Het veldje hier is daar ook heerlijk voor, alleen niet voor te kleine hondjes, want die kunnen nl. zo tussen de spijlen van het hekje door en er ook onder door. Maar dat is alleen bij de toegangspoort, de rest is goed afgezet met gaas, daar kunnen alleen de konijntjes onderdoor.Ennath schreef:Overigens zou ik een moord doen voor zo'n veldje, en voor medehonden uitlaters, zodat Eva ook eens de kans krijgt om met een andere hond te spelen. Dat zou ze zó waarderen.
Hier in de omgeving mogen de honden gewoon loslopen, maar je kan alleen op het fietspad langs de vrij drukke weg lopen.
Geen plaats waar je honden fijn laat spelen dus.
De twee "niet zo erg kleine grasveldjes" die in het dorp liggen zijn verboden voor honden.
En buiten het dorp ligt de polder; met polderwegen vol landbouwverkeer en vrachtauto's die drukte en douane ontlopen.
Er liggen in die polder ook hele mooie slapende dijken, daar zou je heerlijk kunnen lopen. Maar die dijken zijn van de Wildbeheerseenheid, en waar ik in een ander topic gemeld heb dat je hier nooit of te nimmer politie ziet, geldt dat niet voor de wildbeheerseenheid.
Ik heb zelfs al eens een boete opgelopen omdat mijn hond aan de lange lijn drie meter de dijk opliep: "verstoring van de wildstand."
Met een loslopende hond op een slapende dijk lopen is geen goed idee, ze mógen namelijk schieten.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
etiquette losloop-/ren-/uitlatveld??
Moderator: moderatorteam
-
Neeltje
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Persoonlijk ken ik dergelijke voorzieningen niet. Wij hebben alleen maar 'open' gebieden, dus zonder hekjes enzo.Suzanne123 schreef:Ik had dus ook de gedachte dat het beleefd is/ gebruik is om als zo'n veld 'in gebruik' is je er niet ongevraagd op te begeven; dat was nou juist het aantrekkelijke eraan voor mij!
Nou ja, ik merk het al... ook dit is dus een illusie! ;-(((
Ik zal wel een van de weinigen zijn die het beleefd vind om te vragen 'of je erbij mag'.
Suzanne
Ik vind het volkomen logisch dat iemand geen toestemming vraagt alvorens een openbaar losloopveld te betreden en zijn honden los te laten. Het is openbaar en de honden mogen er los.
Wel vind ik dat hij op jouw verzoek om even te wachten had kunnen ingaan, mits dat verzoek had betekent dat jij je honden aan zou lijnen en zou vertrekken.
Je kunt niet een openbaar losloopveld bezet houden met jouw honden, omdat jouw honden nu eenmaal de honden met een gebruiksaanwijzing zijn.
Als zijn honden daarentegen de honden met gebruiksaanwijzing waren geweest, dan had hij jou ook niet mogen vragen om dat veld te verlaten zodat hij erop kon.
Een openbaar losloopveld is nu eenmaal wat het is

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Ik zet dat niet voor niets even in een aparte alinea die begint met "In het algemeen".Neeltje schreef:Op ons veldje zitten er geen gezinnetjes met 'n paar kleuters op 'n deken te picknicken, het is 'n VELDJE van zijnde zo'n 25 x 25 meter, dus geen gebied. Ër staat 1 bankje en 'n afvalbak. Verder wandelt er niemand, tenzij ze vierkantjes willen lopen.Jaap* schreef:Zo is het, niet om vervelend te doen, maar het is je eigen probleem. Hoe lastig een ander je het ook maar kan maken. Dat veranderd niets aan dat feit.En, hoe lullig misschien ook, dat jij je honden alleen maar op dat veldje los durft te/kan laten is ook jouw 'probleem'
En in het algemeen:
Een hondenlosloopgebied betekent niet dat er alleen honden mogen komen![]()
Voor hetzelfde geld zit er een gezinnetje met een paar kleuters op een deken te picknicken om het hoekje waar je je hond net ziet verdwijnen![]()
Die mogen daar ook gewoon zitten en jou aanspreken op het feit dat je hond de kouwe kip bij die kinderen uit de handen staat te graaien. (In het gunstigste geval)
Persoonlijk zou ik er niks aan vinden om met een hond die dat niet goed aankan (andere loslopende honden/mensen/kinderen) naar een plek te gaan waar de kans groot is dat je zoiets kan overkomen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Muk
Ik vind het eerlijk gezegd asociaal als je iemand vraagt om nog even te wachten omdat je zelf je honden eerst uit wilt laten razen. Als je je honden eerst aan wilt lijnen (om weg te gaan) voordat die man het veld mag betreden waardeer ik het heel erg. Dat vind ik ook geen enkel probleem en dan heb ik ook totaal geen moeite om even te wachten. Maar zo'n veld toe-eigenen is gewoon asociaal. Dat kan alleen als je bv een muntsysteem invoert zoals Nanna al voorstelde.Suzanne123 schreef:Vind je dat ook als ik aangeef dat die van mij mogelijk niet goed daarmee zijn en ik dus (in eerste instantie beleefd) vraag om even te wachten?Muk schreef:Alles wat openbaar toegankelijk is qua losloopterrein kun je dus niet voor jezelf toe-eigenen. Ik geef die meneer dus gelijk, tenminste als zijn honden goed met andere honden om kunnen gaan (anders moet je niet naar een plek met meerdere loslopende honden gaan).
Ik vind dat een rare gedachte eigenlijk... ik kom niet voor niets op zo'n omheind terrein... die van mij jaagt auto's dus een openstaand hek is voor mij een drama, en ook andere honden is niet altijd goed.
Ik vergelijk het maar met een picknickbank.. daar schuif je toch ook niet bij vreemde zomaar aan zonder te vragen of het goed is als je erbij komt zitten? Openbaar of niet?
En vind je dat ook als je duidelijk ziet / kunt zien dat de honden die er al zijn zeker de helft kleiner zijn dan de honden met wie je het veld op wilt lopen?
Suzanne
*edit voorbeeld picknickbank
Daarnaast maakt de grootte van een hond weinig uit, het gaat om de opvoeding die een hond (groot of klein!) heeft gehad. Mijn hond is groot, maar doet geen vlieg kwaad. Ik (en onze hond dus) heb meer last van kleine onopgevoede honden die lopen te grommen, blaffen en bijten dan van grote honden.
Gelukkig hebben wij niet zulke omheinde losloopvelden in de buurt, want ik zou echt pisnijdig worden als iemand al van verre loopt te roepen dat mijn hond en ik er niet in kan omdat die persoon zijn honden nog even moeten hollen. En dan dat je bang bent dat je hond ontsnapt. Alsof elke hondeneigenaar een randdebiel is die zomaar je honden laat ontsnappen door de deur. Ik zou mij net een kind voelen als ik zo aangesproken zou worden. En daar ben ik niet van gediend.
Mocht hier wel zo'n veld zijn en ik wil daar gebruik van maken, dan zou ik wel eerst vragen of mijn hond erbij kan komen. Want ook al is het openbaar, ik zoek geen problemen op. En gaat dat niet, dan zal ik dat veld ook niet betreden. Net zoals bij een picknickbank, daar vraag je het ook eerst alvorens je aanschuift.
Maar ik zal een ander niet veroordelen die wel het veld direct betreedt, want een openbaar veld kun je je nooit toe-eigenen.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet? Ik wel hoor. Misschien dat ik even vriendelijk vraag of ik ernaast mag komen zitten, maar dat is meer een verkapte goedemorgen dan dat ik ook echt aandachtig luister naar het antwoord. Een openbare bank is een openbare bank en als ik daarop wil zitten dan ga ik daarop zitten. Dat is iets anders dan dat ik zonder het te vragen bij iemand op zijn picknickkleed zou neerstrijken. Of op een wildvreemde badhanddoek op het strand. Al zou dat natuurlijk uitermate hilarisch zijn, dat dan weer wel.Suzanne123 schreef:Ik vergelijk het maar met een picknickbank.. daar schuif je toch ook niet bij vreemde zomaar aan zonder te vragen of het goed is als je erbij komt zitten? Openbaar of niet?Muk schreef:Alles wat openbaar toegankelijk is qua losloopterrein kun je dus niet voor jezelf toe-eigenen. Ik geef die meneer dus gelijk, tenminste als zijn honden goed met andere honden om kunnen gaan (anders moet je niet naar een plek met meerdere loslopende honden gaan).
Ik vind het binnen de fatsoensnormen vallen dat iemand even wacht als jij vraagt of je eerst even je hond mag aanlijnen en het veld mag verlaten. Ik vind het zelf ook niet erg om mijn honden even bij me te houden als iemand dat vraagt omwille van een hond die even snel aangelijnd moet worden, om wat voor reden dan ook. Maar dan wel graag snel. Van mij mag je met je niet heul sociale hond best op dat veld, als je het veld maar ruimt als anderen ook het veld betreden.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Geer schreef: Niet? Ik wel hoor. Misschien dat ik even vriendelijk vraag of ik ernaast mag komen zitten, maar dat is meer een verkapte goedemorgen dan dat ik ook echt aandachtig luister naar het antwoord. Een openbare bank is een openbare bank en als ik daarop wil zitten dan ga ik daarop zitten. Dat is iets anders dan dat ik zonder het te vragen bij iemand op zijn picknickkleed zou neerstrijken. Of op een wildvreemde badhanddoek op het strand. Al zou dat natuurlijk uitermate hilarisch zijn, dat dan weer wel.
Als ik bijv. op de trein moet wachten, koop ik even wat te drinken en zoek ik een bankje in de stationshal. Er zijn dan van die mensen die hun hele tassenboel naast hun op een bankje zetten met blijkbaar het idee dat er dan niemand anders bij kan komen. Als er in de buurt geen andere plek is, verzoek ik ze toch echt vriendelijk om de tassen even op de grond te zetten zodat ik er bij kan. Dat 'mijn' gebeuren bewaren ze maar lekker voor niet-openbare ruimtes. Proberen mag natuurlijk wel, dat doe ik ook weleens in de trein

Linda, Izzie en Bram
- Frenk
- Zeer actief
Ben jij er dan "zo-een"Zoek stok! schreef:Geer schreef: Niet? Ik wel hoor. Misschien dat ik even vriendelijk vraag of ik ernaast mag komen zitten, maar dat is meer een verkapte goedemorgen dan dat ik ook echt aandachtig luister naar het antwoord. Een openbare bank is een openbare bank en als ik daarop wil zitten dan ga ik daarop zitten. Dat is iets anders dan dat ik zonder het te vragen bij iemand op zijn picknickkleed zou neerstrijken. Of op een wildvreemde badhanddoek op het strand. Al zou dat natuurlijk uitermate hilarisch zijn, dat dan weer wel.![]()
Als ik bijv. op de trein moet wachten, koop ik even wat te drinken en zoek ik een bankje in de stationshal. Er zijn dan van die mensen die hun hele tassenboel naast hun op een bankje zetten met blijkbaar het idee dat er dan niemand anders bij kan komen. Als er in de buurt geen andere plek is, verzoek ik ze toch echt vriendelijk om de tassen even op de grond te zetten zodat ik er bij kan. Dat 'mijn' gebeuren bewaren ze maar lekker voor niet-openbare ruimtes. Proberen mag natuurlijk wel, dat doe ik ook weleens in de trein
Als de blikken konden doden van de mensen die ik toch even vriendelijk op de arm getikt heb, dan was ik er niet meer geweest..
Ik had laatst iets dergelijks bij een bushalte. Het was fris, dus ik wandelde heen en weer (te meer daar ik anders enorme rookbehoefte zou krijgen en da's zonde na bijna een jaar gestopt te zijn). Begint er opeens een mevrouw hysterisch tegen me te gillen (en het was echt gillen) dat ik nou eindelijk eens moet bepalen waar ik wil staan. Dus ik "waarom?". "Ja, ik ben allergisch voor parfum en ik heb last van u".
Ik bedacht me gelukkig net op tijd dat "dat kan ik toch niet ruiken" in deze situatie wel eens verkeerd opgevat zou kunnen worden

- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
- Zoek stok!
- Zeer actief
We zijn ook eigenlijk allemaal hetzelfdeEnnath schreef:Ik zet een tas naast me neer en kijk heel aandachtig in een boekZoek stok! schreef:Nee, ik zet een tas naast me en kijk heel aandachtig naar buitenFrenk schreef: Ben jij er dan "zo-een"die heel opzichtig gaat zitten doen alsof je slaapt of uit het raam staren met je koptelefoon op?
![]()

Linda, Izzie en Bram
-
~Suzanne~
- Zeer actief
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hm.. niet mee eens...Muk schreef:[
Daarnaast maakt de grootte van een hond weinig uit, het gaat om de opvoeding die een hond (groot of klein!) heeft gehad. Mijn hond is groot, maar doet geen vlieg kwaad. Ik (en onze hond dus) heb meer last van kleine onopgevoede honden die lopen te grommen, blaffen en bijten dan van grote honden.
Een normaal spelende grote hond heeft veel meer kracht dan de rug of poten van mijn kleine ras (en pup daarvan ) kunnen hebben. Dan doet het feit of de grote hond sociaal is daar niets aan af.
Onze honden mogen spelen, maar met honden van gelijke grootte en kracht (en leeftijd).
Suzanne
-
~Suzanne~
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Daar zou ik Bram toch echt geen plezier mee doenSuzanne123 schreef:
Onze honden mogen spelen, maar met honden van gelijke grootte en kracht (en leeftijd).

Linda, Izzie en Bram
-
Muk
Een grote hond kan dan wel meer kracht hebben, maar een kleine hond is vele malen wendbaarder en vaak sneller ook. De kleine honden hier zijn vele malen brutaler, bijdehandter en vele malen drukker. Mij maakt het niet uit waarmee onze hond speelt, zolang de andere hond maar niet te druk is.Suzanne123 schreef:Hm.. niet mee eens...Muk schreef:[
Een normaal spelende grote hond heeft veel meer kracht dan de rug of poten van mijn kleine ras (en pup daarvan ) kunnen hebben. Dan doet het feit of de grote hond sociaal is daar niets aan af.
Suzanne
Spelen met honden van dezelfde leeftijd mag hier wel, maar vind ik geen pré. Honden die ongeveer gelijk in leeftijd zijn, zijn ook ongeveer even sterk (als je honden van gelijke grootte neemt) en dan heb je (in mijn ogen) meer kans op een machtsstrijd dan als het leeftijdsverschil een stuk groter is.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Moos schreef:Haha, we waren tegelijk bezig. Ik had nog even de stoomwalzen ook toegevoegd inderdaadmassam schreef:heeft niks met agressie te maken. als ik een dolle lompie zou hebben als dat een zoon van lola is die dus wel met alles en iedereen kan zou ik echt even wachten met een veld opgaan als ik saar daar zie. ik zou doodsbang zijn dat die lompe boer haar bezeertMoos schreef:Pik dit er nog even uit, want dat vind ik nou iets wat er niet zoveel mee te maken heeft. Saar is 1/4 van Vera, maar dat leeft zelfs samen in 1 huis.Suzanne123 schreef:
En vind je dat ook als je duidelijk ziet / kunt zien dat de honden die er al zijn zeker de helft kleiner zijn dan de honden met wie je het veld op wilt lopen?
Het wordt pas relevant als de grote hond een agressief type is, want dan is zo'n kleintje inderdaad sneller stuk. Maar om bij voorbaat al een hondenveld niet op te gaan omdat de honden die daar lopen kleiner zijn? Nee, dat vind ik niet logisch![]()
![]()
Maar dat valt dan ook gewoon in het algemeen rekening houden met. Ik ging met Moos er bijvoorbeeld niet op als er pups zouden zijn. Al waren die pups 5 keer zijn formaat, hij was daar niet leuk tegen. Met Vera zou ik er nog op gaan als er een Shih-tzu pup liep. Uiteraard met mij in d'r kielzog, maar ze is daar gewoon rustig tegen.
Maar dat is dan je hond kennen en daarnaar handelen. Om bij voorbaat al de regel te bedenken dat je met een grotere hond zo'n veldje niet op kan als er al een kleinere hond loopt vind ik heel wat anders.
nee inderdaad dat is anders ja.
zo mag lola best los bij een volwassen hond. die negeert ze en ze waarschuwt heeeel duidelijk asl ze haar niet negeren..
maar bij pups mag ze niet want die moeten op hun rug

-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Echt waar? Zou je zomaar aanschuiven op een picknickbank??? Is ons ook al 's overkomen en ik vond dat op dat moment vreseljk a-sociaal. Wij zaten met zn tweeen en er kwam een groep van zeker 20 man om heen zitten. Ik betitel dat dus als 'not done'.Suzanne123 schreef:Niet? Ik wel hoor. Misschien dat ik even vriendelijk vraag of ik ernaast mag komen zitten, maar dat is meer een verkapte goedemorgen dan dat ik ook echt aandachtig luister naar het antwoord. Een openbare bank is een openbare bank en als ik daarop wil zitten dan ga ik daarop zitten. Dat is iets anders dan dat ik zonder het te vragen bij iemand op zijn picknickkleed zou neerstrijken. Of op een wildvreemde badhanddoek op het strand. Al zou dat natuurlijk uitermate hilarisch zijn, dat dan weer wel.Geer schreef:
Ik vergelijk het maar met een picknickbank.. daar schuif je toch ook niet bij vreemde zomaar aan zonder te vragen of het goed is als je erbij komt zitten? Openbaar of niet?
Ik vind het binnen de fatsoensnormen vallen dat iemand even wacht als jij vraagt of je eerst even je hond mag aanlijnen en het veld mag verlaten. Ik vind het zelf ook niet erg om mijn honden even bij me te houden als iemand dat vraagt omwille van een hond die even snel aangelijnd moet worden, om wat voor reden dan ook. Maar dan wel graag snel. Van mij mag je met je niet heul sociale hond best op dat veld, als je het veld maar ruimt als anderen ook het veld betreden.
Wij zitten duidelijk op een andere golflengte
Suzanne[/quote]
Jaja, Dus als jij met zijn tweetjes aan een, zeg, achtpersoons openbare picknickbank zit en de rest van de bank is leeg... Dan vind je het asociaal als Geer en Meneer Geer vriendelijk goedendag knikken en aan het andere uiteinde plaatsnemenom hun bammetje te smeren? En als jij op een bankje in het bos zit en ik heb toevallig behoefte om even uit te puffen, knik hallo en ga zitten, dan vind jij dat asociaal? Waar baseer je dat op, oudste rechten? Van die mensen die voor dag en dauw het hotel of tent uitsluipen om alvast hun handdoekje op de strandstoelen aan het zwembad te leggen om vervolgens eerst uitgebreid te ontbijten, dan het dorpje te bezoeken en dan vorstelijk plaats te nemen op 'hun' stoel :N:
-
Muk
Wat vals en doortrapt kun jij zijn Nanna.Nanna schreef:Ik heb er altijd een duivels plezier in die handdoeken te verstoppen.Geer schreef:Van die mensen die voor dag en dauw het hotel of tent uitsluipen om alvast hun handdoekje op de strandstoelen aan het zwembad te leggen om vervolgens eerst uitgebreid te ontbijten, dan het dorpje te bezoeken en dan vorstelijk plaats te nemen op 'hun' stoel :N:
En dan volkomen ins blaue hinein te kijken als ze er radeloos naar op zoek zijn
Maar in bovenstaande geval is dat toegestaan.
-
estelle
Jaja, Dus als jij met zijn tweetjes aan een, zeg, achtpersoons openbare picknickbank zit en de rest van de bank is leeg... Dan vind je het asociaal als Geer en Meneer Geer vriendelijk goedendag knikken en aan het andere uiteinde plaatsnemenom hun bammetje te smeren? En als jij op een bankje in het bos zit en ik heb toevallig behoefte om even uit te puffen, knik hallo en ga zitten, dan vind jij dat asociaal? Waar baseer je dat op, oudste rechten? Van die mensen die voor dag en dauw het hotel of tent uitsluipen om alvast hun handdoekje op de strandstoelen aan het zwembad te leggen om vervolgens eerst uitgebreid te ontbijten, dan het dorpje te bezoeken en dan vorstelijk plaats te nemen op 'hun' stoel :N:[/quote]Geer schreef:Echt waar? Zou je zomaar aanschuiven op een picknickbank??? Is ons ook al 's overkomen en ik vond dat op dat moment vreseljk a-sociaal. Wij zaten met zn tweeen en er kwam een groep van zeker 20 man om heen zitten. Ik betitel dat dus als 'not done'.Suzanne123 schreef:Niet? Ik wel hoor. Misschien dat ik even vriendelijk vraag of ik ernaast mag komen zitten, maar dat is meer een verkapte goedemorgen dan dat ik ook echt aandachtig luister naar het antwoord. Een openbare bank is een openbare bank en als ik daarop wil zitten dan ga ik daarop zitten. Dat is iets anders dan dat ik zonder het te vragen bij iemand op zijn picknickkleed zou neerstrijken. Of op een wildvreemde badhanddoek op het strand. Al zou dat natuurlijk uitermate hilarisch zijn, dat dan weer wel.Geer schreef:
Wij zitten duidelijk op een andere golflengte
Suzanne
Ik zit hier met verbazing te lezen.
Ook ik schuif dus rustig aan hoor bij zo'n picknickbankgeval. Niet als daar een hele familie aanzit maar als er maar 2 man aan zitten?
Misschien dat ik nog wel vriendelijk vraag of ze het erg vinden als ik ernaast kom zitten maar verder?
Allemensen zeg.
-
Addy
Mijn honden zijn heel sociaal, maar ik heb geen zin om van al die andere asociale hondjes last te hebben wiens bazen het druk hebben met van alles en nog wat behalve met hun hondjesNanna schreef:NO WAY dat ik zo vroeg het nest ontrijs. Dan ben ik de rest van de dag een balletje.
Het lijkt mij vele malen makkelijker om het gewoon op sociale honden te houden, veel meer besteed aan mijn luie lijf![]()
Waarbij ik aanteken bewondering te hebben voor de mensen die dat voor hun hond overhebben hoor.
Ik durf zo met mijn roedel en jouw roedel te wandelen want mijn tokkies zijn opgevoed en die van jou ook als het goed is en zo niet zet ik ze persoonlijk vast met prikkers
Nee ik wil geen last hebben van anderen
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ooow dat vind ik zo ergerlijk, die handdoekenmensen. Ik weiger echt om daaraan mee te doen, dat gaat me te ver. Maar ik durf die handdoeken ook niet weg te halen, vrees voor grote ruzies :N:Nanna schreef:Ik heb er altijd een duivels plezier in die handdoeken te verstoppen.Geer schreef:Van die mensen die voor dag en dauw het hotel of tent uitsluipen om alvast hun handdoekje op de strandstoelen aan het zwembad te leggen om vervolgens eerst uitgebreid te ontbijten, dan het dorpje te bezoeken en dan vorstelijk plaats te nemen op 'hun' stoel :N:
En dan volkomen ins blaue hinein te kijken als ze er radeloos naar op zoek zijn

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Als ik lekker uit eten ga, heb ik geen behoefte aan mensen die aanschuiven aan ons tafeltje. Er zijn wel landen waar dat gebruikelijk is, maar hier in NL niet. In een kroeg vind ik het uiteraard wel normaal. En op zo'n publiek bankje ga ik ook rustig zitten als er al iemand zit. Er is toch plaats genoeg?Suzanne123 schreef:Echt waar? Zou je zomaar aanschuiven op een picknickbank??? Is ons ook al 's overkomen en ik vond dat op dat moment vreseljk a-sociaal.

Linda, Izzie en Bram
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
Zo heeft iedereen zijn normen en waarden. Wel ff wachten of niet, wel aanschuiven of niet aanschuiven. Rekening houden met elkaar of vinden dat het niet hoeft omdat de ander een niet sociale hond heeft.
lijkt er wel steeds meer op dat de grootste mond het verst komt en dat de normen en waarden heel ver uit elkaar liggen. Misschien moeten er dan maar allemaal regeltjes komen over dit soort zaken. Precies vastleggen welke honden met welk gedrag op een speel veldje mogen en welke niet.
Een beleid over aanschuiven bij elkaar aan tafel.
Iedereen is zo overtuigd van wat normaal is :N: . Probeer je toch eens te verplaatsen in een ander.
lijkt er wel steeds meer op dat de grootste mond het verst komt en dat de normen en waarden heel ver uit elkaar liggen. Misschien moeten er dan maar allemaal regeltjes komen over dit soort zaken. Precies vastleggen welke honden met welk gedrag op een speel veldje mogen en welke niet.
Iedereen is zo overtuigd van wat normaal is :N: . Probeer je toch eens te verplaatsen in een ander.
- Frenk
- Zeer actief
Mijn hond is ook een uk. En hij speelt met gemak met joekels van honden. Zelfs formaat leonberger gaat prima.Suzanne123 schreef:Hm.. niet mee eens...Muk schreef:[
Suzanne
Niet als die grote joekels zelf nog pup zijn, want dan hebben ze dat begrip nog niet, maar mijn ervaring is dat zo goed als alle volwassen honden zich aanpassen aan Frenk's formaat. De X van mijn ouders (formaat herder) gaat dus op de grond liggen bekhappen, en rondjes rennen gaat ook. Maar buitelen, dat doet Frenk met de teckel.
En op het uitlaatveld loopt een leonberger, overigens wel een pup, maar een heule kalme, die als een reus tussen alle buitelende stadse ukkies staat. Altijd met zo'n houding van.. ik zou wel willen, maar ik weet dat het niet kan.
Ik heb in al die tijd maar 1 grotere hond ontmoet die lomp en onbehouwen was qua spel. De rest vindt spelen niet interessant of past zich aan.
Een ander punt: socialisatie. Frenk moet ook leren voelen en zien dat er hondjes van allemaal verschillende groottes zijn

- Moos
- Zeer actief
Je kan het ook overdrijven hoorSuzanne123 schreef:Hm.. niet mee eens...Muk schreef:[
Suzanne
Saar en Moos ook speelt/speelde uit zichzelf al niet met hele grote lompe honden (en nee dat hadden ze ook niet gemogen als het echt te lomp zou gaan). Maar als Saar gaat rennen met een Labrador ga ik toch echt niet haar bij me roepen omdat ze daar dan niet mee mag spelen.
Ik zie het al voor me zeg.
Grote honden kunnen ook met kleinere honden spelen zonder een rug te blesseren hoor, je doet nou net alsof die grote hond dan direct ruggetjes doormidden knakt.
Check je ook bij elk potentieel speelmaatje of die wel even oud is als jouw hond?

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja, de mensen met de grootste mond die al op het speelveld aanwezig zijn, vinden blijkbaar dat ze meer rechten hebben dan iemand die een kwartier later komt. Jij bedoelt het vast net andersom, maar ik zie het dus anders. Hetzelfde voor een bankje. Omdat ik een minuut later de trein uit kom stappen, mag ik niet naast iemand op een bankje in de stationshal gaan zitten? Wat een raar gedoe. Een beetje rekening met elkaar houden, betekent ook dat je mensen niet sommeert te wachten totdat jouw honden uitgespeeld zijn. Als je het rijk voor je alleen wilt hebben, ga je gewoon fijn 's ochtends vroeg of je blijft weg van dat soort veldjes. Doe ik ook en ik ben er niet ongelukkig van hoornana schreef:Zo heeft iedereen zijn normen en waarden. Wel ff wachten of niet, wel aanschuiven of niet aanschuiven. Rekening houden met elkaar of vinden dat het niet hoeft omdat de ander een niet sociale hond heeft.

Linda, Izzie en Bram
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb een Dwergteckel van 5 kilo met een lange, kwetsbare rug. En die laat ik geheel vrij in contact komen met alles wat we in een losloopgebied tegenkomen. Van spelen met grote honden houdt ze niet zo en dat maakt ze heel netjes duidelijk, van Newf tot Labrador. Tuurlijk kan het door een onvoorziene poot eens misgaan...maar ik kan toch niet van alle mensen met honden boven kniehoogte verwachten dat ze hun hond aanlijnen of weghouden, alleen omdat ik nu zonodig een gek gevormde hond van 5 kilo wil hebben?Suzanne123 schreef:Hm.. niet mee eens...Muk schreef:[
Suzanne
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb een Dwergteckel van 5 kilo met een lange, kwetsbare rug. En die laat ik geheel vrij in contact komen met alles wat we in een losloopgebied tegenkomen. Van spelen met grote honden houdt ze niet zo en dat maakt ze heel netjes duidelijk, van Newf tot Labrador. Tuurlijk kan het door een onvoorziene poot eens misgaan...maar ik kan toch niet van alle mensen met honden boven kniehoogte verwachten dat ze hun hond aanlijnen of weghouden, alleen omdat ik nu zonodig een gek gevormde hond van 5 kilo wil hebben?Suzanne123 schreef:Hm.. niet mee eens...Muk schreef:[
Suzanne
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Dat doet me aan het volgende denken: onze Lotje heeft de onbedwingnare behoefte om iedere Golden Retriever die ze tegen komt een zetje te geven. Gewoon een zetje .... bij voorkeur op de rug, achter de schouderbladen. En gewoon met haar bek dicht.Moos schreef:Grote honden kunnen ook met kleinere honden spelen zonder een rug te blesseren hoor, je doet nou net alsof die grote hond dan direct ruggetjes doormidden knakt.
Check je ook bij elk potentieel speelmaatje of die wel even oud is als jouw hond?
Lotje mag dus niet, niet, niet naar GR toe.
Zo'n zetje duwt de GR namelijk bijna plat.
Lotje vergeet wel eens dat ze een stevige Duitse Doggen Dame is.
- Moos
- Zeer actief
En zo is 'klein' weer een heel relatief begripEnnath schreef:Dat doet me aan het volgende denken: onze Lotje heeft de onbedwingnare behoefte om iedere Golden Retriever die ze tegen komt een zetje te geven. Gewoon een zetje .... bij voorkeur op de rug, achter de schouderbladen. En gewoon met haar bek dicht.Moos schreef:Grote honden kunnen ook met kleinere honden spelen zonder een rug te blesseren hoor, je doet nou net alsof die grote hond dan direct ruggetjes doormidden knakt.
Lotje mag dus niet, niet, niet naar GR toe.
Zo'n zetje duwt de GR namelijk bijna plat.
Lotje vergeet wel eens dat ze een stevige Duitse Doggen Dame is.
Vera kwam van de week een Leonberger tegen, ze wist niet hoe ze het had, lag plassend op d'r rug voor die lieve lobbes. Opeens leek Vera niet veel groter dan kleine Saartje