Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlooienmiddel niet sterk genoeg?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Pax-Dracona
Actief
Aantal honden: 2

Vlooienmiddel niet sterk genoeg?

Ongelezen bericht door Pax-Dracona »

Dana krabte zich ontzettend veel, en na wat speurwerk vond ik in ieder geval één vlo. Ik heb haar behandeld met Bolfo, maar nu, 2 weken later, had ze er al weer 2! Ik heb haar mand en de omgeving steeds gestofzuigd, en ze is niet kleddernat geweest ofzo, dus erafgewassen is het ook niet, en het was nog niet over datum, pas nieuw gekocht. Is het middel dan niet sterk genoeg? Ik neem aan dat ik haar niet nu alvast nog een pipetje kan geven, maar ze heeft zo'n jeuk :( Ik vang en plet ze nu (meestal 1 per 3 dagen ofzo), maar als ze eenmaal gebeten is door zo'n beest blijft zo'n plek in ieder geval een week doorjeuken en als resultaat opengekrabt of gebeten.

Dierenarts wilde trouwens (toen ik nog niets had gegeven) dat ik haar in ieder geval 4 maanden achter elkaar behandelde zodat alles echt weg is. Maar dan wil ik wel iets hebben wat optimaal werkt :19:

Wie heeft raad?
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Ik heb maar 1 tip : elke dag grondig kammen.
Mijn honden hebben frontline gekregen, en toch nog elke dag 1 of 2 vlooien met kammen.
Pax-Dracona
Actief

Dank je wel voor het antwoord ;)

Ik kam Dana sowieso elke dag (lange vacht), en dan haal ik inderdaad ook weg. Maar dan hebben ze meestal al gebeten en is het al te laat, zeg maar. Ik had gehoopt dat die beesten bij het eerste hapje dood neer zouden vallen :s

bijv. 's nachts wordt ze ook meerdere malen wakker om te krabben en dat vindt ik dus echt zielig :(
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

spuitbus met werkzame stof permethrin voor op de hond. Nog grondiger je huis aanpakken. Heb je toevallig ook een kat?
Pax-Dracona
Actief

Spuitbus, oke, ga ik proberen :ok: Nog een bepaald merk? En kan ik dat nu al (terwijl ze dus vrij recent is behandeld) geven?

Ik zag een bus tapijtspray bij de DW, maar ik ben een beetje huiverig om het te gebruiken aangezien Dana graag uitgestrekt op de grond ligt en ondertussen aan het tapijt likt :N:

En nee, geen kat of ander huisdier, Dana is enig kind :mrgreen:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

in huis liggen de eitjes, hoe goed je ook stofzuigt :wink:
maar na die constatering bij mijn kat van vlooien allergie, had ik ook sterk spul voor mijn drietal, ook hier zag ik ze toch nog lopen op die kat ,echt extreem (nu lopen hier veel egels, die drinken bij mijn vijver en ook onbehandelde katten dus veel vlo gespuis hier)
ik heb om de drie weken behandeld en nu is het min of meer vlo vrij
de ene kat met allergie krijgt om de drie weken nu maar een pipet en de andere en de hond om de maand.. het is niet anders.. liever niet, maar biergist tabletten in combi met om de zoveel tijd een pipet waren dus niet afdoende..
Succes ermee, het is erg vervelend voor het dier en ook voor het baasje :N:
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

merk maakt niet uit, wel bus omdraaien en naar de ingrediënten kijken dus want je zoekt de werkzame stof permethrin.

De meeste middeltjes werken in op het zenuwstelsel van de vlo. Gelukkig werkt dat heel anders bij insecten dan bij honden dus meestal krijgen ze er niet veel van. Ik zou trouwens niet midden op de vloer gaan spuiten maar op die plekjes waar vlooien het aangenaam vinden, langs plinten, onder banken. Rustige plaatsen waar niet teveel gelopen wordt.

Verdiep je eens in het leven van de vlo;-) Het is een interessant beestje en je kunt je bestrijdingsplan aanpassen door de kennis die je op doet.
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Denk er wel een beetje aan dat permethrine op de lijst van mogelijk kankerverwekkendestoffen staat. Zorg er dus voor dat je er zo min mogelijk mee in aanraking komt en rap de kamer uit bent.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Lindsey schreef:Denk er wel een beetje aan dat permethrine op de lijst van mogelijk kankerverwekkendestoffen staat. Zorg er dus voor dat je er zo min mogelijk mee in aanraking komt en rap de kamer uit bent.
Ieeeeeh, dat wist ik niet. Dankjewel voor deze informatie. Hopla, daar gaan alle bussen permethrin de kliko in (ja, chemisch afval ik zal het wegbrengen). Van bloemen gemaakt dat wist ik wel..... klonk zo vriendelijk..... Ben ik d'r weer ingeluisd :boos:

Dan moet ik me nu opnieuw beraden over mijn adviezen.
Lindsey
Zeer actief

Ben ik d'r weer ingeluisd
Het werkt ook tegen hoofdluis ja.... :mrgreen:
Al die middeltjes zijn eigenlijk troep hoor. Allemaal, maar dat kan ook niet anders. Permethrine werkt goed (nog wel) tegen vlooien en teken, maar je moet er voorzichtig mee zijn en niet te vaak toepassen. Het werkt ongeveer een maand of 3, maar dat is per hond wat wisselend.
Tegen vlooien is advantage een wat milder maar goed werkend middel. Vlooien hebben echter de nare eigenschap resistent te worden voor sommige produkten.

Als je die bovenste link leest, dan wordt het ook duidelijk waarom je vlomiddeltjes als deze dus nooit tegelijk mag toepassen vlak voor of na een enting, laat staan bij epileptische honden of honden met een slecht immuunsysteem.

Ander linkje
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Permethrine werkt goed (nog wel) tegen vlooien en teken,
Nog wel zeg je, daarmee resistentie implicerend? Maar voor mij is permethrine één van de oudst gebruikte vlooienmiddelen en dat het goed werkt weet ik;-) Dacht alleen dat het wat veiliger voor ons was.
Lindsey
Zeer actief

Ik weet dat hoofdluis in een aantal gevallen al resistent is voor permethrine, maar ik zou produkten die dit spul bevatten dus nooit gebruiken op mijn kids (die gelukkig nog nooit luizen hebben gehad). Resistentie ligt altijd op de loer bij insecten.
Het gevaar bij permethrine zit'm naast de eigenschappen ook in de synergie met andere produkten (insecticiden).
Aat
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Aat »

Mijn hond Yupp heeft in de zomermaanden een Scaliborband om. Anti teek, -vlooi en -zandvliegjes. Nooit één vlo of teek te zien ! Maar hij heeft ook een niet goed werkende alvleesklier en misschien "weten" die parasieten dat hij dus geen goed/lekker bloed heeft want ook in de winter zonder antimiddel heeft hij nooit vlooien of teken.

Aat.
Lindsey
Zeer actief

Hier hebben ze nog nooit vlooien gehad. Hooguit wat teken en die draai ik eruit.
De ene hond is een tekenmagneet, en de andere heeft er amper last van.....
Als jouw hond niet 'lekker' is voor vlooien en teken, dan zou ik het gewoon eens proberen zonder band in de zomer. :wink:
Aat
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Aat »

Lindsey schreef: Als jouw hond niet 'lekker' is voor vlooien en teken, dan zou ik het gewoon eens proberen zonder band in de zomer. :wink:
Heb ik inderdaad over gedacht maar als Yupp hem niet bijtende teken in zijn vacht meebrengt in huis zitten ze straks op mijn buik te zuigen. Ik heb blijkbaar lekker bloed want er is er al eens één weggehaald. Zo'n vieze dikke volgezogene. Ik durf nog ff niet.

Aay.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”