Dat klinkt in elk geval heel waarschijnlijk.Frenk schreef:Is het niet zo dat wolven en honden zich tot elkaar verhouden als mensapen en mensen? Dus dat je wel dingen nog kunt herkennen en plaatsen, maar dat die zich wel verder ontwikkelt hebben of andere dingen verdwenen zijn?Roelfien schreef:Er zijn momenteel aardige discussies over dat de hond, door zijn lange periode van domesticatie en de evolutie, al een eigen soort vormt en niet langer meer beschouwd moet worden als zijnde gelijk aan de wolf.
Biologen zoals Coppinger in het boek "dogs" geven daar wel mooie "bewijzen en theorieën" voor aan. Ik geloof daar wel in.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wilde honden en wolfen
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik ook, en ik heb er ook de schurft aan als mensen altijd maar weer komen aanzeilen met kreten die het gedrag van honden zouden moeten linken aan wolven e.d.Roelfien schreef:Er zijn momenteel aardige discussies over dat de hond, door zijn lange periode van domesticatie en de evolutie, al een eigen soort vormt en niet langer meer beschouwd moet worden als zijnde gelijk aan de wolf.
Biologen zoals Coppinger in het boek "dogs" geven daar wel mooie "bewijzen en theorieën" voor aan. Ik geloof daar wel in.

Ja, ik kijk ook graag naar tieten, en dat zal best een verklaring hebben die z'n wortels heeft in de historie, maar daarom mag iemand mij na duizenden jaren evolueren inmiddels eventueel best aanspreken op zulk wangedrag.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hoezo, beroep jij je niet op je primate behoeften?Jaap* schreef: Ja, ik kijk ook graag naar tieten, en dat zal best een verklaring hebben die z'n wortels heeft in de historie, maar daarom mag iemand mij na duizenden jaren evolueren inmiddels eventueel best aanspreken op zulk wangedrag.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Als het zo uitkomt wel natuurlijk, maar in het echt weet ik wel beterRoelfien schreef:Hoezo, beroep jij je niet op je primate behoeften?Jaap* schreef: Ja, ik kijk ook graag naar tieten, en dat zal best een verklaring hebben die z'n wortels heeft in de historie, maar daarom mag iemand mij na duizenden jaren evolueren inmiddels eventueel best aanspreken op zulk wangedrag.

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
in wolven zelf heb je ook verschillende soorten, en diversen zijn daarvan uitgestorven, mij kan je ook niet wijsmaken dat elke hond van de moderne grijze wolf afstamt
ik denk ook eerder dat de rassen die hun oorsprong in ( noord )afrika en zuid amerika vinden van de manenwolf en de jakhals en wie weet de coyote afstammen en niet van de "wolf" zoals men gelijk voor ogen ziet als men aan een wolf denkt want dan denkt men altijd aan de grijze wolf, en dat terwijl er zoveel meer soorten zijn, en het meest waarschijnlijke vind ik nog dat ze allen van een soort afstammen die allang uitgestorven is.
ik denk ook eerder dat de rassen die hun oorsprong in ( noord )afrika en zuid amerika vinden van de manenwolf en de jakhals en wie weet de coyote afstammen en niet van de "wolf" zoals men gelijk voor ogen ziet als men aan een wolf denkt want dan denkt men altijd aan de grijze wolf, en dat terwijl er zoveel meer soorten zijn, en het meest waarschijnlijke vind ik nog dat ze allen van een soort afstammen die allang uitgestorven is.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Re: Wilde honden en wolfen
apart , het is namelijk hetzelfdeJay schreef: Die wilde hond heeft heel veel weg van een hyenahond, zie foto hieronder.

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- ranetje
- Zeer actief
Mooie foto IngeInge O schreef:maar ook die hebben niet de hoekingen zoals ze tegenwoordig bij steeds meer rassen te zien zijn hoorranetje schreef:Hoe zijn de hoekingen van een wolf?Nanna schreef:Kijk trouwens eens naar de enorm steile hoekingen van Dingo en Wilde Hond
Waarom wij onze honden graag flink gehoekt zien is mij een raadsel. Het is nl. zo ineffectief als het maar kan:

De hoekingen van een DH zijn inderdaad wel wat heftiger dan die van de wolven :N:
Ik geloof dat Ita de wolf aardig benadert (in de hoekingen dan

- ranetje
- Zeer actief