Gelukkig kom ik de 'bedankers' ook meestal tegen hoor. Of in ieder geval: mensen die een blik van verstandhouding werpen.Moos schreef: Wat een raar mens zegAls ik zie dat mensen in losloopgebied hun hond bij zich roepen als ze ons zien naderen bedank ik altijd even vriendelijk als blijkt dat dat is omdat ze het niet helemaal 100% vertrouwen samen
Ik kwam vanochtend echter in losloopgebied een hond tegen waarvan ik weet dat deze echt fiks grijpt. Baas kwam met hond de bocht om aan de ene kant en ik aan de andere kant waardoor we dus bijna botsten. Baas stond mij een beetje oetelig aan te kijken, en godzijdank had Vera die hond nog niet gezien (ze liep achter me) en was met een "kijk eens" direct bij me te krijgen.
Was dat mis gegaan (en dan was het ook echt mis gegaan met gaten of ander letsel bij Vera) dan was ik heel kwaad geworden. Het is daar een druk losloopgebied, en dan kan je, vind ik, niet zomaar oetelig de bocht om komen hobbelen met je hond die dus gewoon echt fors te grazen neemt als een hond te dichtbij komt.
Een grauw of snauw omdat ze geen andere honden in de buurt willen prima, die heeft Vera ook al een paar keer piepend te pakken gehad van honden die gewoon geen andere hond bij zich willen hebben, maar echt serieus grijpen vind ik wat anders

Maar het valt me wel op dat sommige mensen in een losloopgebied menen te denken dat ook echt alles 'moet' loslopen. Dat er dan wat wantrouwig wordt gekeken als je hond niet op iedereen af laat stieren.
En ja, een grauw of een snauw vind ik zelf ook niet zo'n probleem. Grijpen, zoals jij beschrijft, natuurlijk wel! En opjagen, wat Silka dus wel eens doet, vind ik ook een probleem. Zo'n bange hond zal er maar echt helemaal vandoor gaan. :N: