu veel vaker, dus niet alleen op zijn zeg maar normale tijden..
ik kan je niet precies vertellen waar hij op getest word..word er wel zelf ontzettend :jank: van...nu ook hij ligt in de vensterbank en kna gewoon zijn draai niet vinden...had de da ook al gezegt dat hij wel speels is maar niet meer zo als in het begin...hij oogt niet ziek en doet ook niet zo voor, maar is sneller moe om het zo maar te zeggen

die tabletjes van vsm kun je die ook bij het kr.....t krijgen of bij de apotheek, moet je dat eerst overleggen met de da of hoe heb jij dat gedaan?en heeft jullie hond nu ander voer??

wij hebben baloe met 8 weken opgehaald toen hij 12 weken was is hij voor 2 weken terug gegaan naar de fokker ivm onze vakantie...toen we terug kwamen heeft hij eerst een poos baknijd gehad en toen het geklungel met zijn darmen
en dan hebben we ook de jongste hier nog ziek...pffff word wel veel zo hoor!!
ben vandaag met een sneltrein door mij werk gevlogen ipv om 15.00 uur had ik het om 12.00 uur al af...ben ook op nu hoorhihih de buuf was tussen door nog wezen kijken naar hem en zij ook hij is niet ziek ogend .

wat een toestand allemaal he

greojtes mel

ps ben blij dat het met jullie hond nu wat beter gaat
Esther 1
Zeer actief

Hoi Mel,

ik heb die tabletjes gewoon bij de apotheek gehaald kosten net geen 5 euro voor 50 stuks.
maar ik zou als ik jou was toch ff de uitslag van de DA afwachten, dat Balou sneller moe is vindt ikzelf niet zo'n goed teken, misschien dan toch een ontsteking of virusje!
Nadal was niet sneller moe ofzo
Je schrijft dat hij ivm jullie vakantie terug bij de fokker is geweest is daar misschien ook een hond in die periode ziek geweest kan ja zijn dat hij wat heeft opgelopen daar van een virusje
Ook dat hij zo onrustig is lijkt mij een teken dat hij er echt last van heeft.
Ik ben heel benieuwd naar de uitslag van de DA, als hij niks kan vinden is het misschien nog een idee om een scan/foto's te laten maken, misschien heeft hij wel wat gevreten(sok,knikker :19: ), het is een pup en die stoppen alles in hun bekkie en wij maar :neenee: zeggen................tegen de pup dat mag niet, die lieve ondeugende mupjes

En het is inderdaad ff zwaar van die zieken in huis, maar rustig blijven en je komt erzelf het beste doorheen, veel sterkte
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Wij hebben dit ook gehad met onze pup. Hij is aan de Stormogyl geweest en sindsdien is het goed gegaan ook zijn wij gaan minder met brokken en krijgt hij in het weekend Carnisbest.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Mijn pup ging ook aan de diarree, eerst vooral waterachtig, daarna bleef het duren die slappe stoelgang.
Vaak bij de dierenarts gezeten, stoelgang tot 2-maal toe laten controleren maar niks, ook geen giardia. Allerhande brokken geprobeerd, ontwormd, andere medicatie enz, maar niks hielp.

Uiteindelijk overgeschakeld op KVV en nooit meer diarree gezien in die mate...
Esther 1
Zeer actief

Nou het leek dus ff erop dat het beter ging met Nadal (niks gewijzigd in het voer) maar dat was dus maar van korte duur, zijn diarree leek wat dikker te worden maar tot op heden nog steeds diarree wel wat dikke brei maar dan toch.
Ben vanochtend al bij da geweest en nu gaan ze zijn ontlasting testen, ik kan vanmiddag bellen voor de uitslag als ze het eerder hebben bellen ze mij.
Heb direct dan ook weer dat dieetblikvoer meegenomen, dit is; Intestinal van RC, en is superlicht verteerbaar. Dat had hij vorige week ook gekregen en toen werd zijn ontlasting normaal.
Ik ben echt benieuwd naar de uitslag en of ze nu wel wat kunnen vinden, het word nu op Giardia getest, maar da zei dat hij dacht dat het dat niet zou zijn. nou afwachten dan maar

Ik ben er dan toch zwaar aan het denken om Nadal en de rest daarna op kvv te zetten, mede door de ervaringen van jullie hier allemaal, maar als ik alleen kvv ga voeren is dat dan voldoende?
of moet je dan kvv doen en een speciale brok (merk??) erbij combineren
heb het al met manlief over barf gehad maar daar voelt hij niks voor, ach misschien ff wennen, het zijn toch eigenlijk mijn dogs en uiteindelijk beslis ik en vind hij toch wel oke :mrgreen:
En vooral als het dan ook nog positief is

Ik houd jullie op de hoogte
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Klinkt toch wel erg als een Giardia-infectie, het komen en gaan van dunne ontlasting.
Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Esther 1 schreef:Ik ben echt benieuwd naar de uitslag en of ze nu wel wat kunnen vinden, het word nu op Giardia getest, maar da zei dat hij dacht dat het dat niet zou zijn.
Ik dacht eerder te lezen dat daar al op getest was :denken:

In ieder geval, het klinkt helemaal hetzelfde als wat Frenk had en dat was Giardia. Ik heb toen eerst een tijdje van Hill's het gespecialiseerde blikvoer voor ontregelde maag/darmen gegeven en ben toen na een week of twee overgegaan op KVV. Succes met de kleine :ok:
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Frenk schreef:
Esther 1 schreef:Ik ben echt benieuwd naar de uitslag en of ze nu wel wat kunnen vinden, het word nu op Giardia getest, maar da zei dat hij dacht dat het dat niet zou zijn.
Het ligt eraan hoe de test gedaan wordt.
Bij de ouderwetse manier (microscoop en speciale kleuring) hoeft de Giardia-parasiet niet persé in het ontlastingmonster te zitten. Niet bij iedere poepbeurt wordt de parasiet uitgescheiden. Meestal moet je dan van drie dagen ontlasting inleveren.

Bij de nieuwere test, de SNAP-test, kan het DNA van de Giardia-parasiet in de ontlasting worden aangetoond. Meestal is bij deze test één ontlastingmonster voldoende.
Laatst gewijzigd door MoniqueDM op 23 sep 2008 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
mel
Vaste gebruiker

hoi

nou gister rond 6 uur....pff wat duurt een dag dan lang he :wink: de uitslag gekregen van zijn ontlasting ...hij was op vier dingen getest maar alles wat goed!!!
de da adviseerde mij gewoon weer op de brok te gaan eventueel geweekt en dan ipv 3x vier keer te gaan voeren. heb wel een anti kuur voor hem mee gekregen omdat hij sneller moe was, tja wat wil je ook...

net voor dat ik de uitslag van de arts kreeg had ik hem een snee witbrood gegeven met rijstewater....en een 3 tal uren erna weer een paar brokken met rijstewater....

had ook besloten om vanacht op de bank te gaan :slaap: want om 5 x per nacht naar beneden te moeten is ook niet leuk......en wat denk je.......de hele nacht heeft meneer doorgeslapen :ok:

vanmorgen weer een paar van zijn brokken gedaan en tot nu toe nog niks....
we hopen dat het nu beter gaat met hem....

wil hem eigenlijk wel op de brok houden ..heb met de vorige hond van ons daar ook goede ervaringen mee gehad, was wel ander merk maar tot aan de vakantie heeft hij het gewoon goed gedaan

maar nu ander vraagje misschien dat een van jullie er een antwoord op heeft

denk vanmorgen laat ik eens op de zak kijken naar het aantal grammen,had dit al gedaan maar dacht ineens misschien krijg hij nu wel te weinig omdat hij natuurlijk ook zwaarder word.
had een maat beker van een ander merk ivm de grammen maar nu zie ik ineens dat dat helemaal niet overeenkomt...
als ik de grammen van de maatbeker op 100 gr vul , dan geeft de weegschaal 75 gram aan.......dit zou toch niet een oorzaak kunnen zijn wel :denken: :denken:

groetjes mel en ik hoop dat het met de hond nu wat beter gaat esther
Frenk
Zeer actief

MoniqueDM schreef:
Frenk schreef:
Het ligt eraan hoe de test gedaan wordt.
Bij de ouderwetse manier (microscoop en speciale kleuring) hoeft de Giardia-parasiet niet persé in het ontlastingmonster te zitten. Niet bij iedere poepbeurt wordt de parasiet uitgescheiden. Meestal moet je dan van drie dagen ontlasting inleveren.

Bij de nieuwere test, de SNAP-test, kan het DNA van de Giardia-parasiet in de ontlasting worden aangetoond. Meestal is bij deze test één ontlastingmonster voldoende.
Nee, dat weet ik wel. Maar als een DA getest heeft, dan zou dat toch betrouwbaar moeten zijn. (Of ik zou dus een andere DA gaan zoeken..) :wink:

In ieder geval hoop ik voor TS en haar hondje dat het ditmaal wel op de juiste manier bekeken wordt.
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

ikzelf heb zo het gevoel dat het Giardia moet zijn, weet niet maar als ik op mijn gevoel afga......
Nadal zijn ontlasting is echt nu dikke brei met een gelei laagje eroverheen en het komt er met heel veel geluid en dikke straal uit, dikke scheten geluid :N:
Nadal heeft ook heel veel zin om te eten, lijkt er ook bij te horen

Ik weet niet hoe dat het vorige week is naargekeken maar ik heb door ervaringen wel nog heel veel vertrouwen in de da

Frenk jouw hondje heeft dit ook gehad schrijf je hoelang heeft het uiteindelijk geduurd?
En je bent daarna met kvv gestart, geeft jij dan alleen kvv?
Ik ben hier echt een leek in en zie door de kvv (al die merken en mineralen waar je op moet letten) en barf niet meer precies hoedat ik het nu straks het beste kan gaan doen :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Esther 1 schreef:Frenk jouw hondje heeft dit ook gehad schrijf je hoelang heeft het uiteindelijk geduurd?
En je bent daarna met kvv gestart, geeft jij dan alleen kvv?
Hoe lang het geduurd heeft? Hij had diarree, dus na een dag of wat ben ik finidiar gaan geven (van de DA). Dat hielp niet afdoende, dus terug naar de DA en meteen de giardia test. Dat was 'm, dus hup aan de AB (Metronidazol). Toen was het heel snel over. Mooie stevige ontlasting.

Omdat een AB kuur het hele afweersysteem platlegt moet je wel oppassen met entingen. Dus lang genoeg wachten voordat je gaat enten.
Verder kun je overwegen om een probioticum te geven als de AB kuur is afgerond.

Ik ben begonnen met Rodi en Duck, nu geef ik Carnibest en Bandit. Het is een beetje zoeken en ik heb nog steeds niet 1 KVV gevonden waar Frenk met smaak van blijft eten. Dus ik wissel gewoon af. Verder geef ik regelmatig een stuk vuile pens en wat ander vers vlees of verse vis. Dagelijks een schaaltje karnemelk en wekelijks een rauw eitje. :ok:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

meer info giardia http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ardia.html

en t komt wel vaker voor dat t dus niet aangetoond wordt in de ontlasting, maar dat t zeker wel giardia is, tenminste, dat de hond wel goed reageert op de behandeling die normaal bij giardia plaats zou vinden....
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”