Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wilde honden en wolfen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Frenk schreef:
Roelfien schreef:Er zijn momenteel aardige discussies over dat de hond, door zijn lange periode van domesticatie en de evolutie, al een eigen soort vormt en niet langer meer beschouwd moet worden als zijnde gelijk aan de wolf.
Biologen zoals Coppinger in het boek "dogs" geven daar wel mooie "bewijzen en theorieën" voor aan. Ik geloof daar wel in.
Is het niet zo dat wolven en honden zich tot elkaar verhouden als mensapen en mensen? Dus dat je wel dingen nog kunt herkennen en plaatsen, maar dat die zich wel verder ontwikkelt hebben of andere dingen verdwenen zijn?
Dat klinkt in elk geval heel waarschijnlijk.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Roelfien schreef:Er zijn momenteel aardige discussies over dat de hond, door zijn lange periode van domesticatie en de evolutie, al een eigen soort vormt en niet langer meer beschouwd moet worden als zijnde gelijk aan de wolf.
Biologen zoals Coppinger in het boek "dogs" geven daar wel mooie "bewijzen en theorieën" voor aan. Ik geloof daar wel in.
Ik ook, en ik heb er ook de schurft aan als mensen altijd maar weer komen aanzeilen met kreten die het gedrag van honden zouden moeten linken aan wolven e.d. :roll:
Ja, ik kijk ook graag naar tieten, en dat zal best een verklaring hebben die z'n wortels heeft in de historie, maar daarom mag iemand mij na duizenden jaren evolueren inmiddels eventueel best aanspreken op zulk wangedrag.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Het is trouwens wolven.. en geen wolfen (onderwerp)
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Jaap* schreef: Ja, ik kijk ook graag naar tieten, en dat zal best een verklaring hebben die z'n wortels heeft in de historie, maar daarom mag iemand mij na duizenden jaren evolueren inmiddels eventueel best aanspreken op zulk wangedrag.
Hoezo, beroep jij je niet op je primate behoeften? :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Roelfien schreef:
Jaap* schreef: Ja, ik kijk ook graag naar tieten, en dat zal best een verklaring hebben die z'n wortels heeft in de historie, maar daarom mag iemand mij na duizenden jaren evolueren inmiddels eventueel best aanspreken op zulk wangedrag.
Hoezo, beroep jij je niet op je primate behoeften? :mrgreen:
Als het zo uitkomt wel natuurlijk, maar in het echt weet ik wel beter :mrgreen: :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

in wolven zelf heb je ook verschillende soorten, en diversen zijn daarvan uitgestorven, mij kan je ook niet wijsmaken dat elke hond van de moderne grijze wolf afstamt
ik denk ook eerder dat de rassen die hun oorsprong in ( noord )afrika en zuid amerika vinden van de manenwolf en de jakhals en wie weet de coyote afstammen en niet van de "wolf" zoals men gelijk voor ogen ziet als men aan een wolf denkt want dan denkt men altijd aan de grijze wolf, en dat terwijl er zoveel meer soorten zijn, en het meest waarschijnlijke vind ik nog dat ze allen van een soort afstammen die allang uitgestorven is.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Re: Wilde honden en wolfen

Ongelezen bericht door Podenji »

Jay schreef: Die wilde hond heeft heel veel weg van een hyenahond, zie foto hieronder.
apart , het is namelijk hetzelfde :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Voluit heet het Afrikaanse wilde hond, of Hyenahond.
Dat is beide idd precies het zelfde dier.
En ik vind ze prachtig, ben er altijd al door gefascineerd, net zoals de Dingo's, vind ik ook geweldige dieren om te zien.
:zweep:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:Kijk trouwens eens naar de enorm steile hoekingen van Dingo en Wilde Hond ;-)
Waarom wij onze honden graag flink gehoekt zien is mij een raadsel. Het is nl. zo ineffectief als het maar kan ;-)
Hoe zijn de hoekingen van een wolf? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef:
Nanna schreef:Kijk trouwens eens naar de enorm steile hoekingen van Dingo en Wilde Hond ;-)
Waarom wij onze honden graag flink gehoekt zien is mij een raadsel. Het is nl. zo ineffectief als het maar kan ;-)
Hoe zijn de hoekingen van een wolf? :wink:
maar ook die hebben niet de hoekingen zoals ze tegenwoordig bij steeds meer rassen te zien zijn hoor :wink: :
Mooie foto Inge :ok:
De hoekingen van een DH zijn inderdaad wel wat heftiger dan die van de wolven :N:

Ik geloof dat Ita de wolf aardig benadert (in de hoekingen dan :mrgreen: )
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:
ranetje schreef: De hoekingen van een DH zijn inderdaad wel wat heftiger dan die van de wolven :N:
Jôh...;-)
Afbeelding

Afbeelding
Ik bedoel maar :F: :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”