Daar komt nou de glazen stolp bij kijken. Ik stond ook niet te juichen die paar keer dat Christo in de fout ging en achter een auto aan ging :N: Maar ik heb altijd het doel voor ogen gehouden dat hij los moest kunnen lopen in een losloopgebied, dat dat hoort bij een normaal, gezond hondenleven, en dat woog op tegen het risico. En uiteindelijk heeft hij de keus gemaakt om dat niet meer te doen.Suzanne123 schreef:Wederom iemand die mijn hond beter kent dan ik? Wow...christo schreef: Waarom leg jij je zo bij dat jagen neer? Christo joeg met één jaar oud ook op auto's, fietsers, joggers, paarden en alles wat bewoog. Ik heb hem balletjesgek gemaakt, liet hem voor me zitten steeds als er wat voorbij kwam, en gooide dan een bal, en als hij die gevangen had, nog een tweede erachteraan. Het is er echt uit te trainen, hoor, als je maar een beloning vindt die jouw hond leuker vind. Een balletje kon hij vangen en houden, een auto paste niet zo lekker in zijn bek. Probleem opgelost...
En als je hond niet zo goed met andere honden omgaat, prima, maar dat hoef je toch niet te weerhouden van een wandeling in een leuk losloopgebied? Tenzij dat binnen een minuut meteen vechten wordt, loop je toch gewoon lekker door? Wedden dat je hond jou volgt en er verder niets aan de hand is?
En wat geeft jou de indruk dat ik me erbij neerleg??? Had ik al niet geschreven dat we het er grotendeels uitgetaind hebben?
Ik kom ook best wel op loslooppaden (en andere paden trouwens) in een bos, maar dan wel aangelijnd. Noem mij EEN bos, echt, 1 is genoeg, waar niet binnen een afstand van zeg 100 meter een fietspad, ruiterpad, mountainbikepad of gewoon een weg loopt op het losloopgebied.
1 fiets, 1 paard is namelijk genoeg als het mis gaat.
(En nee, mijn hond volgt mij dus niet (betrouwbaar genoeg))
Suzanne
Je kunt ook je kind tot het twaalf jaar oud is aan het handje naar school brengen, dan loopt het ook geen risico in het verkeer. Geen moeder die eraan denkt dit te doen, die houdt haar hart vast maar laat haar kind een leven hebben. Glazen stolpjes zijn nergens goed voor.